Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Hur bör man förbereda sin PS3 för säljning, räcker en fabriks återställning? Och finns det valet i PS3?

Vill helst att den raderar all info om mina konton, kreditkort, installerade spel osv och låter den va som när jag öppnade den ur boxen.

Tack på förhand

Fabriksåterställning räcker ja, då den formaterar. Heter väl Factory Reset. Men du kan ju "glömma" bort dina kreditkorts uppgifter manuellt om du tittar runt under ditt konto på konsollen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Det finns ett val i menyn för att formatera och återställa, e du riktigt noga kan du även göra en fabriksåterställning

1. Slå av PS3an med strömbrytaren om du har en FAT eller dra ur elsladden om du har en SLIM

2. Koppla sedan in den igen / slå på strömbrytaren

3. Håll in startknappen tills du har 3 st pip

4. Följ instruktionerna och gör en full Format (kan ta flera timmar att utföra)

Detta ska göra att den är mer eller mindre exakt som den var när den köptes.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Det finns ett val i menyn för att formatera och återställa, e du riktigt noga kan du även göra en fabriksåterställning

1. Slå av PS3an med strömbrytaren om du har en FAT eller dra ur elsladden om du har en SLIM

2. Koppla sedan in den igen / slå på strömbrytaren

3. Håll in startknappen tills du har 3 st pip

4. Följ instruktionerna och gör en full Format (kan ta flera timmar att utföra)

Detta ska göra att den är mer eller mindre exakt som den var när den köptes.

Det där är bara komplicerat, det räcker med att gå in under Settings och sedan där finns det flera val, troligtvis under System, som gör precis samma sak. Full format och Quick Format finns med, samt att den återställer exakt alla inställningar i maskinen till noll.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Entusiast

Tackar! Kommer sakna det lilla monstret!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Våran nyinköta 320gb slim låter relativt mycket från skivspelaren eller hårddisken. Det låter lite granna från när något av läs huvudena flyttar på sig. Är detta normalt eller ska den vara helt tyst på denna fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Det där är bara komplicerat, det räcker med att gå in under Settings och sedan där finns det flera val, troligtvis under System, som gör precis samma sak. Full format och Quick Format finns med, samt att den återställer exakt alla inställningar i maskinen till noll.

Jag hade kvar mina profilnamn men inget innehåll när jag gjorde så.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Våran nyinköta 320gb slim låter relativt mycket från skivspelaren eller hårddisken. Det låter lite granna från när något av läs huvudena flyttar på sig. Är detta normalt eller ska den vara helt tyst på denna fronten?

Svårt att veta vad du räknar som mycket men det kan låta en del när det laddar m.m. annars brukar den vara rätt tyst

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Svårt att veta vad du räknar som mycket men det kan låta en del när det laddar m.m. annars brukar den vara rätt tyst

Min låter konstant typ, så fort något ändras på skärmen låter det. Och mina revoltec fläktar i datorn låter mindre när läshuvudet flyttar på sig. :/

Permalänk
Medlem

Okej det låter ju väldigt mycket isf, har du testat att flytta den? kan vara att den blir varm och att det är fläkten som låter?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon som vet skillnaden mellan 120gb versionen och 160gb som flesta affärer(onoff siba mediamarkt elgiganten) verkar ha. Nyare version? Bättre? tystare?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Okej det låter ju väldigt mycket isf, har du testat att flytta den? kan vara att den blir varm och att det är fläkten som låter?

Att den blir varm tror jag inte på(hoppas iaf inte) då den står öppet och liggandes. och jag hör inga fläktar utan det är endast hårddisken eller skivspelaren som låter, jag tror att det är skivspelaren. Ska skivspelaren vara helt tyst eller?

EDIT: Drog igång den igen och den låter relativt mycket när man spelar, inte konstant utan periodvis då lite av kartan laddas in eller en video laddas. Är detta normalt? Har ingen BD film som kan dra igång tyvärr, men om den låter så under filmtittande så låter den mer än min PS2 :/

Permalänk
Skrivet av nmc:

Att den blir varm tror jag inte på(hoppas iaf inte) då den står öppet och liggandes. och jag hör inga fläktar utan det är endast hårddisken eller skivspelaren som låter, jag tror att det är skivspelaren. Ska skivspelaren vara helt tyst eller?

EDIT: Drog igång den igen och den låter relativt mycket när man spelar, inte konstant utan periodvis då lite av kartan laddas in eller en video laddas. Är detta normalt? Har ingen BD film som kan dra igång tyvärr, men om den låter så under filmtittande så låter den mer än min PS2 :/

När min PS3 står på under spelande så hör jag den inte ett dyft. Projektorn som hänger ovanför huvudet låter mer och den hör man knappt. Och då ska tilläggas att jag är otroligt känslig för alla typer av missljud.
Det är nog tur du inte köpt ett Xbox 360. Där har du fläktljud, dvd-läsarljud och missljud till tusen.

Men sen när man spelar har jag oftast förstärkaren på -21dB (rätt högt) så något litet läsljud från BD-spelaren försvinner rätt lätt.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Att den blir varm tror jag inte på(hoppas iaf inte) då den står öppet och liggandes. och jag hör inga fläktar utan det är endast hårddisken eller skivspelaren som låter, jag tror att det är skivspelaren. Ska skivspelaren vara helt tyst eller?

EDIT: Drog igång den igen och den låter relativt mycket när man spelar, inte konstant utan periodvis då lite av kartan laddas in eller en video laddas. Är detta normalt? Har ingen BD film som kan dra igång tyvärr, men om den låter så under filmtittande så låter den mer än min PS2 :/

Det finns skäl till varför det finns tredjepartsfläktar att köpa som man installerar själv

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Det finns skäl till varför det finns tredjepartsfläktar att köpa som man installerar själv

Men det är ju inte fläktarna som låter :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Någon som vet skillnaden mellan 120gb versionen och 160gb som flesta affärer(onoff siba mediamarkt elgiganten) verkar ha. Nyare version? Bättre? tystare?

Det är bara storleken på hårddisken, det är ingen annan skillnad

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Det finns skäl till varför det finns tredjepartsfläktar att köpa som man installerar själv

ja för att de vill tjäna pengar på något som egentligen inte behövs, men ovetande konsumenter köper allt skit.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Denna tråd var inte lätt att hitta, dags att uppdatera länken i den klistrade tråden.

Några undringar: Blir det stor skillnad att sätta en SSD-disk i PS3? Spelen man köper online tar ju ganska lång tid att ladda. Detta är inget jag funderar på att testa, är mest nyfiken.

Sen undrar jag om någon vet hur mycket plats paketet med Burnout inklusive alla tillgängliga addons tar upp på hårddisken, det verkar som att man inte kan se det förrän man har betalat.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas:

Denna tråd var inte lätt att hitta, dags att uppdatera länken i den klistrade tråden.

Några undringar: Blir det stor skillnad att sätta en SSD-disk i PS3? Spelen man köper online tar ju ganska lång tid att ladda. Detta är inget jag funderar på att testa, är mest nyfiken..

Kort svar: Nej

Långt svar: Läs tex här: PlayStation 3 Solid State Drive Upgrade Report – Updated! - Features at GameSpot

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

De där testar ju bara faktiskta spel som inte installerar allt på hårddisken därav läser den även från skivan under laddning?

Här finns en med spel från PSN m.m.
PS3 Drive Comparison, HDD vs SSD (New and Improved) - PlayStation.com Forums

Frågan e ju om det är värt 30% snabbare loading time när det handlar om några sekunder.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

De där testar ju bara faktiskta spel som inte installerar allt på hårddisken därav läser den även från skivan under laddning?

Här finns en med spel från PSN m.m.
PS3 Drive Comparison, HDD vs SSD (New and Improved) - PlayStation.com Forums

Frågan e ju om det är värt 30% snabbare loading time när det handlar om några sekunder.

Bara GT5 där du tjänar mycket tid. Flesta spel tjänar du inte speciellt mycket på om något.
Jag skulle nog inte slänga ut några tusen extra för att få snabbare laddningstider i ett spel. Då köper jag hellre en till PS3 och byter HDMIkanal på tvn och kör vidare. Det kostar mindre och tar bort alla laddningstider.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Så är man inne på sitt andra PS3. Orkar inte laga min gamla 60GBare längre så åkte till Media Markt o köpte en Slim 120GBare idag. Tysta som fan är den

Edit: Och Gott Nytt ÅR!

Permalänk
Medlem

går de att byta psn id på något sätt ?
jag skrev nämligen in ett liknade "frhovisodihflsd" bara för att testa lite snabbt och nu ser de ut som att de inte går att byta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

De där testar ju bara faktiskta spel som inte installerar allt på hårddisken därav läser den även från skivan under laddning?

Här finns en med spel från PSN m.m.
PS3 Drive Comparison, HDD vs SSD (New and Improved) - PlayStation.com Forums

Frågan e ju om det är värt 30% snabbare loading time när det handlar om några sekunder.

Ok, inte värt det alltså. Tack för svaren (och ursäkta det sena svaret).:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

går de att byta psn id på något sätt ?
jag skrev nämligen in ett liknade "frhovisodihflsd" bara för att testa lite snabbt och nu ser de ut som att de inte går att byta ?

Nej tyvärr inte.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Är GRYMT sugen på att skaffa ett ps3 den 26 när lönen kommer. Är 2800kr bra pris för ps3 320gb?
Tänkte om mediamarkt säljer dom ännu billigare?

Permalänk

Funderar på att köpa den här versionen av ps3an men har 2 frågor

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=695827

1.Är kontrollen man får med trådlös ?

2. Låter konsolen mycket ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

1. Ja
2. Nej

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Nej tyvärr inte.

fan va dåligt. jobbigt med en hög slumpmässiga bokstäver skulle bara prova att flytta bilar på gt5 mellan olika konton så gjorde ett åt mig o ett åt min bror, han blir nog glad när han inte kan ändra från urroeithbjdfh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kan man ta printscreen på ps3 ?