Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag har inte testat än! Lovar att testa så fort jag fått in en ren kopia av windows(installerar as we speak).

Låter bra det Tack på förhand!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Tror ni att det går blanda det minnet som sitter i med ett CORSAIR 4GB DDR3 1333MHZ eller är det att rekommendera att ha två likadana stickor?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Är det 2 st 2 GB ram i eller 1 st 4 GB?
Multitech trodde det var 2st 2 gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanszeus:

Är det 2 st 2 GB ram i eller 1 st 4 GB?
Multitech trodde det var 2st 2 gb.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta sidor jag har sett visar 1 st 4 gb
Men jag är också nyfiken på om det är bäst att köpa samma eller om det går bra att köpa ett annat? I så fall, hur får vi reda på vad som sitter i?

Permalänk

nån som har tips på nån slimmad datorväska till datorn som inte är allt för dyr?

Permalänk
Skrivet av hanszeus:

Är det 2 st 2 GB ram i eller 1 st 4 GB?
Multitech trodde det var 2st 2 gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av windmark:

De flesta sidor jag har sett visar 1 st 4 gb
Men jag är också nyfiken på om det är bäst att köpa samma eller om det går bra att köpa ett annat? I så fall, hur får vi reda på vad som sitter i?

Jag har bara tittat genom ventilationshålen under datorn, men det ser ut som om det är 1 sticka med 4 gb. Jag kan straxt kolla om så är fallet, ska bara hitta mina skruvmejslar och låta windows update mala klart

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

CompassioN: Är inte det bättre att bara ta bort de bloatware du inte vill ha istället för att installera om windows? Vissa(ytterst ytterst få) av de inbyggda program är faktiskt ganska praktiska tycker jag.

Har testat att köra lite Starcraft 2 nu på den här datorn. Snittar på 70 FPS med default inställningar (1270x720 och medium settings) om man drar upp till high så blir det genast mycket hackigare. Om man vill köra online utan att lagga får man nog nöja sig med medium settings.

Har testat lite videos i 1080p på youtube också. Ingen lagg alls och fläktarna håller sig tysta

Permalänk
Skrivet av nirellen:

CompassioN: Är inte det bättre att bara ta bort de bloatware du inte vill ha istället för att installera om windows? Vissa(ytterst ytterst få) av de inbyggda program är faktiskt ganska praktiska tycker jag.

Har testat att köra lite Starcraft 2 nu på den här datorn. Snittar på 70 FPS med default inställningar (1270x720 och medium settings) om man drar upp till high så blir det genast mycket hackigare. Om man vill köra online utan att lagga får man nog nöja sig med medium settings.

Har testat lite videos i 1080p på youtube också. Ingen lagg alls och fläktarna håller sig tysta

Det är så sjukt många saker som jag inte visste vad de var eller orkade kolla upp. I processträdet då alltså. Hade 96 processer igång standard och efter ominstallation så har jag 77, och då har jag även installerat de Asus-program jag vill ha, till exempel Power4Gear Hybrid och lite annat trevligt.

Det var ju också sjukt många små spel och annan bråte jag inte vill veta av installerat... och Trend Antivirus... Arrr! Det plockade jag bort direkt, men det känns ännu bättre att aldrig ha haft det installerat. Och vedervärdiga webcam-lekprogram, typ ta en bild och klistra in en mustasch i southparkstil... nej tack. Orka radera 200 små skräpprogram

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Kan bekräfta att det är en 4 gb sticka i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Det är så sjukt många saker som jag inte visste vad de var eller orkade kolla upp. I processträdet då alltså. Hade 96 processer igång standard och efter ominstallation så har jag 77, och då har jag även installerat de Asus-program jag vill ha, till exempel Power4Gear Hybrid och lite annat trevligt.

Det var ju också sjukt många små spel och annan bråte jag inte vill veta av installerat... och Trend Antivirus... Arrr! Det plockade jag bort direkt, men det känns ännu bättre att aldrig ha haft det installerat. Och vedervärdiga webcam-lekprogram, typ ta en bild och klistra in en mustasch i southparkstil... nej tack. Orka radera 200 små skräpprogram

Äh, det är bara och avinstallera allt med pc decrapifier och sedan installera det man behöver.

Är det någon som vet vad programmet "Atheros Client Installation Program" gör?..

Permalänk
Medlem

Så det är ingen med U36SD inte har några problem med hög ljudnivå och värme?

Själv köpte jag en Asus 1215B men fick skicka tillbaka den pga. ett touchpad-problem som är så vanligt att kundtjänst avrådde mig från modellen. Jag funderar därför på U36SD istället. Men det är viktigt att datorn är tyst, så vad tycker ni?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Så det är ingen med U36SD inte har några problem med hög ljudnivå och värme?

Själv köpte jag en Asus 1215B men fick skicka tillbaka den pga. ett touchpad-problem som är så vanligt att kundtjänst avrådde mig från modellen. Jag funderar därför på U36SD istället. Men det är viktigt att datorn är tyst, så vad tycker ni?

Det beror på vad man gör. Vid vanlig användning, skriv, surf osv. så tycker jag den är i det närmaste ljudlös. Nu drog jag precis igång Lost Coast demot och satte ALLT på max, inklusive 16x kantutjämning och sådant. Då ven den på ganska bra, inte värre än något annat jag hört dock.

Kan förövrigt säga att source-spel bör den nog klara trots allt... med rubb och stubb på max fick jag 95 fps i benchmarken, jag är faktiskt väldigt förvånad!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av EriklLarss0n:

Kan bekräfta att det är en 4 gb sticka i.

Härligt! Då är det bara frågan om man ska köpa en 4GB sticka till och köra 2st av olika modeller eller köpa 2st nya 4Gb utav samma. Vad tror ni?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av Janne1:

CompassioN: Om du kör en 1080 film på youtube, susar fläkten högt då? Min sunkiga ul30vt flämtar upp som 17 på bara 720 filmer... haha

Fläkten på min snurrar lite stilla vid 1080-klipp. Men Skärmen stödjer ju inte så hög upplösning ändå. Kör du till extern skärm kanske det är aktuelt ioförsig... 4k-film fick dock upp fläkten i lite högre varv

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Någon som har vågat att ge sig på att byta hårddisk? Jag skruvade bort skruvarna under de 4 gummihälarna men vet inte hur hårt man skall våga ta i för att få bort överdelen.

Hittade en länk till en kinesisk hemsida med bilder i denna tråd. Kanske vågar att ge mig på det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Fläkten på min snurrar lite stilla vid 1080-klipp. Men Skärmen stödjer ju inte så hög upplösning ändå. Kör du till extern skärm kanske det är aktuelt ioförsig... 4k-film fick dock upp fläkten i lite högre varv

Oki tack! Första anledningen till att jag vill ha ny dator e som sagt att min ul30vt väsnas så mycket så det stör så alla recentioner ang fläktljud från u36sd uppskattas.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av kwox:

Någon som har vågat att ge sig på att byta hårddisk? Jag skruvade bort skruvarna under de 4 gummihälarna men vet inte hur hårt man skall våga ta i för att få bort överdelen.

Hittade en länk till en kinesisk hemsida med bilder i denna tråd. Kanske vågar att ge mig på det nu.

Du får den alltså inte att "klicka" isär mha nagel eller liknande i skarven?

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad X1 vs Asus U36SD- the business suit or the Ultrabook?

Lenovo Thinkpad X1 vs Asus U36SD- the business suit or the Ultrabook?

http://www.netbooklive.com/lenovo-thinkpad-x1-vs-asus-u36sd-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Gäller att hitta som passar sen går det ju inte att sätta på ramen, lite synd hade gjort mycket för intrycket på datorn

Oftast är det inte så svår att skära till själv. Ramen kan man matta ner med rubbing. Det finns alltid lösningar på problemen

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

De flesta sidor jag har sett visar 1 st 4 gb
Men jag är också nyfiken på om det är bäst att köpa samma eller om det går bra att köpa ett annat? I så fall, hur får vi reda på vad som sitter i?

Undrar samma. Kommer också om jag köper u36 köpa mig ett 4GB till

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Undrar samma. Kommer också om jag köper u36 köpa mig ett 4GB till

Det går utmärkt att sätta i något annat med samma eller högre hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Det går utmärkt att sätta i något annat med samma eller högre hastighet.

Nice! Jag har beställt en rx060v från alina, hoppas bara att den kommer in snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Så det är ingen med U36SD inte har några problem med hög ljudnivå och värme?

Själv köpte jag en Asus 1215B men fick skicka tillbaka den pga. ett touchpad-problem som är så vanligt att kundtjänst avrådde mig från modellen. Jag funderar därför på U36SD istället. Men det är viktigt att datorn är tyst, så vad tycker ni?

Jo, men den lilla buggen löser man enkelt själv - skall du ändå byta hdd och minne så är du där och skruvar,.

Permalänk
Medlem

Då är följdfrågan... VAD blir bättre med mer Ram?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwox:

Någon som har vågat att ge sig på att byta hårddisk? Jag skruvade bort skruvarna under de 4 gummihälarna men vet inte hur hårt man skall våga ta i för att få bort överdelen.

Hittade en länk till en kinesisk hemsida med bilder i denna tråd. Kanske vågar att ge mig på det nu.

Skrivet av Bölänge:

Du får den alltså inte att "klicka" isär mha nagel eller liknande i skarven?

Har nu lyckats att byta hårddisk på min U36SD, det var inte speciellt lätt enligt mitt tycke. Hade hjärtat i halsgropen flera ggr när jag skulle dra isär överdelen av datorn, man var tvungen att ta i mycket hårdare än jag trodde, satt nog i 20 minuter med det innan jag vågade ta i så hårt det krävdes. Sen sitter det en dubbelhäftande tejp i mitten under tangetbordet som satt riktigt hårt, det tog också ett tag innan jag lyckades dra isär. Sen har jag nu suttit i en halvtimme svurit och haft mig för jag trodde att jag lyckats paja min musplatta men jag hade helt enkelt inte fört in sladden tillräckligt när jag satte tillbaka grejerna igen, phew!

För er som skall ge sig på detta och aldrig ha haft isär en bärbar dator förut önskar jag bara lycka till för ni kommer ha ett par svettiga timmar framför er.

Permalänk

Fortsätter med lite speltester, nu har jag provat CS:S och det fungerade hur bra som helst i nativeupplösning och med sänkta inställningar i övrigt. 150 fps är inte svårt att få ut om man dra ner lite på kantutjämning och filtrering.

Nästa spel jag provar blir BF:BC2, återkommer med resultat om en liten stund!

Skrivet av kwox:

Har nu lyckats att byta hårddisk på min U36SD, det var inte speciellt lätt enligt mitt tycke. Hade hjärtat i halsgropen flera ggr när jag skulle dra isär överdelen av datorn, man var tvungen att ta i mycket hårdare än jag trodde, satt nog i 20 minuter med det innan jag vågade ta i så hårt det krävdes. Sen sitter det en dubbelhäftande tejp i mitten under tangetbordet som satt riktigt hårt, det tog också ett tag innan jag lyckades dra isär. Sen har jag nu suttit i en halvtimme svurit och haft mig för jag trodde att jag lyckats paja min musplatta men jag hade helt enkelt inte fört in sladden tillräckligt när jag satte tillbaka grejerna igen, phew!

För er som skall ge sig på detta och aldrig ha haft isär en bärbar dator förut önskar jag bara lycka till för ni kommer ha ett par svettiga timmar framför er.

Tror jag väntar tills garantin gått ut Har faktiskt pillat en del i bärbara datorer, men aldrig i en ultraportabel, och det lär vara viss skillnad.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwox:

Har nu lyckats att byta hårddisk på min U36SD, det var inte speciellt lätt enligt mitt tycke. Hade hjärtat i halsgropen flera ggr när jag skulle dra isär överdelen av datorn, man var tvungen att ta i mycket hårdare än jag trodde, satt nog i 20 minuter med det innan jag vågade ta i så hårt det krävdes. Sen sitter det en dubbelhäftande tejp i mitten under tangetbordet som satt riktigt hårt, det tog också ett tag innan jag lyckades dra isär. Sen har jag nu suttit i en halvtimme svurit och haft mig för jag trodde att jag lyckats paja min musplatta men jag hade helt enkelt inte fört in sladden tillräckligt när jag satte tillbaka grejerna igen, phew!

För er som skall ge sig på detta och aldrig ha haft isär en bärbar dator förut önskar jag bara lycka till för ni kommer ha ett par svettiga timmar framför er.

Tack för redogörelsen, du får berätta hur det går
Det här gjorde mig ännu gladare att jag beställde datorn med den bra hårddisken, och den får jag ta och byta till ssd själv lite senare i framtiden när jag är trött på datorn ^^

Permalänk

Skulle inte u36 sd han någon slags turbo start så man kunde starta upp datorn i något surfläge som bar baserat på linux på kort tid?

Permalänk
Medlem

Har kört några timmars assassins creed 2 nu på den här datorn. Det laggar inget alls trots att jag kör med högsta upplösningen. Datorn blev dock väldigt VÄLDIGT varmt efter 3timmar och då var till och med tangentbordet varmt. Om man vill spela i en längre tid får man kanske köpa en laptopkyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av nirellen:

Har kört några timmars assassins creed 2 nu på den här datorn. Det laggar inget alls trots att jag kör med högsta upplösningen. Datorn blev dock väldigt VÄLDIGT varmt efter 3timmar och då var till och med tangentbordet varmt. Om man vill spela i en längre tid får man kanske köpa en laptopkyl

Högsta upplösningen? Native? Eller på en extern skärm? Något ögongodis?

Visa signatur

Signaturer är mesigt!