Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk

Tack som fan

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Veckans märkligaste tråd?

Permalänk
Medlem

Kanske får lov att använda denna tråden själv.

Vad heter filmen där det är en arg pappa, han blir rullstolsbunden och så kastar dem skor på honom. Någon som vet?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Veckans märkligaste tråd?

Tjaahh. Vad ska man göra? Man måste ju ta itu med problemen innan dom tar över helt, eller? Fick det helt enkelt på hjärnan och kunde inte släppa det. Jag har en kompis som är mästare på onödigt vetande som jag hade kunnat fråga om inte han hade klappat in för natten.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Men va fan... använd denna tråden!
Nu ligger den ju tillochmed klistrad.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Permalänk
Medlem

Öh... nån som kommer ihåg vilken reklamfilm "Åke-påke! Wakey-pakey!" kommer ifrån? Det är en man som slår en uppstoppad papegoja i en affärsdisk. Kan fan inte komma ihåg vad det var reklam för.

Kudos till den som kommer ihåg!

Permalänk
Medlem

http://boomp3.com/m/dcf75d2df569

Vilken låt? Har bara den där biten spelandes i skallen och vill höra hela.
Det är en klassisk pianolåt i orginalutförandet, det där är i början tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
http://boomp3.com/m/dcf75d2df569

Vilken låt? Har bara den där biten spelandes i skallen och vill höra hela.
Det är en klassisk pianolåt i orginalutförandet, det där är i början tror jag.

Månskenssonaten, eller Moonlight Sonata av Beethoven.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Månskenssonaten, eller Moonlight Sonata av Beethoven.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Måste vara The Barbarians (1987) du tänker på.

det måste vara den tackar så mkt, nu ska den bar införskaffas!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Igår lyssnade jag på p3 och hörde en riktigt sjuk cover på Rihannas låt Umbrella. Det var en snigel som sjöng (skulle låta som en åtminstone). Någon mer som hörde den, fruktansvärt rolig text var det iaf. Skulle vara kul om den har något namn!

Permalänk
Medlem

All night long. And all the bells are ringing nanalala. nalalanalanalan
DOnt know what to say bla bla bla bla

FASTNAT I HUVET SOM SATAN.. hjälp.

Edit: Den har varit i huvet på mig snart i en hel månad.. så hittar jag den nu.. 1 minut efter jag postar här.. hahaha

ATC - Around The World

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

På Discovery Civilization finns det ett program som heter America at War. Iallafall så är det en riktig fin låt som spelas när reklamen för det programmet kommer. Det är en elgitarr som kör en melodi rent med flanger och så är det ett enkelt men distinkt trummkomp till, inget mer. Har kollat på deras sida men det står inget om det, kan vara någon låt de har beställt/producerat själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Igår lyssnade jag på p3 och hörde en riktigt sjuk cover på Rihannas låt Umbrella. Det var en snigel som sjöng (skulle låta som en åtminstone). Någon mer som hörde den, fruktansvärt rolig text var det iaf. Skulle vara kul om den har något namn!

Det var ju Björne som sjöng(Björnes magasin) eller iaf en parodi på Björne. Finns den del av Björne på www.sr.se/p3 under programmet Deluxe men den nya låten är ej uppe än.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Vad heter låten som är med i filmen War när Jet li sitter och mediterar?
Har kollat i sountracket till filmen men den är inte med där.

Permalänk
Medlem

Letar efter en låt i Shrek 3..

I eftertexterna står det så här:

Little Birdy
Written by David Lindsay-Abaire & Jeanine Tesori.

Vad är detta för låt och vart hittar jag den.

Sökt på Youtube och google.. inga direkt vettiga träffar

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

FILM:

En båt, ett virus från rymden hamnar i båtens datorer, och börjar bygga robotar, först små enkla krälande, till slut har viruset petat ihop nåt stort åbäke.
har för mig att några hittar båten övergiven också. hjälp!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
FILM:

En båt, ett virus från rymden hamnar i båtens datorer, och börjar bygga robotar, först små enkla krälande, till slut har viruset petat ihop nåt stort åbäke.
har för mig att några hittar båten övergiven också. hjälp!

Filem heter Virus precis som du skriver om

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Låter som om det skulle kunna vara De tre vännerna... och Jerry ?

Nej inte DTVoJ. Men den var tecknad i liknande stil vill jag minnas. Huvud personen hade en grön mössa på sig vill jag minnas. Sen så sa dom inte så mycket heller utan det var mest en röst som berättade vad som hände.

Permalänk

Söker 2st låtar.

1. Hörde den på radio, ganska lugn låt. I refrengen så repeterar en kalle anka röst "i want to be with you" eller liknande.

2. En låt som är med i många las vegas samanhang. na na na na i mean la la la oooooo

I början sjunger dom även någonting om stitch me up and turn me on.
Den är med i början av serien Las vegas S3 E01

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Filem heter Virus precis som du skriver om

Tackar!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Vad är det för låt som bruden kör i bakgrunden? Rätt duktig iaf.
Adress: http://www.break.com/index/amazing-freestyle-slalom-on-roller...

Tack på förhand.

Maksim - Exodus

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig?

Söker en spökfilm, ganska gammal och tydligen verklighetsbaserad om jag kommer ihåg rätt. Hur som helst, handlar om en familj som flyttar in i ett hus där det börjar spöka, det enda spöken dom ser är en svart skugga som rör sig från vägg till vägg. Dom försöker bli av med spöket genom att lämna huset och fara ut på campingtur men spöket hittar sig dit också.

Väldigt många år sedan jag såg den där filmen och kommer inte alls ihåg vad den heter.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Vad heter låten som tv6 kör när dom gör reklam för filmen Millers Crossing?
har för mig att den är på soundtracket till nån annan film. Låter väldigt irlänsk.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

Någon som vet vad den första låten i technoviking filmen heter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Vad heter låten som tv6 kör när dom gör reklam för filmen Millers Crossing?
har för mig att den är på soundtracket till nån annan film. Låter väldigt irlänsk.

Den kanske är med i filmen The Departed. Men jag är verkligen inte säker.

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Den kanske är med i filmen The Departed. Men jag är verkligen inte säker.

Jupp det var den, "Im shipping up to boston / Dropkick Murphys"

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra tråd! *tummarna upp* har fått många bra filmtips genom denna tråden!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Undrar om nån kan komma på vilka som gjort en musikvideo där dom har en boxningsring ute på gatan, det är typ punk, låten är typ 5 år gammal.

Någon som vet vilket band ?