Fick du ett roligt eller awesome kill? Kom in och berätta!

Permalänk

Det roligast hittills var nog när jag var inne i en galen dogfajt i min jet på Caspian, kraschade in i ett träd men dog inte utan bara studsade från grenen, blev disablad och ejecta. Flög över hela kartan, landa i deras bas två meter bakom en kille som precis spawna och satte kniven i honom. Skratta så jag dog!

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Moderator
Moderator

Oavsiktlig kill :)

Jo, jag har börjat spela med M320 smoke en del tillsammans med gruppen. Den funkar precis så bra man hoppats, framryckning i tighta situationer blir möjligt och den öppnar helt nya taktiska attackvägar. För någon dag sedan var jag på Sweclockers.com och på Seine kartan så tänkte jag testa att korsa en av broarna.

Pop, lägger rök vid brofästet, rusar in och kastar mig ner bakom muren innan bron. Mina squadmates (2 assault/medic och en support M249) landar bredvid, en av assaultkillarna tittar över kanten och kollar läget, brassar av en salva mot en nyfiken fi soldat.

Pop - pop, lägger två rökgranater så de täcker hela brofästet på andra sidan och vi rusar upp på bron, kastar oss i sandsäcksskyddet. Under tiden verkar fi tro att det är deras rök och avancerar upp också.

Kort eldstrid utbryter, vi nedkämpar två och tänker sedan rycka fram. Byter över till granatkastaren, kliver ut runt skyddet, trycker av rökgranaten precis som en fi soldat kliver in i skottfältet och jag svär till kraftigt samtidigt som jag frenetiskt försöker byta vapenläge!

Fi soldat faller plötsligt ihop och jag ser texten rulla;

M320 Smoke headshot xxxx.

Mumble bryter ut i asgarv.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

På Damavand Peak så hoppade jag in i en Abrams och körde spiken i mattan ner i tunneln.
Kör fram så jag hamnar i den vänstra tunneln, sett från US sidan, med den brinnande lastbilen framför mig.
Ska precis gå till höger mellan pelarna när jag möter motståndarnas T-90.
Skottväxling utbryter, vi matar säkert 10 kanonskott var, som tur var så var vår sidas enginers vakna och repade mig hela tiden.
Till slut lyckas vi knäcka T-90:an, 2 dör direkt.
Sen så blir det vad jag upplever som en bråkdels sekund av tystnad, trodde att jag laggade...
Sen exploderar T-90:an...och dödar 7 st motståndare....900 killpoints totalt!!!!

då log man brett... 8)

Permalänk
Medlem

Hoppade ur en jet i luften och tog mig ner till bombplats med fallskärm. Planet kraschade rakt ner i nån stackare - ROADKILL!

Sen är det ju alltid kul med dogfights om man råkar flyga in i varandra med så att alla inblandade dör

Visa signatur

//Sami

Permalänk

Har 2 dagar i rad lyckats få Double-Headshot med SV98 på Grand Bazaar!!

Kom även på att jag blev väldigt lycklig när jag fick spawna 2 meter bakom 2 st enemy snipers...dom blev inte glada efter att fått en kniv i ryggarna xD

Permalänk
Medlem

Igårkväll när jag körde Metro (64player) och rusa in ensam precis vid trappan innan B..Smyger sakta upp och ser nästan halva laget stå bakom den stora väggen (precis vid B flaggan) utan o tveka börjar jag spraya med min trogna PKP samtidigt som jag försöker kontrollera rekylen och strafea åt vänster / höger...Tar ett par sekunder för rekylen o skotten att sansa sig men när jag väl har kontroll så bara ploppar enemy killed upp en efter en..Kändes som det aldrig skulle ta slut...Fick tillslut totalt 15st kills! på ett 200magasin...Helt sjukt underbar känsla...Sen strömma de in ett par aimbot kommentarer, men de får man väl se som en komplimang

Permalänk
Medlem

34-2 i stats som defender på Seine Crossing, var riktigt kul, jag satt vid "A på andra basen" med min RPK och polare markerade mål och berättade i skype vart folk kom ifrån så var det bara att smattra på och kasta ut ammo till resten av laget.

Sen lyckades jag skjuta ner en attackhelikopter med en T90 igår också (Med kanonen då, takmonterade kspn har jag lyckats tagit ner ett par stycken med inann)

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Dunkade in bröstkorgen på någon med recons spot-o-copter! MAV eller vad den heter kul sätt att jaga kills!

Permalänk
Medlem

Siene Crossings, sitter i tank, skjuter med kanonen genom två fönster och raserar väggen på andra sidan, plockar tre stycken. Man har plockat en del helikoptrar genom att skjuta med tank-kanonen.

Har plockat en attackhelikopter med USAS-12 när han sköt på mig samtidigt. 6 kills med M320 ett par gånger och lika många med granaten, med granatkastaren har jag tagit flertalet multiple kills(5st minst), flertalet tripplekills. Doublekills tar jag standard

Har även lyckats få doublekill med .44 Scoped också

Permalänk
Medlem

roligaste jag har varit med om när jag körde en jeep för första gången och det gick nog lika bra som om man hade svept ett par flaskor vodka före och jag for fort fram studsade till och såg en fiende springa mot mig men han hade ingen chans alls då jag landa på han och där var min fina kill, antar att han blev rätt paff.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Första riktiga rundan på Firestorm.

Får tag i en tank och lyckas lotta in en kill på en låg
flygande jet ca 200m framför mig:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på ett gammalt roligt kill från BC2.

Satt och körde sniper på oasis. Sköt samma motståndare 2ggr på ganska långt avstånd. Sedan en gång då han smugit lite närmre.

Efter tredje ser jag en jeep komma farandes ifrån deras hembas, tvärnitar vid huset jag sitter vid. Hör dörren skjutas upp, och smyger in bakom en vägg.
Så fort han tittade runt hörnet så stack jag kniven i honom.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

På Kharg Island springer fram med sniper geväret, ser en båt på väg in från hangaren, siktar på en person i båten. BAM 2st headshots på 347 meter med en kula. Synd att man aldrig får med sånna saker på film. Orkar ju dessvärre inte filma alla public games man kör. Desutom skulle man nog fylla sin HD ganksa fort

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Lirade Operation Metro Rush inatt på en 64 server. Vi var defenders och jag bestämde mig för att testa M320'n lite. Dvs granatkastaren. Körde Recon en stund i början bara för att placera ut den där grejjen som spotar fiender på kartan. Lyckades lägga den helt toppen gömd under en låda i tunneln i mitten, så att den såg på vardea sida var alla fiender kommer ifrån. Bytte till assault och satte mig och väntade. Man såg hur fienden gruppade upp och var redo för att rusha A så sprang fram och lobbade iväg en granat i riktningen mot var de hade gruppat upp. Och fick 8 kills på samma granat :). Det blev mycket rage i chatten efteråt och folk trodde jag haxxade eller något. Admin också, så fick en ban rofl.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

På Operation Firestorm, precis i starten tog jag en tank och drog iväg ett skott precis när jag kommit över första kullen, träffade tydligen en kille på andra sidan mappen i huvudet. Resulterade i ett ganska stort flin.
Sen har jag mitt underbara HS med SV98:an på samma map, cirka 650m. Låg uppe på ett berg vid spawn och såg en snubbe längst upp på den stora kranen, siktade in mig och låg stabilt med bipod. BAM, så satt skottet som en kokosnöt i huvudet på honom

Edit:
Just det. Var med om en sjuk sak på Seines crossing, var inne i en liten gränd och det var väl 6-7 personer som sköt mot gränden, så jag lade mig ner och försökte smyga fram, sedan kom en tank från vårt lag och sköt lite, så jag avancerade medan min squadmate sköt lite covering fire, sprang fram till gränden på andra sidan, det var fullt av damm och rök av alla explosioner som tanken bidrog med. Så när jag var inne i den andra gränden såg jag i princip ingenting. När röken sedan lägger sig sitter jag precis jämte två motståndare. Vilket jag inte märker först, dem satt och sköt mot den gränden jag precis kom från. När tanken sedan körde fram började dem springa bakåt, och mitt i min förvirring tror jag att dem två är med i mitt lag och tanken i deras. Så jag följde med dem en bit, och de var tydligen lika förvirrade som mig då dem började slänga ut medkits på marken och då slog det mig att de var motståndare, så jag satte kniven i först den ena, och sedan den andre. Brast ut i skratt efter det.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Tror den roligaste händelsen jag har haft i bf3 var på mappen Siege crossing i conquest mode. Båda lagen var fast vid broarna och lyckades inte pusha längre, som det brukar bli. Jag tycker inte att det är så speciellt kul när båda lagen bara står på varsin sida om bron och byter kills, så jag tänkte att jag skulle hoppa ner i vattnet, simma över så jag kunde flanka dom och ta en av deras flaggor så detta eviga gravskytte krig kunde sluta. Jag börjar krypa fram över vägen för att undvika snipers. När jag kom fram till kanten så räknade jag till 3 och sedan tog jag ett snabbt skutt över räcket. När jag är i luften ner mot vattnet så ser jag en fiende på andra sidan över vattnet som också hoppar ner samtidigt i vattnet. Nu j*vlar ska den j*veln få! tänkte jag och börjar simma mot honom. Han får samtidigt syn på mig och börjar simma rakt mot mig. Ungefär halvvägs fram så börjar jag fundera på hur jag ska få död på honom, provar att ta fram ett vapen men det gick tydligen inte i vattnet. Men kniv då? Det borde funka. NEJ DEN FUNKAR INTE HELLER! Oh sh*t, tänker jag och börjar se mig omkring. Då ser jag att den andra snubben stannar upp och också börjar se sig omkring och se allmänt tveksam ut. Jag förstår att även han upptäckt att man inte kan döda någon i vattnet. När vi väll kommer fram till varandra stannar vi upp helt förvirrade och ser på varandra. Jag provar snabbt dra en kniv för säkerhetens skull. Då ser jag en stege på hans sida om vattnet och tänker: Om jag kommer upp för stegen, då kan jag skjuta honom när han är i vattnet. Så jag börjar simma fort som fan mot stegen och kollar bakåt, då ser jag han upptäcker en stege på vår sida om vattnet och börjar simma mot den. Nu gäller det! tänker jag och börjar klättra upp för stegen. När jag väll kommer upp för stegen vänder jag direkt om jag börjar spreja med vapnet mot honom. Han hinner precis komma upp för stegen och så lägger sig den j*veln ner direkt så jag knappt träffar honom i sprayen. Han vänder sig om och börjar skjuta mot mig och jag får panik och har jättesvårt med att sikta in på han. Jag kör den klassiska 3-skott bursten på han och lyckas få ner han på någon av dom 4 sista skotten i magget.
"Phew, det var nära!" tänker jag, och springer upp för trappan med 29% hp kvar och blir skjuten av en sniper...

Det är nog den roligaste händelsen jag haft i bf3 än så länge.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Fick en hyffsat skön roadkill med attack helikoptern. Flydde från en mobil AA så jag flög lågt precis över marken på Kharg Island, när jag flyger förbi "Gas Station" kommer det en kille i fallskärm och landar helt perfekt framför mig. Skrattade rätt gott åt detta

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Entusiast

I bfbc2 på B-basen på White pass lyckades jag skuta en ammolåda med hjälp av C4 från andra våningen på mittenhuset till en mycket behövande squadmedlem på andra våningen i huset närmre bergen på andra sidan gatan. Husen var dessutom inte särskilt sönderskjutna. Kände mig ganska awesome även fast det nog var typ 80% tur

Permalänk
Medlem

Jag var med och slogs om Checkpoint(B) på Caspian Border, ser en fiende hoppa ur 2 våningshuset(det som ligger bortåt US basen). Jag börjar spraya eftersom jag märker att rundan håller på att ta slut. Helt plötsligt så blir han mosad utav toppen av självaste antennen som har rasat! Om ni kollar var toppen landar nästa gång ni spelar CB så kommer ni veta exakt var jag menar. Jag fick inte killen men det var riktigt coolt!

Detta hände f.ö på SweC's server för typ 10 minuter sedan.

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

På metro conquest när skulle jag "byta skydd" så slängde jag iväg några skott med min m16 i ren Battlefield anda och fisst f*n kom det upp 4 kills (15skott sköt jag och det var inte hardcore!)

Permalänk
Medlem

flum skott med tanken i RU spawn (Caspian border) fick en kill efter 10 sec när skottet landade ingen aning om var men killcammen måste ha varit WTF!?"

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Sötast

Jag som ALLTID missar med tanken när jag försöker sänka helis/flyg med maincannon sänkte inte mindre än 2 helis och 1 plan i en om samma runda, gissa om jag var överraskad

Permalänk
Medlem

Fick precis ett 275 meter headshot med M40A5 och ironsight på gulf of oman
EDIT: fick precis ett till på 260 meter

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Caspian Border. En helli terrorieserade mig i min tank. Hoppar ut och lagar den, hoppar in igen. Då kommer hellin tillbaka. Blir förbannad, hoppar ut, hinner trycka av en hanhållen misil (kommer inte ihåg, men tror det var en stinger), får vihicle disabled, hoppar in i tanken och växlar till kulsprutan med F2, tar sista livet ur hellin. Sätter mig in i passagerarsätet igen, helli 2 kommer strax emot mig, plockar den med ett skott från kanonen.

Kommer aldrig lyckas me de där igen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Tror den roligaste händelsen jag har haft i bf3 var på mappen Siege crossing i conquest mode. Båda lagen var fast vid broarna och lyckades inte pusha längre, som det brukar bli. Jag tycker inte att det är så speciellt kul när båda lagen bara står på varsin sida om bron och byter kills, så jag tänkte att jag skulle hoppa ner i vattnet, simma över så jag kunde flanka dom och ta en av deras flaggor så detta eviga gravskytte krig kunde sluta. Jag börjar krypa fram över vägen för att undvika snipers. När jag kom fram till kanten så räknade jag till 3 och sedan tog jag ett snabbt skutt över räcket. När jag är i luften ner mot vattnet så ser jag en fiende på andra sidan över vattnet som också hoppar ner samtidigt i vattnet. Nu j*vlar ska den j*veln få! tänkte jag och börjar simma mot honom. Han får samtidigt syn på mig och börjar simma rakt mot mig. Ungefär halvvägs fram så börjar jag fundera på hur jag ska få död på honom, provar att ta fram ett vapen men det gick tydligen inte i vattnet. Men kniv då? Det borde funka. NEJ DEN FUNKAR INTE HELLER! Oh sh*t, .......*wall of text*

Det är nog den roligaste händelsen jag haft i bf3 än så länge.

Det där händer ju alltid i BC2 på Arica Harbor när man simmer till höger om båten för att flanka fienden. Riktigt pirrigt, man bara hoppas man inte blir upptäckt när man är i vattnet, för då e man körd.

http://planetbattlefield.gamespy.com/fms/Image.php?image=http...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har vid två eller tre tillfällen lyckats skjuta skallen av helikopterpiloter, på Noshahr Canals och Op. Firestorm. Den bästa var helt klart på Canals, där en fulllastad transporthelikopter med minst två reparerande engineers flugit runt och terroriserat vårt lag mer eller mindre hela rundan. Till slut tröttnar jag på att försöka fly undan den, utan gömmer mig bland några containrar vid "D" samtidigt som helikoptern kommer förbi för ännu en passage med kulorna vinande ur minigunsen. Precis när han flyger över kanalen langar jag iväg ett skott med SV98:an mot cockpit, och piloten dör på fläcken samtidigt som helikoptern ramlar ner i kanalen innan någon hinner fatta vad som hänt. De förvånade passagerarna överlever dock det ganska korta fallet, och ligger stilla i vattnet tillräckligt länge för mig att få HS på två av dem med ett skott, och sen ett till på en kille som hamnade lite längre bort.

Den rundan var det ingen som klagade på att snipers inte gör något för laget

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Överlägset bästa var när jag och ett par polare spelade på canals i rush mode... tänkte att vi provar lite recon. vi sitter inne i en barack och siktar mot deras spawn då vi plötsligt ser en littlebird komma flygandes, jag lägger upp geväret och får en klockren hs, ser helikopter sakta dimper ner mot vattnet när någon i den tar över helikoptern just i sista sekunden innan den vart dränkt i havet han hinner flyga upp 10 -15 meter innan han vart plockad utav polaren även denna gång en klockren hs. så sjukt vad vi gravade åt det då. önskar man hade det på film. kan tänka mig att han som tog över helin vart lite stum efter det.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Caspian Border igår. Vi stod och skulle se radiotornet falla (motståndarlaget nere på ca 35 tickets) när ett jet kommer störtanda emot oss. Det kraschar om jag inte minns helt fel och jag drar några salvor mot förarfönstret. Noterar en kill och blir helt lyriskt. Vet inte om killen sköt ur sig eller om jag prickade genom rutan (om det går)

Permalänk
Medlem

Provade SV98 för första gången. Såg en buggy komma körande i hög fart. Sköt ett skott mest på måfå men träffade skytten med ett headshot 153m. Zoomade snabbt ur för att ladda om, drog sedan iväg ett skott till och träffade förarren med ett nytt headshot. Kändes som värsta aimbot

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Satt alldeles nyss å spelade Metro HC, bestämde mig för att köra recon med L96an (med red dot/straight pull och lasern). Var ryss och stog ovanför vänstra trappen vid B och väntade på ett tillfälle att avfyra ett skott.. Såg en snubbe och fort som attan tröck av ett skott å då kom de upp 3x Headshot, fick alltså ett triple kill headshot med en kula