CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Skrivet av mille666:

Hej!

Om man kollar några sidor tillbaka så ser man hur jag hade problem med CDON, jag skriver om den och nu får ni veta hur det gick, har aldrig varit med om sämre.

Den 23e januari beställer jag ett fractal design R3, Noctua NH-D14 SE2011 + ett mounting kit till intel 775/1155/1366.

Den 25e får jag paketet och där är rätt chassit, rätt mounting-kit men FEL kylare. jag fick NH-D14, alltså inte den nya versionen med PWM fläktar.
Jag kontaktar dom den 25e och sa att jag förstod dom då det är nästan samma kylare men dom skickade en ny genast!

Den 27e får jag mitt paket och då, återigen FEL kylare. Och det intressanta, just den kylaren var "inte i lager", ändå så fick jag den! (NH-D14 då)
Jag kontaktar dom igen och nu är jag bara trött på det, jag ger dom en youtube video som dom kan visa lagret för så dom förstår hur kartongen ser ut, osv osv.
Dom lägger upp ännu en ny order till mig och jag väntar.

På torsdagen så kontaktar jag dom igen för jag skulle få kolli-id och så för att kunna spåra paketet, Då får jag reda på att dom STRUKIT min order och dom vet inte om dom ens kommer få in den kylaren igen. HELT UTAN ATT BERÄTTA FÖR MIG! Jag får en kompensation på 327 kronor (halva kylarens pris) och jag skickar tillbaka dom två felaktiga kylarna.

Jag gjorde sen en sak, Jag kontaktade ett annat företag, som är verksamma här på forumet och skrev helt enkelt att om dom kunde göra en deal till mig så får dom mig som kund istället för CDON, plus att dom får en kund i framtiden då jag ska köpa helt nytt system i april (Ivy Bridge), Och detta företaget SÄNKER sitt pris till CDONs pris, bara för min skull, jag beställer den på fredagmorgon (3e februari), posten tar emot den på eftermiddagen (runt 14.00) och dom är tyvärr sega så jag fick den först på tisdagen (7e februari)

Sammanfattning, Handla aldrig hos CDON, spydig support, påstår sig svara inom 24 timmar på ärenden men det tog ännu längre tid (och det är ändå garanti på högst 24 timmar!), kan inte skicka rätt vara, informerar inte en när dom stryker ens order, och dom har ingen man kan ringa för att få snabbare svar.

Dom som vill veta vilket företag som hjälpte mig:
http://alturl.com/a7rvj

Finns inget företag som hjälpt mig så mycket som dom gjorde där. TACK SÅ HEMSKT MYCKET!

Och till CDON.. ni kommer få ett otroligt dåligt rykte från min sida.

Jag ville också ha en noctua nh-d14 SE2011 fast den fanns inte i lager så jag beställde det hos dustinhome. Ska hämta det imorn. Beställde chassi och ram hos CDON. Hoppas de inte plockar fel varor nu :'(. Träligt att du fick samma kylare två gånger..

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_amilo_sl23t-1_led-137999...

Någon som har någon rabbatkupong som fungerar till denna skärmen?

Är denna skärmen prisvärd?

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som dem börjar få ordning på lagersystemet i alla fall. Jag la beställning på ett system igår ca 22:30 (10 produkter) fick besked att det är postat idag. Bra jobbat

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

CDON.COM inför en ny frakttrappan som innebär att fraktavgiften baseras på den fraktklass produkten tillhör.

Det finns i dagsläget fyra olika fraktklasser, och vilken fraktkostnad respektive fraktklass avser framgår i nedan tabell:

Fraktklass A 29 kr
Fraktklass B 49 kr
Fraktklass C 79 kr
Fraktklass D 99 kr

Införande av den nya frakttrappan innebär att fri frakt över 600 kr inte gäller längre.

http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/frakttrappan/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Ja det var väll inte så ekonomisk att skicka större och tyngre saker för en avgift på 29kr...

Permalänk
Medlem

nae, men att slopa frifrakt vid över 600

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Är dock grymt besviken på att ni har ersatt *fraktfritt över 600kr* med en 50krs rabattkod.
Speciellt eftersom att man inte kan använda mer än en rabattkod per köptillfälle.
Om inte detta görs något åt så kommer de bli betydligt mindre beställningar från min sida iaf.
(förra året handlade jag för ca 16000kr från er, mestadels blu-ray filmer)

En liten notis som cdon fick av mig i deras senaste kundundersökning.

Annars är ja nöjd med cdon, beställer man filmer får man dom oftast dagen efter, datorkomponenter brukar ta två dagar.

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

Cdon är bra! Men jag undrar varför ni "höjde" priset på Xperia S, kan det komma att ändras tillbaka innan lanseringen?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

nae, men att slopa frifrakt vid över 600

Men trogna kunder får ju 50kr rabattkod nästa order.

Sen var det väl inte helt oväntat att något angående frakten skulle ske.
Ligger man 5-20% under andra kan man inte baka in frakten i priset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men trogna kunder får ju 50kr rabattkod nästa order.

Sen var det väl inte helt oväntat att något angående frakten skulle ske.
Ligger man 5-20% under andra kan man inte baka in frakten i priset.

Glöm inte att en stor del av Sweclockers medlemmar tror att fraktbolag arbetar gratis.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

några komponenter jag skulle vilja se på er sida:
- Fractal Design Define XL USB 3.0 'chassi' ::EDIT:: såg att ni har fått in det och det går att bevaka
- G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming 'interminnen'
- G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance 'interminnen'

Permalänk
Medlem

Beställde lite grejer i onsdags. Tänkte att jag med massiv tur skulle ha sakerna framme till fredag (idag). Till min stora förvåning är ingenting skickat än?
Efter två hela arbetsdagar tycker jag att paketet åtminstone ska ha hamnat hos posten, står fortfarande "Varorna Packas", vilket det gjort sen igår klockan ~10.00.

Enligt CDON:
Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Värt att påpeka är att allting fanns vid lager i onsdags, igår och idag. Vad har gått fel här?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av alex.:

Någon som erfarenhet hur långt tid man brukar få vänta för att få hem datorkomponenter? Har väntat i två dagar nu och dom har inte ens packat min order än... Eller bytt status överhuvudtaget. (Alla komponenter finns på lager med 1-3 leverandstid).

Hej

Om allt finns på lager så ska det skickas inom 24h, allt annat är naturligtvis misslyckande. PM:a mig Ordernr så tar jag en titt på det.

Mvh Edin

Skrivet av kortleken:

varför höjde ni denna med hela 196kr? http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_scorpio_black_32...
pga popularitet eller?
den fanns i lager, tog slut för att sedan återuppstå till ett dyrare pris...

Tja

Vad jag kan se så beror priset på att HDD priserna naturligtvis gått upp när man handlat in den till det högre priset idag.

Mvh Edin

Skrivet av BaoBui:

Fick hem mitt grafikkort från CDON idag, en asus gtx 590. Efter drivrutininstallation så får jag blåskärm vid omstart, jag antar jag fick ett trasig grafikkort?
Dumt när det inte går att ringa dem och få support direkt.

Tja

PM:a mig ditt ordernr så kikar vi på det och löser det naturligtvis.

MVH Edin

Skrivet av Toivo83:

CDON.COM inför en ny frakttrappan som innebär att fraktavgiften baseras på den fraktklass produkten tillhör.
Det finns i dagsläget fyra olika fraktklasser, och vilken fraktkostnad respektive fraktklass avser framgår i nedan tabell:

Fraktklass A 29 kr
Fraktklass B 49 kr
Fraktklass C 79 kr
Fraktklass D 99 kr

Införande av den nya frakttrappan innebär att fri frakt över 600 kr inte gäller längre.
http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/frakttrappan/

Tja

Helt rätt! Det här kommer att göra att vi kommer kunna pressa våra priser ännu mer då varje produkt bära sin kostnad, så jag ser gärna att ni ger det en chans..

Skrivet av Ludzee:

Cdon är bra! Men jag undrar varför ni "höjde" priset på Xperia S, kan det komma att ändras tillbaka innan lanseringen?

Tja

Varför priset höjts kan jag inte svara på, men skicka mig PM så löser vi det.

Mvh Edin

Skrivet av NoNaMeD:

några komponenter jag skulle vilja se på er sida:
- Fractal Design Define XL USB 3.0 'chassi' ::EDIT:: såg att ni har fått in det och det går att bevaka
- G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming 'interminnen'
- G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance 'interminnen'

Tja

Jag kikar på det så försöker vi lösa det till nästa vecka.

Mvh Edin

Skrivet av rinosaur:

Beställde lite grejer i onsdags. Tänkte att jag med massiv tur skulle ha sakerna framme till fredag (idag). Till min stora förvåning är ingenting skickat än?
Efter två hela arbetsdagar tycker jag att paketet åtminstone ska ha hamnat hos posten, står fortfarande "Varorna Packas", vilket det gjort sen igår klockan ~10.00.

Enligt CDON:
Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

Värt att påpeka är att allting fanns vid lager i onsdags, igår och idag. Vad har gått fel här?

Tja

PM:a mig ditt ordernr så tar jag en titt..

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Bara jag som känner att CDON blev sura på mig i min fråga ? :D, var dock själv lite agg första eftersom "supporten" typ sket i en i livechatten.
Synd Edin har övergett denna tråden en aning, det som lyfte upp cdon rätt mycket.

Fråga 2012-02-01 12:01

Hej.

Eftersom man av någon lustig anledning inte fick svar på live chat och han jag pratade med skrev ett automatiserat standardsvar "Kontakta på kundformulär blabla" vilket jag tyckte kändes väldigt respektlöst.

Men jag är van vid cdons kundservice (undantag Edin)

När får ni inte följande produkt i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_roc...

Och varför finns där en exakt likadan produkt men denna går ej att boka:
ttp://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_rock...
Svar 2012-02-01 13:56
Hej Jimmie,

Tack för att du kontaktade oss.

Varan CPU-Cooler be quiet! har ej haft release ännu så denna är bokningsbar men vi har ej fått fram releasedatumet ännu.

Be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Pro är tillfälligt slut på lagret det är därför denna ej går att boka för tillfället.

När en produkt endast går att bevaka på hemsidan innebär detta att den är slut i lager och därför inte går att beställa för tillfället. Vi har beställt hem fler men har inte fått någon information från vår leverantör om när produkten kommer in igen. Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder.

Om du skriver in din e-post i bevakafältet får du ett mail när produkten går att beställa igen.

Fråga 2012-02-01 15:40
Hej.

Jag fick tyvär inte direkt svar på det jag ville veta.
Enligt länkarna så är det exakt samma cpu kylare, det finns inget artikelnummer (vilket ni borde uppdatera er hemsida med)
Så enligt namnet är det exakt samma kylare, men den ena är kommande och den andra är slut.

Jag hoppas ni förstår en kund är väldigt fundersam.

Efter att ha sökt lite själv så hittade jag följande:
"be quiet! DarkRock Pro C1" som ex inet skriver ut, dvs C1.

Och kollar man där be Quiet visar upp "nya" uppdaterade kylare i Juni så visar dom upp en DarkRock Pro C2.
"http://www.youtube.com/watch?v=Mp4_7W41O-c"
Är det alltså denna uppdaterade C2 som man kan boka?
C2 har bland annat större fläktar 135mm istället för 120mm.

Mvh Jimmie
Svar 2012-02-02 09:14
Hej Jimmie,

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår hemelektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Svar 2012-02-02 14:04
Hej

Tack för att ni kontaktade oss.

Jag har skickat er fråga vidare till våra inköpare och återkommer till er när jag har mottagit ett svar.

När det gäller er upplevelse av vår chatt så är det så att visa frågor går att svara på via chatten och andra inte. Ifall min kollega inte har tillgång till informationen så kan hon inte heller svara er. Jag tror att ni hellre vill ha ett korrekt svar än ett felaktigt svar.

Fråga 2012-02-07 10:44
Hej.

Väntar fortfarande på svar.

Jag förstår att livesupporten inte alltid vet, men meningen var att det kan skötas på snyggare sätt än att klistra in ett automatiskt svar och sen inte skriva mer.

Exempelvis:
Tyvärr kan jag inte se här vad som skiljer produkterna åt, men jag skickar vidare frågan till inköpsavdelningen så hör dom av sig.

Hej

Vi försöker naturligtvis att höja kompetensen på kundtjänsten i samma takt som vi utökar på det här området och jag håller med om att svaret
ska vara bättre än ett "automatiskt svar" så jag drar det här vidare och ser vad vi kan förbättra. Har du fått ett vettigt svar nu tycker du?

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mille666:

Hej!
Om man kollar några sidor tillbaka så ser man hur jag hade problem med CDON, jag skriver om den och nu får ni veta hur det gick, har aldrig varit med om sämre.
Den 23e januari beställer jag ett fractal design R3, Noctua NH-D14 SE2011 + ett mounting kit till intel 775/1155/1366.
Den 25e får jag paketet och där är rätt chassit, rätt mounting-kit men FEL kylare. jag fick NH-D14, alltså inte den nya versionen med PWM fläktar.
Jag kontaktar dom den 25e och sa att jag förstod dom då det är nästan samma kylare men dom skickade en ny genast!
Den 27e får jag mitt paket och då, återigen FEL kylare. Och det intressanta, just den kylaren var "inte i lager", ändå så fick jag den! (NH-D14 då)
Jag kontaktar dom igen och nu är jag bara trött på det, jag ger dom en youtube video som dom kan visa lagret för så dom förstår hur kartongen ser ut, osv osv.
På torsdagen så kontaktar jag dom igen för jag skulle få kolli-id och så för att kunna spåra paketet, Då får jag reda på att dom STRUKIT min order och dom vet inte om dom ens kommer få in den kylaren igen. HELT UTAN ATT BERÄTTA FÖR MIG! Jag får en kompensation på 327 kronor (halva kylarens pris) och jag skickar tillbaka dom två felaktiga kylarna.
Jag gjorde sen en sak, Jag kontaktade ett annat företag, som är verksamma här på forumet och skrev helt enkelt att om dom kunde göra en deal till mig så får dom mig som kund istället för CDON, plus att dom får en kund i framtiden då jag ska köpa helt nytt system i april (Ivy Bridge), Och detta företaget SÄNKER sitt pris till CDONs pris, bara för min skull, jag beställer den på fredagmorgon (3e februari), posten tar emot den på eftermiddagen (runt 14.00) och dom är tyvärr sega så jag fick den först på tisdagen (7e februari)
Sammanfattning, Handla aldrig hos CDON, spydig support, påstår sig svara inom 24 timmar på ärenden men det tog ännu längre tid (och det är ändå garanti på högst 24 timmar!), kan inte skicka rätt vara, informerar inte en när dom stryker ens order, och dom har ingen man kan ringa för att få snabbare svar.
Finns inget företag som hjälpt mig så mycket som dom gjorde där. TACK SÅ HEMSKT MYCKET!

Hej

Väldigt tråkigt intryck vi har gett dig, och det skäms jag för måste jag säga, speciellt då vi gör samma fel två gånger och inte kan gottgöra för felen.
Jag vill ändå framför ett tack för att du haft tålamod med oss och jag ber om ursäkt för att vi inte infriat dina förväntningar och jag ser det som väldigt
tråkigt att vi tappat dig som kund då varje kund är viktig för oss, och utan att låta smörig så ser jag gärna att PM:ar mig när du känner för det så löser
vi det på bästa möjliga sätt.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni borde ta bort spärren för enbart en rabattkod per order, beställer man varje gång med swec-rabatten lär man få en hög med 50:- rabattkoder som enbart går att använda en i taget...

Irriterande och idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Ni borde ta bort spärren för enbart en rabattkod per order, beställer man varje gång med swec-rabatten lär man få en hög med 50:- rabattkoder som enbart går att använda en i taget...

Irriterande och idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Den ges för att få folk att handla där igen och ifall du hellre använder sweclockers rabattkod så gör det och att du klagar på detta är väldigt konstigt, finns väl folk som inte är sweclockers medlemmar?
Isåfall borde sweclockers rabattkod tas bort eller så får du väl leva med att du får använda en rabattkod.

EDIT:En grej till är ju att du kan välja att inte använda dessa koder som ges ut gratis, och ifall du menar att man ska kunna stacka upp 10 stycken 50kr rabattkoder är ju inte förnuftigt eller?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Vad jag kan se så beror priset på att HDD priserna naturligtvis gått upp när man handlat in den till det högre priset idag.

Mvh Edin

först tog de slut sedan kom de in nya tillsamma pris sedan tog de slut igen för att komma igen dagen efter med denna gång med prishöjning.. svårt att tro att ni skulle godkänna ca 33% prishöjning till slutkunden. så din förklaring har jag svårt att tro på denna gång.
för att ta ett exempel så sänkte netonnet sina från 990kr till 849kr för nån dag sedan, hur förklarar man sånt i samband med ditt påstående?
vet att de kan bero på olika saker men i detta fall tro jag på girighet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hej!

Så jäkla bra är inte Komplett, hade själv en förfrågan om de kunde matcha ett pris och detta fick jag till svar.

Citat:

Hej Xxx,

Tyvärr har vi ingen möjlighet att ge rabatterat pris på produkten du efterfrågar, utan det är priset på hemsidan som gäller.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Xxx, Sälj och Kundservice

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Så jäkla bra är inte Komplett, hade själv en förfrågan om de kunde matcha ett pris och detta fick jag till svar.

Nu är detta inget vi ska diskutera i denna tråden men, Nu var ditt fall säkert inte likt mitt? Jag hade behandlats dåligt av ett företag, jag har handlat förr av komplett, och jag lär handla där när ivy bridge kommer ut. Alltså, jag är en kund som handlat hos dom, och kommer handla hos dom, sådana vill dom ha hand om.

Nu vet inte jag hur ditt fall är, men jag menar, dom har ingen prisgaranti? det är inte så att jag kan säga, "kan ni sänka priset på den där hårddisken för jag behöver den" eller dylikt.

Tro mig, jag har ändå inte berättat hela historien om CDON, deras livechat, dom kopplade bort mig, dom påstod att jag hade sagt ja till att behålla dom två kylarna när det stod klart och tydligt "Vi skickar en returlapp till dig idag" och som jag fick den dagen så jag kunde skicka iväg dom två felaktiga kylarna.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

CDON svarade på mitt ärende idag, förjävla bra av dom faktiskt

"Tyvärr hann din order att skickas för packning innan vi hann ändra i den.

Vi har därför skickat ut en fraktsedel till dig som du kan ångra köpet av det första grafikkortet med. Returnera detta oöppnat och väl emballerat i en annan låda tillsammans med en kopia av fakturan (mycket viktigt, annars vet inte lagret vems grafikkort som har kommit tillbaka!) med hjälp av fraktsedeln.

Vi har också lagt upp en ny order åt dig. Vi har lagt upp en order på Gigabyte GTX580 1536MB PCI-E på totalt 3427 kronor. Detta pris motsvarar 15% rabatt på kortet, totalt 3392 kr, samt den mellanskillnad som det hade inneburit att flytta minnena till den andra ordern med lägre rabatt, 35 kronor."

Sitter nu på min nya maskin och är hur nöjd som helst, Tack CDON!

Beställde på fredagnatten, första dagen på Sweclockers-rean.. fick alla grejor på på onsdagen runt lunch.
Tre kollin, tejpade som om någon fått betalt per tejpad meter..

Skickade tillbaka det grafikkort jag inte ville ha med den medskickade retursedeln hur lätt som helst. Kan inte mer än att rekommendera CDON, vad mer kan man begära liksom?

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hej!

Pinsamt och dåligt av CDON! Ändå ser jag mycket positiva saker i den tråkiga situationen. CDON skickade dig en ny vara redan INNAN du returnerade varorna som du fått och får en kompensation på 327 kr som de inte hade behövt betala ut. Tummen upp för det, men tummen ner för resten.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Goddag cdon. Gillar er butik men jag tänkte bara komma med några förslag/åsikter på saker som ni skulle kunna göra ännu bättre.

1) Filtren ni har räcker inte. På vissa kategorier finns det så att man kan välja mellan ex amd och intel, vilket är bra, men för lite. Ska man leta efter ett nätagg med en viss watt och kommer till http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/n%C3%A4tdelar/
så har man 8 sidor med 25 varor på varje som man måste leta igenom helt utan filter. Inte speciellt bra.

2) Såg precis att ni har plockat bort fri frakt vid köp över 600 och ersatt den med en kupong á 50:-. Vi gillar fri frakt. Vi gillar inte en rabattkod på 50 kr när det oftast redan finns en rabattkod med 5% eller liknande

3) Gör det möjligt att länka kundvagnar så får ni garanterat många fler kunder från sweclockers

Permalänk
Medlem

Saknar fri frakt över 600kr väldigt mycket!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Den som vill ha fri frakt kan använda den här koden, tror den funkar idag och imorgon.
im4Kwc59

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Yo Cdon!

Får ni några bra erbjudanden på BF3 snart? (PC)

Btw: Varför kostar det mer att ladda ner än att köpa? Menar....det ska väl vara billigare att tanka ner direkt från CDON än att slösa på miljön och skiva, transport osv :P?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Btw: Varför kostar det mer att ladda ner än att köpa? Menar....det ska väl vara billigare att tanka ner direkt från CDON än att slösa på miljön och skiva, transport osv :P?

För att skivbolagen har huvudena så långt uppkörda i politikernas arslen att dom varken hör,ser eller fattar nåt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Yo Cdon!

Får ni några bra erbjudanden på BF3 snart? (PC)

Har för mig att jag läste en hel tråd om detta, hittade den inte just nu. I kort: hade spelbolagen haft billigare nerladdningar, hade de slagit ut marknaden för de butiker som lever på spelförsälning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

För att skivbolagen har huvudena så långt uppkörda i politikernas arslen att dom varken hör,ser eller fattar nåt.

Du har missförstått det. Det är POLITIKERNA som har huvudet uppkört i skivbolagens arslen. Det är också anledningen till varför Sverige har cirka en och en halv miljon brottslingar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Glöm inte att en stor del av Sweclockers medlemmar tror att fraktbolag arbetar gratis.

Gillar inte alls att Moderatorer sitter och kommenterar trådar med sitt alias och försöker vara ironisk mot oss vanliga medlemmar.