Permalänk
Medlem

Oh fan, kanske dags för en re-union då Ska vi försöka få tag på Sye också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robfox:

Genii, kanske du måste verifiera ditt bankkonto på din bank? Det fick jag göra för att kunna använda paypal. Det är visst ett nytt säkerhetssystem som banker använder nu, åtminstone på Swedbank som jag har. Gå in på dit bank på webben och leta efter det.

Detta är redan gjort. Men jag löste problemet med att betala genom min mobil, så jag kör för fullt nu, nickar genii ingame.
Kan tillägga att ön inte är öde, bor någon där atm =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

Detta är redan gjort. Men jag löste problemet med att betala genom min mobil, så jag kör för fullt nu, nickar genii ingame.
Kan tillägga att ön inte är öde, bor någon där atm =/

kul att du är inne, be safe

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Meh, era jäklar. Kan ju inte spela utan mig

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få spelet att flyta?
Vilka inställningar ska man göra för grafiken?
Kan man använda ATI-grafik?

Har testat med i7 860 + 5850 och får ändå lagg.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Hur gör man för att få spelet att flyta?
Vilka inställningar ska man göra för grafiken?
Kan man använda ATI-grafik?

Har testat med i7 860 + 5850 och får ändå lagg.

Jag kör ett 4850 2GB och jag klarar mig bra på medium med ca 50+ fps, skulle säkert klara mig med högre. Är du säker på att du har låg fps ? För om du kör på GV ( gratis servern) så är det ganska mycket server lagg.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande spelar detta?

Kommer fortfarande ihåg när vi höll på att bygga en swec by för första gången och björnfan attackerade.
Slutade med ett trasigt familjeträd dessvärre :'(

Permalänk
Medlem

Någon som vill starta en liten farm och bygga ett hus?

Startade precis och håller på med intro guiden (Kan dock det mesta sedan tidigare)

nickar Brallan

Permalänk
Sötast

Jag började lira igen ett tag, hade ett riktigt trevligt ställe med fina grannar å allt...

Jag gick över till fulltids jägare då jag tyckte det började bli lite segt med farmlivet, bara till att inse att fighting är ganska mycket likt mining, de var inget vidare efter ett tag.

Hade skoj nåra veckor men sen blev det bara mest surf medans man dödade så då kändes det inte lönt mer :/

Permalänk
Medlem

Men jävla rövhål jag hade precis hittat ett cotton seed och planterat det.
Nu dagen efter bestämde jag mig för att gräva bort dendär fula gräsplätten brevid min cotton field...

Bara det att då FÖRSVINNER MITT COTTON ?!??!?!

piss spel

Permalänk
Sötast
Skrivet av Brallan:

Men jävla rövhål jag hade precis hittat ett cotton seed och planterat det.
Nu dagen efter bestämde jag mig för att gräva bort dendär fula gräsplätten brevid min cotton field...

Bara det att då FÖRSVINNER MITT COTTON ?!??!?!

piss spel

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Man börjar ju bli lite lätt paraniod när sådant händer.
Vågar knappt gräva i närheten av huset då kanske det jämnas med marken eller något annat lustigt...

Permalänk
Medlem

Hah, jag vill ha en hammare så jag har försökt att tillverka en.
Nu har jag 4st ofärdiga hammare som behöver fixas till lite innan dom är färdiga, gissa vad jag behöver för att göra det...
En HAMMARE. Weeeee!

Får försöka lite mer senare eller låna en hammare.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Z:

;10314348']Hah, jag vill ha en hammare så jag har försökt att tillverka en.
Nu har jag 4st ofärdiga hammare som behöver fixas till lite innan dom är färdiga, gissa vad jag behöver för att göra det...
En HAMMARE. Weeeee!

Får försöka lite mer senare eller låna en hammare.

Classic Wurm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Men jävla rövhål jag hade precis hittat ett cotton seed och planterat det.
Nu dagen efter bestämde jag mig för att gräva bort dendär fula gräsplätten brevid min cotton field...

Bara det att då FÖRSVINNER MITT COTTON ?!??!?!

piss spel

det försvann nog för att du sänkte marken bredvid, tilen påverkas ju av det, gräv först plantera sedan.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishPhoenix:

Meh, era jäklar. Kan ju inte spela utan mig

Vi finns fortfrande kvar däruppe, vi har t.om staket runt hela berget nu och Achmed mår bara bra

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni värdera en 14QL Ruby på GV?

Samt finns det mycket "obebodd" mark på premiumservern?
Funderar på att köpa premium efter att ha gått upp till 20 i de flesta basic skillsen som behövs för att överleva så som HFC.

Permalänk
Medlem

Det finns goot om plats kvar på Freedom, bara man ger sig väg från starter town

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Hm, okej.
Får väll ge mig ut och leta då!

Permalänk
Sötast

Önskar att jag hade orken att lira Wurm.

Älskar verkligen idén, men somnar direkt jag loggat in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Önskar att jag hade orken att lira Wurm.

Älskar verkligen idén, men somnar direkt jag loggat in

Samma här. Är en grymt skön idé! Trodde ett tag att det var en oslipad diamant men nu börjar jag mer luta åt att det faktiskt bara är en bit kol. Tyvärr tror jag inte det kommer hända något med spelet som tar det till nästa nivå.

Men den som lever får se...

Permalänk
Medlem

Vem kan fixa en båt åt mig? JK Wild.

Gick förbi tyre med två polare när vi letade efter någonstans att bygga och Potissimus följde efter oss och sen efter 5 minuter sa han "I know you are going BL Handa, I talked to a few of your friends".
Skrattade bara, sist jag pratade med någon av er om Wurm måste varit minst ett år sedan.

Älskar det "nya" deed-systemet iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag bumpar upp tråden eftersom det hänt enormt många BRA förändringar i spelet.

Har ni tex ett gammalt ett konto så kan ni nu förnya det och ni blir inte bestraffade med skilldecay.

# Since skill decay was removed we decided that it was fair to let old players who quit because of it the opportunity to return with their decayed skills restored. Enjoy!

Vidare finns inte skilldecay något mer, det är borttaget.

Armor och weapons är lättare att improve.

Weapon damage now uses a rounder "Curve" formula, which pretty much puts quality level 70 at 90% of max damage. After that the curve flattens out towards 100% at ql 100. It also boosts low ql weapons. The formula and a nice graph can be found in the forums. Thanks Othob!

Permalänk
Medlem

Finns det någon swecby nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Någon borde starta en stor swecby, finns väl intressenter här så det går få ihop kanske 100 spelare.

Som det är nu så kan man skapa alliancer, BL har allierat sigh med MR för tillfället så JK är aningen i underläge. Snart kommer man införa så man kan skapa egna kingdoms om man är nog många spelare, det blir intressant.

Förnya era gamla konton nu och börja spela!

Permalänk
Medlem

Rolf öppnar Freedom server denna vecka, troligen idag för alla spelare. Även non-prems får chansen att spela på betalservrarna.

Passa på och spela wurm gratis som det ska spelas istället för GV hålan

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

oh jävlar, har väntat på detta i ett tag nu! Kommer helt klart att börja köra igen. Någon som har lust att kanske dra ihop en liten swec by ?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Robfox:

Rolf öppnar Freedom server denna vecka, troligen idag för alla spelare. Även non-prems får chansen att spela på betalservrarna.

Passa på och spela wurm gratis som det ska spelas istället för GV hålan

Så det blir precis som det var förr igen, eller?

Permalänk
Medlem

ja, det blir ungeför som innan, men nu har dom gjort en helt ny tutorial som alla nya spelare måste genomföra innan dom kan komma över till Freedom från GV.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Men lästa någon stans att om man inte har premium så har man fortfarande level cap på 20. Men hur blir det om man försker använda ett gammalt account ?