Permalänk
Medlem

Orkar inte leta men kan nån ge en länk till en giltig ati gpu klient vore ja tacksam

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Orkar inte leta men kan nån ge en länk till en giltig ati gpu klient vore ja tacksam

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Hoppas du orkar ladda ner klienten själv och installera, du får väl höra av dig annars om du är för lat.

Permalänk
Medlem

Startade vista igår och jag hade en gammal klient kvar i systemet som störde så därför fick ja den inte att fungera. Nu fungerar den igen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vilken av alla klienter ska man ha av dom här:
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Permalänk
Medlem

Ska prova bara på kul att folda lite på GPU'n.
Har ju inge värsting-graffe, men ja, vi får väl se vad det blir, några poäng till drar det ju in så.

Permalänk
Medlem

Yo
Tänkte jag kunde dra mitt strå till stacken också så jag joinar er med mitt 4890 kort

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Yo
Tänkte jag kunde dra mitt strå till stacken också så jag joinar er med mitt 4890 kort

Det låter toppen Har du klockat det?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shugge
Det låter toppen Har du klockat det?

Nä inte ännu men skall snart klocka lite

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Nä inte ännu men skall snart klocka lite

Se bara till så du inte klockar för mycket. Jag trodde att min klock var stabil (den var det i spel iaf), men Folding-klienten rapporterade motsatsen :/

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Citat:

Se bara till så du inte klockar för mycket. Jag trodde att min klock var stabil (den var det i spel iaf), men Folding-klienten rapporterade motsatsen :/

hmm ok får vara noga då.
Btw hur bra är autotune funktionen?
Tänker på att den borde ta fram en stabil klock.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Använd ATITools artifaktskanner med. Furmark ska vara bra att stabilitetstesta med har jag hört också.

Permalänk
Medlem

Jag litar inte på ATI/AMDs egna, testa med Furmark som anders sa.

Är det så att den inte är stabil nog sen ändå, så kommer foldingklienten bara rapportera fel på din gpu och börja om. Så om det uppstår är det bara att skruva ner frekvenserna lite..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sorry, men orkar inte läsa igenom alla 14 sidor men hade tänkt bidra med folding till SweClockers och då undrar om ett Nvidia Quadro FX 570 är bättre än andra mer vanliga grafikkort?
har nämligen hittat ett för en billig(?) peng 1000kr.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Sorry, men orkar inte läsa igenom alla 14 sidor men hade tänkt bidra med folding till SweClockers och då undrar om ett Nvidia Quadro FX 570 är bättre än andra mer vanliga grafikkort?
har nämligen hittat ett för en billig(?) peng 1000kr.

http://www.sweclockers.com/nyhet/6435-nvidia_lanserar_fler_qu...

Nej, kortet är snordyrt mot för vad den levererar. Enda anledningen är om du vill flasha med ett kort som har lite annorlunda namn eller om du behöver köra mjukvara som kräver ett FireGL/Quadro-kort.

Kortet är gammalt och presterar dåligt, och är inte optimerat för spel. Ser ut att kunna vara baserad på 8600GT/GTS.

Hur den foldar vet jag tyvärr inte, men räkna inte med att den är snabbare än ett vanligt kort.

Permalänk
Medlem

Har för mig att en gång i tiden kunde man sätta så den foldar bara när skärm släckarn var igång... går inte det längre?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

ett 4870 till beställt så man kommer någonstans i foldingen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hej!

Är denna PPD bra?

http://img7.imageshack.us/img7/9512/foldingppd.jpg

Är helt ny när det gäller folding.

Sen, hur använder jag alla kärnor på min processor? Har för mig att den clienten jag har nu endast använder en kärna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Hej!

Är denna PPD bra?

http://img7.imageshack.us/img7/9512/foldingppd.jpg

Är helt ny när det gäller folding.

Sen, hur använder jag alla kärnor på min processor? Har för mig att den clienten jag har nu endast använder en kärna.

Hur får man upp den dära?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Hur får man upp den dära?

Upp vad?

Använder FahMon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Upp vad?

Använder FahMon.

Visste inte ens att FahMon fanns, men nu använder jag det, tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Visste inte ens att FahMon fanns, men nu använder jag det, tackar

Lungt...

Förresten, 545 PPD på en I7 920 oklockad är rätt så dåligt va? Kör med någon SMP client.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Lungt...

Förresten, 545 PPD på en I7 920 oklockad är rätt så dåligt va? Kör med någon SMP client.

Säker på att den kör på alla kärnor osv då?

Hur räknar man ut PPD, vad står det för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Säker på att den kör på alla kärnor osv då?

Hur räknar man ut PPD, vad står det för?

Ingen aning om det kör på alla kärnor.

PPD står för Points Per Day. Det kollar FahMon upp åt dig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen aning om det kör på alla kärnor.

PPD står för Points Per Day. Det kollar FahMon upp åt dig.

Kan man inte få reda på hur många PPD man har fått sammanlagt medans man foldat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man inte få reda på hur många PPD man har fått sammanlagt medans man foldat?

Skulle tro att det går via stanfords hemsida.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle tro att det går via stanfords hemsida.

Är det den som kallas score på deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det den som kallas score på deras hemsida?

Antar det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

ExtremeOverklocking är en bra sida om man vill kolla sina poäng och poäng/dag i snitt. Dock så uppdateras deras databas något senare än Stanfords egna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ExtremeOverklocking är en bra sida om man vill kolla sina poäng och poäng/dag i snitt. Dock så uppdateras deras databas något senare än Stanfords egna.

Tackar för den

Permalänk
Avstängd

Tja är det bara ha 2 program gpu när man foldar med 2 kort i crossfire? machine 1 för ena kortet och machine id 2 för andra? eller kan programet nyttja 2 gpu samtidigt?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin