Permalänk
Robot

Behemoth goes Water (igen)

BYGGBLOGG FÖR "BEHEMOTH"

Kommer nya bilder så fort jag gör något nytt så er som är intresserade, håll ögonen öppna

Jaha, och så var det dags igen för att ordna ihop vattenkylningen. Inget särskilgt extremt men en (enligt mig) jäkligt trevlig dator. Har vattnat den innan i samma chassi, men helt andra komponenter.

Fråga gärna om ni undrar något eller har synpunkter/tips/ideer. JAG GILLAR KOMMENTARER

Datorn består utan följande:

Cooler Master Stacker 830
Inno3d 680i MoBo
4 Gb 4-4-4-12 Gail Memorys
Intel Q6600
Gainward 8800GT
Creative X-Fi Pro
WD 150Gb Raptor
4 x 400Gb Samsung Spinpoint
2 x 500Gb Samsung Spinpoint
750Gb Samsung Spinpoint
(Ja, jag åker på en hel del semestrar så det blir mååånga bilder)
Cooler Master 700W PSU
Windows Vista Ultimate x64/ Windows XP

Vattenkylningspaketet:
Laing DCC+ Ultra Pump
Thermochill 120.3
FuZion v2 CPU Block
Swiftech NB Block

Besök albumet: Behemoth goes Water (igen) av anemic

Permalänk
Medlem

NEJ, jag har inte satt 10a på mig själv....

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Alltid trevligt att det finns fler personer än bara jag som använder vattenkylning, väntar med poäng tills du kommit lite längre med det fina arbetet du gör!

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

8p, +1p för du är anemic, diggar dig haha. -1p för sydbrygge kylaren. Hoppas den är tillfällig.

Väntar på fler bilder...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Hehe,...Åååkaj, visste inte att jag hade hämliga beundrare ; )
Sydbryggekylaren har jag inte användt ännu så jag får se om den skall vara där eller inte. Kyler den bra så får den vara kvar. Den är faktiskt helt knäpptyst...Jag har verkligen letat efter en bra kylare dit också! Inget har passat med resten av mina delar eller så har hålen inte stämmt. I värsta fall får jag beställa en heatsink ifrån Petras...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

haha:) får också laga familjens/släktens datorer:)

nice med vattenkylning!

vad gick paketet loss på?

Permalänk
Medlem

Du har råd med både det senaste inom datorvärlden och Warhammer? Har du vunnit på lotto eller bara bra betalt?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ja men jag gillar ändå inte 40mm fläktar eller vad det är. Det är en extra fläkt och det är bara rent oväsen! Sen tycker jag att det är rent slöseri om du köper vatten till sydbryggan. Egentligen gillar jag inte vattenkylda nordbryggor heller, men okej för det är nForce får det väl duga. Varför? Typ alla nordbryggekylare är väldigt restriktiva, och rätt dyra för den delen. Sen ska jag inte nämna att t.ex. processorns temperaturer 'antagligen' ökar en bit, och när det finns fina _passiva_ lösningar som ger lika bra resultat så är det ett klockrent val. Billigt också.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

ser bra ut jag gillar dedär chassiet skarpt, har ett thermalright armor nu men ska bygga mig en filserver så jag funderar på å använda mitt armor till de å köpa ett stacker å ha till gamer systemet.
men jag har fåttförmig att dedär chassiet inte är så tyst? har jag fel, de är så jobbigt å sitta länge vid en dator som leverom.
du borde kapa bort plåtarna som sitter bakom fläktara på hdburarna så kommer du å få mycke bättre luft flöde genom datorn, jag vet att du har jätte tysta cooler master fläktar men dom kan även bli ännu tystare om dom inte ska trycka lufften genom en massa småhål lycka till iaf

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Du har råd med både det senaste inom datorvärlden och Warhammer? Har du vunnit på lotto eller bara bra betalt?

Hahaha, jobbar hårt bara! Prioriteringar...Men lotto...Hade varit trevligt! 50 papp i 25 år eller vad det är. Jag jobbar dessutom i en Datoraffär så jag har kunnat köpa saker lite billigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Ja men jag gillar ä......

Ja, det är aninens slöseri till att kyla sydbryggan med vatten men allt beror på hur loopen ser ut. Swiftech blocket kostar faktiskt bara 170 kr så har man plats i loopen och vill slippa en sån här ful liten fläkt eller kylfläns, varför inte vattenkyla? Blocket är inte alls restrektivt och det dumpar inte någon större värme i loopen heller. Men jag tror inte klocken blir bättre precis! ; ) Just på de här kortet har jag som sagt haft problem med att hitta någon vettig kylare...Kanske slutar med en vattenblock till?? ; )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av timberjack
du borde kapa bort plåtarna...

Ja, det kanske man borde men det känns inte som om det behövs ändå. Diskarna är kalla som de är och fläktarna är ljudlösa.
Det är väldigt fint chassi ja! Rekommenderas varmt. Men 831 och 2an ser bättre ut tycker jag med hål i botten och lite sånt. Tyst, nej det är det inte! Det är ju bara en jäkla massa hål i sidorna ; ) Ingen isolering. Vill du ha tyst skulle jag nog säga allas favorit på de här forumet, P182 och frammåt. Glömt inte byggblogga!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

8p för baiken

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

går datumet fel på kameran, det står 2007 på bilden men nu är det 2008, eller tog du bilden 2007?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
går datumet fel på kameran....

Oj, har jag helt missat! Nej, de togs för inte särskilt länge sedan så datumet är helt fel. Får ta och rätta till det Eller ta bort datumet helt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt och informativt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Hoppas du aldirg ska lyfta det aset bara xD Ser bra ut annars.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Transport kommer bli något av ett problem! Jag tänkte faktiskt slänga på lite hjul på den så det blir lättare att städa under t.ex. Skall väga den sen när allt är klart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var köpte du Arctic cooling fläkten till moderkortet? Kan du länka ?:)

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
Var köpte du Arctic cooling fläkten till moderkortet? Kan du länka ?:)

Jag köpte den i min affär så jag vet inte riktigt vart den kom ifrån. PMa mig så skall jag ta reda på det åt dig om du vill ha en sådan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

åker en hel del på semester, jo det brukar låta så, vet nog att du är en pirat.

BUT WHO ISN*T

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA, det var de bästa jag läst på länge!
Jag har dock kommit på lösningen: kräv en gentjänst genomgående!
"Javisst bygger jag en dator, installerar Windows och allt annat du behöver. Bara du lagar min trasiga bil/rensar rabatterna från ogräs/målar huset/fixar moppen/kör mig till DH och hämtar mig/ge mig en DH biljett/bjuder på alla öl hela kvällen etc etc etc. Sätt in valfri liksom ; ) Ganska fort så sållar man bort alla som är lata och jobbiga *hehehe*

Pirat, vem, jag?!? Nu....Nu blir jag minsann arg! Komma här och påstå att jag har utfört OLAGLIGA aktiviteter?!?
Föressten, hur fungerar det? Man måste dela ut för att kunna bli åtalad va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Plåtbitarna bakom fläkten i "Diskarnas fängelse" ska ju bryta bort?

Permalänk
Medlem

Vore najs om nån kunde länka till ett vatten kylnings kit som e billigt och kyler prolle och modekort :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Vore najs om nån kunde länka till ett vatten kylnings kit som e billigt och kyler prolle och modekort :=)

Visst, du skaffar ett sånt här:
http://www.petrastechshop.com/swh2cocpulic1.html
Sen köper du bara till en sådan här:
http://www.petrastechshop.com/swmcchco.html
Och lite extra slang så är det fixat.

--------------------------------------------

UPPDATERING 14 JUNI

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
HAHAHAHA, det var de bästa jag läst på länge!
Jag har dock kommit på lösningen: kräv en gentjänst genomgående!
"Javisst bygger jag en dator, installerar Windows och allt annat du behöver. Bara du lagar min trasiga bil/rensar rabatterna från ogräs/målar huset/fixar moppen/kör mig till DH och hämtar mig/ge mig en DH biljett/bjuder på alla öl hela kvällen etc etc etc. Sätt in valfri liksom ; ) Ganska fort så sållar man bort alla som är lata och jobbiga *hehehe*

Pirat, vem, jag?!? Nu....Nu blir jag minsann arg! Komma här och påstå att jag har utfört OLAGLIGA aktiviteter?!?
Föressten, hur fungerar det? Man måste dela ut för att kunna bli åtalad va?

Idag är de nästintill skitlätt att försvara sig, man säger i princip "ja jobbar/ja jobbar kanske sent, måste jobba i helgen :D.
Eller också nästan de bästa "ja måste jobba på projektet".... som typ aldrig blir klart

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Idag är de nästintill skitlätt att försvara sig, man säger i princip "ja jobbar/ja jobbar kanske sent, måste jobba i helgen :D.
Eller också nästan de bästa "ja måste jobba på projektet".... som typ aldrig blir klart

Ja, det kan nog fasen också fungera!
Föressten, hur går dina projekt? Jag hade de som favvisar innan men har tappat bort dem =/

Visa signatur

Permalänk

jag fattar inte riktigt det sista kortet, sitter ditt mobo upponer?

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklundvall
jag fattar inte riktigt det sista kortet, sitter ditt mobo upponer?

Javisst sitter det uppochner! Det kan du göra på din Stacker också, man byter bara plats på hela MoBobrädet. Drar ut det och vänder på det liksom. Ser helt klart lite annorlunda ut!

Visa signatur

Permalänk

Jävligt grymt Btw Behemoth äger!! =D

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Förresten, vad använder du för "sleeving kit"? Jag har bara hittat på datorbutiken.com - från Vantec.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.