Problem med att spela i Vista

Permalänk
Medlem

Problem med att spela i Vista

Jag försöker nu desperat dra igång favvospelet BF2 i mitt nyinstallerade Vista.
Det går sådär faktiskt. Igår spelade jag och det funkade som det ska men nu går det bara inte.
Trycker jag på Audio i menyn så kukar Bf2 ur och jag slängs ut till skrivbordet. Detsamma när jag försöker ansluta till en server.
Jag kör BF2 med adminrättigheter och dessutom testade jag att köra det i kompabilitetsläge med XP sp2. Ingen skillnad då heller. Inte heller när jag gjorde en systemåterställning till igår då jag installerade iTAT som var den sista återställningspunkten, och jag spelade efter det.
Jag är desperat, någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Tjena
De felet hade jag för en vecka sedan, och då va de Mitt X-fi ljudkort med beta drivrutinerna som ställer till de..
Om du går in i dina dokument sedan står de "battlefield 2"
och sedan "Profiles" ta bort den mappen så att du nollställer inställningarna
sedan starta BF2 och ändra inte ljud inställningarna till Ultra High.
Som bäst går att köra på High men då brukar ljudet hänga sig efter 1-2h spelande och de enda man hör är ett starkt tinnitus ljud.

Hoppas de hjälpte något.
MVH Roger

Permalänk
Medlem

Tack Roger men det verkade inte hjälpa. Dock har jag också ett Creative X-fi kort och deras betadrivrutiner. Det verkar nästan som ljuddrivisarna är skyldiga till strulet.
Just nu testar jag att installera om spelet.

Edit: Efter att ha installerat om det och patchat till 1.41 så funkar det fortfarande inte. Jag kastas ut till windows såfort jag försöker ansluta till en server. Även när jag försöker komma in i audiomenyn.
Känns som jag missar något grundläggande här...

Edit2: Nu funkar det. Jag avaktiverade ljudkortet i enhetshanteraren och använder ett usbheadset. Iofs så funkar inte det helt bra heller för Exsound (tillverkaren) har inte släppt några drivisar för Vista. Men det funkar tillräckligt bra för att spela med.