Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Söker en film, ett par år gammal.

Handlar om att USA's regering (tror jag, makthavare iaf) iscensätter ett krig mha hollywood för att vinna valet (tror jag)

tacksam för snabba svar.

Wag the dog
http://www.imdb.com/title/tt0120885/

Permalänk
Medlem

Satt och kollad på "two chinese boys", och kom att tänka på dom där två galna japanska killarna som dansade och allmänt flippade ur för ett par år sedan. Är det någon som vet vad dom hette och vart man kan få tag i deras filmer. Dom var ju sjukt galna och roliga.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Söker en gammal quake-låt

Hej SweC : )

Jag söker en gammal quake-remix på Roger Pontares: När vindarna viskar mitt namn.

Jag kommer inte ihåg vad låten heter eller de som gjort mixen men några utdrag ur texten får jag fram ur skallen:

"Aldrig sviker jag min klan när team mates ropar mitt namn"
"Vill du att jag jumpar fram och fraggar den jag ser?"
"Ge mig en väg, att gå, jag ser railen i krigarens hand" (inte säker på denna)

Väldigt tacksam om någon har något tips som leder fram till att jag hittar denna gamla goding

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk

Söker efter låten i CocaColareklamen, inte Cocacola Zero dock, utan den vanliga Colans reklam. Går typ:

"You make my motor run"..

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Söker efter låten i CocaColareklamen, inte Cocacola Zero dock, utan den vanliga Colans reklam. Går typ:

"You make my motor run"..

My sharona
http://www.youtube.com/watch?v=QNgvG2Ll9rA

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Tackar så mycket! Snabbt svar också

EDIT:

Helvete vad låten var bra!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Låten i slutet av Rat race?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Låten i slutet av Rat race?

menar du den här?
http://www.youtube.com/watch?v=IFk6reshaKI

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
menar du den här?
http://www.youtube.com/watch?v=IFk6reshaKI

Japp, tack så mycket.

Permalänk

Låten i bland anant i slutet av FAT PIZZA. låten spelars någon gång under filmen med...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vad heter låten som bland annat spelas i Packat och klart, avsnittet då de åker till Tjernobyl, när de filmar byggnaderna.

Har tyvärr ingen länk.

Har hört att den ska heta något med "Requim" eller nått åt det hållet.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

vilken

vad heter den andra låten ? efter sjävla intror nedränkniken osv, nästan i mitten av klippet. efter han säger happy new year

http://events.q-dance.nl/2007-12_31-december_qrimetime/video/

Permalänk
Medlem

En annan svår en, vad heter låten i Die hard 4, den som en tjej sjunger på tv'n när man.. det står still i huvet nu, jag kommer inte ens ihåg namnen...

Men iaf, hackern som är med i hela filmen och hjälper till på den "goda" sidan. Ungefär när han sitter i sin lägenhet och sprätter upp energidrinkar spelas den.

Men vad heter låten som går på TV-n?

Permalänk

Någon som över huvud taget vet om det finns lite omgjort stuk på

Robert Prince - The end of DOOM ?? kan vara allting från mix, remix, trance osv allting. eller någon annan låt av Robert Prince.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Vad heter låten som bland annat spelas i Packat och klart, avsnittet då de åker till Tjernobyl, när de filmar byggnaderna.

Har tyvärr ingen länk.

Har hört att den ska heta något med "Requim" eller nått åt det hållet.

Tror den heter "Requiem for a Dream".

Permalänk

Ja det var det nog! Kännde igen namnet. Tack så mycket!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

vad heter låten/artisten i kenoreklamen som går just nu på tv. det är instrumental marimbamusik...

Visa signatur

DAW: CPU: C2D e6420@2,6 | Mobo: Asus P5B-plus | RAM 2Gb PC2-6400 800MHz | Grafik: Asus Extreme GeForce 7600GS | Powersupply: Corsair HX 520w | HD: 700Gb 7200rpm | Chassi: Antec P182 | Ljud: M-audio Delta Audiophile 192

Permalänk

Vad heter låten som går något i stil med: And you made me believe again" och en musikvideo med en kille som går runt på stan och delar ut lappar för att komma när kan dansar typ. Club eller Dance låt skulle jag gissa på.

Permalänk

Har tappat bort en musik video på datorn 1.5Tb är inte bra att ha ordnat i ...

Iaf. Bandet vet jag vad det heter kommer bara inte på det , låtnamnet är rätt kort ett ord?

Det regnar och bandet spelat på ett hustak, massa folk står nere på stan i regnet och glor på massa tv apparater som visar en snubbe som "snackar" om hur han ska gör aalltig br aosv. folket stöttar sedan denna diktator och räddar en kvinna på en avsats . troligens hans fru. lite 1945 stuk över det hela.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tja alla,

Brukar inte göra såhär egentligen men jag måste bara ha denna låten. Hörde den på P3 häromdan och det var typ en tjej som rappa lite lätt och sjöng och så.. refrängen var en pistol som laddades, sen ett 'chiching' ljud som det låter från en kassaapparat.

Nån som vet vad artisten och låten heter?
Tack!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Vad är det för låt i Conan Barbaren/Förgöraren-reklamen på TV6? Känner igen den låten ruskigt mycket, men kan inte komma ihåg varifrån. Det är nån 80-talslåt iaf

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Tja alla,

Brukar inte göra såhär egentligen men jag måste bara ha denna låten. Hörde den på P3 häromdan och det var typ en tjej som rappa lite lätt och sjöng och så.. refrängen var en pistol som laddades, sen ett 'chiching' ljud som det låter från en kassaapparat.

Nån som vet vad artisten och låten heter?
Tack!

Jag skulle tippa på att det är "M.I.A - PPRPLNS ryeryeAB" du tänker på ...
http://www.myspace.com/mia

Grym låt

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jag skulle tippa på att det är "M.I.A - PPRPLNS ryeryeAB" du tänker på ...
http://www.myspace.com/mia

Grym låt

Man får ett psychosanfall bara man kollar på hennes myspace...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jag skulle tippa på att det är "M.I.A - PPRPLNS ryeryeAB" du tänker på ...
http://www.myspace.com/mia

Grym låt

Fan borde ju vara en varning så inte en epileptiker går in på den sidan. Farligt ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jag skulle tippa på att det är "M.I.A - PPRPLNS ryeryeAB" du tänker på ...
http://www.myspace.com/mia

Grym låt

Jepp! Det är låten jag sökte efter! Grym låt Tack så mycket

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Tja alla,

Brukar inte göra såhär egentligen men jag måste bara ha denna låten. Hörde den på P3 häromdan och det var typ en tjej som rappa lite lätt och sjöng och så.. refrängen var en pistol som laddades, sen ett 'chiching' ljud som det låter från en kassaapparat.

Nån som vet vad artisten och låten heter?
Tack!

Det är M.i.a, låten heter Paper Planes och är med på skivan Kala.

Permalänk
Medlem

Letar låten som spelas i eftertexterna till antikrundan som gick i veckan (repris på svt1 just nu när detta skrivs) är en instrumental jazzlåt som jag känner igen men har ingen aning om vad den heter och skulle gärna vilja veta.

tack på förhand

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Söker en film som handlar om självmordsbombare/terrorister i Saudi Arabien. Har bara sätt en liten del av den, men det känns väldigt amrikansk. FBI skickar 4(tror jag) agenter dit som ska hjälpa den lokala polisen att hitta dessa terrorister. I slutet blir FBI agenternas bil sprängd och en av dem tillfångatagen av terroristerna. FBI och lokalpolisen lyckas dock göra en räd mot det tillhåll där terroristerna håller på att förbereda en bil med bomber.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Söker en film som handlar om självmordsbombare/terrorister i Saudi Arabien. Har bara sätt en liten del av den, men det känns väldigt amrikansk. FBI skickar 4(tror jag) agenter dit som ska hjälpa den lokala polisen att hitta dessa terrorister. I slutet blir FBI agenternas bil sprängd och en av dem tillfångatagen av terroristerna. FBI och lokalpolisen lyckas dock göra en räd mot det tillhåll där terroristerna håller på att förbereda en bil med bomber.

The Kingdom

Permalänk
Medlem

Tackar tackar. tpb *ehm* videobutiken, here i come