Hjälp!! Gtx 460 sluta fungera?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonstromberg:

Kan det vara nätagregatet som har gjort att moderkortet pajja??, eller vad kan det annars vara som gjorde att de gick sönder???

Ja men beror på vilken märke nätgreggat har du nu ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Permalänk

Corsair 400w

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonstromberg:

Corsair 400w

Ja inte problem med den 400w men måste vara fel på moderkort .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Hade du ett 460 kort innan du köpte det nya 460 kortet? Borde du inte ha garanti på det så du kan få ut ett nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonstromberg:

Kan det vara nätagregatet som har gjort att moderkortet pajja??, eller vad kan det annars vara som gjorde att de gick sönder???

Utan en rejäl felsökning är det svårt att avgöra, men saker som kan vara orsaken är. ESD, Brända komponenter ex kondesatorer, kassa lödningar, Knäckningar i moderkortet, ojämn spänning till moderkortet , Och självklart är det bara en liten del av alla möjliga orsaker som kan finnas Svårt att säga med andra ord

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kussen fick exakt samma problem med graffet när hans mobo pajjade.
Testa ett annat mobo. Funkade i hans fall.

Permalänk

jag har beställt nytt moderkort nu, ska jah testa med gammla eller nya grafikkortet först så att det inte pajjar igen

Permalänk

Nu har jag installerat nya moderkortet och det funkade inte , vart samma som förut, MEN!!! En kompis föreslog att vi skulle byta ut kablarna till grafikkortet(för jag bytte aldrig när jah köpte nytt kort) och självklart så funkade det, bara för att man bytte en sladd Så nu är problemen löst, hoppas jag..
Men ett stort tack till alla som har försökt hjälpt mej

Permalänk
Medlem

Haha, ibland kan det vara det enklaste som fixar allt.
Tack för att du återkopplade så vi andra också blir påminda att tänka "enkelt" när felen uppstår. Tråkigt bara med pengarna du fått ligga ute med, men ett återköp på moderkoret borde ju gå om du nu inte är nöjd med det