Head tracking BF3 skriv under för stöd

Permalänk
Avstängd

Head tracking BF3 skriv under för stöd

Hej. Bf3 har inget stöd för head tracking, dvs att du rör huvudet och ditt huvud i cockpit rör sig motsvarande. Den vanligaste produkten för detta är TrackIR.
Om ni tycker detta verkar som en bra grej så klicka "Like" i länken nedan så att Dice inser att det finns många som vill ha denna feature...

http://getsatisfaction.com/battlefield3/topics/trackir_5_supp...

Om ni inte vet vad Head tracking här kolla in denna film

Visa signatur
Permalänk

Nu kikade jag inte på videon, men för mig låter det som en jobbig grej om man inte kör eyefinity eller motsvarande. Ska du vrida på huvudet för att göra det i spelet så tittar du ju inte längre på skärmen.. ?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Skriver under så fort jag har tid! Klart att dom ska fixa stöd till det, har själv planer på att köpa TrackerIr5!!

Om jag minns rätt så är det redan 40-50tal spel som stödjer det redan

Hoppas att många skriver under!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Nu kikade jag inte på videon, men för mig låter det som en jobbig grej om man inte kör eyefinity eller motsvarande. Ska du vrida på huvudet för att göra det i spelet så tittar du ju inte längre på skärmen.. ?

Tricket är att man har en så pass hög känslighet att det räcker med små huvudrörelser i verkligheten för att få stor effekt på skärmen. Det kan låta knäppt, men det behövs inte många minuters övning innan hjärnan helt kompenserar för alla "fel" och det känns riktigt rätt. En otrolig känsla att kunna vända sig om i cockpit och se var man har sin wingman över axeln.

Man behöver inte ens köpa TrackIR - för den som är lite händig kan man med hjälp av tre IR-dioder, ett batteri och en gammal webkamera uppnå precis samma resultat med hjälp av FreeTrack (http://www.free-track.net/english/). Har en polare som byggt sig en sån set-up för Flight Simulator X, och det är faktiskt riktigt häftigt!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd

Jag har beställt Sonys nya HMD, när den kommer tänker jag köra nästan 1:1 mappat, dvs en grad vridning på huvudet motsvarar en grad i spelet.. Men tills den kommer gör jag precis som Nyrostad säger, man rör sig mer i spelet än vad huvudet rör sig.. Kommer få min HMD i mitten av Jan, fan vad jag längtar!

För övrigt är det Freetrack jag använder, varför jag lobbar för TrackIR är för att det är större chans att Dice anammar en kommersiell produkt, samt att Freetrack kan emulera TrackIR, så har spelet TrackIR stöd har det automatiskt Freetrack stöd....

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Testade lite idag med freetrack och musemulering, fungerar hyffsat faktiskt. Det som gör det helt oanvändbart är att kontrollerna slutar fungera när man freelookar. Liten film jag gjorde (Välj 720p)

Visa signatur