Permalänk
Medlem

Iphone hörlurar (in-ear)

Jag vet inte alls hur pass bra iphone 4 står sig mot "riktiga" mp3spelare så det kanske är overkill att köpa lite dyrare lurar till den om det ändå begränsas av hårdvaran.

Kör just nu på ett par Sennheiser CX300 och är väl relativt nöjd men tycker dom är lite väl basfattiga kanske, det positiva med dom är att de har en relativt hög känslighet (112dB/mW) och är hyfsat lättdriva och jag tror det gynnar iphonen då uteffekten kanske inte är den bästa. (?)

Kikat lite på a-jays som sägs ha en rätt tung bas, hur står sig dessa mot mina CX300?
Finns det bättre val runt femhundringen eller ska jag ge upp och inse att det inte blir så mycket bättre för dom pengarna?

Kan kanske även tänka mig t-jays för ett par hundringar extra, någon som testat dessa?
Tänker mest på "two", ser bra ut på pappret iallafall.

Tacksam för lite tips

Permalänk
Medlem

Kör själv med ett par klipsch image s2m. Har även en diskret mikrofon vilket är perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Kikat lite på a-jays som sägs ha en rätt tung bas, hur står sig dessa mot mina CX300?
Finns det bättre val runt femhundringen eller ska jag ge upp och inse att det inte blir så mycket bättre för dom pengarna?

Har inte lyssnat på just a-jays, men några andra i samma prisklass och det blir inte bättre, bara annorlunda. Vad man föredrar är ju högts personligt och det går inte att komma ifrån att inear är och alltid kommer vara en kompromiss. CX300 duger gott så spar pengarna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag kör på dessa DENON AH-C360 Hörlur | Hi-Fi Klubben riktigt bra ljud för dom pengarna tycker jag. Kikade och på a-jays med men fanns inga exakta priser eller ställen att köpa dom jag hitta så fick bli denon istället.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Jag kör på Klipsch S4i den grymt bra

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har Sony mdr ex300 till min cowon S9. De låter riktigt frymt för det priset enligt mig. Sitter riktigt skönt också, har till skillnad från mina tidigare in earlurar knappt fallit ur öronen en enda gång. Rätt skön bas men kanske lite mesig mid ibland men det fixas med en bra EQ. Jag köpte dem rån sonys egen online butik för 478:- inkl. frakt tror jag.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Äh, kör med ett par moddade Koss Porta Pro och funkar utmärkt För övrigt tycker ja inte att det är någon skillnad på min mp3 och Iphone ljudmässigt, fast ja kanske hör dåligt, vem vet?

Permalänk

CX300 har ganska mycket bas, utan problemet ligger i att Iphone inte är en speciellt bra ljudkälla. Men självklart finns det också bättre lurar än CX300 för 500 lappen, kolla på Denon AH-C360

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett par för typ 3-400 med kontroll och mick, men antar att få en kontroller som funkar på iPhone är att leta efter det omöjliga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigimupp:

Jag skulle vilja ha ett par för typ 3-400 med kontroll och mick, men antar att få en kontroller som funkar på iPhone är att leta efter det omöjliga..

Dessa är nog bra för dig , ska själv köpa dom men varit slut dom 2 ggr jag varit i min lokala butik och skulle köpa dom

DENON AH-C260R Hörlur | Hi-Fi Klubben

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

CX300 har ganska mycket bas, utan problemet ligger i att Iphone inte är en speciellt bra ljudkälla. Men självklart finns det också bättre lurar än CX300 för 500 lappen, kolla på Denon AH-C360

Misstänkte att det var just ljudkällan som inte var den bästa, då vet jag inte om det är någon större idé att slösa några pengar på bättre lurar Tack för tipset ändå, ska kolla upp dessa lurar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigimupp:

Jag skulle vilja ha ett par för typ 3-400 med kontroll och mick, men antar att få en kontroller som funkar på iPhone är att leta efter det omöjliga..

Kolla in zagg's smartbuds, kontroll samt mic och det är lätt att fixa 20-40% rabatt på köpet. Hur ljudet är vet jag inte än men Kolla om du hittar någon ifånanvändare som testat de.

ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower