Permalänk
Medlem

Om the Ancients skickade ut Destiny ut i universum som en symbol för deras överlägsenhet osv. Dvs dom har aldrig varit så långt ut själva utan destiny gör det åt dem. Vem fan var det då som plantade alla jävlar gates på planeterna dom hämtar vatten/mat ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Om the Ancients skickade ut Destiny ut i universum som en symbol för deras överlägsenhet osv. Dvs dom har aldrig varit så långt ut själva utan destiny gör det åt dem. Vem fan var det då som plantade alla jävlar gates på planeterna dom hämtar vatten/mat ifrån.

De sa väl nånstans att det var andra likadana skepp som åkt där och satt ut gates automatiskt. Känns rätt tunt och orealistiskt faktiskt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Åter igen må det vara jag som är konstig, men jag finner Stargate betydligt mer intressant än BSG. Kändes som ett trevligt koncept, men jag tyckte det kändes för segt, fick aldrig måste-kolla-nästa-avsnitt!-känslan med BSG.

BSG hade ju fördelen att avsnitten antingen var fantastiska eller av typen "vältra sig i moraliska problem och gång på gång påpeka hur viktigt det är att behandla alla lika" (och vanligtvis kunde man också se vilken typ veckans avsnitt var redan efter fem minuter). Stargate universe-avsnitten verkar hålla sig konsant meningslösa.

Permalänk
Medlem

För er som vill se alla Stargate SG1 avsnitten så kan ni registrera er på AJZ.nu forumet. Där finns det länkar till en massa bra serier och filmer. Man behöver inte vara registrerad för att se allt men för att komma åt serierna så måste man vara det.

AJZ.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
De sa väl nånstans att det var andra likadana skepp som åkt där och satt ut gates automatiskt. Känns rätt tunt och orealistiskt faktiskt.

Kanske kommer mer info om det när dom kommer åt alla system i skeppet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Kanske kommer mer info om det när dom kommer åt alla system i skeppet!

Nästan så att man ska börja satsa pengar på när det kommer ske, jag skulle nog tippa att det kanske sker i slutet av sesongen.

Permalänk
Avstängd

avsnitt 10 finns det elelr är det nåt uppehåll?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
avsnitt 10 finns det elelr är det nåt uppehåll?

Det är thanksgiving i USA....så...uppehåll

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Det är thanksgiving i USA....så...uppehåll

Jaha det var ju surt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Det är thanksgiving i USA....så...uppehåll

Jävla hitte-po... ( Jävla påhitt)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jaha det var ju surt!

Känns faktiskt inte så. Jag bryr mig inte riktigt. Det finns ingen känsla av att jag bryr mig om hur deras läge utvecklas.

EDIT: Jag gillade verkligen de gamla serierna men stargate is no more. Det är inte en serie om the stargate längre så jag skiter nog i det här nu. Det finns bättre serier med riktig handling.

Permalänk
Medlem

Nu har man sett det tioende avsnittet av Stargate Universe. Helt okej om man typ spolar förbi 20 minuter i mitten av avsnittet.

Vem mer än mig tror att Rush kommer komma tillbaks till Destiny med det störtade skeppet?

Om inte: Då kan man lika gärna sluta se på serien med en gång, eftersom han är den bästa rollen i serien.

Dold text
Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jisses har SGU inte blivit nerlagd ännu, blir förvånad att det kommer nya avsnitt, den måste ju gå katastrof dåligt, jag la av för några avsnitt sen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Nu har man sett det tioende avsnittet av Stargate Universe. Helt okej om man typ spolar förbi 20 minuter i mitten av avsnittet.

Vem mer än mig tror att Rush kommer komma tillbaks till Destiny med det störtade skeppet?

Om inte: Då kan man lika gärna sluta se på serien med en gång, eftersom han är den bästa rollen i serien.

Dold text

Klart han kommer tillbaka. Vad jag hoppas på är att han på något sätt genom skeppet kommer i kontakt med lite skojiga utomjordingar (eller att vi åtminstone får information om att det faktiskt finns någon mer därute någonstans).

Dold text

Jag tycker helt klart att serien har blivit bättre mot slutet av halvsäsongen. De tre eller fyra senaste har alla faktiskt varit helt ok och gör mig nästan lite besviken över att det nu blir juluppehåll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag saknar lite är nån o slåss mot, hittils har det ju bara varit massa drama o skit , ge mig lite coola vapen o en hyffsad motståndare!

Permalänk
Medlem

Bah. Ge mig 3:e SG1 direct-to-dvd eller atlantis-filmen istället

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Var kan man se SG-U? Någon som vet om den kommer att gå på 6:an?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jag är trött på den där jävlar kinessubban. Vem fan tänker som hon gör? Hon är EVIL!!!

Permalänk
Medlem

Hon tänker som så gott som alla advokater och politiker, bitchen.

Ska bli intressant att se vad som händer med Rush iallafall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Proffsmoddare

Om det inte stått Stargate i tråd-rubriken så hade man av kommentarerna kunnat tro att det är Paradise Hotel ni snackar om. GAH!!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Nå om man läser här och på andras sidor så får man förblick vad som kommer att hända så man ungefär hur varje avsnitt kommer sluta =P
Spoilers (lite)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_avsnitt_av_Starg...

Förhoppningsvist så kommer Robert C. Cooper vara med lite mer, så de blir lite mer spänning =D

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Fy fan vad jag är trött på den där jävlar kinessubban. Vem fan tänker som hon gör? Hon är EVIL!!!

Skulle slå allt om hon var en goa'uld

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Hedersmedlem

Lite spoilervarning, artikeln handlar om kommande (IMO positiva!) ändringar i SGU från och med andra halvan av S1, dvs när det kommer tillbaka:
http://www.gateworld.net/news/2009/12/cooper-on-changes-in-sg...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Lite spoilervarning, artikeln handlar om kommande (IMO positiva!) ändringar i SGU från och med andra halvan av S1, dvs när det kommer tillbaka:
http://www.gateworld.net/news/2009/12/cooper-on-changes-in-sg...

Låter intressant

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Lite spoilervarning, artikeln handlar om kommande (IMO positiva!) ändringar i SGU från och med andra halvan av S1, dvs när det kommer tillbaka:
http://www.gateworld.net/news/2009/12/cooper-on-changes-in-sg...

“The show was always intended to be a drama and about people who are struggling to survive,”
Nej, jag är fortfarande glad att jag slutat kolla, tyvärr =/

Permalänk
Medlem

Kolla in vem som har en "one liner" i den här videon. Få se om ni känner igen han

http://MOMffR3h4Fg&feature=popular

Permalänk
Medlem

I knew it!!

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Det senaste avsnittet i SGU var helt okej!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Sannerligen ett steg i rätt riktning.

Kul med en ny utomjordingsras som fiender. Dock kändes introduktionen lite halvmesig - deras skepp hade ju inte en chans mot Destiny (även om det kanske är så att de inte gick all-out eftersom de ville ha fångar). Kidnappningen var ju inte heller särskilt mycket av en bedrift. Hade varit mer intressant om utomjordingarna hade åsamkat Destiny lite mer skada samt att de gjort lite mer av en "intrusion" och våldsamt kidnappat Chloe.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi

Kul med en ny utomjordingsras som fiender. Dock kändes introduktionen lite halvmesig - deras skepp hade ju inte en chans mot Destiny (även om det kanske är så att de inte gick all-out eftersom de ville ha fångar). Kidnappningen var ju inte heller särskilt mycket av en bedrift. Hade varit mer intressant om utomjordingarna hade åsamkat Destiny lite mer skada samt att de gjort lite mer av en "intrusion" och våldsamt kidnappat Chloe.

Dold text

(Mindre) spoiler om framtida avsnitt:

De kommer tillbaka senare, i minst ett avsnitt (det finns en trailer ute med minst en scen med dem som inte var aktuell i det här avsnittet).

Dold text
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200