Problem att starta UT3

Permalänk
Medlem

Problem att starta UT3

Hej!

Jag kan inte starta UT3 efter jag har installerat det. Det enda som händer är det ni ser på bilden nedan:

Där stannar det och inget mer händer.

Någon som känner igen problemet? Se signatur för systemspec, har alla senaste officiella drivrutiner installerade.

EDIT: Kan tillägga att jag avinstallerat spelet massor av gånger, rensat allt som har med Epic games och UT3 från registret, installerat på annan partition osv. med samma resultat som ovan.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Har du installerat 1.2 patchen? http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23736

Annars tar det en liten stund för UT3 att köras igång på min maskin också. Den där splashscreenen är säkert uppe i 20+ sekunder innan spelet startas.

Permalänk
Medlem

Japp, har testat både med och utan patch. När jag startar UT3 så kan jag åka och handla och komma tillbaka och det har inte hänt någonting alls.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför men de första jag kom och tänka på är ifall någon Codec ligger och stör.

Brukar ju oftas vara filmer i början.

Permalänk

Prova med att skriva till "-nosound" i genvägen. Läste någonstans att det har funkat för vissa.

Om det är som Fowler säger så kan du prova med att öppna din UTEngine.ini (My documents\My games\Unreal Tournament 3\UT game\Config\) och lägga till semikolon framför värdena under "[FullScreenMovie]"

[FullScreenMovie] ;StartupMovies=Copyright_PC ;StartupMovies=EpicLogo ;StartupMovies=MidwayLogo ;StartupMovies=UE3_logo ;StartupMovies=Nvidia_PC ;StartupMovies=Intel_Duo_Logo ;StartupMovies=UT_loadmovie1

Permalänk
Medlem

-nosound funkade!

Tack så mycket för det, men nu har jag inget ljud... Hur gör jag då?

EDIT: Det visade sig vara ett problem relaterat till Soundblaster X-Fi korten, tankade ner en sound fix sen funkade det!

Tack för hjälpen i alla fall!

Visa signatur