Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Hört en sjukt bra låt nu på sistonde, men varje gång den spelas så lyckas jag alltid missa att plocka ur dom avgörande textbitarna som gör att man hittar skiten.

Den går iaf;

"When I see your face .. " lalaa? "I feel your dis/grace" .. lalala "When I wake in the morning I see your still here" <- Det sista är jag väldigt osäker på.

Jag har hittat allt från Metallica, Coldplay, Nåt annat skitband, Punk Crime 69 (vete fan om de stämmer..)

Någon?!

Mejlade Mix Megapol men inte fått svar.

Tjenare hela gänget på Mix Megapol!

Jag har hört en så underbar låt från er och sen dess har jag inte fått ur den ur skallen.
I fredes (7/12) så spelade ni den mellan 20-22 och jag har lyssnat i stort sett dygnet runt
för att få höra den igen, men icke.

"When I see your face" <- Sjunger dom rätt ofta, samma med "Sun is shining through everytime
I think of you." Och jag googlar o googlar efter låttexten men hittar ingenting.

Snälla, hjälp! Mvh, Jonathan.

Där har ni lite mer o gå på.

Permalänk

bra att en sån här tråd startades

Jag har googlat mig fördärvad för att hitta en musikvideo med en bra låt. Musikvideon gick flitigt på MTV för ett tag sen, typ i sommras. Det är en orange lurvig mupp som sitter och pratar i en telefon och varje gång låten ökar takten gör också muppen det genom att head-banga sig vild och galen. Älskade den musikvideon och kommer ihåg att låten var sjukt bra. Vill ha både låten och musikvideon.

Nån som har en clue på vad det är för musikvideo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
bra att en sån här tråd startades

Jag har googlat mig fördärvad för att hitta en musikvideo med en bra låt. Musikvideon gick flitigt på MTV för ett tag sen, typ i sommras. Det är en orange lurvig mupp som sitter och pratar i en telefon och varje gång låten ökar takten gör också muppen det genom att head-banga sig vild och galen. Älskade den musikvideon och kommer ihåg att låten var sjukt bra. Vill ha både låten och musikvideon.

Nån som har en clue på vad det är för musikvideo?

Mr. Oizo - Flat beat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Mr. Oizo - Flat beat?

Tack som fan asså!
Lifesaver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Tack som fan asså!
Lifesaver

Chilleri!

Hoppas bara någon där ute vet vilken låt jag söker. =/

Permalänk
Medlem

http://you.youaremighty.com/

Vad heter låten som spelas? =P Älskar den!

EDIT: Efter ett års letande med googlande, youtubande och postandes på forum så fick jag tag i den!

E Nomine - Schwarze Sonne

Permalänk

Hej hopp. Söker en "dokumentär" som är utformad som en vanlig naturfilm fast den handlar om människor, typ som om en utomjording skulle observera oss och göra en dokumentär. Den handlar om vanliga livet helt enkelt. Speakern var sådär "härligt" brittisk och jag misstänker att BBC ligger bakom den.

Om någon känner igen den, hojta

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hej hopp. Söker en "dokumentär" som är utformad som en vanlig naturfilm fast den handlar om människor, typ som om en utomjording skulle observera oss och göra en dokumentär. Den handlar om vanliga livet helt enkelt. Speakern var sådär "härligt" brittisk och jag misstänker att BBC ligger bakom den.

Om någon känner igen den, hojta

Den här kanske?
http://www.imdb.com/title/tt0165874/

Permalänk

Inte den tyvärr, kikat på den nu på morgonen, den var det inte, men tack för en bra film iaf

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Söker låt med titeln typ "Walking in manfist" eller något liknande, ringer de till hos någon?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Söker låt med titeln typ "Walking in manfist" eller något liknande, ringer de till hos någon?

Cher - Walking in memphis kanske?
http://uk.youtube.com/watch?v=U0mL2gzy8dE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Lyssna på radio förut idag och så kom en äldre riktigt skön jul låt, refrängen gick något liknande "Nadi da" sen christmas osv, så skön har försökt google utan att hitta något antagligen så stavas det som låter som typ Nari dah på något annat viss.

Feliz Navidad?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Söker en låt som jag _tror_ var med som soundtrack i antingen Fritz the Cat eller Aristocats. Den är ganska lugn, jazzig. Går typ "Bam bam bam, bambambam" En man som sjunger. Har kollat på youtube och googlat utan framgång! Nu börjar jag bli galen! Snälla, är det någon som vet vilken låt jag menar?

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

En film:

En man som tänkt smuggla massa hasch, han blir gripen satt i fängelse och i slutet rymmer han hem till US. Någon som vet?

EDIT: Fann den själv!

Midnight Express
http://imdb.com/title/tt0077928/

Den är väldigt bra.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

En film jag såg när jag var liten.

Tror inte det är "Wizard of Oz". Men det är en liten tjej som också kommer till en annan värld (har med sig en höna?) och försöker hämta en nyckel (för att komma hem?) från en elak häxa som kan byta huvuden. Hennes slott skyddas av vakter på hjul typ...

Sorry väldigt otydligt men det var många år sen ;).

Tack på förhand.

Visa signatur

getalife.com

Permalänk
Medlem

Vad heter låten som är serbisk tror jag

o går till typ

chiq chiq chiq po gudi vrestami trebastani gudi

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Tack som fan asså!
Lifesaver

I somras?!
Det var väl sommarn för minst 5 år sedan isåfall

AzII:

Every time I see your face, it's like Heaven opens up her gates
And I fall behind, I just close my eyes, I just close my eyes
Every time I see your face, something overwhelms my heart with grace
And I fall behind, I just close my eyes, I just close my eyes
Yeah, oh, oh, yeah
Every time
I see your face
Every time
Every time

Där är väl låten du söker?
LIVE - Everytime I See Your Face

Skicka in pengarna på kontot mitt

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sCaz
I somras?!
Det var väl sommarn för minst 5 år sedan isåfall

AzII:

Every time I see your face, it's like Heaven opens up her gates
And I fall behind, I just close my eyes, I just close my eyes
Every time I see your face, something overwhelms my heart with grace
And I fall behind, I just close my eyes, I just close my eyes
Yeah, oh, oh, yeah
Every time
I see your face
Every time
Every time

Där är väl låten du söker?
LIVE - Everytime I See Your Face

Skicka in pengarna på kontot mitt

Inte den.

Stuket är typ Westlife.

Permalänk
Medlem

Jag söker inte efter någon låt eller film, men jag tänkte att jag kanske möjligtvis kan få svar i denna tråden iallafall?

Jag söker efter ett ljud, som jag skulle behöva till en pågående film.
Det är det där klassiska ljudet av en tangenttryckning på en skrivmaskin eller något i den stilen.

Dem brukar finnas i actionfilmer, oftast i början där det tillexempel kan stå:
"Location: North Pole
1600 hours
Operation ~~~~".
Samtidigt som det här ljudet spelas!

Tack på förhand!

Permalänk

Söker en film! Den utspelar sig i en bunker eller annan liknande facilitet, tror den är under vatten. Sen börjar det hända skumma saker och det är typ monster/utomjordingar som äger människorna. Minns att det finns med en tjock, skrovlig äcklig "mask" som biter sig in i magen på en kille. Skulle gärna se om den, den var sjuk och bra

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en riktigt härlig film, den kom ut på VHS tiden. Vad heter den där parodin på Star Wars? När Darth Vader har stort huvud och liten kropp. Kommer bara ihåg en sak. När han ber sina soldater att finkamma öknen efter någon annan karaktär som gömt sig där någonstans så kammar de sanden med jättelika kammar .

Vad heter den filmen? Jag kommer inte alls ihåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag letar efter en riktigt härlig film, den kom ut på VHS tiden. Vad heter den där parodin på Star Wars? När Darth Vader har stort huvud och liten kropp. Kommer bara ihåg en sak. När han ber sina soldater att finkamma öknen efter någon annan karaktär som gömt sig där någonstans så kammar de sanden med jättelika kammar .

Vad heter den filmen? Jag kommer inte alls ihåg.

Spaceballs även kallad Det Våras för Rymden på svenska.

http://imdb.com/title/tt0094012/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Spaceballs även kallad Det Våras för Rymden på svenska.

http://imdb.com/title/tt0094012/

Tackar

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en musik video där det är en kille som jobbar/är/sjunger i en djuraffär. Det är på kvällen eller när dom öppnar affären för det är mörkt (tror jag) och ingen annan är där. Vissa djur sjunger med i låten bl a någon/några guldfiskar. Den gick på MTV för några år sedan och nu kan jag inte hitta den.

För övrigt så är det knappast en bra låt eller video för den delen, bara det att jag har fått den på hjärnan så in i helsike och spenderar merparten av min vakna tid med att försöka komma ihåg vad låten heter.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Vad kan denna låt heta tro http://www.youtube.com/watch?v=zcJ9GCOJx6g ?

mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Vad kan denna låt heta tro http://www.youtube.com/watch?v=zcJ9GCOJx6g ?

mvh

Walk the fire

http://blog.yotsuba-clovers.org/2007/10/10/walk-the-fire/#com...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=14050052&postID=6445...

http://www.myspace.com/robertduncan

Permalänk

Tack Tack, det finns alltså ingen full verision än?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Hmm, undra om någon kan hjälpa mig lösa denna gåta.

Söker en låt där en i videon sitter killen på en stol och spelar en akustisk gitarr samt sjunger om någon tjej vars namn börjar på J. Har jag för mig iaf.
Tydligen ganska ny, tror den har kommit under 2007.

Någon som förstår vad jag försöker säga?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

kanon tråd!

Söker inte en film eller låt, utan en serie, ifall det kanske skulle gå bra

Såg den när jag var lite yngre, det var en otecknad amerikansk serie, som handlade om några som hamnat i någon bortglömd stad eller liknande, mitt i djungeln typ, den gick på Fyran, vid 10-12 tiden på morgonen, det var säkert ca 6-9 år sedan den gick eller så, Kommer ihåg att en av huvudpersonerna var en ung blond kille och en mörkhyad kille också

har inga större förhoppningar om att hitta den, kommer ihåg aldeles för lite om den för att kunna ge en bra beskriving, men det kan ju vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Söker en film, ett par år gammal.

Handlar om att USA's regering (tror jag, makthavare iaf) iscensätter ett krig mha hollywood för att vinna valet (tror jag)

tacksam för snabba svar.

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...