Hej!
Om man kollar några sidor tillbaka så ser man hur jag hade problem med CDON, jag skriver om den och nu får ni veta hur det gick, har aldrig varit med om sämre.
Den 23e januari beställer jag ett fractal design R3, Noctua NH-D14 SE2011 + ett mounting kit till intel 775/1155/1366.
Den 25e får jag paketet och där är rätt chassit, rätt mounting-kit men FEL kylare. jag fick NH-D14, alltså inte den nya versionen med PWM fläktar.
Jag kontaktar dom den 25e och sa att jag förstod dom då det är nästan samma kylare men dom skickade en ny genast!
Den 27e får jag mitt paket och då, återigen FEL kylare. Och det intressanta, just den kylaren var "inte i lager", ändå så fick jag den! (NH-D14 då)
Jag kontaktar dom igen och nu är jag bara trött på det, jag ger dom en youtube video som dom kan visa lagret för så dom förstår hur kartongen ser ut, osv osv.
Dom lägger upp ännu en ny order till mig och jag väntar.
På torsdagen så kontaktar jag dom igen för jag skulle få kolli-id och så för att kunna spåra paketet, Då får jag reda på att dom STRUKIT min order och dom vet inte om dom ens kommer få in den kylaren igen. HELT UTAN ATT BERÄTTA FÖR MIG! Jag får en kompensation på 327 kronor (halva kylarens pris) och jag skickar tillbaka dom två felaktiga kylarna.
Jag gjorde sen en sak, Jag kontaktade ett annat företag, som är verksamma här på forumet och skrev helt enkelt att om dom kunde göra en deal till mig så får dom mig som kund istället för CDON, plus att dom får en kund i framtiden då jag ska köpa helt nytt system i april (Ivy Bridge), Och detta företaget SÄNKER sitt pris till CDONs pris, bara för min skull, jag beställer den på fredagmorgon (3e februari), posten tar emot den på eftermiddagen (runt 14.00) och dom är tyvärr sega så jag fick den först på tisdagen (7e februari)
Sammanfattning, Handla aldrig hos CDON, spydig support, påstår sig svara inom 24 timmar på ärenden men det tog ännu längre tid (och det är ändå garanti på högst 24 timmar!), kan inte skicka rätt vara, informerar inte en när dom stryker ens order, och dom har ingen man kan ringa för att få snabbare svar.
Dom som vill veta vilket företag som hjälpte mig:
http://alturl.com/a7rvj
Finns inget företag som hjälpt mig så mycket som dom gjorde där. TACK SÅ HEMSKT MYCKET!
Och till CDON.. ni kommer få ett otroligt dåligt rykte från min sida.
Jag ville också ha en noctua nh-d14 SE2011 fast den fanns inte i lager så jag beställde det hos dustinhome. Ska hämta det imorn. Beställde chassi och ram hos CDON. Hoppas de inte plockar fel varor nu :'(. Träligt att du fick samma kylare två gånger..