Vad heter spelet?

Permalänk

Vad heter spelet?

Såg ett spel i en video på youtube som jag tyckte så riktigt kul ut, men lyckas inte ta reda på vad det heter. Någon som har något tips? Det är alltså spelet i de första sekunderna som jag är ute efter. Inte Garry's Mod eller de andra.

http://www.youtube.com/watch?v=qWgc-MBGcxw

Eller är det kanske inte ens ett spel utan någon träningssimulator för skolor eller liknande?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

ingen aning, men det ser rätt intressant ut

Permalänk
Medlem

Garry's Mod
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök
Garry's Mod
Originaltitel: Garry's Mod

Utvecklare: Team Garry
Utgivare: Valve Corporation
Genre: Förstapersonsskjutare, Sandlådemodifikation
Spelare: Singleplayer, Multiplayer
Plattformar: PC
Spelmotor: Source
Mediaformat: Steam

Arbetslag:
--------------------------------------------------------------------------------

Speldesign: Garry Newman

Distribution:
--------------------------------------------------------------------------------

29 November 2006

Spelportalen

Garry's Mod (GMod) är en modifikation utvecklad av Garry Newman till spelet Half-Life 2. Denna mod kan enkelt beskrivas som en "sandlådemodifikation" där spelaren kan manipulera spelvärlden och själv ta fram föremål och karaktärer. Garry's Mod använder Lua-skript för vapen, spelregler, etc.

I modifikationen kan spelaren spela på banor som är specialgjorda och dels i banorna från Half-Life 2. Det finns flera möjligheter i modifikationen, men de vanligaste är Rollspel, Byggande, Strid och Posering. Det sistnämnda har givit upphov till ett flertal webserier, som bland annat parodierar Half-Life. Spelaren kan även spela med andra över Steam i multiplayer.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

spelet dom visar är väl garrys mod som är modiferat =P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Det är ju Garrys Mod lol

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

det står ju vilket spel det är

Permalänk

Är verkligen spelet som körs under de första sekunderna Garry's Mod?

Isåfall kan ni väl säga vilken mod det är?

För ni läste väl mitt första inlägg noggrant?

EDIT: Det jag menar alltså det lilla klippet när det ligger någon på marken och det kommer upp någon ruta om "Open Airway".

Mycket tveksam till att det är Garry's Mod...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Är verkligen spelet som körs under de första sekunderna Garry's Mod?

Isåfall kan ni väl säga vilken mod det är?

För ni läste väl mitt första inlägg noggrant?

EDIT: Det jag menar alltså det lilla klippet när det ligger någon på marken och det kommer upp någon ruta om "Open Airway".

Mycket tveksam till att det är Garry's Mod...

Dom visar samma "spel" senare vid 1:33, och säger medical training. Så det kan vara ett "spel" som används vid undervisning av ambulanspersonal eller liknande. Det behöver inte vara ett kommersiellt spel som ens går att få tag i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Dom visar samma "spel" senare vid 1:33, och säger medical training. Så det kan vara ett "spel" som används vid undervisning av ambulanspersonal eller liknande. Det behöver inte vara ett kommersiellt spel som ens går att få tag i.

Tack för ett vettigt svar.

Ja, det var som jag tänkte då, utbildningsverktyg. Då är det nog ganska linjärt och tråkigt ändå så man missar väl inget.

Men jag har fått för mig att spelet handlar om just spel. Alltså spel som kan vara tillgängliga, men kanske inte.

EDIT: Lyckades med (en väldigt simpel) sökning hitta detta.

http://www.youtube.com/watch?v=rDwYomkKwos
http://www.youtube.com/watch?v=3HvreDsPsuU - v2
Allt löst.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

nä såna spel verkar tråkiga =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
nä såna spel verkar tråkiga =P

Just detta verkade vara väldigt linjärt. Men konceptet gillar jag.

Visa signatur

Neun und neunsich.