Permalänk
Medlem

Hur lång leveranstid är det på https://www.inet.se/artikel/5321751/arctic-cooling-accelero-x... egentligen?

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Hej Inet, eftersom ni är försäljare för Fractal Design, kan inte ni ta in

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=3&prod=5...

för oss om vil köra SLI / CF och behöver 2x pcie 6+2 pin kablar

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

1-2 dagar extra.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

La en beställning på OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS och såg att webblagret var Obekräftad.

Kollade runt på lite olika sidor och så leveransdatum som 25/6 och så sent som 15/7 hos Dustin.

Finns det någon aning om hur länge det tar innan det kommer in fler på inet, veckor eller månader?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha fler produkter från evga!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Hej Inet, eftersom ni är försäljare för Fractal Design, kan inte ni ta in

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=3&prod=5...

för oss om vil köra SLI / CF och behöver 2x pcie 6+2 pin kablar

Dom har haft den länge
http://www.inet.se/artikel/6909554/newton-r2-kabelkit
Ligger under "Tillbehör" i nätaggsdelen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde för första gången hos Inet igår vid 16.59 dvs 1 minut innan tidsgränsen då de lovar att skicka ut ordern samma dag ifall varan finns i lager. 17.17 fick jag ett mail där det stog att ordern plockas. Sedan när jag kollade in på min ordersida på Inet vid 21.00 så hade ordern flyttats till den kolumn där skickade ordrar står. Men jag har ej fått nått kollinummer. Varför får jag inget kollinummer på en skickad order?

Det verkar inte som det skickats trots allt fast ordern flyttats till skickade ordrar.

Dålig stil tycker jag!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag beställde för första gången hos Inet igår vid 16.59 dvs 1 minut innan tidsgränsen då de lovar att skicka ut ordern samma dag ifall varan finns i lager. 17.17 fick jag ett mail där det stog att ordern plockas. Sedan när jag kollade in på min ordersida på Inet vid 21.00 så hade ordern flyttats till den kolumn där skickade ordrar står. Men jag har ej fått nått kollinummer. Varför får jag inget kollinummer på en skickad order?

Det verkar inte som det skickats trots allt fast ordern flyttats till skickade ordrar.

Dålig stil tycker jag!

Troligtvis är den på väg att skickas ut (dvs åker iväg senare idag) eller så har du missat var kollinumret står.

Permalänk
Medlem

Det står bara ordernr samt fakturanr. Eftersom den fick statusen skickad order igår före 21.00, så borde man ju fått ett kollinr vid det här laget tycker man...

Eller är det så hos Inet att man får kollinr först efter att Posten börjat sortera paketen?

I så fall kanske det kommer nåt redan om 1-2 timmar.

Kan det ha nån betydelse att jag valde Postförskott som betalningsmetod?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag beställde för första gången hos Inet igår vid 16.59 dvs 1 minut innan tidsgränsen då de lovar att skicka ut ordern samma dag ifall varan finns i lager. 17.17 fick jag ett mail där det stog att ordern plockas. Sedan när jag kollade in på min ordersida på Inet vid 21.00 så hade ordern flyttats till den kolumn där skickade ordrar står. Men jag har ej fått nått kollinummer. Varför får jag inget kollinummer på en skickad order?

Det verkar inte som det skickats trots allt fast ordern flyttats till skickade ordrar.

Dålig stil tycker jag!

Jag la en beställning 14.40 igår och har inte fått något kollinummer heller, så det har nog inte att göra med att du beställde sent på dagen, för då borde jag ha fått kolli då min order står som skickad också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Tror min grafikkortsfläkt börjar gå sönder. Den låter så in helvete på 20% fanspeed. Rengjort kortet och bytt drivare och allt men får inte tyst på det.
Kan man skicka in kortet i ett sånt här ärende eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobz0r:

Tror min grafikkortsfläkt börjar gå sönder. Den låter så in helvete på 20% fanspeed. Rengjort kortet och bytt drivare och allt men får inte tyst på det.
Kan man skicka in kortet i ett sånt här ärende eller?

Är det garanti kvar och fläkten inte är full av damm, så givetvis.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag skulle vilja kommentera ut att eran 1TB WD ligger ganska långt ner i pricerunner listan.
Men jag vill ju så gärna köpa från er, skulle ni kunna justera priset?
Produkt: http://www.inet.se/artikel/4303818/1tb-western-digital-caviar...

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Har nu hämtat ut mitt paket innehållande ett Razer Black Widow Ultimate mechanical keyboard. Först idag som det stod ett kollinr på min beställning, men då hade ju paketet redan kommit fram, så vad är det då för mening med kollinr?

Fick ingen pingvinstång trots att det hade fått plats i kartongen, hade sett fram emot en sådan. Skickar Inet Inte sådana längre?

Apropå kartongen. Tycker den var av synnerligen dålig kvalitet , alldeles svampig och mjuk nästan som en banankartong. Kartonger för postbruk skall vara hårda och stadiga för att tåla den hårda behandling som de kan utsättas för. Turligen dock så kom mitt tangentbord fram oskadd.

Gillar heller inte att Inet tar ut en extra avgift på 10kr för pappersavisering, synnerligen inte då man valt postförskott där det inte finns nått annat alternativ. Tycker det är lite oärligt. Inet tar alltså ut totalt 60kr för postförskott att jämföra med tex Alina som tar 45kr och ingen knäpp avi-avgift.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Har nu hämtat ut mitt paket innehållande ett Razer Black Widow Ultimate mechanical keyboard. Först idag som det stod ett kollinr på min beställning, men då hade ju paketet redan kommit fram, så vad är det då för mening med kollinr?

Fick ingen pingvinstång trots att det hade fått plats i kartongen, hade sett fram emot en sådan. Skickar Inet Inte sådana längre?

Apropå kartongen. Tycker den var av synnerligen dålig kvalitet , alldeles svampig och mjuk nästan som en banankartong. Kartonger för postbruk skall vara hårda och stadiga för att tåla den hårda behandling som de kan utsättas för. Turligen dock så kom mitt tangentbord fram oskadd.

Gillar heller inte att Inet tar ut en extra avgift på 10kr för pappersavisering, synnerligen inte då man valt postförskott där det inte finns nått annat alternativ. Tycker det är lite oärligt. Inet tar alltså ut totalt 60kr för postförskott att jämföra med tex Alina som tar 45kr och ingen knäpp avi-avgift.

Det finns väll att välja sms-avisering, det är gratis såvitt jag vet.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Eller om du är rädd för avgifter, betala i förskott med kreditkort. Det gör alltid jag för att slippa extra postförskottsavgifter. Och nej, är inte ett dugg rädd att bli lurad för jag köper bara ifrån ställen jag i forum läst om i förväg är ärliga.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Det finns väll att välja sms-avisering, det är gratis såvitt jag vet.

Vet inte om det är möjligt med SMS avisering då man valt postförskott? Dock så äger jag ingen mobiltelefon i dagsläget (trasig). Vet ingen annan firma som tar ut extra avgift för brevavisering, därav mitt missnöje. Börjar likna flygbranchen där det tas ut avgifter hit och dit, vilket irriterar mig.

Skrivet av valiant:

Eller om du är rädd för avgifter, betala i förskott med kreditkort. Det gör alltid jag för att slippa extra postförskottsavgifter. Och nej, är inte ett dugg rädd att bli lurad för jag köper bara ifrån ställen jag i forum läst om i förväg är ärliga.

Hade inga pengar på kontot endast kontanter i plånboken. Är heller inte rädd för att bli lurad. Beställde från Inet eftersom de är kända för att kunna leverera samma dag för beställningar gjorda ända tills klockan 17.00. Annars hade jag nog valt Alina eftersom de var 15kr billigare, men de leverar endast på beställningar gjorda fram till 15.00.

Hade nog inte reagerat så starkt på massa smådetaljer om det var en annan firma. Men nu beställde jag från Inet som har så gott rykte och är så omhuldad här på Sweclockers och då har man större förväntningar. Men jag tycker Inet visat vissa brister (dålig kommunikation, dåligt emballage och oärlig aviseringsavgift).

Sen undrar jag fortfarande om det är så att Inet slutat skicka ut pingvinstänger till folk?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Har nu hämtat ut mitt paket innehållande ett Razer Black Widow Ultimate mechanical keyboard. Först idag som det stod ett kollinr på min beställning, men då hade ju paketet redan kommit fram, så vad är det då för mening med kollinr?

Fick ingen pingvinstång trots att det hade fått plats i kartongen, hade sett fram emot en sådan. Skickar Inet Inte sådana längre?

Apropå kartongen. Tycker den var av synnerligen dålig kvalitet , alldeles svampig och mjuk nästan som en banankartong. Kartonger för postbruk skall vara hårda och stadiga för att tåla den hårda behandling som de kan utsättas för. Turligen dock så kom mitt tangentbord fram oskadd.

Gillar heller inte att Inet tar ut en extra avgift på 10kr för pappersavisering, synnerligen inte då man valt postförskott där det inte finns nått annat alternativ. Tycker det är lite oärligt. Inet tar alltså ut totalt 60kr för postförskott att jämföra med tex Alina som tar 45kr och ingen knäpp avi-avgift.

Behöver inte va Inets fel att kartongen var mjuk, den färdas en lång väg mellan dig och Inets lager.

Permalänk
Medlem

Pappersfakturor innebär en stor merkostnad för ett företag, jag förstår absolut varför Inet tar ut en extravgift för det med tanke på vilka låga fraktkostnader de har i övrigt.
Jag ser med glädje att de hellre prioiterar gratis frakt till sweclockersmedlemmar och andra stamkunder än att de lägger de marginalerna på att betala för uråldriga och ineffektiva betalningssätt.

Jag förstår dock irritationen över det, men välj ett modernare betalningssätt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Behöver inte va Inets fel att kartongen var mjuk, den färdas en lång väg mellan dig och Inets lager.

Jag tror nog han menar just känslan av den papp som används i kartongen.
Den kartong som jag fick min dator i var minst sagt i kexigaste laget, som Jonas skulle sagt.

Permalänk
Medlem

dom lådor jag fått mina grejer nedpackade är samma låda oavsett butik.
wellpapp som wellpapp.

Du får väl begära en trälåda eller dyligt då?
som sagt så är deras lådor "standard" som dom flesta butiker använder sig av

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

dom lådor jag fått mina grejer nedpackade är samma låda oavsett butik.
wellpapp som wellpapp.

Du får väl begära en trälåda eller dyligt då?
som sagt så är deras lådor "standard" som dom flesta butiker använder sig av

Wellpapp är definitivt inte bara wellpapp. Kan skilja oerhört i hållfasthet pga tjocklek, antal lager och papperskvalitet. Det är inte bara Inet som iaf tidvis använder riktigt dålig kartongkvalitet bland de stora. Det finns dock några som alltid använder "riktiga" kartonger, men det är för en annan tråd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag beställde i veckan ett Asrock Z68 PRO3 moderkort samt lite andra saker. Idag när jag hämtade ut sakerna så noterade jag att förpackningen till moderkortet inte var förseglad, som förpackningen till processorn var. Ska den inte vara det? Betyder det att jag har fått nåt kort som någon annan har skickat tillbaka av någon anledning?

Vill ju inte ha begagnade saker. Kan tillägga att jag har inte haft tid att kolla närmre eftersom jag var tvungen att dra tillbaka till jobbet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Dom har haft den länge
http://www.inet.se/artikel/6909554/newton-r2-kabelkit
Ligger under "Tillbehör" i nätaggsdelen.

Tack mannen Jag sökte efter newton, men den kom inte upp.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Inet
Skrivet av Cryqer:

Förresten! Varför fick inte jag någon pingvinstång när jag fick min dator?

Pingvinstången är en bonus, ibland följer det med, ibland inte.

Skrivet av Larsson95:

Finns det någon chans att ni får in Silverstone AirPenetrator 120mm till butiken i Stockholm innan Onsdag nästa vecka? Ska nämligen till Stockholm då och tänkte att köpa hem en. (Och samtidigt se eran nya fina butik )

När det gäller frågor om ordrar och annat, vänligen skicka ett mail eller slå oss en signal så får ni svar snabbt och innan frågan är inaktuell!

Skrivet av Haziza:

Har en fråga har en beställning på Corsair Force 3 120GB SSD. Står 1:a Juni just nu, kan det bli tidigare eller är det tidigaste som står där? Undrar för att hos komplett står det 27:e just nu.

Datumet för Force3 är lite lurigt. Det vi vet är att Inet ska vara en av de första i Sverige att få in dessa.

Skrivet av Pöjk:

Helt plötsligt var arock Fatal1ty höjt med 200 spänn + mycket annat som höjts. Kasst.

Hm, vad jag kan se ligger vi rätt i pris om man kollar Prisjakt? Skicka oss gärna ett mail eller PM här på SweClockers om ni tycker vi hamnat fel i pris så försöker vi justera det!

Skrivet av Haziza:

Inet, vet ni något om Force GT SSD från Corsair? Får ni några såna! Al

De kommer upp på hemsidan så fort vi får någon info!

Skrivet av Ozzix:

har sett att ni fått in nya 120 mm fläktar, de är från nanoxia och när man trycker "se produktlänk" står det att sidan du är på väg att besöka innehåller virus. något ni vet något om?

Det verkar som om Nanoxia har problem med sin hemsida.

Skrivet av FBGKimpan:

Hejsan!

Har ett par frågor till Inet

1. Tänker beställa ett dator paket hos er där ni ska montera åt mig samt OS. Har även beställt SSD och undrar om ni installerar OS på SSD eller inte? Fixar ni inställningar på SSD m.m. åt en också eller får man göra det själv? Skulle Ni kanske kunna förklara lite mer i detalj vad ni gör under en montering? Om något inte stämmer eller kan skapa problem antar jag att Ni säger till kunden?

2. För att vara säker, får man någon skiva när man köper en OEM version av Windows 7? Om inte, om det nu skulle vara så att man måste formatera, hur gör man då? Tar en säkerhetskopia så fort man får dator eller?

3. Gick inte igenom Klarnas delbetalning (3 månader). Har kontaktat med och kommer antagligen få svar på min fråga genom det.

Grejen är att jag nyligen har börjat arbeta för första gången så har inte någon registrerad skattning, har inte heller betalningsanmärkningar eller något liknande. Kommer dock få tillbaka pengar på skatten samt lön så att betala av datorn på 3 månader är inga problem alls.

Går det få en delbetalning hos Klarna ändå eller är det något endast de kan svara på? Kanske ni har hört något liknande eller dylikt

mvh Kim

1. Vi installerar normalt sett på SSDn och konfigurerar allt optimalt. Om ni har speciella monteringsinstruktioner är det bara att maila oss. Givetvis kontaktar vi er om det är några problem med monteringen. När det gäller monteringsproceduren så är det inte svårare än att vi monterar ihop den, installerar eventuell mjukvara och sen kör ett burn-in och lite andra tester för att säkerställa att allt är kompatibelt och fungerar.

2. Jajamensan, en original OEM-skiva medföljer!

3. Då det är Klarna som är kreditgivaren kan endast dem svara på det.

Slå oss gärna en signal på 031-652700 eller skicka oss ett mail på info@inet.se om du har fler frågor!

Skrivet av ravage:

Jag har mitt nätaggregat inne på service för coil whine och nu är statusen "Väntar på reservdel".
Vad betyder detta? Man byter väl inga komponenter i ett nätaggregat vid service nuförtiden?

Jag tycker det låter som om vi väntar på ett nytt utbytesnätaggregat. Om du vill ha mer info är det bara att kontakta vår serviceavdelning med dina uppgifter redo!

Minnena finns på lager och nätagget har uppdaterat datum på hemsidan!

Skrivet av Sergeant44:

Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund

Vi har som mål att växa långsamt och ha full koll på inköp, servicerutiner och annat framför att sälja precis allt och blåsa upp omsättningen. Vi vill växa på ett vis där vi hela tiden kan erbjuda bra kundservice både före och efter ett köp och är därför försiktiga och tar långsamt in nya märken.

Vi tar till oss av era önskemål och inköpsavdelningen jobbar hårt på att få till ett avtal med Asus så att vi kan börja sälja även grafikkort från dem.

Skrivet av Bejje:

Skulle vara trevligt att få ett svar av inet varför sidan har varit nere 3-4 ggr nu på kort tid.

Första gången var det en bugg på hemsidan och andra gången brann en switch och UPS. Dubbel otur.

Skrivet av Zonee123:

Hallå Inet.
beställde ett ett gäng med dator delar för inte så länge sedan och fick dem bara efter en dag väldigt nöjd med allt.

jag skulle vilja önska att ni tog in Nzxt sleeved kit i sortimentet för de finns inte så man kan köpa i Sverige. De skulle gillas mycket , allt annat är perfekt.

Mvh

Posta en länk till exakt vilket du vill ha så fixar vi upp det på hemsidan!

Skrivet av _michelin_:

Brukar dom inte svara på fredag eftermiddag?

Om ni vill ha snabba svar är det mail eller telefon som gäller. Forumet är främst till för mer generella frågor som inte behöver besvaras på direkten.

Skrivet av monster08:

Har 4 frågor jag

1. Jag såg att G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws Gaming ligger som beställningsvara. Hur lång är väntetiden om man skulle beställa?

2. Jag har letat efter ett MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition och den verkar inte finnas att köpa i Sverige, finns det en möjlighet att ni skulle kunna ta in den i erat sortiment?

3. Om inte vad är då beställningstiden för ett MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB?

4:e och sista frågan. Komplett har ett lite billigare pris på sitt MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB är det något ni skulle kunna tänka er att sätta emot?

Vore ju väldigt trist att behöva beställa grafikkortet från komplett bara för att det är lite billigare när jag verkligen tycker om eran service, eran leveranstid samt den otroligt mysiga fria frakten för sweclockers medlemmar + eventuella godisstänger.

Tack på förhand.

När det gäller leveranstid vore det toppen om ni kan maila oss i stället. Ni får ett snabbare svar och hamnar rätt i stället för här på SweClockers som är tänkt för mer generella frågor. Här kommer iaf. svaret, om än något sent!

1. Ett par dagar från beställning.
2. Inköpsavdelningen kollar på det. Kommer upp på hemsidan om det är något vi kan få in.
3. Vi väntar på datum från leverantör, kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer.
4. Priset nerjusterat!

Skrivet av Torach:

Varför är ni så dyra på Intel 320 300GB SSD?
Alina är nästan 300kr billigare och dom har fri frakt med.

Vi har sänkt en del av priserna idag. Vi jobbar på att komma ner ännu mer i pris på de vi fortfarande ligger fel på.

Skrivet av Tompmeister:

Hej!

Jag tänker köpa Inet VOX i5 2500K men undrar om det är original processorkylare eller om den är utbytt mot en tystare variant. Om den är original så undrar jag om det går och konfigurera om paketet med en annan kylare och få den monterad av er.

Tack på förhand!

Pga. problem i frakten med tyngre kylare har vi valt att använda oss av originalkylaren som faktiskt upplevs som ganska tyst i ett ljuddämpat R3-chassi. Vänligen kontakta oss om du vill ha hjälp med att göra en beställning med annan kylare.

Skrivet av ericsundell2:

Hej

Ni tror inte ni kan prismatcha webhallen på corsair 650D? 200 lappar dyrare är lite väl. (Ska köpa denna vecka innan helgen är de tänkt).

Priset nedjusterat något!

Skrivet av Zcenicx:

Varför är ni så dyra på GTX 570? Hade tänkt dra iväg en beställning på två åt kompisen men ni är ca 500:- dyrare än Komplett, Alina, CDON och Webhallen.

Det kan väl inte vara så stor skillnad mellan två identiska kort med referenskylare?

Inköpsavdelningen jobbar på att få till en deal på ett billigt GTX570!

Skrivet av Oggyoc:

Finns på lager!

Skrivet av Holypalaswe:

La en beställning på OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS och såg att webblagret var Obekräftad.

Kollade runt på lite olika sidor och så leveransdatum som 25/6 och så sent som 15/7 hos Dustin.

Finns det någon aning om hur länge det tar innan det kommer in fler på inet, veckor eller månader?

Tyvärr är det fortfarande brist vilket innebär att OCZ inte går ut med något bekräftat datum.

Skrivet av _NsMs_:

Jag vill ha fler produkter från evga!

I dagsläget har inte EVGA något fokus på Sverige vilket innebär att vi varken får tag på några produkter eller får rätt priser. Vi ska dock iväg en sväng till Taiwan nästa vecka och ska försöka få till ett möte med dem och diskutera situationen.

Skrivet av Joakim Ågren:

Jag beställde för första gången hos Inet igår vid 16.59 dvs 1 minut innan tidsgränsen då de lovar att skicka ut ordern samma dag ifall varan finns i lager. 17.17 fick jag ett mail där det stog att ordern plockas. Sedan när jag kollade in på min ordersida på Inet vid 21.00 så hade ordern flyttats till den kolumn där skickade ordrar står. Men jag har ej fått nått kollinummer. Varför får jag inget kollinummer på en skickad order?!

Skrivet av Bejje:

Jag la en beställning 14.40 igår och har inte fått något kollinummer heller, så det har nog inte att göra med att du beställde sent på dagen, för då borde jag ha fått kolli då min order står som skickad också.

Vi har tyvärr haft problem med mailutskicken under någon dag. Normalt går mail med kolli-id iväg varje kväll samma dag som ordern skickas.

Skrivet av Tobz0r:

Tror min grafikkortsfläkt börjar gå sönder. Den låter så in helvete på 20% fanspeed. Rengjort kortet och bytt drivare och allt men får inte tyst på det.
Kan man skicka in kortet i ett sånt här ärende eller?

Vänlige gör en felanmälan på vår hemsida så hjälper en servicetekniker dig.

https://www.inet.se/support/OrderList

Skrivet av Encho5:

Hej Inet, jag skulle vilja kommentera ut att eran 1TB WD ligger ganska långt ner i pricerunner listan.
Men jag vill ju så gärna köpa från er, skulle ni kunna justera priset?
Produkt: http://www.inet.se/artikel/4303818/1tb-western-digital-caviar...

Priset nedjusterat något. Inköpsavdelningen jobbar på att få ner priset ytterligare!

Skrivet av Joakim Ågren:

Har nu hämtat ut mitt paket innehållande ett Razer Black Widow Ultimate mechanical keyboard. Först idag som det stod ett kollinr på min beställning, men då hade ju paketet redan kommit fram, så vad är det då för mening med kollinr?

Fick ingen pingvinstång trots att det hade fått plats i kartongen, hade sett fram emot en sådan. Skickar Inet Inte sådana längre?

Apropå kartongen. Tycker den var av synnerligen dålig kvalitet , alldeles svampig och mjuk nästan som en banankartong. Kartonger för postbruk skall vara hårda och stadiga för att tåla den hårda behandling som de kan utsättas för. Turligen dock så kom mitt tangentbord fram oskadd.

Gillar heller inte att Inet tar ut en extra avgift på 10kr för pappersavisering, synnerligen inte då man valt postförskott där det inte finns nått annat alternativ. Tycker det är lite oärligt. Inet tar alltså ut totalt 60kr för postförskott att jämföra med tex Alina som tar 45kr och ingen knäpp avi-avgift.

När det gäller kolli-id har vi besvarat ditt tidigare inlägg lite högre upp. Tyvärr hade vi problem med funktionen som triggar att mailen med kolli-id går iväg.

Angående pingvinstänger så är det tänkt som en bonus och inget man ska förutsätta att man får. Det är ju datordelar du köpt och inte godis.

Det låter konstigt att kartongen är av dålig kvalité. Rent generellt har vi ej några klagomål på kartonger och de är testade ihop med Posten för att klara deras hantering. Vi återanvänder även i viss mån kartonger, eventuellt kan det vara någon av dessa. Jag har bett kvalitetsansvarig och säkerställa att inga dåliga kartonger återanvänds.

När det gäller avgift för papperavisering är detta något som Posten tar ut och inget vi hittat på. Om man vill slippa denna avgift från Posten rekommenderas det att man använder SMS-avisering i stället. Om man ej har något mobilnummer går det att följa och hämta ut paketet med hjälp av kolli-id. Samma sak gäller postförskott, det är Postens avgifter som du får betala. Faktum är att Postens avgifter är högre än de du betalar till oss då vi bjuder på frakten. Dvs. vi går back på Postens avgifter.

Kontakta oss gärna på info@inet.se eller 031-652700 om du har fler frågor eller om vi kan hjälpa till med något!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Bejje:

Jag beställde i veckan ett Asrock Z68 PRO3 moderkort samt lite andra saker. Idag när jag hämtade ut sakerna så noterade jag att förpackningen till moderkortet inte var förseglad, som förpackningen till processorn var. Ska den inte vara det? Betyder det att jag har fått nåt kort som någon annan har skickat tillbaka av någon anledning?

Vill ju inte ha begagnade saker. Kan tillägga att jag har inte haft tid att kolla närmre eftersom jag var tvungen att dra tillbaka till jobbet.

Moderkortskartonger är rent generellt inte plomberade. Jag vet faktiskt inte varför det är på detta sätt då många andra produkter är plomberade. I vissa fall sitter det en plombering på antistatpåsen, men oftast inte det heller.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

1. Gjorde min beställning igår kl 9-10.. hade den idag halv 12.. TACK för världens(?) snabbaste svar och frakt!
2. Tycker det är kul att ni skickar med pingvinstång, det är eran grej nu. Jag antar att det är fler än jag som undrar (orkar inte leta igenom hela tråden efter svar) men kan man på nåt sätt registrera vilken pingvinstång man inte vill ha, eller vilken man vill ha? Har massor av pingvinstänger söt laktris/mint som ligger hemma och stelnar nu.. Det är enda pingvinstången jag ogillar och fått den 4 gånger i rad nu
PS, Ni har fått "konkurrens" i att skicka med godis. Fick en påse click mix med min beställning från alina
Ni kanske skulle testa på skicka med något annat kul, typ nåt praktiskt tillbehör till det man köper (OBS: INNAN NÅGON KLAGAR: Detta är bara ett förslag, är inte girig eller nåt, men tänkte bara om det inte blir för dyrt för er, det vore kul:)

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga hur ni tänkte när ni skickade ett par begagnade DDR3 minnen till mig i ett RMA ärende?
där va tydligt slitage och smutts på minnena och förpackningen....

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

När kommer följande rackare in på lager?

https://www.inet.se/artikel/1969919/asus-eee-pc-1215b

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Har ni tänkt att ha en kategori '' mest köpta'' eller ''mest sökta'' ?
Ni har ju ''nya produkter'' och '' produktrecensioner'' men det är inte samma sak.
Skulle vara roligt att se vad folk köper mest utav.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||