Batterier till xbox kontroll.

Permalänk
Medlem

Batterier till xbox kontroll.

Hej, jag skulle vilja ha tips på laddningsbara battarier till xbox kontrollerna så man slipper köpa nya hela tiden. Det går åt en hel del batterier när man spelar intensivt.

Så har någon ett bra tips på några batterier som håller ganska länge och är laddningsbara?

Tack på förhand.
/Allix

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=78013

officiellt play and charge kit.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Testpilot

Game säljer även billigare kopior av sitt egna märke om man vill spara lite pengar. Dom säljer både ett kit med batteri och laddare samt lösa batterier, köpte själv ett batteri till min extrakontroll för 99 kr.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

själv har jag fördelen att jobba på ett ställe där batterier är gratis

Permalänk
Snusfri

play and chargekitet är totalt skit, helt bortkastade pengar.
Köpte ett "kit" på rusta med 2st uppladdningsbara batterier och en laddar för 79:- förut, funkar hur bra som helst.

Jag lirar kanske 4-5timmar om dan och de batterierna håller då i ca 2veckor.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
play and chargekitet är totalt skit, helt bortkastade pengar.
Köpte ett "kit" på rusta med 2st uppladdningsbara batterier och en laddar för 79:- förut, funkar hur bra som helst.

Jag lirar kanske 4-5timmar om dan och de batterierna håller då i ca 2veckor.

Reasons for your infidelity?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

4-5 timmar om dan i låt oss säga 10 arbets dagar = 40-50 timmar och det låter pricis runt den tiden som kontrollerna faktiskt har i batteri tid.
Om du inte har överdrivit dvs.

Sen är det inte officella batterier du har köpt heller låter det som heller.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
[B]officiella batterier]

finns det ens??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
finns det ens??

http://www.webhallen.com/prod.php?id=78013

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
finns det ens??

Microsofts egna borde väl räknas som "officiellt" http://www.webhallen.com/prod.php?id=46048

Grejen är den att det inte är två R6-batterier man får om man köper det officiella eller det på Game utan ett batteripack som man byter ut med den hållaren som ni idag stoppar två vanliga batterier i. Fördelen är att man kan ladda batteriet samtidigt som man spelar, bara att plugga i sladden istället för att behöva byta batterier.

Batterihållaren med batterier, officiellt laddningsbart från Microsoft och laddningsbart från Game.

Själv fick jag med ett Play and Charge Kit till min Xbox 360 så jag köpte bara ett löst batteri till min andra handkontroll då jag redan hade laddkabeln.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Reasons for your infidelity?

Ett flertal vänner har det och de är mer än missnöjda, batterierna håller väldigt dåligt, glappkontakt har uppstått m.m.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Orkar ladda batterier... Jag kör med IKEAs vanliga batterier, 10st för 17kr. Det blir många batterier för pengarna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
play and chargekitet är totalt skit, helt bortkastade pengar.
Köpte ett "kit" på rusta med 2st uppladdningsbara batterier och en laddar för 79:- förut, funkar hur bra som helst.

Jag lirar kanske 4-5timmar om dan och de batterierna håller då i ca 2veckor.

En fråga, är du dum? Menigen med Play and chargekit är just att man ska kunna spela ostört vidare när man börjar få lågt batteri, inte pausa spelet, ta ut och sätta in nya och klydda.

Såg ditt svar nu, och undrar hur batterierna kan hålla dåligt?

Laddar endast när jag är i dashbord innan jag ska spela eller kollar runt på live. Har aldrig fått slut på batterier, är ca 30h spel tid på ett full laddat batteri. Du har inte en anig vad du pratar om.

Permalänk
Medlem

Kör själv med Xbox 360 Quick Charger Kit.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59647

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Men det är ju så lätt för folk att klaga på saker dom aldrig har använt själv.

Nä, play and charge kittet är underbart, orka hålla på och byta/ladda batterier hela tiden. Då är det mycket smidigare att plugga in kabeln ett litet tag och lira vidare som om ingenting hade hänt.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett sånt där Play and charge kit och måste säga att jag är hel nöjd! Skit skönt att sippa byta batterier och istället bara plugga in en sladd

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Avstängd

Är det sådant PS3 har från början?
Förlåt, var bara tvungen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Är det sådant PS3 har från början?
Förlåt, var bara tvungen

Det är det säkert

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Förutom att man inte kan byta batterier i sixaxis, den får du slänga när battereiet inte går att ladda längre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

ähh, Li-Ion batterier håller rätt länge faktiskt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Förutom att man inte kan byta batterier i sixaxis, den får du slänga när battereiet inte går att ladda längre.

Dagen då batteriet i sixaxisen är kass har man nog köpt batterier till 360n för ganska mycket mer än 1st sixaxis kontroll
'
För den delen tror jag att Sony sa att "den dagen batterierna går sönder i dessa kontrollerna så ska ni få en ny gratis" innan lanseringen av ps3an