Vilken film såg du senast?

Permalänk

Land of the Lost

En barnslig film om hur de åker tillbaka till tiden och träffar på dinosaries m.m, men ändå så var filmen faktisk rolig. Det fanns flera scener som var bra.
För att nämna en så kolla in denna:
YouTube - Land of the Lost - Trailer (framspolat 1m23s), d.v.s. låg humor om hur man kommunicerar på en mer primitiv nivå.

Så det är en film jag rekommenderar om man gillar låg och barnslig humor.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Iron Man 2

Skit härlig film, lika bra som 1an!

9/10 !

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Damage. Skada, eller nåt som är trasigt. Men även en actionfilm med fribrottaren Steve Austin i huvudrollern som ex-con utsläppt ur fängelset som måste fighta ihop pengar till en ung flickas operation. Inte direkt originellt men kanske underhållande och fartfyllt? Njae, mer rallarslagsmål utan finess i lite drygt 90 minuter gjorde min ganska trött. Inget måste ens för älskare av actionknas eller b-film då den helt saknade charm, smartness och innehöll väldigt enformig och trist fighting.

Kanonfilm.se - Popkultur 4-ever! » Damages - Trist fightingfilm 2.0

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Såg Funny People och Good Will Hunting (hade missat den) och bägge två var kanon.

Jag vet att jag är lite sen med Good Will Hunting men bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Iron Man 2

Skit härlig film, lika bra som 1an!

9/10 !

Kan bara instämma efter att jag såg den i lördags.

Permalänk
Medlem

Jarhead - 7/10

Efter att ha sett BHD är det lite svårt att lägga Jarhead högre trots helt okej underhållning. Två olika typer av krigsfilmer såklart, men i stridens hetta slår jag nog hellre igång Full Metal Jacket...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Che: Part One och Che: Part Two.
Positiv överraskning där. Klart sevärda, även om Part Two inkräktade på min skönhetssömn.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Såg The Bad Lieutenant, riktigt bra film.

Permalänk

Legion
Hrrm, att vad? En del av mig tyckte den var underhållande, för att den var så jävla dålig(den dåliga humorn, stereotyperna), en annan del av mig hatade den så innerligt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

The Last Templar (2009)

En två delars miniserie baserad på en känd roman som handlar om en hemlig avkodare som kan avkoda en helig kristen skrift, filmen påminner alltså lite om da vinci koden. Miniserien var hyfsat bra, ungefär på samma nivå som en vanlig sådan brukar vara och den innehöll de thriller och actiondelarna som man förväntade sig.

Det jag störde mig på var att jag i början tyckte den var lite att försöka argumentera för kristendomen, då komma med extremt bra argument. Som att om kristendomen bara är en saga, varför betyder den då så mycket för så många? Och många andra argument i samma klass/nivå.

Det intressanta var dock slutet som visade hur vissa resonerar, vilket jag tyckte var mycket intressant.
*En massa spoilad text nedanför, men jag vill inte avslöja och förstöra för någon i onödan*

Det heliga dokumentet skulle innehålla bevis för att kristendomen var falsk, Maria födde inte alls jesus genom jungfrufödsel etc och detta var extremt allvarligt om folk skulle få reda på sanningen. Så att en högt uppsatt präst var tvungen att anlita en lönnmördare för att skydda folket från sanningen. I slutet så övertalas t.o.m. huvudskådespelerskan att sanningen inte är bra för människor för då de då skulle förlora hoppet, så att det är bättre att skydda folket från sanningen genom att förstöra bevis.

Ett fint ordspråk som sades i seren var Latin: Veritas vos liberabit; som på svenska betyder sanningen ska befria er. Medans jag tycker ordspråket, You Can't Handle The Truth passar bra till miniserien.
Den ena stora skurken i filmen var alltså en person som ville att folket skulle få reda på sanningen, vilket blev den ondaste personerna i slutet, då detta är en mycket rå brott emot folket och mänskligheten i övrigt.

Dold text

Spolier som avslöjar det absolut sista.

Vändningen i slutet att skriften var falsk och att riddarna hade gjort den för att få slut på allt våld är intressant, den ställer lite frågor till vad det är för religion de tror på som resulterar i en massa våld.
Jag misstänker syftet med slutet hade flera anledningar, en som att inte reta upp religiösa, men även en att få till en thriller del. Liksom man ska inte veta om slutet efter redan halva tiden utan det ska komma en vändning. (the bad guy is good guy and vice versa.)

Dold text

Så jag tycker den var riktigt bra, ett stort minus för att den varade i 3h. Men det var inga direkt långtråkiga timmar, bara det att många har annat att göra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Red ( Red (2008) ) 6.8/10

Väldigt trevlig film. Men jag tycker att fäderna till ungarna borde torterats ihjäl, tillsammans med sina skitungar. Jag hoppades på mer brutalitet.

Doomsday 7/10

Nu snackar vi. Bra med slakt, splatter och action. Definitivt tuff rulle, även om den var ostig som fan. Jag är en sucker för brudar och postapokalyptiska filmer.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Edge of Darknes Edge of Darkness (2010)
Mycket intressant film, det tar ett bra tag innan man ens är med på banan om vad allt handlar om men sedan växer filmen allt eftersom.
Mel Gibson gör en "Mad Mel"-roll som funkar och säga vad man vill om slutet men det hade inte kunnat sluta på många andra sätt
Trivia: Mel Gibsons första huvudroll sen The Signs (2002)

Permalänk

Cirque Du Freak The Vampires Assistant
6.5/10
Helt ok film, Lite konstig men men, Om man gillar fantasy så är det klart ett måste.

Vacancy 2: The First Cut
5/10 - Helt ok, men huvudpersonerna känns lite lame ibland.

Wallander - Arvet
6/10 - Ännu en Wallander, Helt klart sevärd. Men Krister Henriksson blir bara töntigare & töntigare.

Permalänk
Medlem

Såg Iron man 2.

Den var väl ungefär vad jag förväntat mig, lite action och ett hyfsat tidsfördriv, men ingen höjdare.
Dock hade den en del komiska förtjänster som lyfte den en del.
6/10.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Kick-Ass - Underhållande actionfilm. Dock massor av hjärndött våld och en del dumheter. Men trevlig kvällsunderhållning.
7/10

Cargo - Tysk Sci-fi. Rymden har väl aldrig varit så deprimerande förut? Men filmen var välgjord ovh storyn väl förklarad, om än i tunnaste laget. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Bad Lieutenant. Betyg 4/10. Tidigare tyckte jag att Nicolas Cage kunde vara med i ganska bra filmer. Nuförtiden tycker jag att han endast är med i skräp.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

The Good Shepherd - 7/10

Berättelse om när CIA startades, De Niro som regissör. Helt okej drama, kan kännas långsam ibland men ändå spännande.

Hotel Rwanda - 8/10

Gripande drama om hotelldirektören som räddade livet på ett tusental människor under inbördeskriget 1994 i Rwanda, mycket sevärd.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Shutter Island - 8/10 Tycker det var en mycket bra film, kunde absolut inte gissa mig till slutet som ofta är lätt. Klart sevärd.

Permalänk
Medlem

Kick Ass - 8/10

Riktigt underhållande. Hit-Girl ftw

Permalänk
Medlem

The Pawnbroker – 7.5/10

Bra film med den grymt underskattade Rod Steiger. Han gör kanske en av sina bästa roller i filmen och vinner ingen Oscar (bara nominerad), istället går den till Lee Marvin i Cat Ballou som jag faktiskt såg för någon vecka sedan. Det jag kan säga är att Steiger egentligen borde ha vunnit, punkt!

Intressant trivia från filmen:

Among the first American movies to feature nudity during the Production Code and was the first film featuring bare breasts to receive Production Code approval.

Ja där ser man!

The Pink Panther – ?/10

Låter bli att betygsätta denna. Humorn passade inte mig och filmen blev faktiskt lite tråkig ibland. Men samtidigt känns det fel att säga att denna filmen är dålig. Jag vet att det finns många som tycker Pink Panther-filmerna är roliga. Storyn var det inget fel på, bara det att vissa scener var så utdragna.

Jag hade planerat att se de andra Pink Panther-filmerna med Peter Sellers men jag tror nog att jag avstår.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Daybreakers (2010)
En helknäpp story om att de flesta är vampyrer och bara några människor finns kvar, så att vampyrerna svälter och muteras till mer extrema vampyrer vad dessa nu kallas för. Så det var mycket dumt i filmen, men ändå så innehöll den lite intressanta saker, som slutet som var lite unikt.

Så det är en film som jag verkligen inte ångrar att jag såg, ändå störde jag mig mycket på detaljer som vampyrstoryn, men samtidigt satte den igång nya tankar. Så det är en film jag rekommenderar om ni vill se en lite udda vampyrfilm, där dessa styr samhället.
Jag tyckte dock hela filmen var för kort, men samtidigt var den väl det för att den skulle vara "lättsmält" för alla. Fast den underliga storyn, så är det en film som jag skulle se någon slags remake av.

Det var lite coolt det sista med att vampyrerna omvandlades till människor när de drack det nya blodet, varvid vampyrerna då började gnaga på före detta vampyrer o.s.v.). Dock är det ej realistisk med en sådan fort omvandling

Dold text
Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte heller Daybreakers. Tyckte hela konceptet var lite dumt.

Ip man 2 - Kung-fu film som fortsaätter där ettan slutade. Master ip kommer till hong kong och startar Wing chun skola där. Folk bråkar, man har ett par fighter med västerländsk boxare o.s.v Storyn är väldigt lik den i ettan faktiskt. Men filmen är trevlig och kung-fu scenerna är väldigt bra, speciellt en fight Master Hong och Ip har på ett bord. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag gillade inte heller Daybreakers. Tyckte hela konceptet var lite dumt.

Ip man 2 - Kung-fu film som fortsaätter där ettan slutade. Master ip kommer till hong kong och startar Wing chun skola där. Folk bråkar, man har ett par fighter med västerländsk boxare o.s.v Storyn är väldigt lik den i ettan faktiskt. Men filmen är trevlig och kung-fu scenerna är väldigt bra, speciellt en fight Master Hong och Ip har på ett bord. 7/10

Dog inte Ip Man i 1an? Eller är det mitt minne som är åt helvete nu...

Dold text
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Avatar

Helt okej, men förstår inte varför dem inte med den budgeten köpte in lite kvalitétsskådisar istället för dem som var med. Worthington var den ända som höll klass. Ibland var filmen också väldigt töntig men överlag så var den bra, och bilden var helt enormt häftig

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Kick Ass - 8/10

Riktigt underhållande. Hit-Girl ftw

Kan inte annat än att hålla med

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Midnight Run - 7/10

Klassisk 80tals-actionkomedi med De Niro, underhållande!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Man On Fire.
Lite..eh, orealistiska reaktioner från vissa karaktärer och lite klumpig på ett amerikanskt vis. 4/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Terror på Elm Street (2010)
En remake av originalet som var väldigt likt, jag minns inte precis alla detaljer i originalet, men många scener var identiska.

Nå, jag gillade originalet då jag var liten och fortfarande blev rädd för skräckfilmer. Så jag valde att se om remaken, men jag blev besviken. Då den inte gav mig något nytt, de var i princip samma film, förutom att jag inte blev inte minsta rädd någon gång. Det hemskaste i filmen var dock att gå hem från bion sent på kvällen tack vare alla idioter på stan, nej filmen påverkade inte mitt omdöme.

Och frågan är vilken grupp som filmen riktade sig åt, många av oss såg originalet då vi var små har växt ifrån att bli rädd för skräckfilmer, och yngre personer så är Freddy Krueger en liten konstig skräckperson. Jag skulle säga b-film aktig om det hade varit en nyproduktion idag. Så jag tycker filmen främst riktar sig åt gamla filmälskare som vill se om en klassiker, även om jag nu tyckte orginal Freddy var bäst.

*edit*
Jag tycker man enkelt kan sammanfatta remaken såhär, vill man se om den gamla filmen med väldigt få nya detaljer och lite nyare teknik, så rekommenderar jag remaken av Terror på Elm Street. Tänk dock bara på att om ni älskade filmen för en 25år sedan eller så, behöver inte betyda att ni gör det idag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tror det var "Boy A". Faktiskt en riktigt bra rulle, känslosam, kanske lite seg. Men bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

Dog inte Ip Man i 1an? Eller är det mitt minne som är åt helvete nu...

Dold text

Nope, han blev skjuten i axeln men överlevde och flydde till hong kong med sin familj