Permalänk
Medlem

Tips... om du kan. Gravera in en Coke flaska i locket hade varit riktigt snyggt

Hoppas du får ett MVG för bygget

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Skulle vart mkt snyggare om du hade haft sleevade kablar.. Sen de lilla extra!, men som man aldrig kan sätta fingret på va de är men bra jobbat iaf!

Jävligt nice men som sagt sleevade kablar är ett måste för ditt bygge.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MarkSix:

Jävligt nice men som sagt sleevade kablar är ett måste för ditt bygge.

Skrivet av muteman:

Kommer bli ett sleevat nätagg senare. Det som fattas nu är hårddiskfästen, måla fläktgallrena, fästa moderkortsplåten och locket. Sedan är den så gott som färdig.

Som sagt så kommer de bli de

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och bra jobbat!

Permalänk

Riktigt snyggt, kul ide med dricka-backen.

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

fan vad schysst, bland det ballaste jag sett fortsätt så man

Permalänk
Medlem

Originellt, kan bli riktigt bra!
Men vitt går bättre med backen än det svarta du målat

Permalänk
Skrivet av 99-99:

+1

Permalänk
Medlem

Första "läskbacksmodden" jag har sett, som faktiskt får ett bra och acceptabelt slutresultat!

Helt klart 5p här, bra jobbat!

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för all bra respons

Skrivet av 99-99:

De fick bli svart pga av att plexiglaset var mörkt tonat

Skrivet av RasmusB:

Första "läskbacksmodden" jag har sett, som faktiskt får ett bra och acceptabelt slutresultat!

Helt klart 5p här, bra jobbat!

Tack!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk

Härlig idé!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra johan synd att mitt projekt kommer smiska ditt bara

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Fan vad bra det blev!
Två små frågor: Hur fick du plexiglaset att passa så bra in i hålet? Hur fäste du det?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av flipp3n:

bra johan synd att mitt projekt kommer smiska ditt bara

De återstår att se

Skrivet av krippe91:

Fan vad bra det blev!
Två små frågor: Hur fick du plexiglaset att passa så bra in i hålet? Hur fäste du det?

Jag la backen på plexit, ritade med penna efter hålet sen sågade jag ut med sticksåg med ett tunt blad som var för metall egentligen. Funkade hur bra som helst. Fäste de med lim och drog som en list med liquisol. De är ungefär som silicon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Respekt att komma med den där och en platta Cola till ett LAN säger jag bara. Respekt.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cybson:

Respekt att komma med den där och en platta Cola till ett LAN säger jag bara. Respekt.

Kommer ju bli denna på Dreamhack Winter Och då blir de inte bara EN platta Cola kan jag lova!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Misstar jag mig när jag säger detta: Ett chassi är bäst kylt när det är stängt pga luftcirkulationen. Eller är jag helt ute och cyklar?
(fråga kommer eftersom att på sista bilden ser det ut att vara öppet på långsidorna)

Vart förvarar du hårddiskar också? Fick vi inte se.
Annars är det ett väldigt coolt projekt, sticker verkligen ut när alla andra kommer med stora svarta plåtlådor.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av freddyfresh:

Misstar jag mig när jag säger detta: Ett chassi är bäst kylt när det är stängt pga luftcirkulationen. Eller är jag helt ute och cyklar?
(fråga kommer eftersom att på sista bilden ser det ut att vara öppet på långsidorna)

Vart förvarar du hårddiskar också? Fick vi inte se.
Annars är det ett väldigt coolt projekt, sticker verkligen ut när alla andra kommer med stora svarta plåtlådor.

De är inte öppet på långsidorna de sitter plexi där med. Men på några av dom sista bilderna så har jag inte satt dit de, men sen så är den ju inte helt färdig heller. Hur jag förvarar hårddiskarna klurar jag fortfarande på, men kommer att fixa någon plåt som jag kan skruva fast dom i. Men dom kommer ju sitta under moderkortsplåten ialla fall.

Visa signatur

Permalänk

Ett dedikerat "kylningsrum" för en cola, skulle varit najs

Permalänk
Medlem

haha okej det var därför jag frågade från första början ^^, du borde skriva att du satt dit det på galleriet nu

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

1+

Permalänk

hur fixar du usb cd läsare mm ?Å fästen för grafikkort och sånt?

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kmzdapimp:

hur fixar du usb cd läsare mm ?Å fästen för grafikkort och sånt?

Usb? Cd läsare kommer jag förmodligen inte ha. Usb minnen har ju nästan tagit över när de gäller installering av OS och de är de ända jag själv behöver skiva till. Kommer skära ut hål i plexit på baksidan för pci-x/pci platserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WOW! 5/5 lätt! Skit nice, om det är okej för dig så tar jag gärna din idé och bygger en till mig själv! )

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Maddazz:

WOW! 5/5 lätt! Skit nice, om det är okej för dig så tar jag gärna din idé och bygger en till mig själv! )

De är helt okej, testa de är riktigt kul. Mitt första chassibygge.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hoppas vi syns på dh

vart sitter du?

jag sitter på d30:48

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sam9707:

hoppas vi syns på dh

vart sitter du?

jag sitter på d30:48

Jag sitter på D52:64

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi syns på DH! Lovar att titta förbi! sitter på D61:4!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

haha, startknappen var ill go ju!

Permalänk
Avstängd

vi sitter ju inte så himla lågt ifrån varandra

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika