Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Shutter - Thailändsk skräckis i samma stil som The ring och The Grudge filmerna. En kille ser spöken på bilder han tar med kameror efter en trafikolyckesmitning och blir hemsökt av ett spöke. Först i slutet får man veta varför, tyvärr var det rärr lätt att lista ut redan tidigare. Filmen är inte jättehemsk, men några gånger fick jag ståpäls iallfall, så det blir godkänt betyg. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Eden Lake - 7/10
Eden Lake (2008)

En spännande thriller (skräckis) om ett par som åker på weekend vid en sjö och blir terroriserade av småstads bus.
Kontroversiellt slut, jag gillar det inte. Annars var filmen bra.

Permalänk

Torkel i knipa.
Grövre animerad film får man leta efter

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

The Chaser - 9/10

Ännu en riktigt bra koreansk thriller/kriminalare. Var på helspänn i stort sett hela filmen, inte direkt förutsägbar heller, har dock försökt sluta tänka på sånt då jag spoilar mig själv hela tiden.

Hollywood kan ta sig nånstans.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Stalingrad 9/10

Stalingrad (1993)

Jag fullkomligt älskade den här filmen. Är du ute efter en renodlad krigsfilm så är kanske inte den här filmen nog inte för dig. Visst "krigas" det en hel del men det är inte vad fokusen ligger på. Den är väl mer åt samma håll som platoon.
Vad som jag tycker är bäst med filmen är att tysken inte framställs som ett kallblodigt monster så som de gör i många andra filmer. Här får vi se vanliga hederliga tyska grabbar som tycker att kriget är precis lika jävligt som alla andra.
Slutet känns kanske något lamt om man vill uttrycka det så men det representerar ändå hur slutet såg ut för många soldater på östfronten

de fryser ihjäl

Dold text

.
Jag tycker att det här är en klockren film. Jag undrar hur jag inte kan ha hört talas om den innan.

Permalänk
Medlem

Kick-ass. Ja det går tammefan inte sätta fingret på denna film Jävla skum men ändå så bra!

9/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Kick-ass ett par scener. tar en bra stund innan något händer...

Losers: skön film ser gärna mer filmer i samma 'mexio-stil' även snygga intro/outro animeringar eller vad man ska kalla det!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag såg "Mary och Max" i dag. Det var verkligen en helt underbart rolig, vacker och tänkvärd film. En av de bästa filmer jag sett på sistone. Jag rekommenderar den varmt.

Permalänk
Medlem

Bedtime Stories

Betyg 6/10

Trevlig familjefilm med de vanliga happily ever after ala disney-slutet.
Inget oförutsägbart men ger samtidigt inge mycke att önska. Klarar sig strax över genomsnittet tack vare relativt bra humor som medför att filmen inte enbart åtnjuts av barnen utan vid tillfällen även av den äldre publiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lecont:

Eden Lake - 7/10
Eden Lake (2008)

En spännande thriller (skräckis) om ett par som åker på weekend vid en sjö och blir terroriserade av småstads bus.
Kontroversiellt slut, jag gillar det inte. Annars var filmen bra.

Riktigt bra film men jag gillade INTE slutet heller.

Önskar hon hade fått döda de jävla småglinen!

Dold text

Så Kick-Ass nu också. Mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Riktigt bra film men jag gillade INTE slutet heller.

Önskar hon hade fått döda de jävla småglinen!

Dold text

Så Kick-Ass nu också. Mycket bra!

Kan inte annat än att hålla med. Man blir bara arg på att hon aldrig "tänder till".
Visserligen oväntat men samtidigt bara frustrerande och allmänt fucking annoying!

Skulle underlättat extremt och dom klämt på en "based on a true story"-dekal

Permalänk
Medlem

Up – 7/10

Bra film men jag sätter WALL•E lite högre upp. 8.4/10 på IMDB känns lite väl mycket, men vad från Pixar får inte minst 8 nuförtiden? Började i alla fall bra men sedan hände nåt. Jag ska inte säga att det spårade ur men filmen förvandlades till en äventyrsfilm som inte var så värst överdrivet bra. Hursomhelst så är filmen helt klart en bra feel-good-film, men Pixar har gjort bättre.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Kan inte annat än att hålla med

Håller också med.
Bra karaktärer, skön humor och väldigt bra musik, kick-ass helt enkelt

Permalänk
Medlem

The Fourth Kind - 6.5/10

Såg den alldeles nyss. Jag är fortfarande lite skärrad. Jag hade inte läst någonting om filmen innan så det fick ju bli lite utav en överraskning vad den skulle handla om. Filmen i sig var inget mästerverk men vad den handlade om gjorde mig lite tagen. Vet inte riktigt hur jag ska berätta utan att spoila för mycket, men vissa scener i filmen är riktiga inspelningar från verkligheten och visar folk som blir hypnotiserade. Och dem scenerna är helt mindfuckade. Verkligen skitläbbiga. Fick till och med kalla kårar vid ett tillfälle. Kan inte säga att jag köpte hela resonemanget i filmen men den är klart sevärd. Ska bli intressant att höra vad ni andra tycker angående de scenerna.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Dirty Harry, 8av10 konstigt nog hade jag aldrig sett den

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Daybreakers - Jag tyckte den var skitbra, sen att säga att något är orealistiskt i en sådan här film känns lite udda, klart det är orealistiskt, vampyrer finns inte på riktigt

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte senaste filmer jag sett men senaste jag ser på .

Grotesque eller på japanska Gurotesuku..

Sjuk film som vanligt när japanerna ska göra skräckfilm..
Inte bra, inte dålig inte skräck, bara.... konstig och möjligen på sitt håll smått motbjudande men japaner är japaner

Två personer har precis varit på dejt och är på väg därifrån när en person klubbar ner dem bakifrån, kastar in den i skåpbilen och tar dem till nåt ställe där han tvingar dem att svara på frågor och även ger dem en udda sexuell njutning (som de såklart inte gillar...)

Edit: Fanskapet hjälper dem att återhämta sig.. one sick son of a bitch.

Dold text

Min beskrivning är kanske inte mkt att lita på men iaf.

Tortyr och lite till.

Edit 0032: Så nu har man sett den = ni behöver inte ödsla 90 min av erat liv för att se den, det slutar såklart med att han dödar dom båda trots han sa att skulle släppa dem ( surprise? )..

Permalänk
Medlem

Gran Torino - Trevlig film av Clint eastwood där han spelar en sur gammal gubbe. Vissa saker var lite konstig amen jag tyckte filmen var rätt bra. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av killawife:

Gran Torino - Trevlig film av Clint eastwood där han spelar en sur gammal gubbe. Vissa saker var lite konstig amen jag tyckte filmen var rätt bra. 7/10

Mycket bra film, nog fan är han riktigt tjurskallig i den filmen

Permalänk
Medlem

The Pacific Part IX var den senaste Längtar som satan efter sista delen!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

The Human Centipede - ?

Vet inte riktigt vad jag ska ge den, i vissa fall är den riktigt B men doktorn glänser till en hel del. Rätt sjuk film, gillar ni nåt Takashi Miike har gjort se denna.

FEED HER, FEEEEEEEED HEEEEEEEEEER

Dold text
Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Bulletproof monk Inte sett innan var ju hur underbar som helst

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Sunshine.. Gillar den mer och mer för varje gång!! Helt underbar musik i den och ja.. finns inte ord..

Sevärd om något 9/10

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

In the Line of Fire - 7/10

Standard Clintanrulle, lite klyschig här och där - Malkovich är riktigt bra.

The Score - 6/10

Heist-thriller som inte sticker ut, sevärd pga De Niro & Norton.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Sunshine.. Gillar den mer och mer för varje gång!! Helt underbar musik i den och ja.. finns inte ord..

Sevärd om något 9/10

Håller med, sett den ca 4 gånger och blir bättre varje gång.

Permalänk
Medlem

Alice in wonderland - Trevlig och välgjord matinefilm baserad på den populära historien, fast ändå inte. Med Johnny Depp bl.a. Helt okej 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ninja Assassin och Ninja i all ära. Nu är det dags att gå tillbaka till ninjafilmens guldålder, nämligen det ljuva åttiotalet och en av genrens klassiker. Revenge Of The Ninja. Ett raffel med Franco Nero I huvudrollen som ställs mot en svinigt sur Sho Kosugi. Jag såg den när den kom på VHS och nu är det dags igen. Gillade jag den när den kom? Ja, gillade jag den nu? Jovars, den är helt okej. Den är inte lika snygg som årets ninjafilmer såklart. Men klart mer realistisk, och glädjande nog inte en tiondel så överdriven. Gött mos.

Kanonfilm Enter The Ninja – Vita ninjor? Vad händer?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Eternal sunshine of the spotless mind 8-9/10! vet inte om den ska få 8 eller 9 av mig. Aningen rörig tyckte jag.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Håller med, sett den ca 4 gånger och blir bättre varje gång.

Vad är det du gillar med den så mycket?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sherlock Holmes - 8/10 (Lite väl lång men annars super)
Capitalism a Love Story - 9/10 (Man blir så arg av den)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.