Steam + having an ATI card = free HL2 games

Permalänk
Medlem

gött
Som sagt: Gratis är gott

Permalänk

får mitt hd2900xt hoppas man får sig nått spel då?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Går det med detta kort: http://www.webhallen.com/prod.php?id=22356

Tanka ner och regga kan du.

Sen om du kan spela det är väl mer en personlig fråga

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

bara jag som inte får det att fungera? =/ jag kommer inte vidare när jag klickar "Yes! i allready have steam installed" eller ah, jag får upp "sidan kan inte visas"
provat i båda FF och IE i ff står det att "protokollet steam inte är associerat med ett program...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
får mitt hd2900xt hoppas man får sig nått spel då?

Ja, med 2900 ska man få med Episode 2 av Hl2 har jag för mig!

Rätt kul att Ati + Steam gör så här, kommer säkert fler spel också!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig får bara upp en ruta efter jag har godkänt disclaimern "Fel vid köp, Ett oväntat problem har inträffat. köpet har inte slufört"

vad kan vara fel, jag har ett ati mobility x1800 om det kan vara till någon hjälp?

Permalänk
Inaktiv

hur länge gäller detta? Jag måste få min ATi-dator att fungera så posta i den här tråden plz!

Permalänk

kom ihåg när jag köpte mitt gamla trogna x800xt PE då fick man en hl2 lapp med i kartongen så fick man massor av steam spel!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk

Err.. måste man ha köpt HL2 innan för att kunna spela de där spelen?

/FFW som har Ati i hemmadatorn och i samtliga 3 laptops på jobbet

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

ATI RADEON ska ni ha!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

någon med vista som fått detta att funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
någon med vista som fått detta att funka?

nope funkar inte för mig

Permalänk

Om man har HL1, Då får man inte HL2 om man har ett RADEON kort?
Om man har HL2, Då får man HL2:DM om man har ett RADEONkort?

Om jag redan har ett Steam account med HL2 och HL2:DM. Vad kan jag göra då för att utnyttja ATI+STEAM=offer ?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-

Om jag redan har ett Steam account med HL2 och HL2:DM. Vad kan jag göra då för att utnyttja ATI+STEAM=offer ?

Inget.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Säker? Man kan inte låta någon annan som inte har något steam account använda det då?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
nope funkar inte för mig

Fungerar för mig
Sitter på Vista x64, sålänge man har installerat steam så directar den till steam och börjar starta upp steam och installerar ^^

Men jag hade dom spelen endå

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

häftigt det står att man kan regestrera det från en dator me ATI och sen spela det var som helst i licens avtalet.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

men alltså, om man inte har HL2 så kan man inte dra nytta av "ATI offer"? För man har inget HL2 att starta HL2DM igenom?
Men hoho, när man köper HL2 så får man ju HL2DM tillsammans också? Eller har jag inte fattat något särskilt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
men alltså, om man inte har HL2 så kan man inte dra nytta av "ATI offer"? För man har inget HL2 att starta HL2DM igenom?
Men hoho, när man köper HL2 så får man ju HL2DM tillsammans också? Eller har jag inte fattat något särskilt?

Du behöver inte Half-life 2 för att lira Deathmatch-delen.
Nödvändiga Source-komponenter är inkluderade för att spelet skall fungera.

//MrIbra

Permalänk
Medlem

Nån som fått det att fungera i Wine?

Visa signatur

Dur ru - dum.