Permalänk
Medlem

Det har ju funnits nokialaddare för USB-port i all värld, men nu talar vi ju om att ladda via telefonens usb-port så man kan använda en helt vanlig usb-kabel som ju ändå dräller överallt istället för att ha med sig ännu en extra pryl.

Permalänk
Medlem

kollar du på http://www.youtube.com/watch?v=Z_IQiwqIt8Q&eurl=http%3A%2F%2F...

så verkar e52 sakna deras vanliga laddingång. precis som deras N85 o andra nya nokia mobiler. så med 99,9999% säkerhet så laddas den via USB precis som N85 görs.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Inte många dagar kvar nu till lanseringen. Någon som har förhandsbokat?

Permalänk

Jag får min på fredag.

Permalänk
Medlem

Säg vad du tycker om den då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Säg vad du tycker om den då.

+1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie_82
Jag får min på fredag.

Recension, s'il vous plaît!

Permalänk
Hedersmedlem

I bristen på användarrecensioner, här är den första vettiga recensionen:
http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384.php

Blir nog ett solklart köp, verkar som specialanpassad till mig :D. Kanske skulle vänta o se om fler rapporterar buggar och krascher dock.

Permalänk
Medlem

Fick min e52 i måndags!

Måste säga att det är en grymt trevlig telefon utan några egentliga brister så här långt. Snabb och alert i menyerna och batteriet är fortfarande halvfullt trots 5 dagars ihärdigt testande. Så allt skryt om batteritiden verkar stämma!

En enda sak jag stör mig på! Jag är lite skadad gällande design och kvalitet, men alla har vi våra böjelser. En telefon får verkligen inte glappa eller kännas plastig i min värld. Finns inget värre än när du ska trycka på en knapp och sen känner du nån lucka eller dylikt under telefonen som rör på sig lite för att du kramar åt med handen.

Nu är detta inte fallet med e52an... den känns riktigt välgjord och stabil. Men den yttre plastramen längst ner som går runt tangenterna sitter lite löst. Så den rör på sig om man ruckar på den från sida till sida. Dock så rör den sig ingenting om man bara trycker den rakt ner mot telefonen... så det är överkomligt. Men jag tänkte kolla om någon annan har samma "fel" på sin.

Känns som en skum detalj när resten av telefonen är så otroligt robust och välbyggd. Finns verkligen inte en enda liten millimeter som glappar på den i övrigt... så varför inte sätta fast denna del ordentligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaztro
Fick min e52 i måndags!

Måste säga att det är en grymt trevlig telefon utan några egentliga brister så här långt. Snabb och alert i menyerna och batteriet är fortfarande halvfullt trots 5 dagars ihärdigt testande. Så allt skryt om batteritiden verkar stämma!

En enda sak jag stör mig på! Jag är lite skadad gällande design och kvalitet, men alla har vi våra böjelser. En telefon får verkligen inte glappa eller kännas plastig i min värld. Finns inget värre än när du ska trycka på en knapp och sen känner du nån lucka eller dylikt under telefonen som rör på sig lite för att du kramar åt med handen.

Nu är detta inte fallet med e52an... den känns riktigt välgjord och stabil. Men den yttre plastramen längst ner som går runt tangenterna sitter lite löst. Så den rör på sig om man ruckar på den från sida till sida. Dock så rör den sig ingenting om man bara trycker den rakt ner mot telefonen... så det är överkomligt. Men jag tänkte kolla om någon annan har samma "fel" på sin.

Känns som en skum detalj när resten av telefonen är så otroligt robust och välbyggd. Finns verkligen inte en enda liten millimeter som glappar på den i övrigt... så varför inte sätta fast denna del ordentligt...

Det är likadant på min faktiskt så det är nog så mer eller mindre på alla E52:or..

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men kan man använda program som Nokia sports tracker osv på e52?

Permalänk

Är sugen på att köpa denna. Den verkar ha allt man behöver tycker jag. Men nu läste jag lite här http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message... t.ex. Det verkar vara problem med samtalen under GSM...?

Är det någon som har en e52 som antingen kan bekräfta eller dementera? Vill inte köpa grisen i säcken.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Kanske en dum fråga, men kan man använda program som Nokia sports tracker osv på e52?

Det ska inte finnas några hinder för detta, nej.

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på en E52 Black, men är det någon som har koll på om det går att använda navigeringen samtidigt som man spelar musik?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

ja, går på de flesta lurar nu för tiden. Dock så är det inte bra byggkvalitet på E52, kvaliteten är bra men passformen är inte den bästa....jag skulle kolla på något annat.

Permalänk
Medlem

Vad ska man kolla på i den prisklassen då?
Ska inte vara touchscreen, inte qwerty..

gps + mp3 är ett krav, wlan ett stort plus.. kamera är det inte såå jättenoga med..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte de var dags att väcka tråden igen. Det verkar ju som fler har skaffat Nokia E52.

Vart egentligen sugen på den ryktade C3 som skulle vara som en C5, fast med wifi. Men det ryktet verkar ju inte besannas under det närmaste året. Så jag antar E52 är enda alternativet som uppfyller mina krav utan touchskärmar eller OS med dåligt programutbud.

Hur är det med omstarterna och ljudkvalitén?
Om man läser omdömen från Prisjakt, GSMarena, Dustinhome, minhembio så verkar det vara blandade omdömen från toppen till botten med massa buggar om wifi, mail, sms, osv.

Fast mest orolig är jag över ljudkvaliten, omstarterna och andra buggar. Dom verkar ju inte fixat några bra firmware som fixar problemen. Det ryktas om hårdvaruproblem/kvalitetsproblem och ev bra firmware.

Så vad säger ni E52 ägare? skriv gärna vilken färg det är och inköpsdatum.
Eventuellt andra stora mobilforum där det pratas om E52.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min telefon 23 mars 2010 och är hitintills nöjd.

Har senaste firmware 031.012 som släpptes i Januari.

Har inte haft en enda omstart.

Bytte telefon ifrån en N73. E52 känns bättre på allt utom kameran som inte är den bästa i E52:an.

Testade att koppla in hörlurar för att köra lite musik och fick inte ut ljudet i lurarna förrän jag stängde av bluetooth. När blåtanden är på så är telefonen uppkopplad med min dator, om det var problemet vet jag inte.

GPS, Wi-Fi och annat godis har jag inte testat ordentligt.

Visa signatur

i7 4770K 3.50GHz | Asus Z87-PRO | Fractal Design Newton R3 600W | MSI GTX 760 | Intel 520 240 GB | 3xWD Caviar Black 1 TB | WD Caviar Green 2 TB | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Valde E52 som jobbtelefon. Är ju E51 ägare privat. Kunde så att säga inte välja färg, i paketet som kom var den en Black. Jag kollade och jag har också 031.012.

Ibland tror jag den gjort någon slags "soft reboot" eller vad man ska kalla det. Telefonen stänger inte av sig helt men verkar som den startat om men man behöver inte ens knappa in SIM pinkod. Men det har bara hänt några gånger under de här 4-5 veckorna som jag haft den.

Saker som irriterar mig är väl främst navigeringsplattan/knappen. För visst är den svår eller är det något fel på min? När man väl vant sig funkar det väl men den är inte så bra som på E51. Sen måste jag skaffa något bildvisningsprogram, det inbyggda suger. Segt och kan inte zooma (E51ans kan).

GPS:en tycker jag fungerar tillfredsställande för vad som kan finnas onboard på en mobil.
WLAN är bra och förbättring mot E51, man kan ange kopplingspunkter till att höra till "intranet", "internet" osv. Sen prioriteringsordning inom detta. Så då kan mobilen automatiskt välja bästa anslutningen. E51:an ger ju alltid alternativ över alla anslutningar (om man inte sätter default, vilket inte är bra om man ibland vill använda 3G och annars WLAN).

Positivt är också skärmen eftersom den är större än på E51.

Mail-läsaren tycker jag förbättrats, men dåligt att man inte kan gå till egeninställda katalog i IMAP-konton (tror jag, har en gmail och i thunderbird är det en separat IMAP katalog jag skapat). Vet inte om E51 stödjer detta men ivf är E52:ans mail-läsare bättre på andra vis.

Ljudkvalitén. Jag är ingen audiofil, är helt enkelt nöjd med den. Tycker det verkar vara som i E51:an. Kör spotify och funkar finfint.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG