Recover Data har nu varit på i 166 timmar, fortsätta eller stänga ner?

Permalänk
Medlem

Recover Data har nu varit på i 166 timmar, fortsätta eller stänga ner?

Tror det var i Onsdags(eller torsdags) jag satte på Recover Data för mina två 250gbs diskar i Raid0. Processen är fortfarande igång och senaste dagarna har inte det inte förändrats nämnvärt. Last name står fortfarande på samma.

Betyder detta något, är det ens värt att köra om igen om jag ska stänga ner? Vill gärna inte ägna ännu en vecka åt något som inte ger nåt.

Tackar för svar på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, när jag försöker gå in på dom står det att dom är skadade och ej går att läsa. Fick virus och spyware som på runt en dag sabbade dom.

Permalänk
Medlem

Ta reda på om du har HW-fel på diskarna vilket kan förklara långsamheten. Man skall ALLTID göra en grundanalys av problemet innan man meckar vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Ta reda på om du har HW-fel på diskarna vilket kan förklara långsamheten. Man skall ALLTID göra en grundanalys av problemet innan man meckar vidare.

Ah ok, kan virus skapa hårdvarufel alltså?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej detta visste jag inte att man kunde göra. Bör jag göra det innan nåt annat alltså? Får kolla upp det på tillverkarens hemsida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av okke:

Nej detta visste jag inte att man kunde göra. Bör jag göra det innan nåt annat alltså? Får kolla upp det på tillverkarens hemsida...

Ja exakt på tillverkarns hemsida så har dom diagnos tools, som ser om det är någon skada i någon partition eller liknande. Lycka till !

Permalänk
Medlem

Enligt western digitals data lifeguard så var det i alla fall inget fel på dom, vad är nästa steg?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Resultat:

Transfer rate
Minimum:
HD1: 33.1 MB/s
HD2: 34.2 MB/s

Maximum:
HD1: 58.7 MB/s
HD2: 62.1 MB/s

Average:
HD1: 50.6 MB/s
HD2: 53.1 MB/s

Access time:
HD1: 13.8 ms
HD2: 13.7 ms

Burst rate:
HD1: 120.8 MB/s
HD2: 120.6 MB/s

Säger detta nån någonting?

Permalänk
Medlem

Båda presterar likvärdigt. Access och Burst är OK, men överföringshastigheten (min, Max, Aver) ligger på nära hälften av nya diskar. Antar dina diskar och eller/moderkort är cirkus 4-6 år gamla och får isf betraktas som OK.

Så, att recovery tar sån vansinnig tid beror inte på diskarna utan troligtvis mer på programmet. Prova nåt alternativt recoveryprogg.

Permalänk
Medlem

Du kan även prova detta program Partition Find and Mount — free partition recovery software . Får du fram allt som finns på diskarna i det kan du bara flytta över allt till en annan disk och sedan formatera dom felande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Du kan även prova detta program Partition Find and Mount — free partition recovery software . Får du fram allt som finns på diskarna i det kan du bara flytta över allt till en annan disk och sedan formatera dom felande.

Har gjort alla tester som fanns i programmet utan att den kunde hitta nån partition alls :/