Permalänk
Medlem

Ska ePhone överklaga?

Rösta på http://www.ephone.se/Poll.aspx

edit: fixade länken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Rösta på http://www.ephone.se/Poll.aspx

Länken är ogiltig

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

Gå in på ephone.se istället och kolla längst upp på sidan

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Vad är dom ute efter? Publicitet? Eller vill dom helt ärligt bara se hur många som är intresserade?

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på publicitet - att vara emot ipred lockar nog en del intresserade och potentiella kunder...

Permalänk
Medlem

Helt klart publicitet, det kommer kosta dom ännu mer pengar att överklaga. Dom kommer nog dessutom att förlora igen och det är dom väl medvetna om.

Jag är helt övertygad om att dom vill ha publicitet, dock tycker jag det är bra om dom skulle överklaga. Jag står som ansvarig för bredbandet i min förening och jag kommer ju helt klart ta in offert från dom i höst. Dels för att stötta leverantörer som står på kundens sida och dels för att jag vill skydda dom boende här.
Nuvarande leverantör är bra, mycket bra, men jag är ju skyldig att ta in offerter från minst tre ställen och ePhone med sitt agerande i IPRED har ju helt klart kvalat in på min lista över potentiella leverantörer.

Permalänk
Medlem

Om du alla operatörer följde ePhones väg och drog ut på deta hela bara för att jävlas med dessa lobbygrupper.

Tycker det är operatörernas skyldighet att skydda sina kunder. Sen så är det ju patatetisk hur det svenska system kan fälla ett sånt här fall på några veckor när mördare och våldtäcksmän går lösa samt att andra kriminella som det kan ta flera månader/år innan de blir fällda.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ge upp dessa menninglösa trådar om ePhone. Det är gammalt nu.

Ingen bryr sig och vi har nog med onödiga trådar som tar upp RSS feeden.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Ge upp dessa menninglösa trådar om ePhone. Det är gammalt nu.

Ingen bryr sig och vi har nog med onödiga trådar som tar upp RSS feeden.

Det är inte meningslöst! Allt som händer kring ePhone är högst intressant.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Det är inte meningslöst! Allt som händer kring ePhone är högst intressant.

Det råder delade meningar om det.
låt oss slippa höra om det här och ta upp onödigt utrymme i RSS feeden.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det råder delade meningar om det.
låt oss slippa höra om det här och ta upp onödigt utrymme i RSS feeden.

Fattar inte, det här är ett forum, saker man skriver här hamnar på rss så det är nog nåt du får leva med.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Och ja, för övrigt tycker jag att dom ska överklaga, jag är ju trots allt kund hos dom.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Ge upp dessa menninglösa trådar om ePhone. Det är gammalt nu.

Ingen bryr sig och vi har nog med onödiga trådar som tar upp RSS feeden.

WTF? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Och ja, för övrigt tycker jag att dom ska överklaga, jag är ju trots allt kund hos dom.

Aha fanboy. Misstänkte det.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

EN som tcker det är ointressant och flera som tycker det är intressant. Du får nog leva med ePhone i din RSS-feed.

Permalänk
Medlem

Klart dom ska överklaga, detta är ju ett stort bakslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det råder delade meningar om det.
låt oss slippa höra om det här och ta upp onödigt utrymme i RSS feeden.

Hahaha! 1-

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Om du alla operatörer följde ePhones väg och drog ut på deta hela bara för att jävlas med dessa lobbygrupper.

Tycker det är operatörernas skyldighet att skydda sina kunder. Sen så är det ju patatetisk hur det svenska system kan fälla ett sånt här fall på några veckor när mördare och våldtäcksmän går lösa samt att andra kriminella som det kan ta flera månader/år innan de blir fällda.

varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

Sen när blev du dommare?

"Innocent until proven guilty"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

Det finns inga bevis att dom bedriver olaglig verksamhet. Att ha ljudböcker på sin dator är inte olagligt. Att ha en FTP-server är inte olagligt.

Något som däremot är olagligt är att bryta sig in på servrarna man inte har tillträde till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

ganska enkelt, jag skickar en photoshop bild till bonnier så kan de stämma skiten ur dig även om du inte har dessa filer.

Hur staten kan fälla på sånna ynka "bevis" är ju skrattretande, vilken 6åring som helst kan ta print screen och ändra lite i paint.

Detta visar vilken makt dessa lobbygrupper har och att de kan påverka domstolarna på dettavis, skrämmande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

Det ska dom naturligtvis inte. Men dom har ändå ett ansvar mot sina kunder när man ska bryta mot sekretessen. I just det här fallet är det ytterst tveksamt om det finns grund för ett informationsföreläggande. Tingsrätten har ansett att det finns grund men tingsrätten är inte sista instans och det är inte ovanligt att hovrätten tycker annorlunda i många frågor än tingsrätten, anser hovätten att det saknas grund för inforationsförelägande så skyddar inte ePhone kunder som bedriver olaglig verksamhet eftersom ingen olaglig verksamhet då förekommer i fallet.

Eller menar du att det bara är upphovsmaffian som ska ha rätt till "rättssäkerhet"?

Permalänk
Medlem

Låt oss säga så här, självfallet ska det finnas bevis och då hållbara bevis och ingen paint bild etc.

Om dom är offren som dom är i detta fall så självfallet ska dom ha mer rättigheter än dom som utför brottet.

Självfallet så ska dom ju ha någonting att komma med för att få ut uppgifterna och då menar jag riktiga bevis etc.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
varför ska dom skydda kunder som faktiskt bedriver olaglig verksamhet?

Av samma anledning som poliser inte skall stoppa mopedister som kör för fort genom att preja dom av vägen, eller som att skjuta en snattare som springer från affären, dvs inskränkningen av den eventuellt kriminielles rättigheter är inte i proportion till det eventuella brottet.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Tycker nog dom ska överklaga, eller egentligen ställa frågan vilket brott dom egentligen är dömda för.
vad jag fattat det som så har dom valt att inte spara loggar för deras användare för att det finns ingen skyldighet att spara trafikdata, sedan blir dom dömda att lämna ut loggarna, men om nu helt lagligt inte finns några loggar att lämna ut, hur kan dom då bli dömda och också i samband med detta även tvingas betala rättegångskostnader för ett brott som inte finns, får inte ihop detta riktigt, så visst är det hela intressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300