Permalänk

Problem med nydator i cs:source

hej, undrar om någon kan hjälpa mig o få rätt på mitt problem. Får inte någon stabil fps över 100 i cs:source. Den peakar över 250 men går ner till 80 lika snabbt. Jag kör winxp och dualcore optimizer och har testat köra på en kärna etc.

Här är specifikation på min dator:
Amd 5600+
Asus m2n32 sli deluxe wireless
2 x corsair 800mhz 1024mb
asus x1950xtx 512mb

tycker jag borde ha stabil fps. har testat olika inställningar och upplösningar. Men inte alls bra.

Superpi gjorde jag 1M på 30sek och jag stresstestade o idle ligger tempen på 47 och 62 under load.

tack på förhand.

mvh niklas

Permalänk
Medlem

Köp en ny dator

Om du är missnöjd med en min fps på 80 så får du väl investera i ett eller två nya grafikkort istället...

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Köp en ny dator

Om du är missnöjd med en min fps på 80 så får du väl investera i ett eller två nya grafikkort istället...

Jag kan visst spela med det... men jag tycker när man har en dator som jag köpt "NY" precis. Som du sett om du läst mitt första inlägg. Så tycker jag man ska få lite bättre fps.

Så du menar att inte x1950xtx duger? läs lite innan du öppnar munnen. eller det bara är jag som inte ser det ironiska i inlägget....

känner en som kör med ett 7600gt, c2d e6300 klockat rejält, han ligger stabilt en bra bit över 100. Så source har mest med processorn o göra verkar det som.

Permalänk
Medlem

har du dom senaste drivrutinerna?
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_vitti
har du dom senaste drivrutinerna?
// tobbe

Har testat både 6.xx något och 7. o nu tankade jag dom nyaste. Men ingen skillnad. Har testat ett par gamla minnen pc5400 men precis samma resultat.

Ska beställa ny kylare till processorn nu efter löning och klocka den litegrann. Så ksa jag se om det gör någon skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niLLe_yeah
Jag kan visst spela med det... men jag tycker när man har en dator som jag köpt "NY" precis. Som du sett om du läst mitt första inlägg. Så tycker jag man ska få lite bättre fps.

Så du menar att inte x1950xtx duger? läs lite innan du öppnar munnen. eller det bara är jag som inte ser det ironiska i inlägget....

känner en som kör med ett 7600gt, c2d e6300 klockat rejält, han ligger stabilt en bra bit över 100. Så source har mest med processorn o göra verkar det som.

Du kan börja med att prestandatesta din rigg och jämföra mot liknande riggar. Ligger du märkbart under så är det något fel, annars så överskattar du vad din rigg ska klara av.

Jag får anta att din kompis med sin klockade e6300 kör i samma upplösning som dig. Det finns allt för många faktorer som avgör vilken FPS du får. Men som du nämnde så verkar det som att grafikkortet inte är flaskhalsen.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Avstängd

Om jag skulle vara du så skulle jag titta efter vad jag hade för inställningar på olika filter, d.v.s. AA och AF.

Sen kan du även kontrollera att det inte är några processer som ligger i bakgrunden och käkar minne och CPU-kräm.

Sen bär du även försöka att utesluta många faktorer som möjligt, kör på 800*600 och se om du får bättre FPS om du inte får det så är det inte grafikortet som spökar.

Jag har dock svårt att tro att den prollen skulle vara en flaskhals för det grafikortet. Då jag har en rigg med 6000+ och 8800GTX och den fungerar i höga upplösningar lika bar som in e6700 rigg med i stort sett samma setup.