Permalänk
Medlem

På Fsp aurum står det 3 stk 8-pin pci express, men på alla andra ställen ( tex prisjakt ) står det att det är 4 stk. undrar mest för att jag behöver 4 stk till 6950 cf

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Snälla ni, byt ut "Datorlådor" mot "Chassin". Jag har fortfarande inte vant mig efter alla dessa år :/

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Pingvinstången är en bonus, ibland följer det med, ibland inte.
När det gäller kolli-id har vi besvarat ditt tidigare inlägg lite högre upp. Tyvärr hade vi problem med funktionen som triggar att mailen med kolli-id går iväg.

Angående pingvinstänger så är det tänkt som en bonus och inget man ska förutsätta att man får. Det är ju datordelar du köpt och inte godis.

Det låter konstigt att kartongen är av dålig kvalité. Rent generellt har vi ej några klagomål på kartonger och de är testade ihop med Posten för att klara deras hantering. Vi återanvänder även i viss mån kartonger, eventuellt kan det vara någon av dessa. Jag har bett kvalitetsansvarig och säkerställa att inga dåliga kartonger återanvänds.

När det gäller avgift för papperavisering är detta något som Posten tar ut och inget vi hittat på. Om man vill slippa denna avgift från Posten rekommenderas det att man använder SMS-avisering i stället. Om man ej har något mobilnummer går det att följa och hämta ut paketet med hjälp av kolli-id. Samma sak gäller postförskott, det är Postens avgifter som du får betala. Faktum är att Postens avgifter är högre än de du betalar till oss då vi bjuder på frakten. Dvs. vi går back på Postens avgifter.

Kontakta oss gärna på info@inet.se eller 031-652700 om du har fler frågor eller om vi kan hjälpa till med något!

Mvh / Inet

Förvisso är det så att jag bara beställt datorprodukter och inte godis, men nu är det ju så att Inet blivit kända för sina pingvinstänger och då känns det lite snopet att sen inte få med en sån. Det här med att bara vissa får är ju lite problematiskt eftersom det ju då blir som om vissa kunder är mer värda än andra. Bättre då att inga får eller att alla får.

När det gäller kartongen, så var den i gott skick. Här en bild:

Den nedre kartongen är Inets kartong och den övre jämförande mycket stadiga kartongen har färdats ända från Japan. Det som skiljer är kexningen, som synes är det matrialet som används för kexningen bara hälften så tjock i Inets kartong och valven är pga detta något kollapsade medans de är perfekta på den jämförande kartongen. Får känslan av att Inets kartong möjligtvis kan vara gjort av återvunnet matrial och därmed av sämre kvalitet.

Yttre emballage utgör en del av totalupplevelsen då man handlar på postorder. När jag hämtade ut mitt paket hos postombudet och fick det i handen så var det första jag kände att hoppsan den här kartongen vill nästan ge med sig ifall man bara håller den i ena handen. Inte särskilt förtroendeingivande. Man kan jämföra med olika hotel, ifall man checkar in på nått dyrt hotell och så möts man i badrummet av nått lågbudget dubbeltoa som smular sönder i handen då man skall torka arslet istället för dyrare Lambi som är både skonsamt för rumpan och håller bra, ja då ger det inget bra intryck direkt, snarare får man intrycket av en snål hotellägare som försöker dryga ut kassan med några extra kronor. Yttre emballage är likaså viktigt för intrycket man får av en postorderfirma. Handlar man av ett stort etablerat företag så förväntar man sig mer av Lambi och mindre av Dubbeltoa när det gäller kartongen.

Förövrigt tycker jag ni kan börja med att branda era kartonger med eran logga. Det signalerar ytterligare att man är ett starkt och resursrikt företag, dessutom så utgör det en marknadsföring. När man hämtar ut paket/brev på sitt postställe så brukar man ju titta på när personalen letar efter och hämtar sitt paket/brev och då får man ju syn på andras brev och paket, ser man då flera som det står Inet på så lämnar ju det avtryck i skallen på folk.

Vad gäller aviavgiften så undar jag då hur det kommer sig att Alina tar ut bara 45kr för Postförskott och ingen sådan avgift?

Inet är väl större än Alina och borde således ej ha sämre avtal med Posten?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd

Lägga massa pengar på skit som kartonger, nej tack.
Jag föredrar dom sparar in dom för lägre priser.

Inget jag har beställt har varit trasigt så kartongerna duger mer än väl. Branda dom är bara löjligt.
Jag köper det som är i lådan, jag vill inte betala för en kartong jag slänger direkt efter jag packat upp sakerna.

Permalänk
Medlem

Är digitala presentkort, liknande Komplett och Dustin, något som ni har funderat på?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 4,3GHz l MSI P67A-GD65 l MSI 580GTX Twin Frozr II l
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE l Antec KÜHLER H2O 620 l
Corsair SSD Force 3 120GB l 1TB Western Digital Caviar Green l
Corsair HX850 80+ l Silverstone Fortress FT02B l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Förvisso är det så att jag bara beställt datorprodukter och inte godis, men nu är det ju så att Inet blivit kända för sina pingvinstänger och då känns det lite snopet att sen inte få med en sån. Det här med att bara vissa får är ju lite problematiskt eftersom det ju då blir som om vissa kunder är mer värda än andra. Bättre då att inga får eller att alla får.

När det gäller kartongen, så var den i gott skick. Här en bild:

http://i259.photobucket.com/albums/hh316/SkyForce6/SkyForce6%...

Den nedre kartongen är Inets kartong och den övre jämförande mycket stadiga kartongen har färdats ända från Japan. Det som skiljer är kexningen, som synes är det matrialet som används för kexningen bara hälften så tjock i Inets kartong och valven är pga detta något kollapsade medans de är perfekta på den jämförande kartongen. Får känslan av att Inets kartong möjligtvis kan vara gjort av återvunnet matrial och därmed av sämre kvalitet.

Yttre emballage utgör en del av totalupplevelsen då man handlar på postorder. När jag hämtade ut mitt paket hos postombudet och fick det i handen så var det första jag kände att hoppsan den här kartongen vill nästan ge med sig ifall man bara håller den i ena handen. Inte särskilt förtroendeingivande. Man kan jämföra med olika hotel, ifall man checkar in på nått dyrt hotell och så möts man i badrummet av nått lågbudget dubbeltoa som smular sönder i handen då man skall torka arslet istället för dyrare Lambi som är både skonsamt för rumpan och håller bra, ja då ger det inget bra intryck direkt, snarare får man intrycket av en snål hotellägare som försöker dryga ut kassan med några extra kronor. Yttre emballage är likaså viktigt för intrycket man får av en postorderfirma. Handlar man av ett stort etablerat företag så förväntar man sig mer av Lambi och mindre av Dubbeltoa när det gäller kartongen.

Förövrigt tycker jag ni kan börja med att branda era kartonger med eran logga. Det signalerar ytterligare att man är ett starkt och resursrikt företag, dessutom så utgör det en marknadsföring. När man hämtar ut paket/brev på sitt postställe så brukar man ju titta på när personalen letar efter och hämtar sitt paket/brev och då får man ju syn på andras brev och paket, ser man då flera som det står Inet på så lämnar ju det avtryck i skallen på folk.

Vad gäller aviavgiften så undar jag då hur det kommer sig att Alina tar ut bara 45kr för Postförskott och ingen sådan avgift?

Inet är väl större än Alina och borde således ej ha sämre avtal med Posten?

Hur orkar man klaga på ett forum över en godisbit för 3kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hur orkar man klaga på ett forum över en godisbit för 3kr?

det är sverige vi talar om.
Det ska alltid klagas på något och man är aldrig nöjd för något heller

OnT: Tack åter igen Inet för fin fint leverans och snabba puckar!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Förvisso är det så att jag bara beställt datorprodukter och inte godis, men nu är det ju så att Inet blivit kända för sina pingvinstänger och då känns det lite snopet att sen inte få med en sån. Det här med att bara vissa får är ju lite problematiskt eftersom det ju då blir som om vissa kunder är mer värda än andra. Bättre då att inga får eller att alla får.

När det gäller kartongen, så var den i gott skick. Här en bild:

http://i259.photobucket.com/albums/hh316/SkyForce6/SkyForce6%...

Den nedre kartongen är Inets kartong och den övre jämförande mycket stadiga kartongen har färdats ända från Japan. Det som skiljer är kexningen, som synes är det matrialet som används för kexningen bara hälften så tjock i Inets kartong och valven är pga detta något kollapsade medans de är perfekta på den jämförande kartongen. Får känslan av att Inets kartong möjligtvis kan vara gjort av återvunnet matrial och därmed av sämre kvalitet.

Yttre emballage utgör en del av totalupplevelsen då man handlar på postorder. När jag hämtade ut mitt paket hos postombudet och fick det i handen så var det första jag kände att hoppsan den här kartongen vill nästan ge med sig ifall man bara håller den i ena handen. Inte särskilt förtroendeingivande. Man kan jämföra med olika hotel, ifall man checkar in på nått dyrt hotell och så möts man i badrummet av nått lågbudget dubbeltoa som smular sönder i handen då man skall torka arslet istället för dyrare Lambi som är både skonsamt för rumpan och håller bra, ja då ger det inget bra intryck direkt, snarare får man intrycket av en snål hotellägare som försöker dryga ut kassan med några extra kronor. Yttre emballage är likaså viktigt för intrycket man får av en postorderfirma. Handlar man av ett stort etablerat företag så förväntar man sig mer av Lambi och mindre av Dubbeltoa när det gäller kartongen.

Förövrigt tycker jag ni kan börja med att branda era kartonger med eran logga. Det signalerar ytterligare att man är ett starkt och resursrikt företag, dessutom så utgör det en marknadsföring. När man hämtar ut paket/brev på sitt postställe så brukar man ju titta på när personalen letar efter och hämtar sitt paket/brev och då får man ju syn på andras brev och paket, ser man då flera som det står Inet på så lämnar ju det avtryck i skallen på folk.

Vad gäller aviavgiften så undar jag då hur det kommer sig att Alina tar ut bara 45kr för Postförskott och ingen sådan avgift?

Inet är väl större än Alina och borde således ej ha sämre avtal med Posten?

Tror aldrig jag hört nån så löjlig jämförelse. Vem orkar bry sig om brandade kartonger liksom? Höjer då inte direkt intrycket tycker jag, sålänge inte kartongen är av ren skit och totalt misshandlad så kan den lika gärna få anlända i en bländande rosa hello-kitty kartong i min mening. Huvudsaken är ju att innehållet är väl emballerat? Har handlar 3 gånger från dom och kartongerna har alltid varit av bra kvalitet, alltifrån mindre kartonger till stora för kompletta datorer i.
I 99% av fallen slänger man ju ändå kartongen ganska omgående ändå ju

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Lägga massa pengar på skit som kartonger, nej tack.
Jag föredrar dom sparar in dom för lägre priser.

Inget jag har beställt har varit trasigt så kartongerna duger mer än väl. Branda dom är bara löjligt.
Jag köper det som är i lådan, jag vill inte betala för en kartong jag slänger direkt efter jag packat upp sakerna.

Det behöver inte kosta så mycket extra, uppenbarligen finns det ju andra e-handlare som tar ut ungefär samma i frakt men har bättre kartonger. Dock så vet jag ej hur ofta Inet skickar ut mjuka kartonger, men eftersom inte bara jag påpekat det så sker det ju ibland i alla fall. Jag tycker Inet borde se till att endast använda riktigt stadiga och hårda wellpapp-kartonger.

Att slänga kartonger direkt efter man fått sakerna är ju ej att rekommendera då dessa kan behövas ifall man vill returnera varan tex om det finns nått fabrikationsfel på det man köpt. Jag rekommenderar att spara kartongen åtminstone 1 månad innan den slängs.

Skrivet av SUMITOMO:

Hur orkar man klaga på ett forum över en godisbit för 3kr?

Jag bryr mig inte så mycket över Pingvinstången. Jag föreslog tom att skippa den helt, det jag klagade på var orättvisan i att bara vissa får.

Skrivet av Sergeant44:

Tror aldrig jag hört nån så löjlig jämförelse. Vem orkar bry sig om brandade kartonger liksom? Höjer då inte direkt intrycket tycker jag, sålänge inte kartongen är av ren skit och totalt misshandlad så kan den lika gärna få anlända i en bländande rosa hello-kitty kartong i min mening. Huvudsaken är ju att innehållet är väl emballerat? Har handlar 3 gånger från dom och kartongerna har alltid varit av bra kvalitet, alltifrån mindre kartonger till stora för kompletta datorer i.
I 99% av fallen slänger man ju ändå kartongen ganska omgående ändå ju

Min jämförelse med just toapapper var mest tänkt att vara humoristiskt så jag kanske borde använt en smiley där. Men i det skämtet så ville jag få fram att det vore konstigt ifall ett lyxhotell valt lågbudgetpapper, det passar liksom inte in riktigt i den lyxiga känslan som ett sådant hotell skall ge. Jag vill bara Inet väl och tycker att Inet borde satsa på att arbeta för att ge deras kunder en lyxigare totalupplevelse, och så att säga då också signalera att man är ett stort resursstarkt väletablerat företag. Och i den totalupplevelsen, så ingår då även utseendet och känslan av transportförpackningen. Så mitt sidstick om brandade kartonger vara bara ett förslag för att just höja totalupplevelsen ytterliggare ett litet snäpp. Samt som sagt så är loggor på kartonger ett billigt sätt att pränta in den i folks skallar eftersom fler kan komma att se den när de är på sina postombud för att hämta ut brev och paket. På så sätt så kan man ju säga att loggor på kartongen är väldigt billigt i jämförelse med att få in sin logga genom olika former av annonsering. Behöver inte alls höja fraktpriset, ta tex Amazon som erbjuder gratis frakt trots sina brandade smiley lådor.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag bryr mig inte så mycket över Pingvinstången. Jag föreslog tom att skippa den helt, det jag klagade på var orättvisan i att bara vissa får.

Oj. Orättvisan? Bad du mattanterna väga portionerna de delade ut i skolbespisningen också?

För övrigt, tack Inet för bra service vid de tillfällen jag har varit i kontakt med er. Om priset på 160gb Intel 320 SSD letar sig nedåt ytterligare blir det nog aktuellt med en ny order snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

1. Gjorde min beställning igår kl 9-10.. hade den idag halv 12.. TACK för världens(?) snabbaste svar och frakt!
2. Tycker det är kul att ni skickar med pingvinstång, det är eran grej nu. Jag antar att det är fler än jag som undrar (orkar inte leta igenom hela tråden efter svar) men kan man på nåt sätt registrera vilken pingvinstång man inte vill ha, eller vilken man vill ha? Har massor av pingvinstänger söt laktris/mint som ligger hemma och stelnar nu.. Det är enda pingvinstången jag ogillar och fått den 4 gånger i rad nu
PS, Ni har fått "konkurrens" i att skicka med godis. Fick en påse click mix med min beställning från alina
Ni kanske skulle testa på skicka med något annat kul, typ nåt praktiskt tillbehör till det man köper (OBS: INNAN NÅGON KLAGAR: Detta är bara ett förslag, är inte girig eller nåt, men tänkte bara om det inte blir för dyrt för er, det vore kul:)

Ja varför inte. Något som skulle kunna vara billigt att skicka med istället för godis nån gång ibland kunde vara t.ex. Inet pennor, klistermärken eller liknande. Dock så är ju godis väldigt trevlig när man står där och ska montera ihop sina nya datorprylar

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Inet är en väldigt trevlig butik som jag alltid föreslår när jag ska tipsa vänner och bekanta om butik att handla i.
Men vissa fanboys är lika irriterande här som i andra trådar.

Permalänk

Tjosan inet! Beställde ett g35 av er o de gick bra som satan. As always. Men jag är jävligt besviken på en sak o de är fantamej att jag fick en lakris pingvinstång, jag hatar lakris och detta ska reklameras..eller inte Annars topp-betyg!

Over and out, marre

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Tjosan inet! Beställde ett g35 av er o de gick bra som satan. As always. Men jag är jävligt besviken på en sak o de är fantamej att jag fick en lakris pingvinstång, jag hatar lakris och detta ska reklameras..eller inte Annars topp-betyg!

Over and out, marre

Haha, ja jag håller med. Lakrits är det enda godis jag inte äter, så det är synd att man alltid får det, men tanken är i alla fall god Sambon får helt enkelt äta den

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Förvisso är det så att jag bara beställt datorprodukter och inte godis, men nu är det ju så att Inet blivit kända för sina pingvinstänger och då känns det lite snopet att sen inte få med en sån. Det här med att bara vissa får är ju lite problematiskt eftersom det ju då blir som om vissa kunder är mer värda än andra. Bättre då att inga får eller att alla får.

När det gäller kartongen, så var den i gott skick. Här en bild:

http://i259.photobucket.com/albums/hh316/SkyForce6/SkyForce6%...

Den nedre kartongen är Inets kartong och den övre jämförande mycket stadiga kartongen har färdats ända från Japan. Det som skiljer är kexningen, som synes är det matrialet som används för kexningen bara hälften så tjock i Inets kartong och valven är pga detta något kollapsade medans de är perfekta på den jämförande kartongen. Får känslan av att Inets kartong möjligtvis kan vara gjort av återvunnet matrial och därmed av sämre kvalitet.

Yttre emballage utgör en del av totalupplevelsen då man handlar på postorder. När jag hämtade ut mitt paket hos postombudet och fick det i handen så var det första jag kände att hoppsan den här kartongen vill nästan ge med sig ifall man bara håller den i ena handen. Inte särskilt förtroendeingivande. Man kan jämföra med olika hotel, ifall man checkar in på nått dyrt hotell och så möts man i badrummet av nått lågbudget dubbeltoa som smular sönder i handen då man skall torka arslet istället för dyrare Lambi som är både skonsamt för rumpan och håller bra, ja då ger det inget bra intryck direkt, snarare får man intrycket av en snål hotellägare som försöker dryga ut kassan med några extra kronor. Yttre emballage är likaså viktigt för intrycket man får av en postorderfirma. Handlar man av ett stort etablerat företag så förväntar man sig mer av Lambi och mindre av Dubbeltoa när det gäller kartongen.

Förövrigt tycker jag ni kan börja med att branda era kartonger med eran logga. Det signalerar ytterligare att man är ett starkt och resursrikt företag, dessutom så utgör det en marknadsföring. När man hämtar ut paket/brev på sitt postställe så brukar man ju titta på när personalen letar efter och hämtar sitt paket/brev och då får man ju syn på andras brev och paket, ser man då flera som det står Inet på så lämnar ju det avtryck i skallen på folk.

Vad gäller aviavgiften så undar jag då hur det kommer sig att Alina tar ut bara 45kr för Postförskott och ingen sådan avgift?

Inet är väl större än Alina och borde således ej ha sämre avtal med Posten?

Till en början tyckte jag som dom andra om ditt inlägg, att det var lite befängt, men det ligger faktiskt väldigt mycket i det du skrev. Jag skulle inte kalla det orättvisa att inte alla får godis, men det är helt klart dumt att välja ut vilka som ska få eller inte. Jämförelsen med hotellen är också väldigt bra, eftersom toapapper egentligen är en världslig sak, men ändå representerar hela företaget på den ömsesidiga sidan, hur mycket dom egentligen bryr sig hur kvalitén är när varan redan är betald.
Avi avgiften tror jag inte alls posten står för, åtminstone inte hela i alla fall. Det finns företag som tar ännu mindre pengar för en avi avgift, samma sak med faktura avgift.
Att dom borde sätta sin egna logga på lådorna tycker jag var en bra idé, som du sa så kommer det givetvis öppna andras ögon lite mer, även om det är något i det undermedvetna. Men om dom ska börja med detta är ju givetvis ett krav på den ömsesidiga delen också, att kartongerna ska vara i perfekt skick. Om man såg någon annan ta ut ett paket med logga på som var helt trasigt, vem skulle få bra vibbar av det?

Skrivet av Bejje:

Ja varför inte. Något som skulle kunna vara billigt att skicka med istället för godis nån gång ibland kunde vara t.ex. Inet pennor, klistermärken eller liknande. Dock så är ju godis väldigt trevlig när man står där och ska montera ihop sina nya datorprylar

precis, men jag skulle istället föreslå typ buntband eller något som passar bättre till det man köpt (buntband passar nästan alltid;)

Och till inet: ni är som sagt inte själva med att skicka med godis, senast igår fick jag godis med en produkt jag köpt på tradera från en riktig b-affär. Innan det fick jag en ganska stor påse från alina. Så "det lilla extra" kan man nu mer få med andra företag med så jag skulle föreslå att antingen sluta med det helt eller välja att alla ska få och jag har märkt att det är viktigt att vara bäst så jag antar att jag vet hur det slutar
Det roliga är ju att företag väljer att skicka med godis för att vi är verkligen som djur, man trivs när man får mat/nåt gott i samband med någonting och det påverkar hela innehållet, bara den lilla godisbiten. Så jag ser ingen anledning att bara vissa ska få, för resultatet:
Dom som inte fått godis förut tycker givetvis att det är helt underbart och kul att få med godisbit. Dom som fått förut och får igen blir givetvis glada, men inte lika glada som första gången eftersom man räknar lite med att det ska finnas den här gången. Så dom som fått förut och inte får, blir givetvis väldigt besvikna. Jag har alltid fått men eftersom jag är människa så blir jag besviken om man vill ha någonting annat än det man räknade med (i detta fall annan smak)

btw, ja, klart ni är bäst tycker jag. Men som många andra så ogillar jag lakrits (iallafall sötlakrits-mint) så varför inte bara inte köpa in det? Tror majoriteten skulle vara nöjd med att få annan smak.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Ni borde ha en ruta man kan fylla i "kommentar" eller dyligt när man ska lägga en beställning till personen som plockar ifall man har något specifikt att tillägga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

btw, ja, klart ni är bäst tycker jag. Men som många andra så ogillar jag lakrits (iallafall sötlakrits-mint) så varför inte bara inte köpa in det? Tror majoriteten skulle vara nöjd med att få annan smak.

Inet kanske skulle kunna lägga upp lite olika stänger i sortimentet för en symbolisk summa med tex max en stång per köptillfälle eller liknande?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Allt detta snack om godis får mig att tappa hoppet om mänskligheten. Jag ser hellre att Inet fokuserar på att hålla ett bra sortiment av datorprylar till bra priser än att slösa en massa tid, energi och pengar på att se till att folk får just den godisbit de tycker bäst om. Det är ju knappast så att de medvetet väljer ut vem som ska få och inte få - har de en kartong godis till hands när de packar så slänger de säkert ner en bit. Om de råkar ha slut på godis för tillfället, ska de då vänta med att skicka paketet tills dess att de får en ny leverans? Nej tack.

Själv vill jag tacka för utmärkt service i samband med min senaste beställning av datorbygge. Snabba och tydliga svar vid e-mailkorrespondens och snabb leverans, mer kan man inte begära!

Permalänk
Medlem

Ja, utbudet på Nvidia-kort är inte det bästa, men ni skulle väl kunna undersöka möjligheterna för era leverantörer att ta in fler modeller och märken?

Permalänk
Medlem

hej inet
ville bara säga att ert erbjudande på corsair cooling hydro h60 har ni skrivit fel på. det står att det nu kostar 589 och att odinarie pris är 589. det är inte så om man kollar webb men om man kollar butiks pris.

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Kommer höra av mig eftersom servicen inte gjorde någon nytta.
Precis samma fel som det var innan.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Avstängd

Herregud vad är det med folk idag. Börja böla om lite godis som ni inte ens betalar för.
Skärpning, blir fan mörkrädd hur folk tänker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Herregud vad är det med folk idag. Börja böla om lite godis som ni inte ens betalar för.
Skärpning, blir fan mörkrädd hur folk tänker....

Håller med, man pungar ut 10 000 kr för en speldator och sen klagar man över en 3kr godisbit.
Åk till Willys och köp några dussin, orka göra ett inlägg om det.

Godiset är ett bonus, köpte min dator i flera delar och fick bara godis två gånger.
När Inet skickade min skärm eller chassi så förväntar jag inte att dem ska öppna originalkartongen enbart för att stoppa in en godisbit eller tejpa fast den på kartongen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

typiskt svensken att alltid klaga, aldrig vara nöjd.
det ser man på en del reor "jävla skit grejer" vadå? pga det inte gynna dig?

och nu ska det lipas över en godis bit för 2-3kr.
vet inte om man ska skratta eller gråta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

typiskt svensken att alltid klaga, aldrig vara nöjd.
det ser man på en del reor "jävla skit grejer" vadå? pga det inte gynna dig?

och nu ska det lipas över en godis bit för 2-3kr.
vet inte om man ska skratta eller gråta.

Håller med dig där. Men det där med godisbiten är en så meningslös grej att ens ta upp så att personalen på inet skall behöva läsa klagomål riktade mot dom pågrund av att man inte orkade köpa godis när man ändå var och hämtade ut sina komponenter för tusentals kronor. Då tycker jag faktist att inet kan skicka med en stång vid order under 1000kr och kanske vid orders över 1500 - 2000kr skicka ut ett nyckelband eller liknande till sina återkommande kunder.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

brandade kartonger är dubbeleggat. å ena sidan är det marknasföring som du säger. men samtidigt, vill du verkligen märka dina kartonger med "här i ligger dyra, fina datorkomponenter. och gott godis!"?

man har ju hört diverse historier om att saker har saknats i kartonger som är märkta med butikens logga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

brandade kartonger är dubbeleggat. å ena sidan är det marknasföring som du säger. men samtidigt, vill du verkligen märka dina kartonger med "här i ligger dyra, fina datorkomponenter. och gott godis!"?

man har ju hört diverse historier om att saker har saknats i kartonger som är märkta med butikens logga

Där har du lite fel.
kommer stå "och kanske gott godis" så en del kan lipa lite extra ifall någon öppnar lådan och snor deras värdefulla stång.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kan vi inte lämna godisgrejen nu?!

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hej

Kommer ni ha några planer på att skaffa http://www.inet.se/artikel/6909449/scythe-kama-bay-plus-5-25-... igen?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

"Utgått"
Vilket betyder att Scythe antagligen slutat sälja den.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -