Permalänk
Medlem

Ljud ibland, hjälp

Köpt ny dator och har installerat allting nu fungerar dock allt felfritt förutom ljudet. Går jag in på exempelvis youtube eller myspace så kommer där inget ljud från högtalarna. Går dock in på "Ljudkonfigurationen" och ställer in exempelvis att jag har 5.1 eller 7.1 system och kör en ljudslinga man kan köra där så får jag ljud ur högtalarna.

Först så trodde jag det kunde ha något med bios versionen på la in nyaste på moderkortet. Men det är ju inte felet eftersom de kommer ljud ur högtalarna. Vet ni vad som kan vara fel?

Kom på nu att där fanns två olika anslutningar att installera på moderkortet, en som det stod HDA på och en som det stod AV97 på. Tog AC97 och pluggade in men jag kanske skulle tagit HDA kabeln. Men konstigt i alla fall att ändå konstigt att jag frå fram ljud i högtalarna då jag gör som jag har beskrivit ovan.

Har även testat att spela upp en skiva i media player men det funger inte heller. Men jag får ändra sladden och som om något trevligt händer....

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |