crossfire och sli nätagg skillnad!?

Permalänk
Medlem

crossfire och sli nätagg skillnad!?

Hej jag har en noob fråga, om jag ska köra crossfire med mitt asus kort, måste jag då köpa ett crossfire nätagg? eller kan man köpa ett nätagg som är "SLI" tänkte att det kanske går eftersom SLI betyder att man kör dubbla grafikkort, eller är det skillnad på ett crossfire nätagg och ett sli nätagg?

tacksam för alla svar!

Permalänk

Nej absolut ingen skillnad.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

SLI kan du bara ha med Nvidia grafikkort och än så länge måste dom vara samma kärna och minne (bolaget eller om det är superklocked är ingen skillnad)

Crossfire kan man ha med endast ATI kort dock måste dom inte vara samma
endel kort kan man inte koppla har jag ändå för mig...

SLI agg fungerar lite bättre om man har SLI en om man kör med Crossfire har jag förstått det är ingen stor skillnad men endå en väldigt liten....

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
SLI agg fungerar lite bättre om man har SLI en om man kör med Crossfire har jag förstått det är ingen stor skillnad men endå en väldigt liten....

Rent skitsnack då en PSU bara levererar ström. Inget annat.
Det hela handlar enbart om marknadsföring.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Rent skitsnack då en PSU bara levererar ström. Inget annat.
Det hela handlar enbart om marknadsföring.

http://www.youtube.com/watch?v=fvlut_LSAXA&feature=PlayList&p...

jag sa att det är en liten skillnad se filmen så förstår du vad jag menar med Liten...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
http://www.youtube.com/watch?v=fvlut_LSAXA&feature=PlayList&p...

jag sa att det är en liten skillnad se filmen så förstår du vad jag menar med Liten...

Det är ingen skillnad...........är det SLI certified så är det Crossfire certified också eftersom det är "rekomenderat" för system med flera grafikkort.

Den här märkningen är BS som mkt annat, någon kanske tycker det är tufft men i det stora hela bara vilseledande.

Permalänk
Medlem

jo min dator bootade snabbare med vista certified chassi också.

sli cert eller xfire cert är inget man kollar på när man köper nätagg ,man kollar hur mycket kräm riggen kommer dra , sedan köper man ett nätagg som kan leverera så mycke kräm

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
jo min dator bootade snabbare med vista certified chassi också.

Haha, så sant

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus