The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Ni som har klarat Main Storyn i Skryim. Läs min fråga ---\/

SPOLIER!SPOLIER!SPOLIER!

Varför fick man inte någon loot av Alduin? Någon som tyckte det kändes lite oepiskt på något sätt. Han var ju som vilken fiende som helst i spelet...

Dold text
Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Destruction magierna är förvånansvärt klena? har förvisso bara 51 i skill men allt och alla gjör mer skada än mig.

Permalänk

Bestämde mej för att starta om men har nu problem med Missing in Action questen. Har fixat det man behöver men verkar inte som personen jag ska lämna in den hos vill prata :x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Bara jag som tycker att Destruction magierna är förvånansvärt klena? har förvisso bara 51 i skill men allt och alla gjör mer skada än mig.

Kör också Destruction. Jag blev tokig. Jag kör Adept. Och ibland dog man 10 gånger på 1 ställe innan man klara det. Men håll ut, du kommer få bra saker som gör det MYCKET lättare. Jag var ett tag missnöjd över mitt val och blev emo, men nu är det kul igen!

Förövrigt, ett bra tips här på denna video. Personligen mådde jag fett dåligt(IRL) av att springa runt i grottor osv. Och det är för att det är så inzoomat, och som vanligt är det anpassat för konsol = sitta långt i från en skärm.

Så man kan ändra FOV. Genom att bara skriva tex "fov 85" i konsol. Jag tycker 85 är lagom.

http://www.youtube.com/watch?v=19mR7CgJ-r0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xermalk:

Bara jag som tycker att Destruction magierna är förvånansvärt klena? har förvisso bara 51 i skill men allt och alla gjör mer skada än mig.

Lär dig nya spells Jag har 86 i destruction och dödar allt och alla med fireballs o ice spikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Tack. Det låter besvärligt? Vad för enchant skall jag ha på exempelvis vapnet för att göra detta? (Är helt ny i Elder Scrolls-svängen)

Som ovan, spell/enchant:en heter "Soultrap". "Fånga en själ", aiight?

Skrivet av Nico:

Är på level10 och kör en Nord med tvåhandsvapen. Jag har inte förstått exakt hur man skall spela. Är spells samma som Scrolls ? Tycker det känns lite rörigt.
När man är i en fight, ska man pausa och gå och välja exempelvis en lämplig Scroll. Sen pausa igen, och på det viset byta fram och tbx mellan magier, vapen och spells?

Njaa, du KAN spela så, men det verkar lite långsamt. Just "Scrolls" fungerar dock så; du läser ju en gång från en skriftrulle & då "förbrukas" den,
medan en "Spell" är något du "kan" & alltid har med dig, inte i sak-inventoryn.
Du kan "binda" spells, vapen o.s.v. mha tangenten "Q", som det tidigare skrivits i tråden.

Skrivet av Nico:

Har inte förstått riktigt hur jag skall spela. Oftast är fienden svag och dör med ett eller två hugg, men så då helt plötsligt så kommer det ju bossar exempelvis med mkt högre level.

Vad menar du med "boss"?
Om du är på fel ställe utomhus kan det ju komma en drake, då får du springa om du inte klarar av det,
det är lite tjusningen med ett öppet spel - gör vad du vill. När du vill. Och OM du vill.

"Hur" du ska spela vet ju därmed inte jag, men öppna journalen, aktivera ett quest & kör, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

ca L68x48H cm

Tack och bock!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Jag älskar hur man konstant blir bombarderad av nya quests, men samtidigt kan mängden saker att göra ibland bli lite överväldigande.

"Elva ton drake som hotar att utplåna hela stan såvida jag inte rider ut och slår ihjäl den? Ska bara gå och ge den där snubben på käften för att han tafsade på grönsaksförsäljarens rumpa först. Brb!"

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Kör också Destruction. Jag blev tokig. Jag kör Adept. Och ibland dog man 10 gånger på 1 ställe innan man klara det. Men håll ut, du kommer få bra saker som gör det MYCKET lättare. Jag var ett tag missnöjd över mitt val och blev emo, men nu är det kul igen!

Förövrigt, ett bra tips här på denna video. Personligen mådde jag fett dåligt(IRL) av att springa runt i grottor osv. Och det är för att det är så inzoomat, och som vanligt är det anpassat för konsol = sitta långt i från en skärm.

Så man kan ändra FOV. Genom att bara skriva tex "fov 85" i konsol. Jag tycker 85 är lagom.

http://www.youtube.com/watch?v=19mR7CgJ-r0

Det jobbigaste med så hög fov är att man med vissa kläder ser igenom armarna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Som ovan, spell/enchant:en heter "Soultrap". "Fånga en själ", aiight?

Njaa, du KAN spela så, men det verkar lite långsamt. Just "Scrolls" fungerar dock så; du läser ju en gång från en skriftrulle & då "förbrukas" den,
medan en "Spell" är något du "kan" & alltid har med dig, inte i sak-inventoryn.
Du kan "binda" spells, vapen o.s.v. mha tangenten "Q", som det tidigare skrivits i tråden.

Vad menar du med "boss"?
Om du är på fel ställe utomhus kan det ju komma en drake, då får du springa om du inte klarar av det,
det är lite tjusningen med ett öppet spel - gör vad du vill. När du vill. Och OM du vill.

"Hur" du ska spela vet ju därmed inte jag, men öppna journalen, aktivera ett quest & kör, tycker jag.

Det har menar med bossar är att i nästan varje "fästning" eller grotta så finns horder av värdelösa gubbar och sen i slutet kommer en gubbe som är 20 gånger starkare (utan att överdriva) än de andra. Tycker förövrigt det är dumt att dom hänvisar till level gällande t.ex spells, när man inte kan se level på gubbar?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Jag älskar hur man konstant blir bombarderad av nya quests, men samtidigt kan mängden saker att göra ibland bli lite överväldigande.

"Elva ton drake som hotar att utplåna hela stan såvida jag inte rider ut och slår ihjäl den? Ska bara gå och ge den där snubben på käften för att han tafsade på grönsaksförsäljarens rumpa först. Brb!"

Håller med, det kan bli lite överväldigande, men samtidigt så är det nästan vad man förväntar sig av ett TES-spel, massor att göra ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Åh så jävla irriterande bugg! På ett av dark brotherhood uppdragen!

Det där man ska döda den RIKTIGA kejsaren genom att smyga ombord på hans båt

Dold text

Är tydligen efterlyst sen ett tidigare uppdrag, fast jag aldrig blivit upptäckt -.- och när jag springer genom träskmarken mot uppdraget så ploppar 3 vakter upp ur vattnet och försöker få mig att betala 1500 för mina brott(?). Okej, 1500 är inte så farligt att betala, men mitt mainvapen, en elven bow, är stulen ur companions hus, och alltså förlorar jag den... Så nu måste jag sticka tillbaka till Whiterun, lagra mitt vapen hos min slavtjej (huskarl) för att sedan åka och betala hos träskvakterna, tillbaka till whiterun för att hämta mitt ända dugliga vapen och sen tillbaka till Solitude...*Suck*

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har för mig att någon frågade om det gick att hugga huvudet av folk, och det går högg nyss huvudet av en bandit

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk

Har spelat sen releasen nu och älskar det

Sån härlig känsla att gå i en skog och se vad man stöter på. Bestämde mig för att följa white river österut och precis där den möter darkwater river hände detta:

Jag blickar ut över den underbara vyn när ett gäng gätter bestämmer sig för att ta sig över floden, en kom över men den andra.. Ja, strömmen var för stark eller så var geten för svag

Dags att utforska vidare!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Hur kommer det sig att alla drakar är så barnsligt fascinerade av mina hästar? Dom gör inget annat än att försöka grilla dem till döds...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ni som har klarat Main Storyn i Skryim. Läs min fråga ---\/

SPOLIER!SPOLIER!SPOLIER!

Varför fick man inte någon loot av Alduin? Någon som tyckte det kändes lite oepiskt på något sätt. Han var ju som vilken fiende som helst i spelet...

Dold text

Läs inte om du inte har klarat spelet.

Tycker också det kändes tråkigt slut. Hängde inte med alls och draken var ingen big deal jämfört mot dem andra drakarna man har mött. Jag hade haft det svårare att döda en giant. Jag är ändå 10/10 nöjd med spelet

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Läs inte om du inte har klarat spelet.

Tycker också det kändes tråkigt slut. Hängde inte med alls och draken var ingen big deal jämfört mot dem andra drakarna man har mött. Jag hade haft det svårare att döda en giant. Jag är ändå 10/10 nöjd med spelet

Dold text

Även jag är väldigt besviken på slutet. Visst var det episkt och så att springa runt i området, men själva fighten var inte särskilt kul. Och belöningen för main questen var helt åt helvete. Inte ett vettigt item ens?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Även jag är väldigt besviken på slutet. Visst var det episkt och så att springa runt i området, men själva fighten var inte särskilt kul. Och belöningen för main questen var helt åt helvete. Inte ett vettigt item ens?

Dold text

Läs inte om du inte klarat main story!

Håller med. Tycker också det var rätt coolt det stället och Valley of Heroes. Men fighten, usch. Inget scriptat alls, riktigt snålt. Och ingen reward det var fan det värsta. Tror jag snart har spelat klart redan Skyrim för min del, tyvärr. Då jag inte finner något större intresse utav att plocka blommor och göra ointressanta sido quest.

Besviken, minst sagt

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur kommer det sig att alla drakar är så barnsligt fascinerade av mina hästar? Dom gör inget annat än att försöka grilla dem till döds...

Det är ju känt i fantasykretsar att drakar älskar hästar, så inget konstigt med det.

Föresten, ingen som löst problemet med "Svart skärm". Har precis gjort en total reinstall av Steam och Skyrim, och det tar ungefär 1 sekund efter jag laddat en save, så blir skärmen helt svart. Ljudet verkar vara kvar, fast i en 10-sekundersloop. Kör två stycken Radeon 5850 i CF. Har testat det mesta nu utan resultat. Måste starta om datorn med reset-knappen för att kunna starta igen. (Mer info).

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Har för mig att någon frågade om det gick att hugga huvudet av folk, och det går högg nyss huvudet av en bandit

Det finns en 2H perk (Devastating Blow) och en 1H perk (Savage Strike) som gör att man har chans att halshugga motståndaren när man gör en power attack.

Köpte spelet idag, och har spelat ett antal timmar. Helt underbart spel.

Permalänk
Medlem

Precis fixat två legendary glas-svärd till min Nord att springa runt och kötta med, snart 100 på smithing så smidigt att bygga och förbättra vapen själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur kommer det sig att alla drakar är så barnsligt fascinerade av mina hästar? Dom gör inget annat än att försöka grilla dem till döds...

Jag har också märkt detta. Testade att möta en utan häst och han beslöt sig för att fly istället, han var kanske också hungrig på häst som sina kollegor? Ingen häst ingen fight!

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Jag har också märkt detta. Testade att möta en utan häst och han beslöt sig för att fly istället, han var kanske också hungrig på häst som sina kollegor? Ingen häst ingen fight!

Mhm...Lite tråkigt att spelet mer ger än känsla av frihet mer en vad det faktiskt är, i början blev jag glad att drakar inte alltid attackerar utan ibland bara flyger runt, trodde att det berodde lite på hur man betedde sig.

Men har nu konstaterat att antingen är det bestämt att dom ska attackera när dom spawnas, och då gör dom det på allt levande i närheten (fast helst inte spelaren själv tydligen), eller så är de bestämda på att inte attackera...och då är det praktiskt taget omöjligt att få dom att attackera om man faktiskt vill ha en fight, då dom flyger jävligt högt upp, och brukar sticka inom kort...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mhm...Lite tråkigt att spelet mer ger än känsla av frihet mer en vad det faktiskt är, i början blev jag glad att drakar inte alltid attackerar utan ibland bara flyger runt, trodde att det berodde lite på hur man betedde sig.

Men har nu konstaterat att antingen är det bestämt att dom ska attackera när dom spawnas, och då gör dom det på allt levande i närheten (fast helst inte spelaren själv tydligen), eller så är de bestämda på att inte attackera...och då är det praktiskt taget omöjligt att få dom att attackera om man faktiskt vill ha en fight, då dom flyger jävligt högt upp, och brukar sticka inom kort...

Fast frihet betyder ju dock inte att allt dansar efter ens egen pipa.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Fast frihet betyder ju dock inte att allt dansar efter ens egen pipa.

nej, men här har man inte ens möjlighet att påverka, alltså inte samma sak

Sen finns det alldeles för många samtal där man bara kan svara en sak...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Min häst har slåtts mot drakar, banditer, vargar, mammutar. Han är min super-hest< <3

Permalänk
Medlem

Shit... vad är grejen med att vara varulv egentligen?

Man blir ju jättesquishy (i beast form) och kan inte sova riktigt.

Permalänk
Skrivet av Ladestam:

Shit... vad är grejen med att vara varulv egentligen?

Man blir ju jättesquishy (i beast form) och kan inte sova riktigt.

Håller med. Jag tyckte det var tufft i 2 minuter ungefär, sen blev det mest jobbigt. Det jag tycker är mest irriterande är att man inte kan heala sig på något sätt annat än att käka folk, vilket också gör att man förblir ulv längre. I Morrowind kunde man iaf välja att stänga av skiten när man ville.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som spelar mega warrior i plåt med 2h vapen som mosar allt som börjar snegla lite på caster istället? Det känns mer intressantare i skyrim på något sätt. Ångest har jag iaf.

Permalänk
Medlem

Hur vet man att en quest tillhör main quest egentligen?