Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Butik är för mig en Butik med personal.
Jag brukar handla på Alina i Uppsala, dom är alltid på allerten och följer väl med prisutvecklingen.
Internet-butik däremot så är ju Inet med pingvinstängerna en vinnare, fast Kompletts fyndhörna är inte så dum heller.
Min röst faller därför på den fysiska butiken Alina.
Inet på Sveavägen har ju kommit till, men det är svårt med parkering där.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

pantad brud

Tänk dig för... Finns gott om duktiga tjejer. Likaså finns det okunniga killar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Inte som när man ringer någon annan butik och får prata med någon pantad brud som går efter ett protokoll som säger "Starta om datorn"

Kom direkt o tänka på The IT Crowd!

Nej, men har handlat från både alina och inet i år, båda är värda en röst men valde alina denna gång, inet vinner väl ändå

Permalänk

Rätt tråkigt att Inet vinner år efter år men man ska ju rösta på dem man gillar bäst...
Har bara beställt från Inet och Dustin i år och det var väldigt lika. Billigt samt gratis och snabb frakt. Inet vinner dock av anledningen att de skickar med godis!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat på inet, så dem kan jag inte säga så mycket om, valet stod mellan webhallen och komplett, där är komplett favoriten, blev besviken på webhallens bf 3 leverans.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Inet då dom skött mina support ärenden under året galant!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag kan inte mer än att rekommendera Misco, då dom har riktigt snabb leverans och har kunnig personal som få och samt är super trevliga. Man blir alltid nöjd efter en affär där! lätta att ha och göra med helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Dustin (home) har jag länge tyckt mycket bra om - förutom ett brett sortiment och bra leveranstider erbjuder de även en finfin studentrabatt. Dessutom har samtliga av de RMA-ärenden jag haft hos Dustin lösts på ett otroligt smidigt sätt - alltså inte bara bra och enligt gällande rutiner, utan verkligen strålande lösningar med mig som kund i centrum.

De har kanske inte en chans mot Inet här på SweClockers, men jag ville i alla fall ha sagt det här

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Misco AB, snabba leveranser, kunnig personal, och fruktansvärt bra service!

Permalänk
Medlem

Blev Inet då dom har bra priser och alltid fått snabb och bra support av dom
Tvekade lite inför att kanske ta Overclockers då dom finns här hemma i stan, men blev Inet ändå, för får ändå mina saker så snabbt av dom att det inte spelar nån roll.

Sen så tror jag faktiskt att CDON, Komplett och Dustin skulle vinna några flera röster ifall dom gjorde som Inet och gav folk på Sweclockers Fraktfritt ^^
För det lockar ganska många köpare att slippa den där extra pengen på frakt!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Inet. Bra sortiment, bra service, bra priser, bra frakttid/kostnader. Hade gärna sett en butik lite mer centralt i Gbg men med tanke på att endast Webhallen erbjuder detta utav alla så är Inet inget undantag.

Permalänk
Medlem

Min röst gick till Misco. Gillar deras sortiment och deras pris/prestanda medvetenhet i vad de satsar på att köpa in och ha kampanjer på. CDON har haft rätt generösa kampanjer på grafikkort, men kan inte lägga någon röst på ett företag som har så hemskt dålig struktur på webbsida

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag kan enbart jämföra Inet och Webhallen i Stockholm eftersom det är de enda markbutikerna jag har erfarenhet av. Och rösten faller självfallet på Inet sedan de tillkom på Sveavägen. Jag har alltid handlat på Webhallen när jag inte köpt något från nätet och har alltid uppskattat deras butik. Men under de senaste 3 åren så har deras kvalité verkligen tagit ett rejält kliv nedåt. Kundbemötandet har verkligen blivit bedrövligt hos Webhallen och det är något som är väldigt viktigt för min egen del. På den punkten är människorna på Inetbutiken på Sveavägen mycket bättre, inte exemplariska, men betydligt mycket bättre än Webhallen.

Permalänk
Medlem

Har handlat för snart 30 lakan på inet och ingenting har krånglat än så länge så dom fick min röst, sen går ju inte fri frakt och godis av för hackor heller har bra erfarenheter av webhallen med, men dom är oftast lite dyrare. CDON kan slänga sig i väggen då jag haft flera problem med dom. Det är dom ända jag handlat av

Permalänk

Känns som många röstar på inet enbart för dom aldrig har testat något annat... Jag säger CDON då dom är biligastl(oftast) och grym servis!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Inet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart val för mig! Inet har enastående service och leveranstider har också provat Indomo men Inet är ändå snäppet vassare!

Permalänk
Medlem

INET kan inte ens lägga upp fakturor för köp i butik... sannerligen oseriöst.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Oväntat att 60%+ röstar på Inet. Förstår inte varför ni tycker att Inet är bäst, jag anser inte att Inet är dåliga men inte heller bäst eller bättre än någon annan utav de stora butikerna....

Permalänk
Medlem

Rösten hamnar på Inet, handlar bara därifrån numera, de har väldigt bra service när något går fel vilket det sällan gör. Enda problemet är att de ej gör som Komplett på deras webbshop dvs har direktlänkar till diverse youtube recensioner.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Webhallen

Min röst i år flyttad till webhallen främst pga priset.
Har varit kanon bemötande och klart bättre priser på webhallen generellt. Servicen har jag aldrig just behövt så kan inte säga att den är bättre eller sämre än hos inet där den funkat bra.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Inet.

Handlar endast från dom nu för tiden, tycker eventuella prisskillnader är orelevanta när man får bra support och snabba leveranser.

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

Inet endast för att man får med en pingvinstång. Ska jag köpa mer än datordelar så blir det cdon eller webhallen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Inet

Valde inet pga dom har bra priser,sjyssta leveranstider, bra service ja dom har helt enkelt allt man som PC användare söker hos en PC leverantör/butik

Permalänk
Inaktiv

Indomo varje dag i veckan. Bra killar.

Permalänk
Medlem

Ja min röst föll på Inet, handlar inte mycket till datorn (om jag gör det brukar inet ha ett bra pris och om man undrar något, får man ett bra svar från inet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Inet som vanligt, alltid bra på allting.
Bra priser, bra leverans, bra support.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar över, kanske har fått fel uppfattning men många ger plus till Inet för deras frifrakt över 500 kronor för oss medlemmar (Absolut inget fel!) men CDON har frifrakt när man köper för 600 kronor. 600 kronor kommer jag lätt över när jag beställer något (Små köp kan man göra på Webhallen, Kjell osv) så jag tycker att Inet får cred för frifrakt är lite... Meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickybobby:

Jag röstade på CDON då de alltid verkar vara billigast samt att frakten endast kostar 29 kr.

http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Till topic:
Och i år är inet återigen en självklarhet för mig. Alltid fått mina beställningar fort och priserna går inte klaga på heller!

Permalänk
Medlem

Inet blir det såklart! Bra priser, samt bra sortiment. Supporten är också mycket bra. Vad mer kan man begära?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III