Permalänk

Dell XPS M1730

Hej! fick problem med min dell xps m1730. Har tidigare haft temp skillnader på runt 10-20 grader på mina grafikkort idle. Senaste när jag startade dator så hade mina drivrutiner till grafikkorten slutat funka. Så jag installerade om och då fick jag svart bildskärm.
Blir samma problem varje gång jag installerar Nvidia drivers. Datorn funkar utan några grafik drivers
Har också märkt att min Laddare laddar inte batteriet längre (Kan det vara så att datorn stänger av ena grafik kortet bara för mitt Psu inte klarar driva båda eller liknande)
Datorn har även flaskhalsat som fan senaste tiden speciellt i spel med UT3 motorn

Är det ett vanligt fel på dessa datorer att gpu går sönder? Har Dell Next Day Business garanti, ringde dell idag men det hade något fel i deras datorsystem så de bad mig ringa nästa vecka. Någon som vet om dell kommer ersätta mig med nytt grafikkort eller ny dator eller helt enkelt laga datorn ? o även hur lång tid det kan ta?

Man har ju hört så mycket gott om Dells support, Men när det gäller drivrutiner o annat så verkar det inte vara något o ha alls. Hoppas deras garantisupport är bättre!

Dirr länk till bilden om thumb inte funkar

Dirr länk till bilden om thumb inte funkar

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Yep den pajar på alla nästan, bara en tidsfråga.

Det kända Nvidia 8400M, även Apple har denna på sina äldre Macbooks.

Stay away och säljd den fort som attan säger jag bara.

Permalänk

Du behöver inte vara orolig alls när det gäller supporten. Går det inte att fixa så får du en ny burk.

Har bara mycket gott att berätta om deras support. Har själv haft 1710. den pajja efter ett år och då fick jag en 1720 istället. Efter ytterligare ett år gick den också sönder. då fick jag tillbaka mina pengar.

Permalänk

aah okej, känns gött o veta att det kan gå sönder bara sådär.
För jag har tagit bra hand om datorn, Alltid använt kylplatta då gpun är så varm. Störande var ju att jag ringde till supporten och dom säger att dom inte kan hjälpa mig för tillfället.
Men skulle jag få en helt ny dator som du fick chalmeristen så ska jag icke klaga

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Ringde Dell, förklarade vad som var fel och tillslut efter ca 2 timmars felsök så sa han att en snubbe från dell skulle komma o byta grafikkort i min dator. Så får väl se om han kommer

Permalänk

Bad jonathan ringa åt mig var upptagen med annat =D:) Tack jonathan

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Har du fått något datum på när dem ska byta ut dina grafikkort? Mina har kraschat ett par gånger, första gången fick jag vänta i över 2 månader, andra gången blev det bara 3 veckor.

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk

2 Dagar tog det.. sen tog det dom 1 timme att byta dom fick 2 9800GTX istället för 8800GTX

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Om någon annan skulle råka ut för samma sak, utan att ha garanti kvar finns det kort att köpa på följande länk:

Dell XPS M1730 8700M GT SLI grafikkort RW311

Permalänk

De korten de flesta handlade om hade G84 & G86 gpus, det var de som rasade, flertalet defekta.

8800m GTX har G92 Gpus