Galaxy bygger GTX 460 med trådlös skärmanslutning

Permalänk
Melding Plague

Galaxy bygger GTX 460 med trådlös skärmanslutning

Ett Geforce GTX 460 från tillverkaren Galaxy sticker ut från mängden genom att erbjuda trådlös bildöverföring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Högst intressant, speciellt om man placerar datorn i t.ex garderob eller annat rum och om man nu inte vill dra kablar till t.ex V-rummet..

Permalänk
Medlem

Nice.
Detta plus trådlöst tangentbord och mus och man kan ställa en högljudd dator i ett annat rum och få tyst där man sitter, förutsatt att mottagningen fungerar genom väggarna.

Permalänk
Medlem

ojoj, får man hoppas att det funkar bra

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Skoj.. Dock undra hur mycket detta strålar och hur långt det går..

Smart att man i princip bara behöver nätspänning till en dator idag Dock måste man ju ha aktiva utrustningar i mottagar änden då skärmar med inbyggt trådlösmottagning nog inte finns på marknaden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj.. Dock undra hur mycket detta strålar och hur långt det går..

Smart att man i princip bara behöver nätspänning till en dator idag Dock måste man ju ha aktiva utrustningar i mottagar änden då skärmar med inbyggt trådlösmottagning nog inte finns på marknaden

Man får väl se till att modda en skärm då för att få det inbyggt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

coooooooooolt detta gjorde mig alldeles varm

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj.. Dock undra hur mycket detta strålar och hur långt det går..

Smart att man i princip bara behöver nätspänning till en dator idag Dock måste man ju ha aktiva utrustningar i mottagar änden då skärmar med inbyggt trådlösmottagning nog inte finns på marknaden

Strålning från radiovågor är inget att oroa sig över vad jag vet. Sånt har ju gått igenom ens kropp sen man föddes via vanliga radio+tv sändningar. Även alla testar jag läst av forskare visar på att kroppen inte bryr sig, man kan t om bo under en högspänningsledning utan att behöva oroa sig. Enda som typ kan hända är att man blir lite varm i skinnet

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt coolt grafikkort, skulle absolut kunna tänka mig ha ett sånt så man slipper ha datorn bredvid TV'n. Sen vore det kul att se fler tillverkare släppa liknande kort så man att tekniken kan utvecklas och förfinas ännu mer.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Med det kortet och mitt Dinovo Edge Mini skulle jag kunna förpassa hela min HTPC till skroten... förutsatt att jag hittar ett bra sätt att överföra ljudet från speldatorn till förstärkaren som står vi tvn (och HTPCn). Förslag?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Skrivet av Langos:

Med det kortet och mitt Dinovo Edge Mini skulle jag kunna förpassa hela min HTPC till skroten... förutsatt att jag hittar ett bra sätt att överföra ljudet från speldatorn till förstärkaren som står vi tvn (och HTPCn). Förslag?

Trådlös HDMI?

Permalänk
Medlem

Räckvidden är ju central för om detta är någon idé.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Nämns inget om bandbredden i artikeln. Sämre än trådat är det ju såklart, men hur mycket?

Permalänk
Skrivet av Hummus:

Nice.
Detta plus trådlöst tangentbord och mus och man kan ställa en högljudd dator i ett annat rum och få tyst där man sitter, förutsatt att mottagningen fungerar genom väggarna.

Själv har man ett hål genom betongväggen in till förrådet där datorn och mediaburken står
Ljudlöst i rummet!

Ska bli intressant å se hur detta funkar när det släpps.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Nämns inget om bandbredden i artikeln. Sämre än trådat är det ju såklart, men hur mycket?

Wireless Home Digital Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

3 Gb/s (stödjer 1080p) över dubbla kanaler (40 MHz), eller en enklare form som stödjer 1,5 Gb/s (stödjer 1080i eller 720p) över en enkel kanal (20 MHz). Detta på 5GHz-bandet.
Edit: Att jämföra med HDMI's 10,2 Gb/s (för 1.3 och 1.4), eller 4.95 Gb/s (för 1.0-1.2).

Någon som har erfarenhet av denna teknik? Känns som att den inte kommer hantera tjocka väggar så bra...

Permalänk

rofl, undrar om det är krypterat, för annars kan grannen se

Permalänk
Medlem

Exakt hur går det med 2st av dessa? Stör varandra uta-helvete? eller är alla kort krypterade efter sin egna signal då mottagaren kommer med kortet, skulle vara intressant att veta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Räckvid?? Pris??

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Som sagt, nu finns det trådlösa skärmar, trådlösa tangentbord, trådlös mus, trådlösa högtalare. Dock behövs fortfarande strömmen till skärmen, och räknade snabbt att ett vanligt laptop-batteri idag skulle kunna förse en TFT-skärm (storleksklass ~22") med ström i ungefär en timme, så det måste göras någonting åt alternativ fixa trådlös strömöverföring över längre sträckor (flera meter).

Drömmer om att ha ett skåp med dator, printer, routrar, switchar och allt därtill, och sedan på mitt skrivbord ha trådlös mus, trådlös skärm, trådlöst tangentbord och eventuellt trådlösa högtalare/trådlöst headset.

En annan sak som också är viktig ifall man tänker på spel är ju hurudan fördröjning den här sortens överföring orsakar...

Permalänk
Medlem

fett najs egentligen om man kan koppla in den till alla tv's i huset

Permalänk
Medlem

längtar tills allt är trådlöst och fungerar bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

längtar tills allt är trådlöst och fungerar bra.

Mjo, lycka till med trådlös elektricitet!

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

Nice.
Detta plus trådlöst tangentbord och mus och man kan ställa en högljudd dator i ett annat rum och få tyst där man sitter, förutsatt att mottagningen fungerar genom väggarna.

Antagligen det som kommer att avgöra om produkten kommer att hålla eller brista, DVS att man kan få signalen genom väggar.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Mjo, lycka till med trådlös elektricitet!

Jag har hört att det finns i utvecklingsstadie. Typ till julgransbelysning eller nått sådant..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

En annan sak som också är viktig ifall man tänker på spel är ju hurudan fördröjning den här sortens överföring orsakar...

Tydligen är latensen mindre än en millisekund och räckvidd ca 30 meter, ska även fungera bra genom väggar...

I alla fall i teorin

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Mjo, lycka till med trådlös elektricitet!

El utan sladdar - så funkar det - IDG.se

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Mjo, lycka till med trådlös elektricitet!

Wireless Electricity Is Here (Seriously) | Fast Company att det kan vara så svårt med Google kommer jag aldrig förstå
Men jag förstår vad du menar och det kommer nog ta tid, själv så ser jag mest problem med stråling och ekonomiska problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Mjo, lycka till med trådlös elektricitet!

Finns redan

# 2009: Lasermotive uses diode laser to win $900k NASA prize in power beaming, breaking several world records in power and distance, by transmitting over a kilowatt more than several hundred meters.[33]
# 2009: Sony shows a wireless electrodynamic-induction powered TV set, 60 W over 50 cm [2]
# 2010: Haier Group debuts “the world's first” completely wireless LCD television at CES 2010 based on Prof. Marin Soljačić's follow-up research on Nikola Tesla's electrodynamic induction wireless energy transmission method and the Wireless Home Digital Interface (WHDI).[34]

By using a coil that is approximately 1 foot by 1 foot in size, at the back of the TV set, 100 watts of electricity can be supplied at a distance up to 1 meter (3.28 feet).

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoCc:

Finns redan

# 2009: Lasermotive uses diode laser to win $900k NASA prize in power beaming, breaking several world records in power and distance, by transmitting over a kilowatt more than several hundred meters.[33]
# 2009: Sony shows a wireless electrodynamic-induction powered TV set, 60 W over 50 cm [2]
# 2010: Haier Group debuts “the world's first” completely wireless LCD television at CES 2010 based on Prof. Marin Soljačić's follow-up research on Nikola Tesla's electrodynamic induction wireless energy transmission method and the Wireless Home Digital Interface (WHDI).[34]

By using a coil that is approximately 1 foot by 1 foot in size, at the back of the TV set, 100 watts of electricity can be supplied at a distance up to 1 meter (3.28 feet).

Hmm ska du inte ta och berätta hur mycket el som förvinner...var det inte 50%?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...