Bästa färdiga HTPC:n med Mjukvara, hårddisk, samt fjärrkontroll.

Permalänk

Bästa färdiga HTPC:n med Mjukvara, hårddisk, samt fjärrkontroll.

Letar efter en bra HTPC som är "färdig" med HTPC mjukvara, fjärrkontroll, hårddisk.

Är inne på att köpa mig en D-Link Boxee men saknar där möjligheten till hårddisk.

Vad har ni för rekommendationer ?

Permalänk
Medlem

jag funderar i exakt samma tankebanor som dig, och Boxee Box är asgrym om det inte vore för avsaknaden av intern hårddisk. Jag börjar dock fundera på om man inte bara ska köpa till en extern och koppla in?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

jag funderar i exakt samma tankebanor som dig, och Boxee Box är asgrym om det inte vore för avsaknaden av intern hårddisk. Jag börjar dock fundera på om man inte bara ska köpa till en extern och koppla in?

Är det bara att plugga in en extern hårddisk då ? Utan modifikationer eller liknande.

Och kan man då ladda ner material från internet då tex via torrent eller något annat med boxee boxen ?

Permalänk

Om man kopplar en extern hårddisk till Boxee Boxens usb utgång. Vilka funktioner kan jag nyttja då med hårddisken inkopplad ?

Är det endast möjligt att spela upp material som redan ligger på den externa eller jag kan ´"ladda ner" material från internet med och spara på hårddisken via Boxeen ? Eller det går inte ?

Permalänk
Medlem

Nu ska jag inte säga att det du frågar efter inte går, för det vet jag inte. Däremot så kan du köpa en extern hdd som är nätverkskompatibel.
Tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=557742

Då kopplar du bara den till ditt nätverk (hoppas du har ett litet nätverk hemma nu...) så kommer du åt den med både dator och boxee:n. Nu slår det mig dock att jag tror du kan köra ex. torrentprogram via boxeen. Är för slö för att googla det just nu men rent logiskt borde även det funka. Då klarar du dig med usbporten, om så är fallet...

Går själv i tankarna att köpa mig en boxee, samt hdd:n jag länka. Jag kommer dock köra hddn via nätverket som jag tidigare beskrev, om jag slår till Skönt att komma åt den med både dator och box enligt mig!

Var kanske inte mycket till hjälp men lycka till!

/Sebastian.