Permalänk
Medlem

3D Renderings rigg 2.0

Då har jag återigen uppgraderat uppgraderat systemet och denna gången med flestalet Noctua fläktar som jag köpte på Inet. Blev lite modifikation på ramkylaren också då jag tycker den blev mkt snyggare utan den blåa klisterlappen. Köpte även en SSD men hade inte vänstervänt sata vinklad kabel så det blev trångt men fungerar utmärkt! Kablarna fixades lite och glömde att jag hade fått sån utsnygg tygtejp av min farbror som jobbar på mercedes och resultatet blev underbart, slipper att de fula kablarna ska synas vid DVD'n, speciellt den röda SATA kabeln och 4pin-sata konverteraren, så det fick bli att tejpa de och de ble grymmt!

Tidigare update:
Efter flera dagars testande så kom jag fram att det var Fel på mitt moderkort (780i) och mitt grafikkorts fel (295GTX). Så det blev retur på båda och köpte ett nytt moderkort och ett nytt grafikkort. Och det blev asus p5k premium wifi-ap och ett Asus Geforce 480gtx 1536mb [voltagetweak]. Väntar bara nu på mina nya fläktar, fläktkontroll, SSD och en speciell tape som jag ska få för att dölja fula kablar med! (tygtape som används i merceded bilars elsystem, svart och väldigt snygg)

Datorn specs:

Moderkort: Asus P5K Premium Wifi/
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 G0 @3.6mHz
Minnen: A-Data PC6400 2gb x2 + Corsair XMS2 Pc6400 2gb x2 @ 1000mhz, 2,1V
Grafikkort: Asus Geforce 480gtx 1536mb [voltagetweak] + Leadtech A9800GTX+OC som PhysX-kort
Nätaggregat: Corsair XH1000w
Hårddiskar: Samsung spinpoint 500gb, 32mb x2 + WD Green Power 500gb, 32mb + Corsair Nova V32 SSD
Kylare+fläkt: Nuctua NH-P12 SE2, Corsair Dominator Air Flow, Noctua NF-P12 (7st), Noctua FLX 120mm (1st)
Fläktstyrning: MFC1 PLUS Utan dioder

3D Renderings rigg 2.0

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

har du prövat att dra ut kortet på högersidan eller tryckt in den på vänster sidan och tvärtom ???? verkar vara samma med mitt 790i ULTRA EDITON, något som troligtvis är produktionsfel eller dylikt :S

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem som dig här om dagen. Satt o pilla med datorn i cirka 1½ timme så funka det. Det jag gjorde var att koppla ut allt, hdd, fläktar och grafikkortet så startade jag datorn först. Sen stängde jag av den och la in grafikkortet och då funkade allting.

Annars, snygg kabeldragning
Kan va värt att lägga in en fläkt på sidan om du inte har det, kortet idlar på cirka 74c.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jag antar att din blåa lampa på GTX295 inte lyser heller. Kan det vara så att du måste uppdatera BIOS? Hade en vän med samma problem fast med annat mobo och 9800GX2 som blev tvungen att göra det. Fint galleri i övrigt, fint grafikkort

Permalänk
Medlem

niice När ska du ge tillbaka 9800at till din bror då?

Permalänk
Medlem

Svar på frågan. Anledningen tilll att din blå lampa inte lyser är för du satt DVI sladden i fel port ^^ Prova att byta, and it will shine agian

EDIT: Jag hade iof samma problem, att den inte ville bota. Jag kopplade bara in 8+6 kontakterna i andra "portar" på mitt nätagg, så funkade det. Prova att ta ur grafikkortet och sätta i det igen. Funkade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Hade liknande problem som dig här om dagen. Satt o pilla med datorn i cirka 1½ timme så funka det. Det jag gjorde var att koppla ut allt, hdd, fläktar och grafikkortet så startade jag datorn först. Sen stängde jag av den och la in grafikkortet och då funkade allting.

Kan va värt att lägga in en fläkt på sidan om du inte har det, kortet idlar på cirka 74c.

Mitt idlar på ca 60C

Permalänk

Iron Cross Fläkt galler

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

neeh jag köpte ett till häromdagen så han får låna det så länge :D, nu har jag 3 st 9800gtx+ och 2 stycken 250gts

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

har du prövat att dra ut kortet på högersidan eller tryckt in den på vänster sidan och tvärtom ???? verkar vara samma med mitt 790i ULTRA EDITON, något som troligtvis är produktionsfel eller dylikt :S

Asso har ingen aning asso :(.. börjar bli trörr men NU SKA JAG UPDATERA BIOS TILL P10 vilket är den senaste de tagit fram.

Skrivet av Forbidden:

Har redan gjort det utan att lyckas, me bara hoppas att det e BIOS problem som sagt
Snyggt blev det trotts trånga chassit
Mjo bra ide men mitt idlade på 59, bytt kylpasta till Arctic collig silver. Så inget problem med luftgenomströmningen i mitt chasi inte

Skrivet av wasidop:

Jag antar att din blåa lampa på GTX295 inte lyser heller. Kan det vara så att du måste uppdatera BIOS? Hade en vän med samma problem fast med annat mobo och 9800GX2 som blev tvungen att göra det. Fint galleri i övrigt, fint grafikkort

Jo Jag ska uppdatera bios nu och sättta in andra grafikortet och hoppas att det javla pipet inte kommer igen ;((A)

Skrivet av Goo5e:

Det e tyvärr inte min brors :P, jag som payat för det men vi har precis likadana och det köptes häromsagen ^^

Skrivet av Goo5e:

Svar på frågan. Anledningen tilll att din blå lampa inte lyser är för du satt DVI sladden i fel port ^^ Prova att byta, and it will shine agian

Nej den sitter på 1:an, det ska funka med 2an också

EDIT: Jag hade iof samma problem, att den inte ville bota. Jag kopplade bara in 8+6 kontakterna i andra "portar" på mitt nätagg, så funkade det. Prova att ta ur grafikkortet och sätta i det igen. Funkade för mig.

Men testat med 4 olika kablar, men för kolla upp det senare igen.

Skrivet av Goo5e:

Mitt idlar på ca 60C

Jagg samma här

Skrivet av gudbrandsen:

Iron Cross Fläkt galler

Vad menar du med det ^^???

Skrivet av KsKz_91:

neeh jag köpte ett till häromdagen så han får låna det så länge :D, nu har jag 3 st 9800gtx+ och 2 stycken 250gts

Varav 250gtxen e mina (A) och ett 9800gtx ^^

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Min blåa lampa bak på grafikkortet lyser inte! Bara den gröna. Testat att byta biport utan att lyckas. Har testat alla andra pci-e platser på nätagget och fortfarande samma problem.

Bios är uppgraderat till P10 ->> Får problemkod: 7F

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att reseta cmos eller koppla bort för tillfället onödig hårdvara (floppy,cd, osv.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Det hade ju varit awesome att ha det i en dator

Permalänk
Medlem

Om du kollar på ditt nätagg, så sitter en klisterlapp med utgångarna. 2 st av PCI-E kontakterna har större spänning (V). Sätt BÅDA dina 8-pins i dom, och 6 pinsen i den med lägre spänning Det SKA funka.

Permalänk
Medlem

när jag felsökte en laptop så tydde pip sekvensen "lång kort kort" på att det var fel på grafikkortet. Vet inte om de olika sekvenserna är allmänna men verkar som att det är det samma för dig. Kan tyvärr inget om hur du ska göra i detta fallet, hoppas det löser sig.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrok:

Testa att reseta cmos eller koppla bort för tillfället onödig hårdvara (floppy,cd, osv.)

Har redan gjort det, men läste i en tråd då en kille hade samma problem som jag med ett Asus 295gtx och ett evga 780i SLI moderkort. Han misstänkte grafikkortet och gjorde rma och fick ett nytt, när han stoppade i det nya funkade det inte. Så han blev besviken, då köpte han ett nytt moderkort Evga 780i sli "new model" och då fungerade det! misstänker jag har samma för hans gamla moderkort fungerade med äldre kort men inte med det nya. en styrkrets på den gamla revisionen orkar inte boota med dubbel gpu-kort. Kan vara det men ska fråga en kille som jobbar på komplett så kanske han tar hela min dator på felsökning.

Skrivet av Goo5e:

Om du kollar på ditt nätagg, så sitter en klisterlapp med utgångarna. 2 st av PCI-E kontakterna har större spänning (V). Sätt BÅDA dina 8-pins i dom, och 6 pinsen i den med lägre spänning Det SKA funka.

Nepp står inget sånt på mitt nätagg i alla fall

Skrivet av Antzo:

när jag felsökte en laptop så tydde pip sekvensen "lång kort kort" på att det var fel på grafikkortet. Vet inte om de olika sekvenserna är allmänna men verkar som att det är det samma för dig. Kan tyvärr inget om hur du ska göra i detta fallet, hoppas det löser sig.

Jo men laptop och stationär e inte samma, då mitt kort inte häller funkade i min brors dator, så det kanske trots allt e grafikkortet som spökar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Nepp står inget sånt på mitt nätagg i alla fall

hmmmm..... Står på deras hemsida alternativt i manualen du fick med

Länk här: Welcome to Corsair :: HX1000 Power Supply Product Information
Till ditt 295 ska 8-pinnen sitta i den längst upp till vänster, 6-pinnen till höger om denne.Likadant med ditt 9800 fast i raden nedanför
Om detta inte funkar undrar jag, är det dom svarta eller blå som är för PCI-E kablarna?

Edit: Här ser man hur det ser ut
http://www.jonnyguru.com/modules/NDReviews/images/HX1000/DSCF...
Egentligen ska detta inte ha någon betydelse, men prova. Kan ju funka

EDIT!!!!!!!!!!!!!! Jag har löst det! Byt ut den sleevade 8pins kabeln till en annan! Det är därför det inte funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Mitt idlar på ca 60C

Vad gjorde du för att få det idla på 60?? Har du backplate på ditt?
Har till och med gjort en fläktmod men det hjälpte inte ett piss.. fortfarande 74c idle.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Till ditt 295 ska 8-pinnen sitta i den längst upp till vänster, 6-pinnen till höger om denne.Likadant med ditt 9800 fast i raden nedanför
Om detta inte funkar undrar jag, är det dom svarta eller blå som är för PCI-E kablarna?

EDIT!!!!!!!!!!!!!! Jag har löst det! Byt ut den sleevade 8pins kabeln till en annan! Det är därför det inte funkar!

Trevligt o höra att det funkar. Många timmars arbete för lilla pärlan har du offrat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tack för research, ska testa men den länken på hur det kan se ut funkade inte :(!! Du får linka en fungerande :(.
Mjoo ska testa det också, men vafan varför kan inte den kabeln fungera då :(... Ifs blir det att skicka tillbaka till inet ;(. Men fan det ska nog inte behövas
De BLÅA är PCI-e

Skrivet av Forbidden:

Har till och med gjort en fläktmod men det hjälpte inte ett piss.. fortfarande 74c idle.

Mitt ligger typ 65-68 testade det på komplett servicedelen när jag tillsammans med en kille testade kortet, det ligger runt den temperaturen på mina andra SLI:ade gtx 295or

Skrivet av Forbidden:

Trevligt o höra att det funkar. Många timmars arbete för lilla pärlan har du offrat

Nej nej för mig funkar det inte ännu, men killen kom ju men goos research som jag får ta till och testa nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Mitt ligger typ 65-68 testade det på komplett servicedelen när jag tillsammans med en kille testade kortet, det ligger runt den temperaturen på mina andra SLI:ade gtx 295or

Nej nej för mig funkar det inte ännu, men killen kom ju men goos research som jag får ta till och testa nu

Aha okej.
Köpte tryckluft på burk idag och sprayade ordentligt igenom kortet. Kom en jävla massa damm, fyfan. Men har haft på datorn nu i 2-3timmar och kortet idlar på 52/54c så det måste vart en jävla massa damm som blockat hela flänsen tror jag.

Missuppfattade hela situationen här med vem som är vem. Lycka till med andra kabeln ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Aha okej.
Köpte tryckluft på burk idag och sprayade ordentligt igenom kortet. Kom en jävla massa damm, fyfan. Men har haft på datorn nu i 2-3timmar och kortet idlar på 52/54c så det måste vart en jävla massa damm som blockat hela flänsen tror jag.

Missuppfattade hela situationen här med vem som är vem. Lycka till med andra kabeln ^^

INGET FUNKAR LÄNGRE VAD FAN BORDE JAG GÖRA ;(!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får du bild om du trycker på F1 eller går moderkortet bara till FF då utan bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Vad funkar inte? Har du provat graifkkortet i andra datorer, kollat hårddiskar osv? Mitt förslag är att skicka tillbaka nätagget! Kräv ett nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Funkar grafikkortet i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Fan vad nice Fick du inte ditt 295 att funka eller? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fan vad nice Fick du inte ditt 295 att funka eller? :/

Noope det var fel på både moderkort och på grafikkortet i vissa fall, så det blev att byta ut mitt moderkort och grafikkoret till något alldeles sprillans nytt :D!

asus geforce 480gtx Overclockers model (voltmodd fixad från fabrikat!) + Leadtech a9800gtx + Asus p5k premium wifi edit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FAIL! Du har din brors "symbol" på bakrunden av en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Noope det var fel på både moderkort och på grafikkortet i vissa fall, så det blev att byta ut mitt moderkort och grafikkoret till något alldeles sprillans nytt :D!

asus geforce 480gtx Overclockers model (voltmodd fixad från fabrikat!) + Leadtech a9800gtx + Asus p5k premium wifi edit

Låter bra Blir det i7 sen när sandy bridge kommer då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Okej. Jag ska byta kylpastan, hoppas det idlar lägra ändå ^^