Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Att jag utan problem kunde skicka tillbaka mitt nätagg när jag ångrade mig (fick betala frakten själv såklart, men ändå) + att jag utan problem kunde ringa och ändra min beställning flera gånger innan den skickats (jag vet, jag är världens veligaste människa) + gratis frakt för sweclockers + pingvinstång gör att Inet vinner!

Permalänk
Medlem

Eftersom Inets utbud brister på några områden så kan jag inte välja Inet, blev dustin home.

Hade Inet haft ett större utbud av produkter samt visat upp dyrare produkter i butikerna så hade de fått min röst.

Vad jag saknar är tex 30" skärmar i Inet butiken och samsungs nya 120Hz skärm. Dessutom har Inet Dell skärmar och inte HP skärmar. HPs skärmar, jag tänker i första hand på ips och de större skärmarna för det är de jag kan något om, är bättre än Dells skärmar och ofta till ett bättre pris.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Min röst går till Webhallen efter en tuff kamp mot Alina. Båda har klarat leverans till dagen efter varje gång och oftast varit billigast på de delar jag köpt (det mesta i sign t.ex).

Tycker vi har många riktigt bra butiker för tillfället vilket är kul men förstår inte riktigt varför Inet avgudas så på sweclockers, de är bra ja men knappast utmärkande i mitt tycke, om något har de inte klarat levereras till dagen efter på två av mina beställningar.

Komplett har bäst hemsida tätt följt av Inet, faktum är att de flesta andra har tämligen usla sidor.

Hur som helst, Webhallen, CDON, Alina, Inet, Komplett är alla riktigt bra. Haft lite strul med Dustin och JME på varsin order i år men annars brukar de vara bra också.

Permalänk
Medlem

cdon för det stora initativet för att utöka deras sortiment samt ruggigt bra priser!

Permalänk
Medlem

Bara jag som anser att inet får ett stort minus pga litet utbud?

Permalänk

webhallen klår inet helt klart, Inet har höga priser och inte något bra sortiment på tex psu (dem har inte tex ocz halv modulära psuer)

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Svårt val mellan CDON och Inet, Inet har kunnig personal i butik vilket ger dem vinst.

Permalänk
Medlem

Inet alla gånger för mig. Alltid varit grymma.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt val, väntar med min röst ett tag. Har nämligen handlat av både Inet och Dustinhome och båda är lika grymma som vanligt. Det är dom enda butikerna jag handlar ifrån vanligtvis.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Min går till INET då dom har bra leverans bra support och dom har affärer runt om i Sverge som gör support dellen så mycket änklare bra priser. det ända jag saknar oss Inet är störe sortement av olika varor

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Absolut CDON.com, de har varit riktigt toppen detta året! Bra jobbat! Inet däremot har inte gjort annat än rört ihop och förstört, så de har hamnat på botten. Usch!

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Fick ett personligt mail från någon på inets kundtjänst där han skrev om förseningar i en leverans av möss som jag hade beställt där han meddelade exakt hur det låg till. Slutade med "vill du ändra beställningen på något sätt så löser vi det". Respekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dustin. Kanske inte alltid har de lägsta priserna men de levererar!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig handlat på inet just på grund av att ajg hittat komponenterna jag letat efter billigare på komplett oftast! och deras frakt är rätt överkomlig eftersom att jag hämtar i pick up store.

Dock gillar jag inet's webbstore mer och hur man letar efter varor och att ens kundvagn går att dela med andra! sjukt smidigt att bygga ihop en dator och visa för sina polare elr liknande... Komplett fixxa liknande så hade de varit guld!

Permalänk
Medlem

Hmm cdon har billigare frakt än inet.. la min på cdon även fast inet är grymt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Bara jag som anser att inet får ett stort minus pga litet utbud?

Nej, jag håller med dig.

Permalänk
Medlem

Dustin!!! Inet har inte ens Seasonics nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lika mellan inet och dustin home. Hade röstat på båda om jag kunde.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Förra året blev det Inet, i år DustinHome. Båda är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Beställde mesta dels från CDON när jag köpte min nya dator, men pga problem med försenat grafikkort(och 4-5 arbetsdagar på de andra sakerna. Står att de ska va 1-3 dagar) så röstar jag på inet! Köpte grafikkortet där istället och det kom dagen efter!

CDON var bra på att lösa mitt problem och jag fick pengarna tillbaka på grafikkortet relativt snabbt, men att det inte va som dom sa med leveransen + ganska dålig sida med lite info om produkterna drar ner betyget.

Permalänk
Medlem

Inet får utan tvekan min röst. Ypperlig kundservice, snabba leveranser och ett sortiment som jag är nöjd med även om den inte är den absolut bästa.

Visa signatur

| Ryzen 3600 | RX5700XT | 16GB DDR4@3200MHz | Asus b450 ROG Strix | Corsair RM750X | Corsair Carbide 275R |

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Webhallen. Den enorma mängd hjälp jag fått då min skärm krashade samt all extra assistans utöver det deras vanliga service kräver har varit mer än vad jag kunnat hoppas på.

Superb telesupport, superb personal och mycket vänligt kundbemötande.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk

Inet 764 64.97 %

Det förtjänar dom verkligen!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Min röst gick till inet. dels för att jag handlar där mest, de har bra priser på nästan allt (inte de bästa priserna på allt men i snitt upplever jag att de har bland de allra lägsta priserna) och jag gillar dessutom deras kundservice.

jag mailade dem med problem med min ssd med sandforce-styrkrets (datorn krashade precis som alla andra med den som OS disk) och samma dag får jag svaret:

"Det låter tyvärr som att det är fel på din hårddisk.
Vänligen gör en felanmälan på www.inet.se under fliken support. Följ där efter anvisningarna på vår hemsida."

dvs hade möjlighet att få den bytt då den inte fungerade som den skulle trotts att det är ett så välkänt mjukvarufel. nu löste sig problemet med ny firmware så skickade aldrig tillbaka den, men fortfarande stort pluss (Y).

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle prova Inet nu för en månad sedan för det verkade få bra omdömen här på forumet. Ack det skulle jag inte gjort, för det första så har man inte fått sina saker än. Allt låg som reserverat utom en sak och när den kom in så försvann reservationen på mina grafikkort och jag fick vänta 1 vecka till för att nya skulle komma in. Sen har de sagt att det är skickat för 2 dagar sen men inget händer på spårningen hos posten. Enbart besvikelse efter besvikelse därifrån.

Aldrig haft problem med Webhallen så den får helt klart min röst!

Permalänk
Medlem

Inet igen, Sweclockers erbjudandet för fri frakt/skickar varor samma dag sent in på eftermiddagen. Har aldrig haft några problem så kan inte säga något om kundservicen men kan tänka mig att den är toppen också.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Entusiast

Min röst hamnar på inet då jag alltid fått det levererat dagen efter, de har priser som oftast alltid är i närheten av de lägsta på nätet. Gratis frakt. Trevlig och kunnig support. Bra och snabb service.

När jag för ett tag sen gjorde en beställning så frågade jag om en del till ett chassi som inte gick att beställa, då hade de ett trasigt sådant på service-avdelningen och de kunde skicka med den komponenten gratis. Nu behövde jag inte den komponenten i slutänden, Men en sån liten sak gör att kunderna återvänder gång på gång!

När man ibland kommer på sig själv med att kunna betala nån krona extra för att handla på inet mot för hos nån konkurrent så säger det dessutom en del...

Grattis till segern Inet. Ni förtjänar den, för jag är knappast ensammen att prata varmt om er och att gång efter annan handla hos er!

Permalänk
Medlem

För mig föll rösten på Alina. Utmärkt support, hanterade mitt ärende snabbt och var väldigt informativa genom hela processen.

Även leveranstiden är utmärkt tog 2 dagar att få hem paketet till Skellefteå. Dom bjöd även på 24h frakt både då jag skickade tillbaka produkten som var trasig samt när dom skickade ut den till mig igen.

Tycker det är väldigt väldigt tråkigt att dom större butikerna inte finns i Norrland, man blir lurad av alla "Bengts data AB" -butiker som varken är kunniga eller har ett vettigt sortiment/priser. Hoppas dem börjar röra sig uppåt så vi slipper "Ånge" fenomenet xD.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Webhallen +1

Anledning: Webhallen är oftast billigast på alla prylar jag köpt plus att butiken finns fysiskt här i Malmö.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk

Webhallen och Inet har båda väldigt bra service. Inet brukar dock ha aningen bättre priser och så får man såklart en pingvinstång om man beställer via post, så det gör dem till vinnare.