[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk

Är det bara jag som har kommunikationsproblem med bitcoins.lc?
Minar med poclbm och 5770. Deepbit och swepool fungerar, men inte bitcoins.lc. Står ingenting om fel lösenord eller liknande och jag kommer in på deras sida i webläsaren. Dessutom får jag inte några bitcoins av swepool hur mycket jag än minar, står hela tiden på 0.00 sedan jag sist betalade ut till mybitcoin-kontot. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Vart hittar jag kommand fönstret?

Sök efter CMD i startmenyn.

Priset ökar igen Vart tror ni det kommer stanna denna gången? Jag tror det kommer gå upp till ca 24,25$ nu. Som det har vart de senaste svårighetsökningarna så går värdet ner i några dagar först för att 2-4 dagar senare gå upp lite.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag tror att den kommer orka sig över 20usd, låt säga 20,4usd. Då kommer folk börja sälja som galningar vilket kommer leda till att den går ner kraftigt!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Min miner har slutat ta emot shares nyligen, men ligger konstant på 272,7 Mhash/s, och det står "19/06/2011 09:12:57, long poll: new block massasiffror. Tiden ändrar sig med ett par minuters mellanrum oxå, nu står det 09:17:41 istället... Är något fel? Vill inte gärna trycka på Stop Mining och starta igen ifall det är något viktigt min miner just nu håller på med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Är det ens någon som tjänat några pengar på det? Alltså hur mycket har ni växlat in till svenska totalt?

Jag testade lite mining för några veckor sen när det var enklare och plockade ut 320:- till mitt bankkonto efter några dagar.

Permalänk
Medlem

har plockat ut ca 2400kr på ca 3-4 veckor.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Okej, är ju ganska så bra betalt ändå, för att inte göra nått + slösa lite el. 2400kr tar ju ut elkostnaden iallafall. Sitter ni och spelar nått nu mera då. Eller låter ni bara det stå och mina nu istället för att tjäna mer coins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Okej, är ju ganska så bra betalt ändå, för att inte göra nått + slösa lite el. 2400kr tar ju ut elkostnaden iallafall. Sitter ni och spelar nått nu mera då. Eller låter ni bara det stå och mina nu istället för att tjäna mer coins?

Jag lirar Borderlands med -f100 och minar i ca 500 medan jag spelar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Undrar om detta är bra: HD5870 @ 895/600

Får ut ca 320-345 mhash brukar vara 330.
Jag har aggresive 7 och har inte satt ut worksize.
Jag har 5st fönster med diablo 2 LoD (bottar med dem)
Jag har 600 minne för att diablo inte ska lagga, men det verkar som det inte spelar någon roll om det laggar lite. Bottarna gör rätt ändå, borde jag dra ner memclock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jezen:

Undrar om detta är bra: HD5870 @ 895/600

Får ut ca 320-345 mhash brukar vara 330.
Jag har aggresive 7 och har inte satt ut worksize.
Jag har 5st fönster med diablo 2 LoD (bottar med dem)
Jag har 600 minne för att diablo inte ska lagga, men det verkar som det inte spelar någon roll om det laggar lite. Bottarna gör rätt ändå, borde jag dra ner memclock?

dunno men käns som att du underklockat din core ganska överdrivet, jag fick upp min stabilt i 980/310 när jag körde på mitt 5870

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Hedersmedlem

En intressant graf för er som undrar huruvida det fortfarande är lönsamt med mining.

http://bitcoin.atspace.com/income.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

En intressant graf för er som undrar huruvida det fortfarande är lönsamt med mining.

http://bitcoin.atspace.com/income.html

eller så räknar man själv:P

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Får man fråga hur du gjorde för att få ner minnet till 300 mhz?
jag har testat olika program men inget verkar funka till mina 6790's

Om du har linux kan det vara så att du måste flasha bios.
Jag har själv windows och fick först dra ner till 600 i MSI Afterburner, sedan starta om programmet och då kunde jag dra ner till 300, har du bara ett GPU ska det gå med TRIXX!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Får man fråga hur du gjorde för att få ner minnet till 300 mhz?
jag har testat olika program men inget verkar funka till mina 6790's

Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen. http://www.sapphiretech.com/ssc/TriXX/ det använder jag och det fungerar utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

När jag kör GUIminer belastas även processorn. Hur kommer detta sig? Jag har inte valt att processorn ska arbeta. Kan jag undvika att belasta processorn på något sätt?

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="L0bbe;11111727"]Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen. http://www.sapphiretech.com/ssc/TriXX/ det använder jag och det fungerar utmärkt

Det finns även olika saker som man ska skriva in i msiafterburner.cfg beroende på vilken kortserie man använder allt som krävs för att hitta är 5-7 min av google

Skrivet av Kibbey:

När jag kör GUIminer belastas även processorn. Hur kommer detta sig? Jag har inte valt att processorn ska arbeta. Kan jag undvika att belasta processorn på något sätt?

hur mycket belastas den? då GUIminer är ett .exe programm så är lite processoranvändning typ ett måste om jag kommer ihåg rätt;)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

[QUOTE="DanneSvs;11111866"]

Skrivet av L0bbe:

Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen. http://www.sapphiretech.com/ssc/TriXX/ det använder jag och det fungerar utmärkt

Det finns även olika saker som man ska skriva in i msiafterburner.cfg beroende på vilken kortserie man använder allt som krävs för att hitta är 5-7 min av google

hur mycket belastas den? då GUIminer är ett .exe programm så är lite processoranvändning typ ett måste om jag kommer ihåg rätt;)

Hittade lösningen, detta problem drabbar alla som kör flera gpu'er, varje gpu belastar en kärna till max.
[GUIDE] How to prevent 100% CPU usage in Windows when mining
Tydligen finns det ingen lösning på detta problemet utan det bästa man kan göra är att reglera belastningen till en kärna.
GUIminer med en gpu tar nästan ingen kraft alls att köra, inte maxa en 3ghz kärna iaf!

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Hittade ett kul sätt att generera adresser på, så man får sitt namn i dem. Jag gjorde precis adressen
15iV81K4iNndTFy1uweTTerikoDba4c9mY

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Kibbey;11111925"]

Skrivet av DanneSvs:

Hittade lösningen, detta problem drabbar alla som kör flera gpu'er, varje gpu belastar en kärna till max.
[GUIDE] How to prevent 100% CPU usage in Windows when mining
Tydligen finns det ingen lösning på detta problemet utan det bästa man kan göra är att reglera belastningen till en kärna.
GUIminer med en gpu tar nästan ingen kraft alls att köra, inte maxa en 3ghz kärna iaf!

vat... det händer ju inte mig.. vatfucknow?:P

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

[QUOTE="DanneSvs;11111951"]

Skrivet av Kibbey:

vat... det händer ju inte mig.. vatfucknow?:P

Lyckos dig

EDIT: Drabbar inte alla då, var väll att ta i ^^ men det är iaf ett vanligt problem.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

En intressant graf för er som undrar huruvida det fortfarande är lönsamt med mining.

http://bitcoin.atspace.com/income.html

Det visar väl att det inte finns någon tydlig trend att lönsamheten har gått ner i stunden men att man kan förvänta sig stora skillnader kortsiktigt. Idag är det mindre lönsamt än när kursen var uppe vid 30$, men det kan se helt annorlunda ut om en månad. De som satt och minade när kursen låg vid 0.22$ hade samma dilemma. De hade ingen aning om att kursen skulle skuta i höjden precis som att vi inte vet det idag heller. Men jag tror att den uppåtgående trenden håller i sig ett bra tag då bitcoin fortsätter att vinna gehör. Det behövs även bara att någon enstaka riktigt rik person ska börja investera i valuta för att det ska ta ordentlig fart. Men även att de vanliga mainstream medierna börjar prata om bitcoin, vilket väl är ganska troligt så småningom.

Det handlar även om det begränsade utbudet. 2 btc om dagen kan vara en förmögenhet om 2 år när miningen ger 0,01 om dagen och kursen är uppe i 5000$.

Permalänk
Medlem

Och så kan det gå precis åt andra hållet. Käpprätt åt h-vete. Låt säga att USA stämplar valutan som terroristhjälpmedel. Då blir valutans värde under 0.01USD/BTC. Hänt tidigare, kan hända igen. Börjar bli trött på att folk bara tror på sjukt positiva scenario. Ha en lite mer nyanserad bild. BTC skall du inte satsa på för att du tror du kommer bli rik. Du skall satsa på det om du tror på konceptet. Om konceptet håller så kommer valutan fortsätta sticka precis som föregående talare säger. Men en såhär ostabil valuta är inget som en rik person skulle bry sig om. Och om han gjorde det så skulle hans köp snarare döda marknaden, då marknaden är baserad på att valutan kan förflytta sig. Finns flera bra böcker om detta, titta in på närmaste bibliotek och fråga om böcker om valutor och dess historia.

Faktum är att valutan är ytterst ostabil, och lever endast för att nytt kapital köper sig in i den. Ponzibedrägeri som någon tidigare sagt stämmer väldigt bra som beskrivning i detta skede. Med det inte sagt att valutan med tiden kan växa sig starkare och mer stabil. Men det kommer kräva en viss tid. Valutan är inte heller låst till några tillgångar, vilket leder till att endast efterfrågan styr marknaden. Detta gör att medierna får ytterst stor slagkraft.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Och så kan det gå precis åt andra hållet. Käpprätt åt h-vete. Låt säga att USA stämplar valutan som terroristhjälpmedel. Då blir valutans värde under 0.01USD/BTC. Hänt tidigare, kan hända igen. Börjar bli trött på att folk bara tror på sjukt positiva scenario. Ha en lite mer nyanserad bild. BTC skall du inte satsa på för att du tror du kommer bli rik. Du skall satsa på det om du tror på konceptet. Om konceptet håller så kommer valutan fortsätta sticka precis som föregående talare säger. Men en såhär ostabil valuta är inget som en rik person skulle bry sig om. Och om han gjorde det så skulle hans köp snarare döda marknaden, då marknaden är baserad på att valutan kan förflytta sig. Finns flera bra böcker om detta, titta in på närmaste bibliotek och fråga om böcker om valutor och dess historia.

Faktum är att valutan är ytterst ostabil, och lever endast för att nytt kapital köper sig in i den. Ponzibedrägeri som någon tidigare sagt stämmer väldigt bra som beskrivning i detta skede. Med det inte sagt att valutan med tiden kan växa sig starkare och mer stabil. Men det kommer kräva en viss tid. Valutan är inte heller låst till några tillgångar, vilket leder till att endast efterfrågan styr marknaden. Detta gör att medierna får ytterst stor slagkraft.

+1
Tjäna stålar så länge det går men räkna inte med att investeringar kommer ge säker avkastning..

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

VAFAN HÄNDER.

Bitcoinen trillade ner på 3$ på någon sekund? What the hell

Permalänk
Medlem

BITCOIN UNDER 1$ NU.

VAFAN HÄNDER?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

VAFAN HÄNDER.

Bitcoinen trillade ner på 3$ på någon sekund? What the hell

Har ju hänt några gånger att den totalt tappat allt värde. Som sagt, ostabil valuta. Lugn nu. Den troklar sig upp. Min gissning å ~8-12usd vid årsskifter håller jag kvar vid!

Ojsan, nu ligger den på Highest Bid Price 0.0123USD/BTC

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Har ju hänt några gånger att den totalt tappat allt värde. Som sagt, ostabil valuta. Lugn nu. Den troklar sig upp. Min gissning å ~8-12usd vid årsskifter håller jag kvar vid!

Någon sålde 11000 BTC för 0.1$.

Något måste vara helt fel/hackat?

Permalänk
Medlem

Någon sålde 261383 Bitcoins för 0.01$/each.

Något är seriöst fel?

Eller Mtgox som är hackat.

Jag tror någon har hackat och spottat ut all den informationen utan att någon transaktion har skett.
Hackarna/lurarna gör nog detta för de vill att hela marknaden ska sjunka så lågt så de som säljer/köper på riktigt sänker sina priser så lågt = profit

http://bitcoin.clarkmoody.com/time-sales/#

Permalänk
Medlem

Fan att det tar 3 dagar att föra in pengar till Mt Gox

Du glömde visst slå av CAPS-lock.
Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt göra satt mina btc blir dollar på mtgox?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional