"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Är kompletts PC i delar-paket(Intel/AMD) för 11 000 något att ha eller får man bättre delar om man plockar ihop ett eget för samma pris ( plus/minus 1000)?

Permalänk
Medlem

Vore ett Corsair CX400 400 W en bra idé? Fick stående ovationer i SweClockers senaste test.

Och har någon några åsikter om valet Antec Three Hundred / Ace Ecco 220 ?

Permalänk
Medlem

Är det någon markant skillnad mellan att köra AMD-Nvidia och Intel-Nvidia? Förutsatt att processorerna är lika bra.

Permalänk
Medlem

Tja ska plocka ihop två spelmaskiner till två polare nu i helgen. Har rätt bra koll på vilka grejer som är bra, men tänkte höra om det är något jag ska byta ut?, kravet de gav mig var maxa Starcraft 2 och framtidssäker, budgeten var ca 10-11k.
Det här har jag plockat ihop på Inet.:
--------------------------------------------------------------------------------
Asus P7H55 Asus P7H55 - Inet.se
1TB Western Digital Caviar Green, SATA II 1TB Western Digital Caviar Green, SATA II - Inet.se
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR DHX Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR DHX - Inet.se
Intel Core i5 760, 2.8GHz Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 480 1536MB inkl. Mafia2 st Gigabyte GeForce GTX 480 1536MB inkl. Mafia2 - Inet.se
Corsair HX 650W 80+ st Corsair HX 650W 80+ - Inet.se
Cooler Master Dominator 690 Pure Svart Cooler Master Dominator 690 Pure Svart - Inet.se
Samsung SH-S223C 22X DL Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr
--------------------------------
Totalt: 10 306 kr

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeZZa:

Tja ska plocka ihop två spelmaskiner till två polare nu i helgen. Har rätt bra koll på vilka grejer som är bra, men tänkte höra om det är något jag ska byta ut?, kravet de gav mig var maxa Starcraft 2 och framtidssäker, budgeten var ca 10-11k.
Det här har jag plockat ihop på Inet.:
--------------------------------------------------------------------------------
Asus P7H55 Asus P7H55 - Inet.se
1TB Western Digital Caviar Green, SATA II 1TB Western Digital Caviar Green, SATA II - Inet.se
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR DHX Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR DHX - Inet.se
Intel Core i5 760, 2.8GHz Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 480 1536MB inkl. Mafia2 st Gigabyte GeForce GTX 480 1536MB inkl. Mafia2 - Inet.se
Corsair HX 650W 80+ st Corsair HX 650W 80+ - Inet.se
Cooler Master Dominator 690 Pure Svart Cooler Master Dominator 690 Pure Svart - Inet.se
Samsung SH-S223C 22X DL Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr :)--------------------------------
Totalt: 10 306 kr

Du har valt en 5400RPM hårddisk som system, bör ändras till en 7200RPM för ökad prestanda.

Visa signatur
Permalänk

Hej hej!

Jag funderar på att köpa ny dator. Har fastnat för SC2 och vill till varje pris spela mer än jag gör för tillfället. Nu använder jag en gammal macbook från 2007. Min mac klarar ju såklart inte av spelet, så jag får alltid dra till spelställen om jag vill pressa. Alla pengar jag lägger ut där kan jag ju lika gärna lägga på en ny burk.

Jag har snickrat ihop en dator på Inet som jag gärna skulle vilja ha lite feedback på:

Den kostar 10 524 kr plus 99 kr i frakt.

Jag är ändå inte helt säker på om jag vill ha en stationär... så har även kollat lite på bärbara (MSI GX740-238NE bl a)
MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Vilken av ovanstående tycker ni verkar vettigast? Fördelar/ nackdelar osv.

Permalänk
Medlem

Första speldatorn

Funderar på Komplett.se
Jag vill inte sätta ihop datorn själv. Komplett tycker jag är bra för dem har 3 års garanti.
Skulle vilja ha lite råd om jag väljer rätt dator, jag vill kunna spela cs, cod 4, battlefield m.m. Ska vilja se på film, så 24 tum skärm tycker jag verkar lagom till mitt rum.
Ge gärna råd på om jag ska ha andra komponter i datorn genom att Konfigurera själv från komplett (dock inte dyrare). Är 24 tum bra om man ska spela spel på?

Permalänk
Avstängd

Tips på en stationär i priset runt 6000 kr. Spel som cs, cod4(även black ops), medal of honor ex. ska spelas utan problem.

Är det lika bra att köpa ett paket i delar via komplett.se eller är det billigare om man plockar ihop delarna själv på sidan?

Permalänk
Medlem

Köpte lite datordelar, bla. en intel i5 och A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800

har fått bluescreen lite väl många gånger nu och som jag förstått det så klagar den på minnena, har provat byta plats osv och då har den fungerat i nå dag till men sen kommer bluescreenen igen, sökte lite och hittade nåt om att i5 inte klarar av 1600Mhz och att man kunde klocka ner minnena eller nåt(minns inte) och det fungerade ett tag till men nu har den börjar strula igen..

Är det värt att byta till 1333Mhz eller är det nåt annat som är fel? I datorpaketen ni tipsar om nu så är det ju 1600Mhz tillsammans med i5an ändå?

Är säkert luddigt skrivet, jag är trött

Visa signatur

Don't ever get stuck in the sky when your high.

Permalänk

Tjena, har satt ihop en dator. Är lite orolig över hur det ska funka, kan du säga vad du tycker om den vore det schysst!

http://img203.imageshack.us/img203/7628/dator2.jpg

Där är länken till den.
Särskilt oroad över moderkortet och lite över chassit.
Kommer allt att funka ihop som det ska utan att begränsa någon av delarna från sin prestanda?

Ska lira CS, SC2, surfa, kolla film, lyssna på musik och ha igång en hel del program samtidigt utan att andra program störs och blir segare.

Går och lägger mig nu och hoppas på ett fint litet inlägg imorgon!
Ciao

PS.
Satte ihop ett annat paket också, säg vad du tycker om det också ifall du vill men jag tror det är lite sämre.
http://img838.imageshack.us/img838/4849/dator.jpg
DS.

Permalänk
Medlem

Behöver råd.

Så här ser min inköpslista ut Komplett.se

Det jag beöver hjälp med är att få råd till ett bra grafikkort.
Vore även utmärkt om jag kunde få råd till kanske bättre grejjor som presterar bättre,eller bara ändringar till paketet.

Det dator ska användas till är främst spel men även användas till musik och film.
Har turntables med ttm57-mixer och två technics som ska köras med serato scratch live.
Håller även på med Alias maya och 3Ds studio max.

Permalänk

Halloj ska äntligen förnya min dator och jag undrar lite över vilken processor jag skall ta. Jag hade tänkt mig en i5 men nu verkar det ju som att AMD också har bra grejer. Vilken processor ska jag välja för bästa balans mellan pris/prestanda. Jag kan lägga upp till ca 2000:- på processor och hade som sagt var tänkt mig en i5 men om AMD har bättre till samma pris eller likvärdig billigare så är ju det smartare.
Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Avstängd

Vill köpa ny dator inom kort. Har kollat på detta paketet; Komplett.se - PC i delar - Intel Core i5-650

Vill inte lägga mer pengar än så, finns det ett billigare paket att få tag på hade detta varit underbart om någon kunde fixa det då jag även ska köpa en plattskärm och det kostar ju det också.

Ska lira CS, cod4 MW/black ops, MoH osv.

Tacksam för svar om billigare paket finns.

Mvh

Permalänk

Tänkte bygga ihop en Mini-ITX och behöver lite råd och förslag på förbättringar från er experter. Använder Linux på datorn så är inte i behov av ett så resurskrävande system för spel. Men jag har dock behov av att kunna redigera bild och video, så antar att en i3 processor på 2.93Ghz med inbyggt grafikkort ska klara av det här utan större problem?

Här är min konfiguration och åsikter uppskattas Komplett.se

Funderar eventuellt på en bättre processor som sagt, men vill höra med er som kan det här med att bygga dator. Eftersom moderkortet har plats för två DDR3 minnen så valde jag här ett DDR3 minne på 4GB och ska senare köpa till ett till för att uppnå maximalt 8GB som moderkortet klarar av. Funderar även över wifi adapter som kan monteras smidigt i chassit. Tips?

Som sagt åsikter uppskattas innan jag gör en beställning på det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderstrom99:

Tänkte bygga ihop en Mini-ITX och behöver lite råd och förslag på förbättringar från er experter. Använder Linux på datorn så är inte i behov av ett så resurskrävande system för spel. Men jag har dock behov av att kunna redigera bild och video, så antar att en i3 processor på 2.93Ghz med inbyggt grafikkort ska klara av det här utan större problem?

Här är min konfiguration och åsikter uppskattas Komplett.se

Funderar eventuellt på en bättre processor som sagt, men vill höra med er som kan det här med att bygga dator. Eftersom moderkortet har plats för två DDR3 minnen så valde jag här ett DDR3 minne på 4GB och ska senare köpa till ett till för att uppnå maximalt 8GB som moderkortet klarar av. Funderar även över wifi adapter som kan monteras smidigt i chassit. Tips?

Som sagt åsikter uppskattas innan jag gör en beställning på det hela.

Tjenare ! Du behöver inte köpa kylpasta, eftersom den nästan säkert sitter förapplicerad på fläkten. Internt wifi blir svårt, eftersom du bara har en stor pcie 2.0. Tror det får bli en usb-sticka isf.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Skrivet av R_awd:

Tjenare ! Du behöver inte köpa kylpasta, eftersom den nästan säkert sitter förapplicerad på fläkten. Internt wifi blir svårt, eftersom du bara har en stor pcie 2.0. Tror det får bli en usb-sticka isf.

Tackar för informationen. Då skippar jag kylpastan och ser om de har någon bra wifi usb sticka på lager. Hur ser konfigurationen ut i övrigt? Något mer att tänka på innan jag gör en beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderstrom99:

Tackar för informationen. Då skippar jag kylpastan och ser om de har någon bra wifi usb sticka på lager. Hur ser konfigurationen ut i övrigt? Något mer att tänka på innan jag gör en beställning?

Jodå, gå in på inet och köp. Brukar vara något billigare där, om dina delar finns där. Jag är personligen inget jättefan av ssd. Man får så lite Gb per krona. även om det går fort. Skulle lagt pengarna på nått roligare. Är ingen haj på vad i3an presterar, men jag hade en klockad E6750 dual innan (3ghz) och den skötte sitt jobb med excellens. Så skulle verkligen inte tro att det är några problem med i3. Jag skulle dock tro att det vore en mycket god idé att köpa ett externt grafikkort också, eftersom att det grafiska i dina redigeringsprogram antagligen behöver det. Varför inte ett XFX GeForce GT240 1GB - Inet.se istället för ssd:n? Om det nu får plats i din minilåda, men det ser rätt litet ut

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Skrivet av R_awd:

Jodå, gå in på inet och köp. Brukar vara något billigare där, om dina delar finns där. Jag är personligen inget jättefan av ssd. Man får så lite Gb per krona. även om det går fort. Skulle lagt pengarna på nått roligare. Är ingen haj på vad i3an presterar, men jag hade en klockad E6750 dual innan (3ghz) och den skötte sitt jobb med excellens. Så skulle verkligen inte tro att det är några problem med i3. Jag skulle dock tro att det vore en mycket god idé att köpa ett externt grafikkort också, eftersom att det grafiska i dina redigeringsprogram antagligen behöver det. Varför inte ett XFX GeForce GT240 1GB - Inet.se istället för ssd:n? Om det nu får plats i din minilåda, men det ser rätt litet ut

Jo har funderat på det där med SSD disken. Läste om en 2TB hårddisk från western digital som presterade väldigt bra och priset var lika mycket som SSD disken. Kanske kan vara något att köpa till grafikkort som du rekommenderar men då känns det även som jag vill uppgradera processorn med...

Edit: Valde paketet på komplett men utan SSD disken. Ska till Japan om några månader så hittar säkert något kul där att uppgradera datorn med.

Edit igen: Tur att man tar reda på lite saker själv innan man genomförde beställningen. Tydligen så fungerar inte western digital caviar* serien speciellt bra med Linux och övriga operativsystem förutom windows, så man får inte ut maximal prestanda som hårddiskarna utlovar. Så spanar vidare på en annan hårddisk och tar reda på saker själv framöver för här verkar det lite dött. Ni spelar för mycket

Permalänk

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig här, jag har tittar på dom där datorpaketen på förstasidan, men jag vet inte vilket jag ska välja eftersom jag inte kan så mycket om datorer. Jag kan lägga 8k men vilken av AMD och Intel paketen är "bäst".
Jag kommer använda dator till mycket spel, film o musik och vill att datorn ska hålla ett tag och klara även nyare spel sen.

Jag har även sett att komplett säljer datorer men skärm o allt tex Komplett.se men den verkar inte hålla samma prestanda som paketen på förstasidan gör.

Och sen, jag har aldrig byggt ihop en dator. Hur svårt är det? Jag är inte speciellt oteknisk och sen så har jag nog någon kompis som kan hjälpa till.

Permalänk

Tjaa:P. Har inte så fet budget. Bara 5.5 k. Men jag behöver en speldator som klara typ cod4. mw2. bc2... Tacksam för svar:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zray12345:

Tjaa:P. Har inte så fet budget. Bara 5.5 k. Men jag behöver en speldator som klara typ cod4. mw2. bc2... Tacksam för svar:D

3/k'rnig amd cpu
4GB minne
GTX 470
500w PSU med 2PCI/e
sen billigast av allt typ s[ kanske du kalrar dig under 5k till och med

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Funderar på att införskaffa ny dator.
Frågan är skall man vänta tills nya HD6000 serien kommer?
Tror ni att nVidia korten kommer sjunka mer i pris inom en snar framtid, och då menar jag i högre takt än tidigare. dvs inte 100:- på en månad utan pris skillnader som är stora i sammanhanget.
tänkt lägga ~7-8k:- bör man vänta någon vecka till eller är det bara att slå till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelkiller:

Funderar på att införskaffa ny dator.
Frågan är skall man vänta tills nya HD6000 serien kommer?
Tror ni att nVidia korten kommer sjunka mer i pris inom en snar framtid, och då menar jag i högre takt än tidigare. dvs inte 100:- på en månad utan pris skillnader som är stora i sammanhanget.
tänkt lägga ~7-8k:- bör man vänta någon vecka till eller är det bara att slå till?

UTAN TVEKAN! 6xxx serien kommer bli riktigt köttig. Mycket bättre att vänta lite, och sedan köpa ett halvbra ur 6xxx serien, eller dra ett edge ur 5xxx.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk

Känner dock mer för nVidia har kört Ati men känner att det vore trevligt att pröva något nytt,
så tror ni att det kommer hända grejer även på den fronten när 6xxx serien lanseras?

Permalänk
Medlem

Snälla kan man få lite tips på bra datorer för gaming under 10k som kmr funka för cod black ops..

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Komplett Gamer 10th Anniversary Edition

Nu är det så att Komplett lanserade sin Komplett Gamer 10th Anniversary Edition idag för den nätta summan 6995 kr. Det här erbjudandet är min lillebror intresserad av på grund av priset. Burken innehåller följande:

• Antec Three Hundred Midi Tower Svart
• Corsair VX 550W PSU
• ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3
• AMD Phenom II X4 955 Black Edition
• Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
• WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,
• Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5240S
• ZOTAC GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA

Är den något att ha? Vad ska man byta ut? Är den något dyrare Komplett Gamer i05 bättre på något sätt?

Datorn ska användas till spel och det är väl allt. Lillebror har redan en skärm med upplösningen 1280x1024 och den ska användas.

Vad är det förresten för operativsytem som gäller om man vill kunna spela så mycket som möjligt? Windows 7? 32 eller 64 bitars?

Hjälp, snälla.

Permalänk
Skrivet av Angelkiller:

Funderar på att införskaffa ny dator.
Frågan är skall man vänta tills nya HD6000 serien kommer?
Tror ni att nVidia korten kommer sjunka mer i pris inom en snar framtid, och då menar jag i högre takt än tidigare. dvs inte 100:- på en månad utan pris skillnader som är stora i sammanhanget.
tänkt lägga ~7-8k:- bör man vänta någon vecka till eller är det bara att slå till?

Undrar exakt samma sak, sitter och tänkte beställa men känns värt att vänta om det är lite större prissänkningar på nVidia kort.

Permalänk
Medlem

Picasa Web Albums - jesper h - Mina bilder e det här ett bra paket vill gärna ha svar inom dom närmsta dagarna

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Bygga en dator som projektarbete

Hej! Jag ska bygga en dator som projektarbete i skolan med en budget på ca. 5k och sedan köra några tester på den och överklocka den (inte för jag vet hur mycket skillnad det blir på en budgetdator, men kan vara kul att prova). Då jag aldrig har gjort något liknande men länge velat bygga en dator tycker jag att det verkar spännande. Jag kollade lite på paketen med AMD och Intel, och har fått intrycket att AMD lämpar sig bättre för en billigare dator. Det som dock är viktigt för mig är att den inte låter så mycket, vid sidan av prestanda. Är det värt att köpa ett annat nätaggregat (bequiet eller likn.) eller ett annat chassi? Självklart får inte datorn smälta av överhettning. Jag hade tänkt lägga min beställning på delarna om ca. 2 veckor, så tills dess bör jag ha fått ihop mitt paket.

Vore tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Picasa Web Albums - jesper h - Mina bilder e det här ett bra paket vill gärna ha svar inom dom närmsta dagarna

Håll dej några veckor tills 6xxx serien är släppt, tror du kommer få mycket bättre prestanda till ungefär samma pris.

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!