Bärbar på avbetalning "Student" ?

Permalänk
Medlem

Bärbar på avbetalning "Student" ?

En bekant till mig frågade en fråga jag inte kunde svara på, tänkte höra med er experter..

Han är student och behöver en bärbar dator (ca 10 kkr). Han studerar på universitetet och har studielån, ingen övrig inkomst, inget fast arbete eller deklarerad inkomst. Finns det något företag / butik som säljer datorer till universitets studenter där man kan få delbetala/avbetala datorn som universitetsstudent?

Han vill betala sin bärbara på typ 36 månader, han har ingen fast inkomst utöver studielånet, dock har han studentlegitimation och givetvis inga betalningsanmärkningar.

Tacksam för hjälp.

Trevlig sommar

Permalänk

Har han inte mecenatkortet? Där finns ju massa rabatter och så till studenter.
De flesta datorbutiker kan nog ge studentlån! Men ett hett tips är ju en Mac, Apple har garanterat studentpriser.
Man kan ju köra windows på en sån om man vill så...

Permalänk
Medlem

Re: Bärbar på avbetalning "Student" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
En bekant till mig frågade en fråga jag inte kunde svara på, tänkte höra med er experter..

Han är student och behöver en bärbar dator (ca 10 kkr). Han studerar på universitetet och har studielån, ingen övrig inkomst, inget fast arbete eller deklarerad inkomst. Finns det något företag / butik som säljer datorer till universitets studenter där man kan få delbetala/avbetala datorn som universitetsstudent?

Han vill betala sin bärbara på typ 36 månader, han har ingen fast inkomst utöver studielånet, dock har han studentlegitimation och givetvis inga betalningsanmärkningar.

Tacksam för hjälp.

Trevlig sommar

När jag pratade med Dustin för ett halvår sedan fanns inte möjligheten att få avbetalning då man var student man var tvungen att pröjsa 11990:- Detta var med såkallad student rabatt... Man undrar vilken student som har råd med det.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Dom som jobbar antagligen. If there is a will there is a way.

Det enda tipset är väl att kolla med mecenants erbjudanden

Permalänk
Medlem

Han kan ju ansöka om Multicard http://www.multicard.se/

Det är det nya namnet på Köpkortet om någon känner till det namnet bättre kanske. Jag fick 15000 kr kredit på det när jag var student utan större problem. Att få 10 000 kr är nog ganska enkelt, 10 000 är ju inget för en bank. Det är Handelsbanken Finans som ansvarar för det där kortet.

Permalänk

KOlla in dells XPS M1330 borde räcka, kan man få på avbetalning ocskå.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

http://web.multitech.se/welcome/
De finns på många högskolor o man behöver ingen inkomst för att avbetala. Har en kompis som köpt där o är jättenöjd. Vet dock inte om de är billiga/dyra.

Just ja... Nordea har studentlån på upp till 20.000 med. Enda kravet är att man har konto där (eller startar) samt att man får in sina CSN-pengar där.

Permalänk
Medlem

Tack till alla...

Tack till alla som svarat. Det var svårare än jag gissade för min kompis, Dell gav inga krediter om man inte hade fast arbete. MultiCard gällde bara om du hade fast arbete eller tillsvidareanställning med minst 120 kkr om året. Dustin var samma sak, inget fast arbete så blir det ingen avbetalning på datorn. Det min kompis ska kolla nu är Multitech....

Som sagt, tack till alla som svarade.

Mvh

Team_AMD