Dungeon keeper 1!

Permalänk
Hedersmedlem

Dungeon keeper 1!

Fasen vilket ägspel det är! Jag kom på det igår när jag lirade WC3... Installerade det, laddade hem D3D-patchen och lirade...
Ett tips till er alla som glömt bort det bara!
Kommer nog behöva Deeper Dungeons snart, spelar ganska mycket

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd

Javisst. det är asfräckt.

Permalänk
Medlem

japp, få spel har gett samma känsla. Förresten tror jag inget spel har det? möjligtvis black and white då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
japp, få spel har gett samma känsla. Förresten tror jag inget spel har det? möjligtvis black and white då.

Black and white sög ju...!

Doungen Keeper 1 och 2 e lätt några av dom bästa spelen som finns enlgit mig

Vad gör D3D patchen?

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falefara
Black and white sög ju...!

Doungen Keeper 1 och 2 e lätt några av dom bästa spelen som finns enlgit mig

Vad gör D3D patchen?

direct 3D:cool:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falefara
Black and white sög ju...!

Doungen Keeper 1 och 2 e lätt några av dom bästa spelen som finns enlgit mig

Vad gör D3D patchen?

ja syftade på "dra omkring hand och bygga skit" annars var det väll inget speciellt

Edit: ifall någon behöver något av de tre bonuspacken till DK2 eller 130 till 170 patchen (på svenska) så kan man pm mej.

Permalänk
Medlem

grymt kul spel.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

de planerade väl en 3a, fast den blev aldrig av.. synd det :/ hade varit grymt tufft med dagens teknologier

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

Har lirat det i några veckor. Alltså spela igen. Är liksom helt besatt av det.
Jag skulle vilja ha ett nytt dungeon keeper. Jag har tänkt ut lite nya saker till spelet för att göra någon skillnad.

Vart får ni tag i D3D patchen? Jag googlade lite men hittade bara brustna länkar

Hur ska man få tag i deeper dungeons då?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hur ska man få tag i deeper dungeons då?

Enda sättet att hitta den idag måste vara i dungeon keeper gold paketet. ett tips är ju ebay.

Permalänk
Medlem

jag älskar dungeon kepper 1 men har varvat det för mycket deeper dungeon gjorde det spelet odödligt. men blev besviken på dungeon keeper 2 inte alls samma känsla. vi vill ha en 3:a.

skriva protest lite till EA eftersom dom köpte upp bullfrog och döda dom ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
jag älskar dungeon kepper 1 men har varvat det för mycket deeper dungeon gjorde det spelet odödligt. men blev besviken på dungeon keeper 2 inte alls samma känsla. vi vill ha en 3:a.

skriva protest lite till EA eftersom dom köpte upp bullfrog och döda dom ?

Jag gilla 2:an också... Fast lite i tvåan var skit! T ex att man inte kunde ha en Dödsängel, utan att det skulle vara en löjlig magi. Och att dom hade tagit bort mina älskade orcher...:( Annars var det ett bra spel

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem

Angående DD så finns DKgold ofta i sådana där fyndlådor på Tradition, iaf här i Uppsala.

Om någon nu skulle undra

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
Angående DD så finns DKgold ofta i sådana där fyndlådor på Tradition, iaf här i Uppsala.

Om någon nu skulle undra

Hehe jag bor ju i Uppsala! Måste dit och snoka

EDIT:
Var där idag och tittade igenom hela fyndkorgen (den bredvid kassan, med massa spel i dvd fodral). Hittade ETT dungeon keeper gold. Hehe det blev såklart mitt Såg även DK 2 så det tog jag med. Fanns 2 till sådana (när jag gick iaf) så om någon vill ha det.
Det var "tag 3, betala för 2". Rotade länge och väl men tillslut blev det "Yes, I speak Spanish" Något program för att lära sig spanska. Jag har läst lite spanska förut. Hittade inget annat spel där som jag ville ha , därför det "udda" valet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG