Permalänk
Medlem

Windows laddar inte

Stängde av datorn som vanligt häromdagen men när jag skulle starta den senare vägrade windows att gå igång. Den laddar igång bios osv men när det ska komma fram laddningsbilden till windows händer det inget. Bilden är svart bara. Har windows vista

Har gjort rent alla fläktar, gjort cmos återställning men inget funkar.

Någon som har en idé om vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Hur går det i felsäkert läge?
F8 (oftast) innan Windows laddas.

Permalänk
Medlem

Har försökt få fram att starta den i felsäkert läge men går inte ens att få fram alternativet till de.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en idé om vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

jag har samma problem men med windows 7 jag kan inte änns göra en systemåterställning det blir bara svart

Visa signatur

Intel i5 4.0GHz // ASUS P7P55D // Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 // Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX // MacBook Pro 13 tum 2.26GHz 8 GB Minne INTEL X25-M 80GB SSD

Permalänk
Medlem

Virus kan ha den effekten även om du har bra antivirus skydd.

Är det något ni vill ha kvar?

Installera om allt. Ta bort och skapa ny partitioner som (snabb) formateras.

Sätt disken i en annan dator och rädda det ni vill ha kvar. Även om ni får bort virus så kan i inte alltid lita på den och vissa saker kan ha sabbats.

Permalänk

Jag har samma problem, förjävligt. Blir väl en jätterensning då...

Permalänk
Medlem

Samma här. Fasen, ere nått nytt skit som går runt nu eller?

Permalänk
Medlem

Har fixat datorn! Var barnsligt enkelt haha men man tror ju alltid det värsta först. Brände ut en vista skiva och var beredd på att försöka formatera den. Kom fram till menyn på cdn, fanns ett reparera altenativ. Tänkte ja testar väll det först. fanns ett till altenativ för om windows inte laddar igång, tryckte på det, tog 3 sekunder. Startade om datorn. Allt funkar prima