Musiken i iMovie (rättigheter)

Permalänk
Medlem

Musiken i iMovie (rättigheter)

Jag har gjort en presentationsfilm till företaget som ska ligga på hemsidan. Jag har lagt in några musiksnuttar från det medföljande arkivet till iMovie. Får jag använda denna film med musiken på hemsidan, eller är den musiken bara för "hemmabruk". Jag använder den ju inte för att tjäna pengar.

Ge mig gärna källor till Apples användarvillkor eller liknande, har inte hittat något själv.

Permalänk
Medlem

Men presentationen är ju för att företaget ska tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Men presentationen är ju för att företaget ska tjäna pengar.

Självklart, men det beror på hur man vänder på det juridiskt. Tack för ditt svar, men det besvarade inget

Någon annan som vet nåt?

Permalänk
Musikälskare

Skulle inte chansa, men de beror ju på hur många personer som ska se den etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Efter att ha kollat på apples hemsida i cirka 45 sekunder:

"ii. Programmet GarageBand/Jam Pack. Du får royaltyfritt använda det ljudloopsmaterial från Apple och andra tillverkare ("Ljudmaterial") som ingår i eller inkluderas med Apples programvara till att skapa egna ljudkompositioner för dina video- och ljudprojekt. Du får sända och/eller distribuera egna ljudkompositioner som skapats med Ljudmaterialet men inte distribuera enstaka samplingar, ljuduppsättningar eller ljudloopsmaterial i kommersiellt syfte eller på något sätt distribuera dem på fristående basis, eller paketera om dem i sin helhet eller delvis som ljudsamplingar, ljudbibliotek, ljudeffekter eller musikbakgrunder."

http://images.apple.com/legal/sla/docs/ilife09.pdf

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Lura in djonn i tråden