Skrivet av Maho:
Hej.
Min ena hörlur har inget ljud, och alla ställen jag tittat på har 2 års garanti, förutom Media markt där jag löpt mina lurar där dom har 1 års garanti.
Har bara ljud i vänstra "luren" och den högra är helt död.
Det är ett par QPAD QH-90.
Så frågan är om det är kört för mig?
Hej,
Ta kontakt med vår support via;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us
Med vänlig hälsning,
QPAD
Skrivet av Maho:
Här fick man ju mycket hjälp ^^ Den tackar vi för.
Vi ber om ursäkt för detta och jobbar på att bli mer aktiva på Sweclockers!
Skrivet av str8forthakill:
@qpad:
Går det att få tag på enstaka keycaps till ett MK-85 (röda switchar)? Mer specifikt, ett S och ett Ö. Btw mitt tredje Qpad MK-85 lever på än, har utlevt mina två första kombinerat. Verkar vara ett bra exemplar! Eller så hade jag väldans otur med de två första.
Hej,
Självklart så går det, ta kontakt med vår support via denna länk så hjälper dom dig;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us
Med vänlig hälsning,
QPAD
Skrivet av Mr_Morden:
Hur stabilt och seriöst är företaget egentligen? Känns som det är kinabaserat med en lokal adress i Skärholmen/Botkyrka.
Skickade in en förfrågan i kontaktformuläret på http://qpad.com/contact/
Fick tillbaka ett mail:
"Hi,
Thank you for contacting QPAD customer service.
This e-mail is no longer in use.
In order to submit a support ticket, please click on the link;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us"
Försökte ställa en fråga varför jag inte kan installera mjukvaran (QPAD MK-90_SETUP_20150623v0985.exe) för MK-90 efter en lyckad firmwareupdatering (FWUpdate_MK-90_20150701-V39). Får ett kines-engelskt felmeddelande "Setup" "Do NOT Find Gaming Keyboard!". Går att köra firmwareupdaterigen hur många gånger som helst utan problem. Skriver även på tangentbordet nu. Lyser mörkblått.
Hej,
QPAD är ett svenskt företag som har varit i branschen sedan 1992.
Vi på QPAD bygger vår framgång på ett engagemang på gräsrotsnivå för gaming community. Vi trivs i konkurrens och välkommnar den fria själen av spel. Vi förser spelvärlden med premium högkvalitativ utrustning, vilket ger eSporters, entusiaster och casual gamers över hela världen en vinnande kant.
I en bransch som domineras av gigantiska multinationella företag, är QPAD en fläkt av frisk luft. Historien om QPAD startade i Stockholm, tillbaka till 1992 när dator entusiasten och hardcore gamern Christer Körnbäck grundade företaget. Tanken Christer hade var att producera högkvalitativa musmattor lämplig för spel. På den tiden hade spelarna inget annat val än att använda vanliga Office-grade möss och musmattor.
År 1997 var ett av världens första eSport evenemang i Stockholm, det svenska Quake mästerskapen. Christer - är en framstående medlem av den svenska online-gaming scenen - ombads att ge en anpassad storlek av musmatta, betydligt större än de modeller som finns tillgängliga vid den tidpunkten. Detta var födelsen av den första delen av premium eSport utrustning konstruerad med endast spel i åtanke. Musmattan var kärnan i QPAD´s produktlinje för år, som det lilla enmans-företaget växte i både storlek och berömmelse, fick respekt bland eSport idrottare, gamers och dator entusiaster över hela världen.
QPAD har idag vidgat sitt sortiment till att även omfatta prisbelönta spel-grade möss, headset och tangentbord. Dessa inkluderar världens första mekaniska Gaming Keyboard erbjuder full NKRO via USB endast, (QPAD MK-85) och den första Laser Gaming Mouse faktiskt användbar för professionella spel ändamål (QPAD 5K). Med lanseringen av QPAD Professional Gaming Headset 1339 har företaget ytterligare stärkt sin plats som en ledande leverantör av premium spel produkter. 1339-headset, som bygger på branschledande teknik från Beyerdynamics som är av många spelare anses vara den bästa gaming headset på marknaden idag. "
Alla produkter i QPAD familjen har samma arv: passion för spel och en sann engagemang för spel och eSport gemenskap. Detta återspeglas i vår sponsring av QTOUR, eSport idrottare, samhällen, koppar, turneringar, lag och parterna LAN över hela världen.
Vi har nyligen bytt vårt support system och för att omdirigera trafiken så får man det meddelandet när man tar kontakt med support@qpad.com som inte längre är aktiv.
Om du inte redan har fått hjälp av oss så ta kontakt med oss direkt via vår support;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us
Med vänlig hälsning,
QPAD AB
Skrivet av Wasp:
Tänkte ba säga till att qpad senast var aktiv i januari. Så ni har nog inte så stor chans till att få svar här
Det ska vi absolut förbättra och försöka bli mer aktiva på Sweclockers framöver!
Skrivet av Mr_Morden:
@Wasp: Tack för info. Går i linje med mina förväntningar.
Med lite tur trillar det förbi någon annan här som upplevt samma sak och har en fix/förklaring.
Hej,
Ta kontakt med oss via vår support så hjälper dom dig;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us
Med vänlig hälsning,
QPAD