League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myrsloken91:

Vad för grejer köpte du då? Jag brukar alltid gå Philosophers stone ->Ninja Tabi -> 2 avarice blade -> Zeal ->Infinity Edge -> Phantom Dancer

hmm, gillar inte upplägget du har.

brukar lira tristana kör:
2 avaric, greaves, infinity edge, zeal/phantom dancer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Hur kommer det sig att det e så tyst i denna tråd när HoN-tråden alltid har aktivitet? Jag spelar bara LoL. LoL Känns iaf som ett steg framåt i evolutionen medan HoN bara känns som en DotA-kopia Men det är väl bara min åsikt^^

Du svarar ju på din egen fråga ^^ det beror väl självklart på att fler spelar/bryr sig om HoN än LoL. Innan det blir mass rage nu så va det inget illa menat bara det självklara svaret på din fråga.

För övrigt så är väl HoN lika mycket en utveckling om inte mer, eller anser du inte att Starcraft 2 är en utveckling av Startcraft?
Behåller det som är bra, lägger till nytt, en mycket bättre motor och bättre grafik. Precis som Hon har gjort med DotA.

LoL är grenens Wii, barnvänligt och med lite intressanta gimmicks men har ingen competitive framtid i klass med DotA och HoN..

Skrivet av Frantz3n:

LoL är precis som HoN & DotA. Fast dom har lagt till flertals med saker istället för att kopiera rakt av. Som HoN gjorde. Jag får en känsla av World of warcraft & Dota i LoL. Man lägger talent point, köper heroes, olika skins och det finns fler Spells i LoL än vad det finns i DotA & HoN. I LoL finns det, om jag räknar rätt, 6st spells istället för 4. Får inte glömma 1 passive spell efter varje unik hero.

Testa spelet. Det är gratis. Vilket gör spelet ännu bättre.

Köper heroes? Så om man betalar får man tillgång till saker andra inte har? Eller går det på antalet spelade games? (jag körde LoL ungefär 5 spel under Betan så har inte jätte koll på dessa saker runt omkring). I vilket fall som hällst så ogillar jag starkt ett koncept där vissa spelare får tillgång till saker som inte andra får, ungefär som att köpa gear som ingen annan kan få i ett MMO..

Sen måste jag verkligen säga att det faktum att det är gratis INTE är en fördel lika lite som det var i DotA (utanför invite comunities) då det innebär att folk inte känner att det spelar någon roll och kan få för sig att sabba spel för andra mycket oftarer än i ett spel där du bara har bara ett konto som du köpt och detta konto även reggar stats..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

bla bla bla...

Min fråga är hur är det en utveckling av dota?
Ca 10 helt nya heroes, 9 nya items, bättre grafik och 2 nya maps låter mer som en kopia än en utveckling om du frågar mig.

I league of legends har du 51 hjältar där några få spells liknar dota (80% e helt nya). Och i League of legends så har du helt andra items.
Det enda som är nästan samma i LoL är banan men även den är modifierad.

Enligt mig så är dota bättre än HoN och likvärdigt med LoL, men league of legends communityn väger över det mesta.

DotA vs HoN - HoNWiki
http://www.leagueoflegends.com/champions

Din rune book och antal heroes spelar mindre roll i public games. I league of legends så gissar jag att jag sett under 1% medvetna leavers efter snart 600 games på EU och runt 300 på US.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Min fråga är hur är det en utveckling av dota?
Ca 10 helt nya heroes, 9 nya items, bättre grafik och 2 nya maps låter mer som en kopia än en utveckling om du frågar mig.

I league of legends har du 51 hjältar där några få spells liknar dota (80% e helt nya). Och i League of legends så har du helt andra items.
Det enda som är nästan samma i LoL är banan men även den är modifierad.

Enligt mig så är dota bättre än HoN och likvärdigt med LoL, men league of legends communityn väger över det mesta.

DotA vs HoN - HoNWiki
http://www.leagueoflegends.com/champions

Din rune book och antal heroes spelar mindre roll i public games. I league of legends så gissar jag att jag sett under 1% medvetna leavers efter snart 600 games på EU och runt 300 på US.

Att du ändrade till bla bla bla visar egentligen hur seriöst jag bör ta ditt svar och om det talar för hela LoL communityn så passar väl förkortningen för er..

Men here goes.

Hört talas om "if it ain't broke don't fix it"? Varför måste man göra om allt? På dig låter det som att man måste göra om bara för sakens skull? Jag antar att med ditt resonemang så är alla uppföljare till alla spel någonsin bara kopior?
Det är inget fel att ta något bra och förädla det.
Så egentligen är väl HoN den riktiga utvecklingen av DotA medans LoL är mer ett nytt spel baserat på samma konsept (självklart inget fel med någondera).

En fråga, helt ärlig fråga då jag inte vet. När ett spel börjar, ligger samtliga spelare på samma nivå då eller kan någon som har betalat eller spelat massor med spel ha fördelar över en som kanske bara kört 10 spel(självklart menar jag inte "skill" mässigt, att en erfaren spelare är bättre är självklart jag refererar till om man kan få tillgång till saker, hjältar eller få bättre dmg osv genom cash eller massor me games)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Förkortar till "bla bla..." eftersom att jag ansåg att det var för långt att citera så att vi slipper fylla hela tråden med denna diskussionen.
Säg en uppföljare som inte fortsätter på storyn, inte har nytt material utan i stort sett endast uppdaterat grafiken. Så vad har de "förädlat" som jag har missat? Men för övrigt så har jag aldrig sagt att Hon är dåligt för att det är en kopia av dota men jag har däremot sagt att jag anser det vara sämre än originalet.
Du kan inte köpa annat än hjältar efter 10 games, du måste vara minst lvl 20 för att få några halv vettiga runor som gör störst skillnad i början. Och för att få runor så måste du SPELA, du kan inte köpa dem för pengar.
Men ja en lvl 30 med full rune book har ett visst överläge men det gör som sagt inte någon större skillnad. Sedan så balanserar lol servrarna automatiskt så att spelen blir jämna.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Förkortar till "bla bla..." eftersom att jag ansåg att det var för långt att citera så att vi slipper fylla hela tråden med denna diskussionen.
Eftersom att du klagar utan att ens veta något om League of legends så vet jag inte ens varför jag argumenterar med dig...
Du kan inte köpa annat än hjältar efter 10 games, du måste vara minst lvl 20 för att få några halv vettiga runor som gör störst skillnad i början. Och för att få runor så måste du SPELA, du kan inte köpa dem för pengar.
Men ja en lvl 30 med full rune book har ett visst överläge men det gör som sagt inte någon större skillnad. Sedan så balanserar lol servrarna automatiskt så att spelen blir jämna.

Var klagade jag? Det får du gärna berätta.

Det ända jag kan tänka mig är min Wii analogi men att den skulle tas med glimten i ögat trodde jag var så uppenbart att det inte ens behövdes smilys..

Så igen du får gärna peka ut mitt klagande, eller är det så att du har sådant behov att försvara dig att du antar att någon klagar utan att de gjort det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Var klagade jag? Det får du gärna berätta.

Det ända jag kan tänka mig är min Wii analogi men att den skulle tas med glimten i ögat trodde jag var så uppenbart att det inte ens behövdes smilys..

Så igen du får gärna peka ut mitt klagande, eller är det så att du har sådant behov att försvara dig att du antar att någon klagar utan att de gjort det?

Förlåt om jag tolkade dina inlägg fel men det var så jag tog det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Celcius:

spammade avarice blade, köpte enbart det och ninja tabi...
Sedan Infinity Edge när jag fått 4k, efter det Phantom Dancer, Youmuu's ghostblade (bra när man möter en tank eller skall fly) och till sist Black Cleaver... allt jag kunde köpa innan matchen tog slut, men tänkte avsluta med ännu en Infinity Edge, för ökad skada, och för att återigen få 100%crit, har ca 92% eller nått när jag skaffar Black Cleaver.

Ett bra build som inte tvingar dig att slakta folk hela tiden, du kommer få bra gear i slutet endå.

Edit: Tror jag bytte ut den sista Avarice till en Executioner's Calling för att få lite lifesteal... kommer inte ihåg säkert dock

Ok, jag brukar köra black cleaver efter phantom om man har råd. Ska kolla lite på ghostblade

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

hmm, gillar inte upplägget du har.

brukar lira tristana kör:
2 avaric, greaves, infinity edge, zeal/phantom dancer

Jag gillar mitt upplägg ganska skarpt just nu iaf, har kört 5 games i rad med minst 3:1 i kills:Deaths (förhållandet mellan dom). Men din version verkar ganska nice också, fast grejen med den e ju att jag BEHÖVER health och mana regen i början Jag e för aggressiv ibland och då e health reg väldigt skön att ha så att man slipper backa hela vägen hem och mana regen gör så att jag kan spamma Parrley vilken e både skön att harrassa med och tjäna lite extra pengar med Sen ger ju Philosopher också extra guld, precis som avarice så jag tror inte att jag skulle få Infinty så mycket snabbare med din build. Men den passar nog dig bättre Det beror ju på spelstilen också ^^

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Jag gillar mitt upplägg ganska skarpt just nu iaf, har kört 5 games i rad med minst 3:1 i kills:Deaths (förhållandet mellan dom). Men din version verkar ganska nice också, fast grejen med den e ju att jag BEHÖVER health och mana regen i början Jag e för aggressiv ibland och då e health reg väldigt skön att ha så att man slipper backa hela vägen hem och mana regen gör så att jag kan spamma Parrley vilken e både skön att harrassa med och tjäna lite extra pengar med Sen ger ju Philosopher också extra guld, precis som avarice så jag tror inte att jag skulle få Infinty så mycket snabbare med din build. Men den passar nog dig bättre Det beror ju på spelstilen också ^^

Spelstilen gör nog rätt mycket angående vad man satsar, de flesta guider passar inte mig alls, då jag föredrar ett mer "passivt" spel, OM jag inte lirar tank, vilket jag föredrar... då tågar jag oftast bara på, speciellt med Mordekaiser, bara att spamma Mace och Siphon för att få upp skölden ^^
eller när man har Mundos ulti, nästan bara att rusha rakt in i teamfighter, man får dock akta sig om fienden har mycket stun eller slow.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

essin frågade om "gamla spelare har fördel över nya" ( i andra ord..)

Ja, men dem möts inte pga matchmaking, du kommer matchas mot spelare som hyfsatt motsvarar dig. Dem har nu nyligen även lagt lite större vikt på summoner level ("din" level). Det som gör skillnad är dock inte runorna eller level uten mest hur bra spelaren är.. det märker man fort om man har en bra streak med mycket vinster. man hamnar då mot klart bättre motstånd..

Jag spelar både HoN och League of legends och gillar båda spelen av olika anledningar, största nackdelen med HoN är nog communityn samt att jag anser att det kräver mycket mer tid, största fördelen att det känns lite mer tävlingsinriktat för tillfället.
LoL är lättare att komma in i och för casuals troligtvis ett bättre spel. Sen så är det synd att dem inte fått igång ladder/ranked games med draft pick mm, men det kommer ju "snart".

Har Eu (lvl21) och US (lvl30 ~450 games) acc i LoL, i HoN har jag nog bara kört ca 50-60 matcher så jag suger fett.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Avstängd

Jävla piss update, jag vill lira nu, inte om 6 timmar. -.-

Permalänk
Avstängd

Stats:

Bilden ovan: Fighter

Bilden ovan: Tank

Permalänk
Avstängd

Vem anser ni vara svårast att möta i mid lane?
Twitch tycker jag är relativt enkel att möta, hammerdienger med.
Teemo däremot, han är jobbig.
Mirror mid lane, med Tristana är bara kul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av League of Legends:

Gentlemen and ladies of the League of Legends,

We've been doing a whole lot of talking about Season One lately, and I am sure that you're all wondering when exactly you'll be able to start indulging in the epic new features that come with it. Well, today, I’m here to officially share with you that we are targeting the 13th of July for the launch of Season One. That's right, Runeterrans, your long wait is nearly over! This time next week you'll be firing up your first ranked games in competitive Season One! I hope you're all prepared!

Woo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Jag säger detsamma, äntligen!

Permalänk
Avstängd

Season One

Indeed. Gillar framför allt nya layouten!

• Ranked Games

• Ladders

• Draft Mode

• Improved Visual Styles

Permalänk
Medlem

Varför har de inte sin ingame cartoon grafik på bakgrunden också? Den där ser ut som en HoN concept art
Lite motsägelsefullt kan tyckas..
Men annars så grattis till alla LoL spelare, kanske skulle prova lite lol igen, om jag ens hade tid att spela HoN nu för tiden =/ semester snart! =D

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att de roligaste matcherna är när ingen i lagen pratar med vallfritt teamspeak med någon annan laget.
Mycket skrivande och alla håller stenkoll på när det är dags att hoppa ut ur busken och njuwka fienden osv.

Permalänk
Avstängd

Är det värt att köpa "XP boost"?
Är level 23-24 men skulle inte inte skada att få lite mer masteries/runes.
Funderar på 3 dagars +200% exp och sitta och nöta konstant i dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Är det värt att köpa "XP boost"?
Är level 23-24 men skulle inte inte skada att få lite mer masteries/runes.
Funderar på 3 dagars +200% exp och sitta och nöta konstant i dagar.

Jag skulle hellre satsat på en IP boost och nöta i dagar, enligt mig så är det lättare att få xp än ip till alla hjältar och runor. Men om du har all ip du behöver så kan det ju vara värt det kanske.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memon:

Jag skulle hellre satsat på en IP boost och nöta i dagar, enligt mig så är det lättare att få xp än ip till alla hjältar och runor. Men om du har all ip du behöver så kan det ju vara värt det kanske.

Har Tristana, Alistar och har inte haft en tanke på att köpa fler champs.

Permalänk
Avstängd

League of Legends - Season One Cinematic

Se den i 720p/fullscreen, as nice!

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Den är grym ;).

Hur som helst. Kört ett par rated matcher nu (solo). Förlorat nästan alla. Och har hela tiden positiva stats. Stör mig som fan på att man åker på smisk hela tiden pga. att man lyckas komma med LoLs sämsta spelare. Förstår inte varför folk som är så kassa ens kör rated battles.
Ett exempel (dock vinst):

(Jag är Gkyckling).

Ok att jag oftast spelar carriers, men vafan. I detta fall var t.ex. Mundo, Yi och Jax skrämmande dåliga. Jax dög väl, men Yi undrade jag ärlig talat om han nånsin lirat LoL förut..

Fan vad jag hatar LoL ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Den är grym ;).

Hur som helst. Kört ett par rated matcher nu (solo). Förlorat nästan alla. Och har hela tiden positiva stats. Stör mig som fan på att man åker på smisk hela tiden pga. att man lyckas komma med LoLs sämsta spelare. Förstår inte varför folk som är så kassa ens kör rated battles.
Ett exempel (dock vinst):

http://img375.imageshack.us/img375/8900/lolilg.jpg

(Jag är Gkyckling).

Ok att jag oftast spelar carriers, men vafan. I detta fall var t.ex. Mundo, Yi och Jax skrämmande dåliga. Jax dög väl, men Yi undrade jag ärlig talat om han nånsin lirat LoL förut..

Haha, ifall man är bäst är det ju bara logiskt att man får sopor i laget och motståndarna är bra, så att det blir jämnt. Du får tänka så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Den är grym ;).

Instämmer, körde nyss en match jag jag var den enda som var någorlunda bra i laget... slutade i ett helt ok 2-32 till moståndarna... eller inte.
Började med att katarina, som var mitt. Rushade tornet och dog, efter ca 2min.
Sedan så fortsatte det i den riktningen.

De var så ruggit feedade att även om man var 5v2 så blev det en ace.
Sedan så kommer smartass Katarina och säger att alla andra suger(?) när hennes stats är 0-11-0, och att hon kommit i ett kasst lag och ragequitar (ca 18min in i matchen) för att komma tillbaka när det är ca 10sek kvar till 25min, för att slippa leave....

Sen när man ser rating på alla så har jag 1165, resten i mitt lag har 1090 i genomsnitt. och motståndar laget har ingen under 1200... asså va fan?
Matchmakingen är ju för i helvete likadan som det var i betan, Du vinner en match, och förlorar nästa. och då med STOR marginal. Har inte haft ett enda jämnt ranked game hittills... har inte behövt anstränga mig i de matcher jag vunnit, och har blivit brutalt nerhackad i de jag förlorat.... suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Sen när man ser rating på alla så har jag 1165, resten i mitt lag har 1090 i genomsnitt. och motståndar laget har ingen under 1200... asså va fan?
Matchmakingen är ju för i helvete likadan som det var i betan, Du vinner en match, och förlorar nästa. och då med STOR marginal. Har inte haft ett enda jämnt ranked game hittills... har inte behövt anstränga mig i de matcher jag vunnit, och har blivit brutalt nerhackad i de jag förlorat.... suck

Det är samma problem som i closed beta, för lite folk som spelar ranked + alla har nästan samma rating.
Läste igår att de gjort så att endast lvl 30's får köra ranked games, man kan ju hoppas att man i alla fall slipper några nybörjare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det några som är sugna på att lira ihop ?
Jag är lvl 13.

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem

Hade en intressant match igår. Till att börja med hade vi Yi i mitt lag. Suckade högt och undrade hur detta skulle bli, då jag aldrig haft positiv erfarenhet av deras samarbete. Mycket riktigt, vid level 7 stack han när han dog första gången. (Ska aldrig mer spela tillsammans med Yi!)

Framåt mitten av matchen visade sig hur kass även vår Shaco var. Så det blev mer eller mindre 3v5. Men motstandarna hade lyckligtvis bara Tristana som var deras farliga spelare, och hon började även trubbas av efter ca 30 min. De spelade dålig offensiv, vilket ledde till att matchen blev seg och långdragen. Till slut kunde vi vända på steken och trycka till. Förstörde deras bas omgående. Win efter 60min!

Kul när till synes hopplösa matcher ändrar riktning. Tråkigt med folk som sticker bara, eller spenderar all tid på att kluddra ner chatten med skitsnack och röstar för surrend så fort det blir lite uppförsbacke.

Spelade som Annie btw. En champ jag aldrig riktigt fallit för förrän nu när man lärt sig spela henne.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower