Apple Ipad herre på täppan till 2015

Permalänk
Avstängd

QNX 10% 2015? Gartner har haft fel förr.... Jag litar inte på deras prognoser för 5 öre. Det är mest beställningsjobb där man på förhand vet resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

men synd på att G:et står för generationen så de är ju den 4 generationen?! så sluta whina =/

Tycker nog ändå att det är du som är ute och cyklar lite. Du har själv skrivit 5 st telefoner men det är bara 4 st.
Om du nu tvunget skulle lägga till ett "G" för att påvisa generationen så glömde du det på iPad 2 och 3GS.

Första generationen: iPhone
Andra generationen: iPhone 3G
Tredje generationen: iPhone 3GS
Fjärde generationen: iPhone 4

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av d3nnis1337:

men synd på att G:et står för generationen så de är ju den 4 generationen?! så sluta whina =/

Vad skulle G:et stå för, om inte generation?

Telefonen heter iPhone 4.

OT.

Apple ligger bra till, med sina surfplattor i dagsläget. Men hur framtiden kommer att se ut, är svårt att förutse. Jag tror definitivt att Apple kommer att tappa marknadsandelar till konkurrenterna, men jag tror ändå att Apple:s försäljning på surfplattor kommer att stiga ytterligare. Vilket är resultatet från att marknaden för surfplattor bara blir hetare och hetare.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sifear:

Håller med. Win7 hade jag nog valt idag om jag skulle köpa mig en surfplatta. Förresten så är terminal lösningar väldigt populära till ipad. Så folk saknar nog en hel del grejer från datorn.

Fast är det inte just så att en surfplatta ska vara bäst på sin grej och inte försöka härma ett PC koncept som inte passar dess format? Dessutom har jag väldigt svårt att se hur Windows 7 överhuvudtaget skulle passa på en surfplatta.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Windows 7 är inte anpassat till surfplattor. Om Microsoft vill ge sej in i leken, så får dom ta fram ett "surfplatte windows". alt porta wp7 till surfplattorna.

Permalänk
Medlem

Det känns som om de missade Microsofts Windows 8? Jag är ganska säker på att de kommer att få sej en bit av kakan de också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

men synd på att G:et står för generationen så de är ju den 4 generationen?! så sluta whina =/

G:et i "iPhone 3G" står att den har stöd för tredje generations mobilnät (3G). iPhone 4 har inget G i namnet för det är bara fjärde telefonen i iPhone-serien och har inte stöd för någon 4G-teknik. Någon som vet allt borde inte missat det...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Allt som har Apple och framtidssyn i samma mening ska man nog ta med en nypa salt. För det finns för många fanboys där ute som påstår saker i tidningar och dylikt som sedan inte alls stämmer. Tror dock inte dom kommer att försvinna för just den orsaken. Iphone/ipad är för såna som våra äldre föräldrar och *host* flickvänner som inte kan eller har någon intresse om teknik. Jag fråga tjejen när hon sa att hon ville skaffa sig en iphone varför, och svaret blev. För att det är en iphone......jaha, men varför?...för att den är snygg....eeeh....jaha...sedan så lade jag ned den diskussionen för att det skulle aldrig att ge någon att lägga tid på det. Själv så tycker jag att iden är härlig men har inte provat honeycomb så man får se. Men mobilen kommer alltid vara android.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Android är ju ett leksakssystem. Det går exempelvis inte att jobba med musik för systemet lider av latenser. Det skulle med andra ord inte kunna komma någon motsvarighet till amplitube till android i dagsläget. Det är rätt komiskt att de flesta här inne skulle välja Android före Ios när försäljningssiffrorna pekar åt andra hållet. Är det här forumet drabbat av IBM fanboys från forntiden måntro? XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

BIAS!
Dagen då världsekonomin kraschar kommer Apples prettoprylar bli svårsålda, och det kommer hända innan 2015 vill jag lova..
Gissar att plattor med WindowsX\Open-source kommer vara störst 2015

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Tvivlar på dom där siffrorna, för 2011 stämmer det nog, men sen nix
Man kan ju bara titta på iphone kontra android telefoner ca 40% idag för android och 15% för iphone

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Motorola Xoom eller Samsung Galaxy Pad 2 ser riktigt trevliga ut

Jag tror att android kommer öka betydligt snabbare än det där nu bär Andorid 3.0 kommer och med det kommer det garanterat komma massor av tablets.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Testat 3.0? Har ivf testat Xoom vilken jag tycket flöt på bra.

En del tkr det inte laggar på 20fps, medans vissa gråter då det går under 80fps

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Vi får rota rätt på den här tråden om fyra år för att se vem som har rätt men jag tror att Gartner inte har en aning om vad de snackar om.

Det finns så många frågetecken i det här segmentet. ARM-Windows, x86-tablets, hela konvergeringen mobil/tablet/laptop, teknisk utveckling på cpu-marknaden, miniprojektorer, skärmteknik, you name it. Fyra år är sjukt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Fast är det inte just så att en surfplatta ska vara bäst på sin grej och inte försöka härma ett PC koncept som inte passar dess format? Dessutom har jag väldigt svårt att se hur Windows 7 överhuvudtaget skulle passa på en surfplatta.

Högerklicka på aktivitetsfältet i windows 7 -> Verktygsfält -> Inmatningspanelen för tablet PC.
Tror mer det är anpassat för gamla surfplattor där man använder penna, men funkar nog med fingertouch med.
Windows 7 på Surfplatta

Finns även x antal Windows 7 versioner för just Surfplattor.
Fujitsu Windows 7 tablet

Permalänk
Medlem

Troligtvis en väldigt korrekt förutsägelse av framtiden.

Kollar man på mobiltelefonmarknaden (inom smartphone/touchtelefon segmentet) så har iPhone legat före snart i fem år. Till stor del på grund av att de fått samma uppmärksamhet från utvecklare och användare världen över med iPhone som de nu fått med iPad. Däremot kommer Google precis som tidigare knappa in mer och mer. Men när honeycomb väl kommer med de funktioner som inte iOs har så kommer iOs 5 och kontrar med samma saker efter ett tag.

Apple är inte kända för att lansera nyheter i mjukvaran först, men de gör det jävligt bra när de väl gör det. Så har jag iallafall upplevt det. Däremot med hårdvara och design så tar de gigantiska steg framåt med varje produkt.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

aa men va fan tror du inte ja skoja om att ja kan allt elr? :S
Men vrf skiver Apple "4G" själva då? och iphoneguiden, macforum och t.ex. dessa....
http://www.e24.se/business/it-och-telekom/nio-anledningar-att...
http://www.prylportalen.se/nyheter/mobilt/bekraftat-har-ar-he...
2g nätet kom 2007... iphone 2g kom 2008 så det skulle funka men Iphone 3g kom innan 3G nätet komtill.

Men jaa! du har rätt så slut tjatat.... okej?

3G:n kom innan 3G nätet kom till? Jaha, därför har den fullt stöd för det?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

va ne de som inte gör de? läs!

Men jaa! du har rätt men tex Ipod touch då? 2g 3g 4g ? där står G:et för generation och apple säger att dom har samma på Iphone

Det står för generation på Ipod men inte på Iphone. Där är det precis som Barak förklarade
Du kan gärna visa var Apple kallar 4an för 4G med.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Android är ju ett leksakssystem. Det går exempelvis inte att jobba med musik för systemet lider av latenser. Det skulle med andra ord inte kunna komma någon motsvarighet till amplitube till android i dagsläget. Det är rätt komiskt att de flesta här inne skulle välja Android före Ios när försäljningssiffrorna pekar åt andra hållet. Är det här forumet drabbat av IBM fanboys från forntiden måntro? XD

Frågan är vem som jobbar seriöst med musik på en smartphone eller surfplatta. För det andra har jag aldrig hört talas om hög latens i Androids musiksystem. Sen bör du nog läsa på lite om försäljningssiffror. Smartphones och surfplattor med IOS säljer sämre än motsvarande med Android.

Skrivet av alindvall:

Men när honeycomb väl kommer med de funktioner som inte iOs har så kommer iOs 5 och kontrar med samma saker efter ett tag.

Honeycomb, och tidigare versioner av Android för den delen också, har redan funktioner som inte IOS har, och som Apple inte är det minsta intresserade av att ta efter. Ta flash exempelvis, där Apple gått ut med att det inte finns några som helst planer på att stödja flash i kommande versioner av IOS.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Gartner kanske utgår från det här: http://www.sweclockers.com/nyhet/13513-apple-bokar-60-procent...
Stenhård konkurrens när en aktör köper upp mer än halva världsproduktionen. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Det står för generation på Ipod men inte på Iphone. Där är det precis som Barak förklarade
Du kan gärna visa var Apple kallar 4an för 4G med.

okej men förlåt de men det står i en kompis manual så står de 4G till Iphone 4.
kan jag rå för att de står de elr? =S

Permalänk
Inaktiv

Som det ser ut nu då skulle det förmodligen bli ipad 2, dessvärre, ty dess prestanda totaldemolerar konkurrenterna (och det säger jag som är extremt anti-apple).

Permalänk
Skrivet av d3nnis1337:

okej men förlåt de men det står i en kompis manual så står de 4G till Iphone 4.
kan jag rå för att de står de elr? =S

Stämmer inte tills dess att motsatsen är bevisad. Go on.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Stämmer inte tills dess att motsatsen är bevisad. Go on.

okej får väll ta kort på de nån gång då....
elr så kan la ni bevisa att det inte står det då? Hålligång.
Lever ni kvar i BIOS-tiden eller? -.-' xD

Permalänk
Medlem

Jag fullkomligt hatar när det pratas om iOS VS Android.
iOS finns på EN ENHET. Android på hundratals.

Permalänk

Jag tycker det är spekatkulärt att Apple i stort sätt bara har en produkt och endå har så stor marknadsandel när det gäller telefoner. källa: http://www.hbl.fi/text/ekonomi/2011/4/7/w61676.php

Det är inte själva statestiken inriktar mig på utan den enskilda produkten. Apple har med Iphone nästan 20% (jag litar inte alls på denna källa, men någonstans mellan 15-25% är väl rimligt) marknadsandelar men en enda produkt.

Att jämföra med Android som i år väntas ha nästa 40 %(som sagt,källan är disskutabel, men vi måste ju ha något att jämföra med) där det är flera tillverkare som slåss om konsumentarna. Då får alltså SE, Samsung, HTC, LG, Huawei med flera slåss om konsumenterna med flera olika produkter från varje tillverkare.
Då tjänar de inte heller lika mycket som Apple som helt klart sätter ett överpris på sin telefon. Visslingen är lur att jämföra med de nämnda tillverkarnas flaggskepp men de har inga budgetlurar.

Kommer nog inte bli samma sak med tablats men Apple har ju visat att det räcker med en produkt inom den genren för att livnära sig, och det med råge.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Troligtvis en väldigt korrekt förutsägelse av framtiden.

Kollar man på mobiltelefonmarknaden (inom smartphone/touchtelefon segmentet) så har iPhone legat före snart i fem år. Till stor del på grund av att de fått samma uppmärksamhet från utvecklare och användare världen över med iPhone som de nu fått med iPad. Däremot kommer Google precis som tidigare knappa in mer och mer. Men när honeycomb väl kommer med de funktioner som inte iOs har så kommer iOs 5 och kontrar med samma saker efter ett tag.

Apple är inte kända för att lansera nyheter i mjukvaran först, men de gör det jävligt bra när de väl gör det. Så har jag iallafall upplevt det. Däremot med hårdvara och design så tar de gigantiska steg framåt med varje produkt.

Det är väl mjukvaran apple är kända för inte hårdvaran för den är inte den senaste dom tar ca 1-2 generationer gammal hårdvara och sätter ett högtpris på det samtidigt som dom optimerar mjukvaran för den hårdvaran.

Att påstå att apple har legat för i 5 år med smartphones har inte sett att både palm / Nokia/ Ercisson har haft sådan telefoner men dom var släppta innan marknaden var redo.

Nu har dom börjat komma ikapp på sina bärbara och stationära datorer så dom har nyare processorer i sina datprer jämfört med vad som finns nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

okej får väll ta kort på de nån gång då....
elr så kan la ni bevisa att det inte står det då? Hålligång.
Lever ni kvar i BIOS-tiden eller? -.-' xD

Kan du inte bara inse att apple telefoner heter iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS och iPhone4. Dess surfplattor iPad och iPad 2 och dess touch-musikspelare iPod Touch, iPod Touch 2g, iPod Touch 3g och iPod Touch 4g?

Permalänk

Håller inte Microsoft på med en surfplatts operativsystem ?. Om jag inte har fel om det så tror jag att folk kommer köpa en hel del plattor med det operativsystemet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

aa men va fan tror du inte ja skoja om att ja kan allt elr? :S
Men vrf skiver Apple "4G" själva då? och iphoneguiden, macforum och t.ex. dessa....
http://www.e24.se/business/it-och-telekom/nio-anledningar-att...
http://www.prylportalen.se/nyheter/mobilt/bekraftat-har-ar-he...
2g nätet kom 2007... iphone 2g kom 2008 så det skulle funka men Iphone 3g kom innan 3G nätet komtill.

Jadu Dennis "elite"

Nu är det ju bara så att 3g nätet introducerades i Europa år 2003 och Sverige fick väl det nån gång vid 2004 skulle jag gissa på då jag inte har orkat leta fram siffror för det!

Och att 2g nätet då skulle komma 2007 skulle jag ju tycka vara väldigt absurt.

Och det "4g" nätet som vi har nu är faktiskt inte 4g alls utan det är 3GPP-tekniken LTE, Long term evolution, som brukar kallas "3.9g". "3.9g" uppnår inte kraven för att få kallas 4g iom att man endast kan få ut ca 100 Mbit/s nedströms och 50 Mbit/s uppströms men har ändå lanserats i media och av TeliaSonera som 4g.

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe