GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Självklart, recommended är ju 2,1ghz ett 3870, ditt kort är mkt bättre.

Tack för snabbt svar

Tror du jag kan maxa ut det på 1366x768 med 35+ fps?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
WB felix, blir det nya tag på multiplayer läget nu då?

Jag har kört online sedan releasen av 4:an

Vi borde fixa en spelhelg online den 24 April, en vecka efter releasen så alla hinner få sitt ex och trixa med inställningarna.

Jag kan nog tänka mig att vara med Onlineläget i originalet är kul om man spelar med folk man känner och det inte laggar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat 1.0.6 patchen och märkt ökning i sin fps?

edit: prestandaökningen var bra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Någon som har testat 1.0.6 patchen och märkt ökning i sin fps?

edit: prestandaökningen var bra.

Installerade nyligen patchen och blev också förvånad över hur mycket bättre spelet flöt nu .

Det var ju denna patchen vi skulle haft redan för 1½ år sedan

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

vad snackar ni om?
jag får mycket sämre prestanda nu än tidigare.
körde allt på max tidigare förutom view distancen, då flöt det på riktigt fint.

nu när de är patchat så kan man ställa view distansen lite högre och även ha AF och nightshadows..
ställde allt på max, flyter inte på speciellt bra alls, typ 20fps.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har ett >SMIDIGT< program för att ladda in alla mods (bilar osv) ?

Hittar inget som funkar direkt bra..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Åh, vad jag hatar senaste patchen. Ingenting flyter på längre, lägre fps i genomsnitt, fps-drops och även när jag har bra fps så hackar det på något annat sätt, texturerna laddas inte i tid osv. Hade inga problem med flytet innan patchen. Gör om, gör rätt Rockstar!!!

Permalänk
Medlem

Håller med dig, tuppel, men de har även fixat in lite mer schystare funktioner, som till exempel att det kommer riktigt schysta gnistor om man skrapar bilens kaross mot exempelvis en tegelvägg. Men jag är som sagt inte nöjd med den nya patchen. Nu kan jag ställa mig mitt framför en polisbil och avfyra hundratals med skott mitt framför näsan på dem och döda folk, utan att de rör en endaste liten fena.

Fix it, Rockstar!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag har ett problem med GTA 4 - Episodes.from.Liberty.City och delen med "bög tony" uppdraget där man skall sno en helikopter ifrån lyxbåten och ge till han den feta araben, men det är stört omöjligt att skjuta ner dem flyende båtarna när man spelar med mus & tangentbord, skulle vara skit tråkigt att behöva sluta spela bara för att kontrollerna är så kassa.
Jag har gjort alla uppdrag med Tony, det sista var uppdraget var då man skulle köpa diamanter för 2 milj nere i hamnen.

*efter 100 försök gick det, landade med helikoptern och sköt bazoka på dem ist

/Carl

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Tydligen har dom fixat polisbuggen, för polisen reagerar på lika många saker nu som förut

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Går det höja ljudkvalitén på något sätt? Tycker ljudet är ok men rösterna låter mkt sämre än resten, ljust och nästan "knastrigt" Skär i öronen när folk pratar. kör Episodes from Liberty City

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

har av någon anledning 5 gånger lägre fps i EFLC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

har av någon anledning 5 gånger lägre fps i EFLC.

SLI stöds från drivrutin 197,13 i EFLC, för det behövs väl SLI stöd med 295:an?

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Sötast

Har inte lirat på ett tag, och såg i tråden att DLC har släppts

Den nya patchen gjorde ju dödsmycket för flyt, har konstant 60fps nu med dips ner till 40 ibland.
allt maxat och 50 View distance och rekommenderade på de två andra.

Spelar just nu Ballad of gay Tony, och ja, jag håller med rösterna håller låg ljudkvalitet, men för övrigt så funkar det perfekt.

Jag gillar den nya AIn att t.ex snuten kan blåsa rakt förbi en om man har bytt bil, mycket mer realistiskt. (Vet dock ej i vilken patch detta ändrades)

Permalänk
Medlem

Bara en fråga dem patcherna som finns till GTA IV. Bör man ladda ner dem om man endast har Episode from the librery city?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

vart hittar man alla senaste patcher för GTA IV Liberty City Stories ?

Permalänk
Medlem

Games For Windows säger till ifall ni behöver patcha spelet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Vill köpa Rockstar Games Collection, men jag har redan GTA IV. Är det någon här som vill köpa det för 150 SEK? Det kostar annars 248 SEK. Köparen ska ha ett Payson-konto då jag inte ger ut mitt kontonummer.

EDIT Fick se nu att jag inte kommer att få några extra kopir av varken GTA: Vice City eller GTA IV, om jag köper paketet. Vafan!

EDIT 2 Steam ljög! Jag har nu en extra kopia av GTA: Vice City. Om någon vill köpa det för 100 SEK, meddela mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Vill köpa Rockstar Games Collection, men jag har redan GTA IV. Är det någon här som vill köpa det för 150 SEK? Det kostar annars 248 SEK. Köparen ska ha ett Payson-konto då jag inte ger ut mitt kontonummer.

EDIT Fick se nu att jag inte kommer att få några extra kopir av varken GTA: Vice City eller GTA IV, om jag köper paketet. Vafan!

EDIT 2 Steam ljög! Jag har nu en extra kopia av GTA: Vice City. Om någon vill köpa det för 100 SEK, meddela mig.

Inte för att vara dum, men det kostar ju faktiskt några kronor mindre i Steam-shoppen... 9,99€.

Jag klarade precis ut TLaD, jag gillade det, men det var lite kort... Nu blir det TBoGT

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

nån som vet av en fix till nya patchen?
börjar droppa enormt efter en stunds spelande, och det är inte värmeproblem.
funkade så fint med 1.0.4.0 patchen tidigare, provade att installera den patchen men då funkade de inte med socialclub.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

nån som vet av en fix till nya patchen?
börjar droppa enormt efter en stunds spelande, och det är inte värmeproblem.
funkade så fint med 1.0.4.0 patchen tidigare, provade att installera den patchen men då funkade de inte med socialclub.

1.0.6 tar bort socialclub och integrerar det i spelets launcher ist.
Och 1.0.6 ska ju förbättra prestandan istället för att sänka den, stängt av Night Shadows?
Dom nya skuggorna är wunderbar jämf med dom tidigare.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

nån som har samma problem med liberty city stories som mig? i vanliga gta IV ligger jag på 35-60 fps på high ,och i tlad så är de 20-45 på low , och tbogt så är de 15-40 på low .. allt i 1680x1050 i upplösning
athlon x2 250 3.0ghz
ati radeon 4870 1gb
3gb ram
200/400gb hårddisk
asus m4a78-vm
fd tesla 550w

Permalänk
Medlem

är det någon skillnad på steam versionen? behöver man rockstar socialclub och går det att modda? är gta iv till pc värt 300 kr?? hörde av en kompis att det var extremt mycket lagg och att det läckte minne så det crashade ganska ofta, har det blivit löst nu??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

har varken laggat elr läckt minne o krachat för mig iallafall, nu har jag desutom bara 2g ram, o det går fortfarande att spela utan att det krachar, dock med lägre fps

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

det beror på datorkonfiguration..

mindre sånt skit på min dator efter patcharna.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag lirar multiplayer och spelomgången blir klar och man ska tillbaka till lobby så (utan laddtid överhuvudtaget) Kastas jag in i spelet som nico och faller genom backen bredvid en bro i algonquin och faller en 20 meter och teleporteras tillbaka till ursprungsplatsen jag föll från, en oändlig loop av fallande.

har testat lira ett trettiotal gånger och samma sak varje gång.
Avinstallera GTA IV och radera alla filer relaterade till GTA IV och sedan installera om hade ingen påverkan... (via Steam)

Någon annan som stött på liknande?

validera filer httar inget fel heller, inga moddar installerade heller =/.

Permalänk
Medlem

Blir så besviken...Köpte spelet alldeles nyss då jag har övervägt det fram och tillbaka sen det släpptes till pc och jag har kollat specsen och jag borde kunna spela det men icke det laggar dase, spelet fryser osv..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jasså de borde du ?

Ändra upplösning och se om det hjälper och ställ ner grafikinställiningar om ej gjort.

Permalänk
Medlem

fungerar det med crossfire och har ni fått problem med grafik minnesläckor??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av mackan50:

Blir så besviken...Köpte spelet alldeles nyss då jag har övervägt det fram och tillbaka sen det släpptes till pc och jag har kollat specsen och jag borde kunna spela det men icke det laggar dase, spelet fryser osv..

Tror jag slår det. Köpte det när det kom ut men iom att min dåvarande dator inte kunde hantera sp2 eller om det va sp3 ( krävdes ) så gick spelet inte att köras. Datorn hängde sig vid boot och jag hittade ingen lösning.. Hela tiden har det legat i en låda och tittat på mig Köpte ny dator för en 2månader sen och har först spelat nu, dock maxade inst men hoppas det kan tona ned dina besvikelser något

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |