Asus U35JC, vilka alternativ finns?

Permalänk
Medlem

Asus U35JC, vilka alternativ finns?

Ska köpa en dator åt flickvännen, har ganska länge funderat på Asus U35JC-RX040V. Är det någon som vet vad konkurrenterna har att erbjuda? Någon tusenlapp hit eller dit spelar ingen roll, och det är viktigt att datorn är liten (13-14 tum) hyfsat lätt och med bra batteritid (minst 5 tim). Tjejen gillar att spela enklare spel då och då, men det huvudsakliga användningsområdet är skolarbete (uppsatsskrivning).

Asus U35JC-RX040V - Inet.se Asus U35JC-RX040V är det jag närmast hittat som passar kravspecen, men finns det något annat/bättre alternativ?

Tacksam för lite alternativ om det finns!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Asus U45JC-WX044V
Komplett.se - ASUS U45JC 14" HD LED

Lite större, som mest 8mm enligt spec, och 200g tyngre men också drygt 30% bättre batteri.
Klarar en heldag med lätt surfande mm på batteri. 4,5-5h filmtittande (DVD).

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

Intressant, har Acer spottat upp sig kvalitetsmässigt? Jag hade en för några år sedan, det var den i särklass mest skramliga och dåligt byggda dator jag någonsin stött på.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av doolar:

Intressant, har Acer spottat upp sig kvalitetsmässigt? Jag hade en för några år sedan, det var den i särklass mest skramliga och dåligt byggda dator jag någonsin stött på.

Jag tror timeline serien är lite bättre, men de andra ska man nog försöka passa sig för

OnT, Ett par förslag:

Packard Bell EasyNote TM82

HP Pavillion dv6

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, låter nästan som att U35jc kommer att passa tjejen bäst ändå.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Tangentbordet på Asusen är otroligt mycket skönare än det på Acern. Jag har själv en UL30VT, och syrran har en 3820, och acerns knappar är betydligt sämre. Annars gillar jag materialet i Acern, med sin matta yta. I övrigt kan jag inte kommentera hårdvaran.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Ja det blev en u35 från Komplett, hoppas tjejen blir glad

Visa signatur

Stulen slö sked