Nvidia publicerar Geforce 285.62 WHQL för Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Nice, antar att 560 boosten är snarlik för GTX 460, eftersom det är samma krets?

Hade du problem med beta-drivarna med ditt GTX 460? Min dator frös sig ungefär var var annan dag och startade automatiskt om efter några sekunder. Det var tyvärr samma med de senaste stable-drivrutinerna. Så jag fick gå tillbaka till 275.33 som jag kört innan utan problem.

Egentligen helt OT men kunde inte låta bli att fråga

Skrivet av Mintz:

Någon som har testkört denna driver med SLI? Jag ska uppgradera mitt singlekort burk bara för BF3 men är lite orolig för stabiliteten.

Hade du problem med Beta-drivarna och SLI med 460? Jag hade knepiga krasher som nämnts ovan.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hoppas man får lite mer fps nu då beta låg man ju runt 80-100, tycker att de borde vara högre

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Har AMD cf-profiler ? eller har jag missat ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Hoppas man får lite mer fps nu då beta låg man ju runt 80-100, tycker att de borde vara högre

Ja du har ju inget att klaga över direkt GTX 590 på 22"

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Och när ska amd kavla ut en stabil 11.10 då..nån som vet?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av Pontus94:

Hoppas man får lite mer fps nu då beta låg man ju runt 80-100, tycker att de borde vara högre

Vad ska du ha mer FPS till om du ligger på MINST 80 och din skärm har uppdateringsfrekvens på 60Hz?

Och en sak till varför har du inte V-sync aktiverat?

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att installera den nya drivrutinen på rätt sätt? Jag har 560 ti SLI och har aldrig uppdaterat tidigare.

Är det någon skillnad när man har SLI eller är det bara att installera över den gamla drivrutinen?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Alla verkar glömma att förstörelsen var nedskruvad i Betan och att de FPS man fick i betan inte nödvändigtvis är samma FPS man får i spelet.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cap'n Capsize:

Vad ska du ha mer FPS till om du ligger på MINST 80 och din skärm har uppdateringsfrekvens på 60Hz?

Och en sak till varför har du inte V-sync aktiverat?

Jo men avg-fps är inte det mest intressanta utan vad lägsta tänkabara fps i värsta scenario är. Vilket nog inte är 80-90 för honom.

V-sync ökar väl inputlagget lite till och det är ganska onödigt i ett spel som BF3?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Varför står det alltid "x% bättre prestanda i [Spelet] med GeforceGTX 580/560"
Är det bara för dem två korten eller?

Permalänk
Skrivet av pi:

antar att har du uppdaterat bios på ditt gigabyte 560 ti? har du hängningar ändå? mina försvann helt.

Jag har 560 ti sli.. jag har inte updaterat någon bios på det sen jag köpte det, kanske bra att göra? hur går jag till väga?

Jag har updaterat min drivers nu, gick sedan in i min nivida panel och undrar nu vart i den jag aktiverar mitt SLI igen? Hittar det inte nu..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 - GTX 560Ti x2 SLI (OC) - Core i5 2500K @ 4.4Ghz - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Corsair SSD Force GT 120GB - Asus P8Z68-V - XFX Core Edition 650W 80+ Bronze - TFT Dell 23" U2312M

Permalänk
Medlem

vad är smartast att göra... installera rakt över eller avinstallera de gammla först?

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanx2000:

Jag har 560 ti sli.. jag har inte updaterat någon bios på det sen jag köpte det, kanske bra att göra? hur går jag till väga?

Jag har updaterat min drivers nu, gick sedan in i min nivida panel och undrar nu vart i den jag aktiverar mitt SLI igen? Hittar det inte nu..

Under "3D inställningar". Sen "Ställ in SLI- och PhysX-konfurigation". Sen blockar du i "Maximera 3D-prestanda"

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Under "3D inställningar". Sen "Ställ in SLI- och PhysX-konfurigation". Sen blockar du i "Maximera 3D-prestanda"

Tack, vart bara att starta om datorn, den hitta nämligen bara 1 av mina grafikkort innan jag starta om, nu fungerar det fint!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 - GTX 560Ti x2 SLI (OC) - Core i5 2500K @ 4.4Ghz - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Corsair SSD Force GT 120GB - Asus P8Z68-V - XFX Core Edition 650W 80+ Bronze - TFT Dell 23" U2312M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cap'n Capsize:

Vad ska du ha mer FPS till om du ligger på MINST 80 och din skärm har uppdateringsfrekvens på 60Hz?

Och en sak till varför har du inte V-sync aktiverat?

Tänkte mer på att om inställningarna var låsta skulle de sjunka ganska mycket förlåt att ja inte tog med det

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Är det alltid rekommenderat att avinstallera tidigare drivrutiner eller bör det inte spela någon roll? Brukar ibland vara problem att verkligen få bort precis allt så processen känns mer onödig än nödvändig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av K4L:

Varför står det alltid "x% bättre prestanda i [Spelet] med GeforceGTX 580/560"
Är det bara för dem två korten eller?

580 570 480 470 är samma arkitektur. Medans 560 460 är också samma.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Är det alltid rekommenderat att avinstallera tidigare drivrutiner eller bör det inte spela någon roll? Brukar ibland vara problem att verkligen få bort precis allt så processen känns mer onödig än nödvändig.

Jag läste just på nVidias hemsida att man ska installera över de gamla och INTE avinstallera de gamla som var vanligt tidigare.

http://www.nvidia.com/object/drivers_faq.html#installing

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Jag läste just på nVidias hemsida att man ska installera över de gamla och INTE avinstallera de gamla som var vanligt tidigare.

http://www.nvidia.com/object/drivers_faq.html#installing

Tack för upplysningen. Då kör vi på det. Sedan om det strular är det ju bara göra en clean avinstallation oavsett.

Permalänk
Medlem

"Contains a fix for the driver timeouts reported with the R285 beta drivers."

Phew, trodde det var jag som klockat för mycket, och även klockat sönder kortet då det blev problem även på stockinställningar. xD

Hoppas dessa löser alla mina problem då, BF3 BF3 BF3!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin är inte för notebooks eller? Söker jag driver får jag bara 280.26.

EDIT: Nevermind nu löste det sig.

Permalänk
Medlem

Hmmm:
285.62 WHQL - Increases performance for GeForce 400 and 500-series GPUs in several PC games vs. v280.26 WHQL
6-11%

285.38 BETA - Increases performance in Battlefield 3 by up to 38%. Performance measured vs. GeForce 285.27.

285.27 borde vara = 280.26 när det kommer till BF3 prestanda. Så alltså ger fortfarande beta-drivrutinen bättre prestanda i BF3 än den nya WHQL? Jag kan leva med ett par crashar om jag vinner uppåt 32% prestanda på det

Permalänk
Medlem

Vad innebär "SLI profiler"? Jag har inte sett något liknande i nvidia kontrollpanelen, annat än att aktivera och avaktivera SLI. Kan någon förklara lite mer ingående? Tack!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av fRg!!!:

Vad innebär "SLI profiler"? Jag har inte sett något liknande i nvidia kontrollpanelen, annat än att aktivera och avaktivera SLI. Kan någon förklara lite mer ingående? Tack!

+1 undrar också!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 - GTX 560Ti x2 SLI (OC) - Core i5 2500K @ 4.4Ghz - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Corsair SSD Force GT 120GB - Asus P8Z68-V - XFX Core Edition 650W 80+ Bronze - TFT Dell 23" U2312M

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Vad innebär "SLI profiler"? Jag har inte sett något liknande i nvidia kontrollpanelen, annat än att aktivera och avaktivera SLI. Kan någon förklara lite mer ingående? Tack!

Skrivet av mackanx2000:

+1 undrar också!

Enkelt svar: För att spelet ska få automatiskt och optimalt SLI-stöd måste en SLI-profil finnas i drivrutinerna för just det spelet.

För ytterligare läsning: http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html

Permalänk
Medlem

hoppas att dom här drivers fixar mitt problem att drivers crashar med flash.

och ja det är dirvers som crashar inte bara flash

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Enkelt svar: För att spelet ska få automatiskt och optimalt SLI-stöd måste en SLI-profil finnas i drivrutinerna för just det spelet.

För ytterligare läsning: http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html

Okej, då är det alltså bara att installera drivrutinen? Jag trodde nämligen det var något jag manuellt behövde konfigurera. Tacksam för svaret!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hm?

http://www.geforce.com/Drivers

Laddar ner i ~3mb/s

Det är Sweclockers som länkar till Nvidia istället för Geforce. Geforce-sidan känns alltid snabbare.

Tack för det tipset Funkade bra.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan ladda ner dom här? Får upp något system message... Har ett Gtx 580 med dom gamla 280.26 drivisarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

Hmmm:
285.62 WHQL - Increases performance for GeForce 400 and 500-series GPUs in several PC games vs. v280.26 WHQL
6-11%

285.38 BETA - Increases performance in Battlefield 3 by up to 38%. Performance measured vs. GeForce 285.27.

285.27 borde vara = 280.26 när det kommer till BF3 prestanda. Så alltså ger fortfarande beta-drivrutinen bättre prestanda i BF3 än den nya WHQL? Jag kan leva med ett par crashar om jag vinner uppåt 32% prestanda på det

Tror du inte dom menar 6-11% mer från betan då?

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI