Skrivet av Cryqer:
Förresten! Varför fick inte jag någon pingvinstång när jag fick min dator?
Pingvinstången är en bonus, ibland följer det med, ibland inte.
Skrivet av Larsson95:
Finns det någon chans att ni får in Silverstone AirPenetrator 120mm till butiken i Stockholm innan Onsdag nästa vecka? Ska nämligen till Stockholm då och tänkte att köpa hem en. (Och samtidigt se eran nya fina butik )
När det gäller frågor om ordrar och annat, vänligen skicka ett mail eller slå oss en signal så får ni svar snabbt och innan frågan är inaktuell!
Skrivet av Haziza:
Har en fråga har en beställning på Corsair Force 3 120GB SSD. Står 1:a Juni just nu, kan det bli tidigare eller är det tidigaste som står där? Undrar för att hos komplett står det 27:e just nu.
Datumet för Force3 är lite lurigt. Det vi vet är att Inet ska vara en av de första i Sverige att få in dessa.
Skrivet av Pöjk:
Helt plötsligt var arock Fatal1ty höjt med 200 spänn + mycket annat som höjts. Kasst.
Hm, vad jag kan se ligger vi rätt i pris om man kollar Prisjakt? Skicka oss gärna ett mail eller PM här på SweClockers om ni tycker vi hamnat fel i pris så försöker vi justera det!
Skrivet av Haziza:
Inet, vet ni något om Force GT SSD från Corsair? Får ni några såna! Al
De kommer upp på hemsidan så fort vi får någon info!
Skrivet av Ozzix:
har sett att ni fått in nya 120 mm fläktar, de är från nanoxia och när man trycker "se produktlänk" står det att sidan du är på väg att besöka innehåller virus. något ni vet något om?
Det verkar som om Nanoxia har problem med sin hemsida.
Skrivet av FBGKimpan:
Hejsan!
Har ett par frågor till Inet
1. Tänker beställa ett dator paket hos er där ni ska montera åt mig samt OS. Har även beställt SSD och undrar om ni installerar OS på SSD eller inte? Fixar ni inställningar på SSD m.m. åt en också eller får man göra det själv? Skulle Ni kanske kunna förklara lite mer i detalj vad ni gör under en montering? Om något inte stämmer eller kan skapa problem antar jag att Ni säger till kunden?
2. För att vara säker, får man någon skiva när man köper en OEM version av Windows 7? Om inte, om det nu skulle vara så att man måste formatera, hur gör man då? Tar en säkerhetskopia så fort man får dator eller?
3. Gick inte igenom Klarnas delbetalning (3 månader). Har kontaktat med och kommer antagligen få svar på min fråga genom det.
Grejen är att jag nyligen har börjat arbeta för första gången så har inte någon registrerad skattning, har inte heller betalningsanmärkningar eller något liknande. Kommer dock få tillbaka pengar på skatten samt lön så att betala av datorn på 3 månader är inga problem alls.
Går det få en delbetalning hos Klarna ändå eller är det något endast de kan svara på? Kanske ni har hört något liknande eller dylikt
mvh Kim
1. Vi installerar normalt sett på SSDn och konfigurerar allt optimalt. Om ni har speciella monteringsinstruktioner är det bara att maila oss. Givetvis kontaktar vi er om det är några problem med monteringen. När det gäller monteringsproceduren så är det inte svårare än att vi monterar ihop den, installerar eventuell mjukvara och sen kör ett burn-in och lite andra tester för att säkerställa att allt är kompatibelt och fungerar.
2. Jajamensan, en original OEM-skiva medföljer!
3. Då det är Klarna som är kreditgivaren kan endast dem svara på det.
Slå oss gärna en signal på 031-652700 eller skicka oss ett mail på info@inet.se om du har fler frågor!
Skrivet av ravage:
Jag har mitt nätaggregat inne på service för coil whine och nu är statusen "Väntar på reservdel".
Vad betyder detta? Man byter väl inga komponenter i ett nätaggregat vid service nuförtiden?
Jag tycker det låter som om vi väntar på ett nytt utbytesnätaggregat. Om du vill ha mer info är det bara att kontakta vår serviceavdelning med dina uppgifter redo!
Minnena finns på lager och nätagget har uppdaterat datum på hemsidan!
Skrivet av Sergeant44:
Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund
Vi har som mål att växa långsamt och ha full koll på inköp, servicerutiner och annat framför att sälja precis allt och blåsa upp omsättningen. Vi vill växa på ett vis där vi hela tiden kan erbjuda bra kundservice både före och efter ett köp och är därför försiktiga och tar långsamt in nya märken.
Vi tar till oss av era önskemål och inköpsavdelningen jobbar hårt på att få till ett avtal med Asus så att vi kan börja sälja även grafikkort från dem.
Skrivet av Bejje:
Skulle vara trevligt att få ett svar av inet varför sidan har varit nere 3-4 ggr nu på kort tid.
Första gången var det en bugg på hemsidan och andra gången brann en switch och UPS. Dubbel otur.
Skrivet av Zonee123:
Hallå Inet.
beställde ett ett gäng med dator delar för inte så länge sedan och fick dem bara efter en dag väldigt nöjd med allt.
jag skulle vilja önska att ni tog in Nzxt sleeved kit i sortimentet för de finns inte så man kan köpa i Sverige. De skulle gillas mycket , allt annat är perfekt.
Mvh
Posta en länk till exakt vilket du vill ha så fixar vi upp det på hemsidan!
Skrivet av _michelin_:
Brukar dom inte svara på fredag eftermiddag?
Om ni vill ha snabba svar är det mail eller telefon som gäller. Forumet är främst till för mer generella frågor som inte behöver besvaras på direkten.
Skrivet av monster08:
Har 4 frågor jag
1. Jag såg att G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws Gaming ligger som beställningsvara. Hur lång är väntetiden om man skulle beställa?
2. Jag har letat efter ett MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition och den verkar inte finnas att köpa i Sverige, finns det en möjlighet att ni skulle kunna ta in den i erat sortiment?
3. Om inte vad är då beställningstiden för ett MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB?
4:e och sista frågan. Komplett har ett lite billigare pris på sitt MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB är det något ni skulle kunna tänka er att sätta emot?
Vore ju väldigt trist att behöva beställa grafikkortet från komplett bara för att det är lite billigare när jag verkligen tycker om eran service, eran leveranstid samt den otroligt mysiga fria frakten för sweclockers medlemmar + eventuella godisstänger.
Tack på förhand.
När det gäller leveranstid vore det toppen om ni kan maila oss i stället. Ni får ett snabbare svar och hamnar rätt i stället för här på SweClockers som är tänkt för mer generella frågor. Här kommer iaf. svaret, om än något sent!
1. Ett par dagar från beställning.
2. Inköpsavdelningen kollar på det. Kommer upp på hemsidan om det är något vi kan få in.
3. Vi väntar på datum från leverantör, kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer.
4. Priset nerjusterat!
Skrivet av Torach:
Varför är ni så dyra på Intel 320 300GB SSD?
Alina är nästan 300kr billigare och dom har fri frakt med.
Vi har sänkt en del av priserna idag. Vi jobbar på att komma ner ännu mer i pris på de vi fortfarande ligger fel på.
Skrivet av Tompmeister:
Hej!
Jag tänker köpa Inet VOX i5 2500K men undrar om det är original processorkylare eller om den är utbytt mot en tystare variant. Om den är original så undrar jag om det går och konfigurera om paketet med en annan kylare och få den monterad av er.
Tack på förhand!
Pga. problem i frakten med tyngre kylare har vi valt att använda oss av originalkylaren som faktiskt upplevs som ganska tyst i ett ljuddämpat R3-chassi. Vänligen kontakta oss om du vill ha hjälp med att göra en beställning med annan kylare.
Skrivet av ericsundell2:
Hej
Ni tror inte ni kan prismatcha webhallen på corsair 650D? 200 lappar dyrare är lite väl. (Ska köpa denna vecka innan helgen är de tänkt).
Priset nedjusterat något!
Skrivet av Zcenicx:
Varför är ni så dyra på GTX 570? Hade tänkt dra iväg en beställning på två åt kompisen men ni är ca 500:- dyrare än Komplett, Alina, CDON och Webhallen.
Det kan väl inte vara så stor skillnad mellan två identiska kort med referenskylare?
Inköpsavdelningen jobbar på att få till en deal på ett billigt GTX570!
Finns på lager!
Skrivet av Holypalaswe:
La en beställning på OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS och såg att webblagret var Obekräftad.
Kollade runt på lite olika sidor och så leveransdatum som 25/6 och så sent som 15/7 hos Dustin.
Finns det någon aning om hur länge det tar innan det kommer in fler på inet, veckor eller månader?
Tyvärr är det fortfarande brist vilket innebär att OCZ inte går ut med något bekräftat datum.
Skrivet av _NsMs_:
Jag vill ha fler produkter från evga!
I dagsläget har inte EVGA något fokus på Sverige vilket innebär att vi varken får tag på några produkter eller får rätt priser. Vi ska dock iväg en sväng till Taiwan nästa vecka och ska försöka få till ett möte med dem och diskutera situationen.
Skrivet av Joakim Ågren:
Jag beställde för första gången hos Inet igår vid 16.59 dvs 1 minut innan tidsgränsen då de lovar att skicka ut ordern samma dag ifall varan finns i lager. 17.17 fick jag ett mail där det stog att ordern plockas. Sedan när jag kollade in på min ordersida på Inet vid 21.00 så hade ordern flyttats till den kolumn där skickade ordrar står. Men jag har ej fått nått kollinummer. Varför får jag inget kollinummer på en skickad order?!
Skrivet av Bejje:
Jag la en beställning 14.40 igår och har inte fått något kollinummer heller, så det har nog inte att göra med att du beställde sent på dagen, för då borde jag ha fått kolli då min order står som skickad också.
Vi har tyvärr haft problem med mailutskicken under någon dag. Normalt går mail med kolli-id iväg varje kväll samma dag som ordern skickas.
Skrivet av Tobz0r:
Tror min grafikkortsfläkt börjar gå sönder. Den låter så in helvete på 20% fanspeed. Rengjort kortet och bytt drivare och allt men får inte tyst på det.
Kan man skicka in kortet i ett sånt här ärende eller?
Vänlige gör en felanmälan på vår hemsida så hjälper en servicetekniker dig.
https://www.inet.se/support/OrderList
Priset nedjusterat något. Inköpsavdelningen jobbar på att få ner priset ytterligare!
Skrivet av Joakim Ågren:
Har nu hämtat ut mitt paket innehållande ett Razer Black Widow Ultimate mechanical keyboard. Först idag som det stod ett kollinr på min beställning, men då hade ju paketet redan kommit fram, så vad är det då för mening med kollinr?
Fick ingen pingvinstång trots att det hade fått plats i kartongen, hade sett fram emot en sådan. Skickar Inet Inte sådana längre?
Apropå kartongen. Tycker den var av synnerligen dålig kvalitet , alldeles svampig och mjuk nästan som en banankartong. Kartonger för postbruk skall vara hårda och stadiga för att tåla den hårda behandling som de kan utsättas för. Turligen dock så kom mitt tangentbord fram oskadd.
Gillar heller inte att Inet tar ut en extra avgift på 10kr för pappersavisering, synnerligen inte då man valt postförskott där det inte finns nått annat alternativ. Tycker det är lite oärligt. Inet tar alltså ut totalt 60kr för postförskott att jämföra med tex Alina som tar 45kr och ingen knäpp avi-avgift.
När det gäller kolli-id har vi besvarat ditt tidigare inlägg lite högre upp. Tyvärr hade vi problem med funktionen som triggar att mailen med kolli-id går iväg.
Angående pingvinstänger så är det tänkt som en bonus och inget man ska förutsätta att man får. Det är ju datordelar du köpt och inte godis.
Det låter konstigt att kartongen är av dålig kvalité. Rent generellt har vi ej några klagomål på kartonger och de är testade ihop med Posten för att klara deras hantering. Vi återanvänder även i viss mån kartonger, eventuellt kan det vara någon av dessa. Jag har bett kvalitetsansvarig och säkerställa att inga dåliga kartonger återanvänds.
När det gäller avgift för papperavisering är detta något som Posten tar ut och inget vi hittat på. Om man vill slippa denna avgift från Posten rekommenderas det att man använder SMS-avisering i stället. Om man ej har något mobilnummer går det att följa och hämta ut paketet med hjälp av kolli-id. Samma sak gäller postförskott, det är Postens avgifter som du får betala. Faktum är att Postens avgifter är högre än de du betalar till oss då vi bjuder på frakten. Dvs. vi går back på Postens avgifter.
Kontakta oss gärna på info@inet.se eller 031-652700 om du har fler frågor eller om vi kan hjälpa till med något!
Mvh / Inet