Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Undra vad asus tänkte när dem placera största atx kabeln mitt på moderkortet! :S

De har jag undrat länge och svärt åt när jag skulle dra kablarna De var precis att 4+4 pinnaren där uppe gick att dra där.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

http://img707.imageshack.us/img707/559/7637914527002793031287...

testade på sleeving vart inte jätte bra men bättre än innan!!

gammla datorn och nya

är fel på fösta pci bussen, därför den sitter i andra

Permalänk
Hedersmedlem

Framsida:

Baksida:

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Översiktsbild
Hyfsat nöjd med kabeldragningen. Blev lite extra kablar från nätagget soom jag buntade ihop i hörnet.

Närbild
Lite trist att inte den stora strömkabeln är sleevad längre, men orka sleeva alla kablarna för sig! Diverse egensleevade kablar (MDPC-X) till chassits knappar, processorfläkten, sata, och chassifläkten...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Hedersmedlem

Såhär ser det ut i mitt nya Coolermaster ATCS 840

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Om man inte bryr sig om att bak sidplåten trycks ut någon centimeter så är ju cm 690 helt ok att dra kablar i

Det går ju enkelt att göra hål i bockningen, utan kanten är väl det i alla fall 1,5 cm på baksidan?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det går ju enkelt att göra hål i bockningen, utan kanten är väl det i alla fall 1,5 cm på baksidan?

Jo, i alla fall minst 1cm.

Permalänk
Medlem

Några veckor gammal bild, nu har jag några fler fläktar, ny bild kommer när jag har fått den sista fläkten.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Vill bara flika in, men läskigt att se hur populärt Corsairs nätagg är hos Sweclockers medlemmar.
Märkte detta när jag snabbt blädrade igenom alla bilder.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Vill bara flika in, men läskigt att se hur populärt Corsairs nätagg är hos Sweclockers medlemmar.
Märkte detta när jag snabbt blädrade igenom alla bilder.

Vad jag vet är det riktigt bra agg. Dock ska man se upp med CX Idag skulle jag ha kört med XFX (rea på VX från Corsiar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag vet är det riktigt bra agg. Dock ska man se upp med CX Idag skulle jag ha kört med XFX (rea på VX från Corsiar).

Jag säger givetvis inte emot det. Kör själv ett Corsair AX 80+ Gold och är helnöjd.
Bara märkte det av slumpen genom bilderna

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Jag säger givetvis inte emot det. Kör själv ett Corsair AX 80+ Gold och är helnöjd.
Bara märkte det av slumpen genom bilderna

mmm:) håller väll så bra att det går från bygge till bygge:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så här ser det numera ut i mitt chassi.
Dåliga bilder dock (Mobilkamera)

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem

Så ser det ut i armorbygget, dock så har jag monterat bort förlängarna för att säljas...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimm:

min kabeldragning (varning för mobilkamerabilder)

http://img442.imageshack.us/img442/843/p0815070358fe9.jpg

setup i sign

och sen kanske ni undrar hur det ser ut på andra sidan

http://img166.imageshack.us/img166/7840/p0815070400ip5.jpg

undra om det finns något som man inte kan använda tejp till

inte precis ett kvalitets chassi men de funkar.

http://img240.imageshack.us/img240/1969/p081507042tw5.jpg

lite smått moddad front

känner att det kanske är dags för en update, jag har inte varit inne på det här forumet på flera år, mitt senaste inlägg var 2008 :). och jag hittade nu detta inlägg som jag gjorde för mer än fem år sedan, har hänt väldigt mycket saker sedan dess. men konstigt nog så har denhär maskinen levt kvar, det var bara förra året som jag bytte chassi till ett Fractal design define R3. dock var det i stort sett samma hårdvara, den har tjänat mig väl kan man säga. men nu i veckan var det dags för en uppdatering, så slet ur det gamla:

Men nog med offtopic här är min nuvarande kabeldragning, ganska nöjd för att vara ett icke modulärt agg. men funderar på att klippa lite i härvan och löda kablarna till fläktarna samt plocka bort det jag inte behöver, vet inte när jag skall få användning av massa molex-kontakter och diskettkontakter:

Och andra sidan:

de mekaniska diskarna och dvd-spelaren är bara dövikt och skall plockas ut. och jag vet inget grafikkort, men det är inte syftet med denna maskinen, slänger säkert i ett senare dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Intel core i5 3570K, asrock Z77 Pro4, Corsair TX650, Samsung 840 ssd och corsair vengeance 8gig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimm:

känner att det kanske är dags för en update, jag har inte varit inne på det här forumet på flera år, mitt senaste inlägg var 2008 :). och jag hittade nu detta inlägg som jag gjorde för mer än fem år sedan, har hänt väldigt mycket saker sedan dess. men konstigt nog så har denhär maskinen levt kvar, det var bara förra året som jag bytte chassi till ett Fractal design define R3. dock var det i stort sett samma hårdvara, den har tjänat mig väl kan man säga. men nu i veckan var det dags för en uppdatering, så slet ur det gamla:
http://img31.imageshack.us/img31/2108/img4570br.jpg

Men nog med offtopic här är min nuvarande kabeldragning, ganska nöjd för att vara ett icke modulärt agg. men funderar på att klippa lite i härvan och löda kablarna till fläktarna samt plocka bort det jag inte behöver, vet inte när jag skall få användning av massa molex-kontakter och diskettkontakter:

http://img690.imageshack.us/img690/6388/img4561bv.jpg

Och andra sidan:
http://img208.imageshack.us/img208/8861/img4558b.jpg

de mekaniska diskarna och dvd-spelaren är bara dövikt och skall plockas ut. och jag vet inget grafikkort, men det är inte syftet med denna maskinen, slänger säkert i ett senare dock.

Kanske ska köra nått annat än hårtorkfläkten på cpu:n;) Men kabeldragningen får du 5+ för. Bör fixa min dragning med (ligger i en röra med kablar över allt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kanske ska köra nått annat än hårtorkfläkten på cpu:n;) Men kabeldragningen får du 5+ för. Bör fixa min dragning med (ligger i en röra med kablar över allt).

tackar för feedbacken det tycker jag du skall göra, det är lite teraputiskt på något sätt, bara köpa en påse stripes och sätta igång

ja cpu-kylaren skall defenitivt bort, stör mig redan väldigt på den, hade nog glömt hur mycket de här små fläktarna kan låta.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Intel core i5 3570K, asrock Z77 Pro4, Corsair TX650, Samsung 840 ssd och corsair vengeance 8gig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimm:

tackar för feedbacken det tycker jag du skall göra, det är lite teraputiskt på något sätt, bara köpa en påse stripes och sätta igång

ja cpu-kylaren skall defenitivt bort, stör mig redan väldigt på den, hade nog glömt hur mycket de här små fläktarna kan låta.

mmm Har kattstrypare hemma (alltså buntband);) Men tog mig 3 timmar att bra få lite ordning på röran på kablar (men när jag ska ta isär burken nästa gång måste det göras). Ska ju sätta in en SSD i den så man får passa på att fixa det då:D

Får man fråga vad dom gamla delarna var för något?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

mmm Har kattstrypare hemma (alltså buntband);) Men tog mig 3 timmar att bra få lite ordning på röran på kablar (men när jag ska ta isär burken nästa gång måste det göras). Ska ju sätta in en SSD i den så man får passa på att fixa det då:D

Får man fråga vad dom gamla delarna var för något?

p5n-e sli socket 775 moderkort <- värdens mest opålitliga moderkort, blev mycket hett även med noctua-kularen på, men har fungerat för det mesta

Xfx geforce 8600gt, med 9 smällda och utbytta kondensatorer, en zalmankylare på denne.

3 gig crusial ballistix 800 Mhz ddr2 (2x512Mb+2x1024Mb).

intel core2 duo E6550 med en thermaltake big thyphoon kylare på

tjänat mig troget i mer än fem år

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Intel core i5 3570K, asrock Z77 Pro4, Corsair TX650, Samsung 840 ssd och corsair vengeance 8gig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimm:

p5n-e sli socket 775 moderkort <- värdens mest opålitliga moderkort, blev mycket hett även med noctua-kularen på, men har fungerat för det mesta

Xfx geforce 8600gt, med 9 smällda och utbytta kondensatorer, en zalmankylare på denne.

3 gig crusial ballistix 800 Mhz ddr2 (2x512Mb+2x1024Mb).

intel core2 duo E6550 med en thermaltake big thyphoon kylare på

tjänat mig troget i mer än fem år

Det där med grafikkortet låter som mitt ostabila har ett 8800GT liggandes (Gpu:n har gått för varmt). Var ett tjock lager kylpasta och ena lagret hade torkat=ingen kontakt med kylaren alls. Den fungerar, men är inte så stabil (vad jag märkt tyvärr).

Har själv ett gammalt moderkort som går lite varmt, men är i alla fall stabilt (asus kan gör bra brädor, men ingen support till win 7 :/). Men oftast håller gamla grejer väldigt länge (så länge agget håller, i för sig har jag ett bra agg till den riggen nu mer). Så länge man bara surfar och ser film brukar gamla grejer hålla (om man inte köper allt för dåliga grejer från början, rent prestandamässigt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar